Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav mattek72 » lör apr 22, 2006 0:33

AKS skrev:Jepp, jag har redan skickat iväg.

Samma här. Även om jag missat en del avsnitt på tv sista tiden så är det en serie som är värd att få fortsätta.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher

Inläggav A bear » lör apr 22, 2006 0:35

mattek72 skrev:
AKS skrev:Jepp, jag har redan skickat iväg.

Samma här. Även om jag missat en del avsnitt på tv sista tiden så är det en serie som är värd att få fortsätta.

Å ja me.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav eriked » lör apr 22, 2006 0:37

nu har även jag sällat mig till detta sällskap (alltså att ha mailat)

Gårdagens SVT avsnitt 1x12 var förövrigt grymt, bäst hittills

"Veronica Mars is smarter then me", "Oh, stop it!"
härligt!
Senast redigerad av eriked lör apr 22, 2006 1:18, redigerad totalt 1 gång.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Noam » lör apr 22, 2006 0:45

Illyria skrev:Och allt du behöver göra är att skicka ett mail till tvdiva@eonline.com och skriv Veronica Mars i ämnesraden. Resultaten kommer presenteras nästa vecka, 28 april...
Skickat här också!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Nyx » lör apr 22, 2006 1:49

Noam skrev:
Illyria skrev:Och allt du behöver göra är att skicka ett mail till tvdiva@eonline.com och skriv Veronica Mars i ämnesraden. Resultaten kommer presenteras nästa vecka, 28 april...
Skickat här också!

Yep, jag med!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav AKS » sön apr 23, 2006 13:33

För de som även är dvdforum-medlemmar och vill att Veronica Mars ska få nån representin': serien är nu med i dvdforum.nu:s tv-serietävling. Gå och rösta! NYPD Blue kan nog vara ett svårt motstånd.

http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp? ... 1&forum=14
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » sön apr 23, 2006 13:37

Har mailat. Efter senaste avsnittet är jag faktiskt mycket sugen på en tredje säsong.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Spuffy » sön apr 23, 2006 18:49

Har också mailat nu - och hoppas verkligen på att det blir (minst) en till säsong!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav LWes » mån apr 24, 2006 15:26

Jag tror att VM kommer få en tredje säsong.
Så jag la min röst på SURFACE!!! :o :o :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » mån apr 24, 2006 15:35

Det finns verkligen inga garantier att VM får en tredje säsong, det är därför väldigt viktigt att rösta.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » mån apr 24, 2006 15:46

Jag tycker allting pekar mot att VM får en till säsong (en av de få serier som nämnts från CW-hållet; förhandlingar om nästa års kontrakt; framför allt flytten till tisdagar!)... så jag gav också min röst till en serie jag tror ligger verkligt illa till (och okej, som jag dessutom tycker mer om), One Tree Hill. ;)

Men det ska bli spännande att se hur CW's line-up ser ut. Nu kommer alla att titta extra mycket ditåt, så då gäller det att det blir bra! 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » mån apr 24, 2006 16:25

Återigen: Det inte finns några garantier hur det än kan verka eller vad ens magkänsla säger. Ska flytten till tisdagar ses som positiv? Det har inte hjälpt tittarsiffrorna ivarjefall. Dessutom finns det prat om skådespelarkontrakt för andra serier också, inte bara VM.

Finns fortfarande tid kvar att rösta, resultatet ska inte avslöjas förrän på fredag.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » mån apr 24, 2006 16:40

Illyria skrev:Återigen: Det inte finns några garantier hur det än kan verka eller vad ens magkänsla säger. Ska flytten till tisdagar ses som positiv? Det har inte hjälpt tittarsiffrorna ivarjefall. Dessutom finns det prat om skådespelarkontrakt för andra serier också, inte bara VM.

Nej, självklart är inget garanterat, det är det aldrig. Speciellt inte när en sån här stor övergång mellan kanaler och produktioner sker. Alla serier på WB/UPN lever osäkert. Precis som första året på CW kommer att skörda en del offer.

Angående flytten till tisdagar har jag inte hört några anledningar för den, rätta mig om det finns något... så den flytten och Supernaturals flytt till torsdagar vore en bra strategisk sak att göra om serierna ska fortsätta de dagarna på CW i höst.

