Spike *Spoiler hela Buffy + Angel*

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Spike *Spoiler hela Buffy + Angel*

Inläggav Buffy_4ever » tor apr 20, 2006 12:50

I Säsong sju dör väl Spike? :?:
Sen medverkar han som Spike i Angel i Säsong 5, ett år efter han dött. Öhm? Fattar inget. Förklara snälla
Buffy_4ever
Minion

Inläggav gaspode » tor apr 20, 2006 12:53

Du borde kolla på Angel istället, så får du reda på det, men det är väl ingen större spoiler att få veta hur det går till.

Amuletten som Spike har på sig i Chosen kommer skickad i ett brunt kuvert till Angel i Los Angeles, och när han öppnar kuvertet så materialiseras Spike ur amuletten.

Det ligger naturligtvis lite mer bakom, som vem som skickade amuletten och så vidare, men kolla på Angel så klarnar det! :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav love_buffy_4ever » fre apr 21, 2006 10:30

gaspode skrev:Du borde kolla på Angel istället, så får du reda på det, men det är väl ingen större spoiler att få veta hur det går till.

Amuletten som Spike har på sig i Chosen kommer skickad i ett brunt kuvert till Angel i Los Angeles, och när han öppnar kuvertet så materialiseras Spike ur amuletten.

Det ligger naturligtvis lite mer bakom, som vem som skickade amuletten och så vidare, men kolla på Angel så klarnar det! :)

hahahaha vad dumt!!! *garvar* men det är ju bra att spike inte dör iallafall. jag blir deprimerad av avsnittet "chosen"

vilket avsnitt materialiseras spike??
Användarvisningsbild
love_buffy_4ever
Minion

Inläggav Ai » fre apr 21, 2006 11:08

Se Angel och du kommer att märka när. ;)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav love_buffy_4ever » mån apr 24, 2006 11:45

är det ingen som kan säga vilket avsnitt spike "uppstår"? jag har inte ztv som angel går på och har inte råd att köpa.
Användarvisningsbild
love_buffy_4ever
Minion

Inläggav merl » mån apr 24, 2006 11:56

Spoliermarkerar för säkerhets skull.
Spolier för i vilket avsnitt Spike dyker upp i Angel.Han dyker upp i slutet av femte säsongens första avsnitt, Conviction.
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby

Inläggav love_buffy_4ever » mån apr 24, 2006 11:57

merl skrev:Spoliermarkerar för säkerhets skull.
Spolier för i vilket avsnitt Spike dyker upp i Angel.Han dyker upp i slutet av femte säsongens första avsnitt, Conviction.

okej tack :)
Användarvisningsbild
love_buffy_4ever
Minion

Inläggav love_buffy_4ever » mån apr 24, 2006 11:59

jag undrar en till sak, måste man ha sett säsong 2,3 o 4 för att fatta säsong 5? eller går det bra att bara sett säsong 1 och sen 5? (angel alltså)
Användarvisningsbild
love_buffy_4ever
Minion

Inläggav Forever Chosen » mån apr 24, 2006 12:03

love_buffy_4ever skrev:jag undrar en till sak, måste man ha sett säsong 2,3 o 4 för att fatta säsong 5? eller går det bra att bara sett säsong 1 och sen 5? (angel alltså)

Ja det tycker jag absolut. Sen behöver du ju inte köpa Angel boxarna, det finns ju andra sätt ;)
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby

Inläggav CheeseGuy » mån apr 24, 2006 12:05

love_buffy_4ever skrev:jag undrar en till sak, måste man ha sett säsong 2,3 o 4 för att fatta säsong 5? eller går det bra att bara sett säsong 1 och sen 5? (angel alltså)

Varför inte bara se allt i rätt ordning?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav love_buffy_4ever » mån apr 24, 2006 12:07

CheeseGuy skrev:

Varför inte bara se allt i rätt ordning?

jo men asså jag laddar ner men jag orkar inte ladda ner allt o säsong 5 verkar bäst =P

jaja, jag ska se säsong 1 jag laddat ner först iaf. sen tar jag säsong 2, o därefter säsong 3. datorn måste vila lite när man laddat ner massa, annars blir den dubbelstörd.
Användarvisningsbild
love_buffy_4ever
Minion

Inläggav Buffy_4ever » mån apr 24, 2006 15:14

Jag har säsong 1,2,3 men inte dom två andra. Ska köpa dom snart. Har bara Buffy 1-7
Buffy_4ever
Minion

Inläggav merl » mån apr 24, 2006 21:04

Fast i och för sig tror jag att man kan se Angel s. 5 även om man inte sett mer än säsong 1. Visst missar man en del av att inte ha sett tidigare säsonger, men femman innehåller ändå många stand alone-avsnitt och skiljer sig ju en del från tidigare säsonger. Det lär i alla fall funka bättre än att till exempel se säsong 3 eller 4 utan att ha sett tidigare säsonger. Men det beror ju också på hur mycket man tycker att det förstör att bli spoilad. Ser du säsong 5 nu och ser resten senare kommer du ju vara rejält spoilad.

Äh, lyssna på Forever Chosen och CheeseGuy, de är kloka. Om du sen ändå vill se femman först så gör det. Men räkna med att du inte kommer att uppskatta säsongen på samma sätt som du skulle ha gjort om du sett tidigare säsonger först.
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby

Inläggav A bear » mån apr 24, 2006 21:19

1) s5 är inte bäst.
2) Har man inte sett s4 är den ABSOLUT inte bäst, eftersom många av de bästa grejorna i s5 beror på saker som hände i s4.

Men om det enda man begär är att få se James Marsters så visst, den går att se. 8)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav buffymon » mån apr 24, 2006 21:35

A bear skrev:1) , eftersom många av de bästa grejorna i s5 beror på saker som hände i s4.

)

och säsong 4 bygger på vad som hände i säsong 3, och det som hände i säsong 3 beror på vad som hände i säsong 2.........

Jag gillar inte ATS särskilt mycket en jag har sett alla säsongerna. Jag tycker 5 säsongen är bäst, myket på grund av Spike ja. Han är den mest intressanta karaktären i Buffyverse så varför skulle det vara konstigt om man tycker det?
Skamlös reklam för mina Spuffy fics: http://buffymonmon.livejournal.com/
Användarvisningsbild
buffymon
Minion

Inläggav Rombat » mån apr 24, 2006 21:38

buffymon skrev:
A bear skrev:1) , eftersom många av de bästa grejorna i s5 beror på saker som hände i s4.

)

och säsong 4 bygger på vad som hände i säsong 3, och det som hände i säsong 3 beror på vad som hände i säsong 2.........

Jag gillar inte ATS särskilt mycket en jag har sett alla säsongerna. Jag tycker 5 säsongen är bäst, myket på grund av Spike ja. Han är den mest intressanta karaktären i Buffyverse så varför skulle det vara konstigt om man tycker det?
Otroligt mycket av "intrigen" går förlorad om man inte vet vad som händer i föregående säsonger. Det är ungefär som att se första filmen i en trilogi och sen se sista och bara hoppa över mellersta. Det är MENINGEN att det ska ses i en viss ordning för att man ska få ut mesta möjliga av serien.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav love_buffy_4ever » tis apr 25, 2006 18:24

Jao jao... jag tror jag ser säsongerna i ordning istället. Så småningom har jag alla. Fast jag kan inte lova att jag inte ser nåt avsnitt av säsong 5 under tiden, hehe, brukar inte vara så bra på sånt... spoiling gör inte så mycket för mig.
Användarvisningsbild
love_buffy_4ever
Minion

Återgå till Allmänt om BtVS