Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » ons maj 03, 2006 12:38

2.21 visades igår, hoppas det dyker upp snart...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav RalfiParpa » ons maj 03, 2006 14:11

Veronica, var är du?
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav LWes » ons maj 03, 2006 15:49

Nu börjar det bli löjligt hur lång tid det tar. :(
Men så länge som det kommer i tid så man hinner se avsnittet idag så är det väl okej. :(
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » ons maj 03, 2006 15:54

När alla andra avsnitt redan dykt upp känns det inte speciellt okej alls.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » ons maj 03, 2006 16:02

Men under tiden kan vi glädja oss åt att säsong 2 kommer på DVD 15 augusti!

http://www.tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=5589

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons maj 03, 2006 17:06

Det blir trevligt. Hoppas på bättre extramaterial än S1 -- där hörde man en del i början, men sen blev det inget av det så ännu törs jag inte hoppas på gag reel etc. Fast det blir säkert så ändå, de kan ju inte göra samma sak med S2 som med S1. Nu har de ju inte stressen som de hade med S1-boxen.

Ska bli spännande att se coverarten då den kommer ut i fullsize!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons maj 03, 2006 17:13

Om du läser nyheten nämns just gag reel. :) Fast jag hade gärna sett kommentarsspår nämnas också!

Att den kommer redan i augusti tycker jag verkar lovande också (innan/inför s3), men jag vågar ändå inte hoppas.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » ons maj 03, 2006 17:31

Jäklar var lång tid det tar för avsnittet att komma nu då!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Buffster » ons maj 03, 2006 17:38

Abstinensen är för jobbig. Håller på att bli tokig.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav HeY » ons maj 03, 2006 17:40

The Buffster skrev:Abstinensen är för jobbig. Håller på att bli tokig.

Ja hemskt!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » ons maj 03, 2006 18:03

Illyria skrev:Om du läser nyheten nämns just gag reel. :)

Det var det jag menade, att trots att det nämndes så törs jag inte hoppas att det verkligen blir så. Inför S1 nämndes ju samma sak och det blev inget av med det. Men som sagt, de har nog inte samma stress nu så det kanske ordnar sig.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons maj 03, 2006 18:19

Jag tror de har lärt sig av förra årets misstag, nu verkar de ju ha planerat släppet bättre också, det kommer ut redan i augusti. Gag reel var ju planerat redan förra året, de kan inte ta bort den igen!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » ons maj 03, 2006 18:20

Skulle de skynda sig att få ut DVD:n så tidigt om det inte kom en tredje säsong? Hoppas, hoppas...
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » ons maj 03, 2006 18:24

CheeseGuy skrev:Skulle de skynda sig att få ut DVD:n så tidigt om det inte kom en tredje säsong? Hoppas, hoppas...

Det är min förhoppnings att det ska betyda något positivt i den riktningen, men vågar inte lita på det.

Kan det bli den 18 snart?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » ons maj 03, 2006 18:29

Nu finns avsnittet äntligen! BiA-release.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eynosh » ons maj 03, 2006 18:29

Vart vart vart?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav LWes » ons maj 03, 2006 18:42

Ja: Vart vart vart?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tomas » ons maj 03, 2006 18:47

finns nu på hubben
Senast redigerad av Tomas ons maj 03, 2006 18:58, redigerad totalt 1 gång.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav AKS » ons maj 03, 2006 18:56

Yay! Äntligen. Finns bl a här: http://www.mininova.org/tor/299590

EDIT: Nice speed också. Över 500 kb/s. På de få minuter jag haft det på nedladdning är jag nu uppe 21%. Yay!
Senast redigerad av AKS ons maj 03, 2006 19:00, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » ons maj 03, 2006 18:57

Woho!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav The Buffster » ons maj 03, 2006 19:02

Finally!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tomas » ons maj 03, 2006 19:05

lite skrapigt ljud och växling mellan 3:4 och widescreen under de första 2 minuterna, men verkar bli bättre längre fram

edit: efter första 2-3 minuterna är det hittills 15 min perfekt kvalitet
Senast redigerad av Tomas ons maj 03, 2006 19:14, redigerad totalt 1 gång.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » ons maj 03, 2006 19:08

Tomas skrev:lite skrapigt ljud och växling mellan 3:4 och widescreen under de första 2 minuterna, men verkar bli bättre längre fram

Ser det också. Någon som vet säkert om det blir bättre sen?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » ons maj 03, 2006 20:04

Avsnittet är helt okej efter det första minuterna.