Vad gäller både VM's och OTH's överlevnad så är jag optimistisk om den enas och pessimistisk om den andras. Jag lade min röst på den serie jag tror ligger mest illa till inför nästa år och, som sagt, den serie jag tycker bättre om. Precis som alla andra som gör egna bedömningar. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » mån apr 24, 2006 17:23

Givetvis gör alla egna bedömningar, men alla serier ligger precis lika illa till innan vi officiellt fått något besked, och om det finns någon som tänker att det inte är lönt att rösta pga vad de tror så är det fel.

Det finns ju inga officiella uttalanden om varför de flyttat serien till tisdagar och åsikterna om det är något positivt eller negativt går verkligen isär. Jag försöker se på det hela som något positivt, men är långt från övertygad. Just som tittarsiffror inte blivit bättre, snarare tvärtom, efter flytten, så har jag blivit än mer oroad också. :(
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån apr 24, 2006 17:26

Jag hör till dem som varit oroad (=ej positiv) sedan jag fick höra att VM flyttades. Och nu då tittarsiffrorna inte alls förbättras... color me worried, very worried. (Även om jag nog, trots allt, tror att det är större chans för ännu en säsong än att serien läggs ner, men det är långtifrån självklart.)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån apr 24, 2006 17:59

Den här veckan verkar vi kunna vänta oss liknande dåliga siffror, har läst att både LA och NY kommer bli preemted, sport (jävla sport) kommer visas istället. Det är de två allra största marknaderna i USA... Och ingen repris på onsdagen heller.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån apr 24, 2006 18:45

Okej, det är tredje gången på raken. Ända sedan flytten. Hoppas verkligen UPN/CW har det i åtanke då de ser tittarsiffrorna.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Spuffy » tis apr 25, 2006 21:22

Jag trodde absolut det var onsdag idag och nytt vm-avsnitt. Förstå min besvikelse när min syster kommer hem o säger åt mig att det är tisdag. :cry:
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav RalfiParpa » ons apr 26, 2006 13:36

Dagens avsnitt var rätt så fantastiskt.

Veronica Mars 2x20
Inte ens LoVe-hatarna kan ogilla den där sista scenen.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Tomas » ons apr 26, 2006 14:23

2x20
Bra avsnitt, men förvånansvärt få förklaringar till säsongens mysterier. Det är ju bara två avsintt kvar nu...
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Illyria » ons apr 26, 2006 16:15

2.20
Det verkar saknas en bit i början, för allt hänger inte riktigt ihop. Veronica verkar nämna någon och sen det där med make lemonade och hon har varit hos doktorn och har klamydia? Gimme a proper! Skulle sista scenen sluta sådär plötsligt också?

Helt underbar konversation med LoVe vid skåpen, och det blev genast intressant varför Logan var så intresserad av att Veronica ska komma till balen. Sen på festen så verkar han väldigt full och börjar erkänna saker, och jag kan bara hålla med om att LoVe är epic, och sen minns han inget! And the skanky bitch är där när Veronica besöker honom nästa dag! Jag tror bestämt de (RT) försöker driva alla LoVe-shippers till vansinne, dock hoppas jag Logan får en tankeställare av det hela. Han var ju inte full när han så väldigt gärna ville att Veronica skulle komma. Fast nu fick jag känslan av att Veronica är rätt less på honom... eller ivarjefall väldigt besviken. Han verkade ta till sig av Veronicas reaktion ivarjefall. Verkar båda gott från Logans håll inför s3, är mer tveksam om Veronica...

Min första tanke var att stalkern i videon såg rätt liten ut = Beaver, fast Lucky var ju inte så stor heller. Rolig manöver från Keith att kedja fast sig vid Lucky, men borde inte sådana handbojar gå att klippa av? Det lutar väl mot att Woody gillar att klämma på yngre killar... Jag undrar om familjen Manning är mer iblandade också, varför skulle de annars vilja betala borgen för Lucky, de är ju väldigt strikta osv?

Killen på lappen, som stal portföljen, jobbar alltså för Aaron. Ville han åt papperna om Logans åtal eller hade Cliff papper om Duncan också?

Scenen i hissen var urrolig, fast bäst var Veronicas prat om Lamb och Madison, "you'd have the cops crawling all over you!". :D

Var är Beaver? Ingen Weevil. Jackie och Wallace i sovrummet hade vi ju gärna kunnat fått slippa. Get a room, in Austraila. Är glad att det visade sig att Leo bara var anställd, det hade inte alls passat honom att vara en stalker.

