av A bear » ons maj 03, 2006 21:10
2.21. Mjaha.
Gillade öppningsscenen... eller ja, jag gillade biten där Lucky pekade på Jackie med en pistol.
Så en hel del händer som för handlingen framåt; Aaron är fri och Woody är på rymmen och Lamb har äntligen faktiskt börjat nästan göra sitt jobb. Är det bara jag som tycker åklagaren i rättegången verkade väldigt inkompetent? Som jag fattade det fick Keith inte berätta färdigt om slutscenen i s1 eftersom han lackade ur (föga proffsigt av en sheriff) och det blev No further questions. Sen när är det försvarsadvokatens roll att få Keith att berätta vad som hände? Borde han inte redan ha gjort det? Och har inte läkare tystnadsplikt?
Och Jackies farsa är fri... höh? Rätta mig om jag har fel, men greps han inte för inbrott också? Eller finns det någon lag som säger att om man inte är misstänkt för ett brott är man inte misstänkt för något? Sitter fortfarande och väntar på att hela den subploten ska fylla någon funktion. Men Jackie försvinner, yay! Off screen förstås, som så mycket annat som vi förväntas bry oss om i den här säsongen.
Nåja. En del bra grejer ändå, Weevil verkar vara i trubbel (igen), Keith rockar som Bon Scott i scenerna med Woody, Mac och Beaver är ihop igen och käbblas så att man nästan minns hur bra serien var en gång i världen. Och Veronica får väl inte Kane-stipendiet nu heller eftersom hon inte tog slutprovet? Speciellt inte, kan man ana, om nu Duncan är misstänkt för mord efter att rättegången kommit att handla mer om Veronicas sexvanor. Vad det innebär för s3... vet jag inte om jag gitter spekulera i. Nu är väl den stora frågan vem som EGENTLIGEN sprängde bussen - för det är ju knappast Woody nu när det uppenbarligen är Woody - och huruvida Aaron kommer att spela någon roll i sista avsnittet eller om de sparar honom till s3 och klämmer ytterligare en säsong ur Lillys mord.
"There's been a contamination."
"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."
"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01