2.21 Mycket bra, men inte tokbra som på slutet av S1-viset

Muahaha! På Weevils mug shot så är han nästan 6'!! Den dag han är längre än mig är den dag det är väldigt kallt i helvetet. Det var kul.

Man har misstänkt bra länge nu att Aaron ska bli frikänd, men så fort Veronica höll sitt tal om hur gärna hon ville se honom då han blev fälld, blev jag 100% säker på att han skulle bli frikänd. Antar att Oscarstatyn med Duncans hår var nog för reasonable doubt. S3 kan komma att bli riktigt intressant om de behåller Aaron.

Ganska symptomatiskt att det mest engagerande i avsnittet var det som hade med S1-mysteriet att göra.

Cassidy! I love him!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons maj 03, 2006 21:01

2.21Vilket avsnitt!

Not guilty?! NOT GUILTY?! Aaron är så äcklig och creepy, tyckte det lyste hämnd ur hans ögon också, vilket gör mig väldigt nervös. Dock kanske det är något som kan föra LoVe närmare varandra igen... Men not guilty?! Snacka om att vara förblindade. Och advokaten som vänder på allt och avslöjar saker om V, älskade när Keith hotade honom. :lovebunny:

Hur otroligt söta var inte Macassidy, get back together already. Underbara scener, först med Beaver och Weevil och sen Mac också - och Weevil klarade provet! Men tillbaka till Beaver... det verkar ju verkligen som Beaver är den tredje personen, men hur passar då Lucky in i bilden? Var han ett fjärde offer som de andra tre inte vet om? Beaver är inte gay, det har jag aldrig trott heller, övergrepp skulle förklara hans beteende mycket bättre.

Jackie sticker utan att säga hejdå ens? Goodbye bitch, hope I never see you again. Och precis efter Wallace tom försökte rädda hennes liv? Vilken inledning på avsnittet med Lucky som kommer med en pistol till skolan och sen så blir han såklart dödad, utan att kunna berätta vad som hände. Woody blir allt mer äcklig och creepy, han och Aaron kan bilda klubb, och nu verkar han också vara ute efter Keith (och Veronica).

Och vad flinade Lamb åt egentligen? Okej, han kunde ju flinat åt sättet allt kom fram om Veronica och han var säkert delaktig i att ange den informationen, men jag tycker mig alltid se att det ligger än mer bakom... Vet han något med om klamydian? Jag vill ha ett svar på den frågan.

Ska Mac gå på Hearst? Var det det kommentaren om att hon och Wallace ska vara kvar i Neptune betydde? Och Veronica som lämnade provet sådär mitt i, det fick hon väl göra pga rättegången, hon hoppade väl inte över provet för då kan hon ju inte få stipendiet. Damn om Veronica sumpade stipdendiet och sen att Aaron dessutom blev frikänd! Fast jag tror ju att Veronica kommer gå på Hearst.

Var killen vid bilen han som filmade Lynn? Vet inte riktigt hur det ska spela in, det kanske bara var en liten detalj, eller så har det något att göra med s3? Skulle kunna fungera som ett litet minimysterium i s3, liknande hur det var i s1 under några avsnitt. Jag är säker på att Lynn nångång kommer tas upp igen, eller tom kommer tillbaka. No body, inget uppklarat.

Och mannen från kasionot ljög om Terrance alibi, har han ändå något att göra med busskraschen? Och Weevil som blir utpekad av de där barnen, kommer han nu åka fast för Thumper? Hoppas han såg till att ha ett riktigt jäkla bra alibi under tiden de kollade stadion och när den sprängdes...

"Elementary, my dear Wallace". :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » ons maj 03, 2006 21:07

2x21 Tokbra som på slutet av S1-viset
:o :o :o :o Jag bara sitter med munnen öppen efter varje avsnitt för att det är så bra!!!
Men det verkar lite lurt med att någon skrivit "Amber is a bitch" på Beaver's bil, och det är ju sen tidigare något lurt med honom, så jag undrar vad det handlar om...
Det var så fruktansvärt frustrerande när försvarsadvokaten förvred allting! MAN BLIR SÅ ARG!

I t.ex. CSI så åker alltid skurkarna fast, eller blir dödade, och det är någonting man vant sig vid, så att han går fri är...hemskt sammtidigt som fantastiskt! Bara dom inte gör fegis-lösningen så att Aaron dör i nästa avsnitt.
Det skulle vara tråkigt.
Det känns som alla trådar i stort sätt är sammanbundna nu, så det är inte allt för mycket chaos att reda ut i nästa avsnitt.