Tanken på att det nu kan vara bara två avsnitt kvar, någonsin, får mig att må aningens illa.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eynosh » ons apr 26, 2006 16:18

Äh, VM kommer få en tredje säsong, det är jag övertygad om. Likaså kommer OTH få en fjärde säsong.

Det måste dom..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » ons apr 26, 2006 17:27

Jag tror att jag väntar på en proper. Fattas ett läkarbesök i början, några minuter som är borta...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons apr 26, 2006 17:51

Hoppas verkligen det kommer en proper, avsnittet börjar väldigt konstigt när hela första scenen fattas. Fast det går att hänga med ändå.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » ons apr 26, 2006 19:01

2.20 Gaaah, vilket jävla avsnitt. Det gjorde ont, fast på ett bra sätt. Illyria har nog rätt i att Rob Thomas försöker driva oss till vansinne. Att Veronica och Logan inte är över varandra har varit tydligt länge. Fan alltså att det skulle behöva strula till sig. Man kan ju kanske skylla på Logan men jag tycker också att det var dumt av Veronica att bara sticka sådär (hur hon kunde motstå den kyssen är helt jävla ofattbart) och lämna en full och sårad Logan. Men visst, han hade givetvis inte behövt ligga med Kendall.

Logan och Veronica scenerna var som vanligt hur bra som helst. Först den vid skåpen som var väldigt rolig, samtidigt som jag gillade att Logan verkligen verkade vilja att hon kom. Och sen på festen (Veronica var f ö bedövande vacker), ja alltså, jag sa väl när jag hade sett 1.18 att jag inte hade sett sådan kemi sedan Spike och Buffy och det står jag fast vid. JÄVLAR. Och sen när Veronica besökte lägenheten. Och så när hon stod tårögd i hissen, Logan lär ju ångra sig något fruktansvärt. Två avsnitt kvar, hur ska dom kunna lösa det här? Lär väl blir en fortsättning i säsong 3 om inte annat.

Stort minus var att Weevil inte syntes till. Fan också. (Jag tycker nog att Weevil kanske kan trösta Veronica nu när Logan har varit så dum med henne).

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » ons apr 26, 2006 19:52

2.20 Riktigt bra avsnitt. Den första halvan kändes ganska svag, men sen blev det bättre och bättre.

Veronica går därifrån och Logan är full. Jag ska nog inte säga för mycket om sånt här, men visst fan borde Veronica ge honom en chans till? Men jag gillar det än så länge, plågade Veronica och Logan är bra. Logan var överhuvudtaget lysande (mer än vanligt).

Pappa Mannings betalar borgen för Lucky. Det det kom väldigt plötsligt, men jag gillar det. Nu borde rimligtvis den sidohistorien tas upp igen.

Men både Weevil och Beaver saknades! Och nu ger jag upp när det gäller Jackie, hon får gärna dö smärtsamt.

Bra avsnitt som sagt, men jag är lite oroad för avslutningen. Arcen känns väldigt rörig, och jag undrar om den kan knytas ihop snyggt och oförutsägbart. Som det är nu bryr jag mig inte om det är Woody, Kendall, Fitzpatrick-filurerna eller Terrence Cook. Men förhoppningsvis överraskar Rob Thomas. Om det blir en tredje säsong hoppas jag att de satsar mer på att göra karaktärerna komplicerade istället för arcen.

Kommer vi får reda på om det blir en säsong till innan den här säsongen avslutas?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Spuffy » ons apr 26, 2006 20:42

Sitter här och väntar och väntar på att det senaste avsnittet ska komma ner till min dator... Det tar alldeles för lång tid! :evil:
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav AKS » ons apr 26, 2006 20:48

Och ingen proper ännu heller... :( Äh, har jag väntat så här länge så är det lika bra att vänta till i morgon.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » ons apr 26, 2006 21:17

AKS skrev:Jag tror att jag väntar på en proper. Fattas ett läkarbesök i början, några minuter som är borta...

Vet vi vad det är som händer hos farbror doktorn, vilken information som kommer fram? För jag har ingen större lust att ladda ner igen och får jag bara veta det är det liksom lugnt för undertecknad.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav The Buffster » ons apr 26, 2006 21:20

Spuffy skrev:Sitter här och väntar och väntar på att det senaste avsnittet ska komma ner till min dator... Det tar alldeles för lång tid! :evil:

Känner jag dig rätt så kommer det att vara värt väntan, lätt. (Bara för att göra dig ännu mer otålig alltså)

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film