Att dom nämde familjen Manning gjorde att jag tycker att det borde följas upp på något sätt, för det var väl dom med dottern som blev inlåst i garderoben.

Det var bra att Kieth och Lamb jobbade någolunda bra tillsammans.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav A bear » ons maj 03, 2006 21:10

2.21. Mjaha.
Gillade öppningsscenen... eller ja, jag gillade biten där Lucky pekade på Jackie med en pistol.

Så en hel del händer som för handlingen framåt; Aaron är fri och Woody är på rymmen och Lamb har äntligen faktiskt börjat nästan göra sitt jobb. Är det bara jag som tycker åklagaren i rättegången verkade väldigt inkompetent? Som jag fattade det fick Keith inte berätta färdigt om slutscenen i s1 eftersom han lackade ur (föga proffsigt av en sheriff) och det blev No further questions. Sen när är det försvarsadvokatens roll att få Keith att berätta vad som hände? Borde han inte redan ha gjort det? Och har inte läkare tystnadsplikt?

Och Jackies farsa är fri... höh? Rätta mig om jag har fel, men greps han inte för inbrott också? Eller finns det någon lag som säger att om man inte är misstänkt för ett brott är man inte misstänkt för något? Sitter fortfarande och väntar på att hela den subploten ska fylla någon funktion. Men Jackie försvinner, yay! Off screen förstås, som så mycket annat som vi förväntas bry oss om i den här säsongen.

Nåja. En del bra grejer ändå, Weevil verkar vara i trubbel (igen), Keith rockar som Bon Scott i scenerna med Woody, Mac och Beaver är ihop igen och käbblas så att man nästan minns hur bra serien var en gång i världen. Och Veronica får väl inte Kane-stipendiet nu heller eftersom hon inte tog slutprovet? Speciellt inte, kan man ana, om nu Duncan är misstänkt för mord efter att rättegången kommit att handla mer om Veronicas sexvanor. Vad det innebär för s3... vet jag inte om jag gitter spekulera i. Nu är väl den stora frågan vem som EGENTLIGEN sprängde bussen - för det är ju knappast Woody nu när det uppenbarligen är Woody - och huruvida Aaron kommer att spela någon roll i sista avsnittet eller om de sparar honom till s3 och klämmer ytterligare en säsong ur Lillys mord.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav The Buffster » ons maj 03, 2006 21:41

2.21 Jag håller helt med AKS. Riktigt bra avsnitt men inte slutet av säsong 1 bra. Varför har ni andra, som diskuterat säsong 2 jämfört med säsong 1, tidigare redan förklarat. Man bryr sig helt enkelt inte vem som ligger bakom buss krashen. Fokus borde ligga mer på karaktärerna än mysteriet osv.

Vett att ha med Weevil hade dom i alla fall. Och han var fantastisk som vanligt.

Beaver: You know quadratic equations, right?
Weevil: Do I look like someone who knows quadratic equations?
Beaver: ...you and your buddies want to buy a twelve pack for Saturday night. Say, like Sparkplugs, for X dollars and you wanna how many of another item, like oil, that you can get for the same amount...
Weevil: If this is you idea of terms I'll understand I'm going to kill you, or myself, it's a toss up.

Och sen... "Let's say you door panel is a summer home, right? And you need to clear out the south lawn to make a tennis court so... “

Det bådade inte gott för Weevil när ungen pekade ut honom. Fast jag hoppas att det innebär att vi får mycket Weevil säsong 3.

Mycket bra förutom det också. Vill ändå inte låta allt för negativ. VM är fortfarande bland mina favoriter varje vecka, men det finns utrymme för förbättring inför säsong 3.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav A bear » ons maj 03, 2006 21:45

Jo, alla skolscener med Weevil, Beaver och Mac var för härliga. Det kan inte understrykas nog ofta.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Rombat » ons maj 03, 2006 22:42

2x21
Nu tätnar det minsann. Fast hela domstolsgrejjen var rätt dåligt gjord tycker jag. Som jag såg det skulle juryn inte dömt som de gjorde. Inte på det underlag vi fick se iaf. Fast det ska väl föreställa att det händer mer som vi inte får se? Äh, kan inte bara Weevil och Keith få varsin spikklubba och bli påhoppade av alla småaktiga typer från serien och räta ut alltsammans på ett vackert sätt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film