Sen medverkar han som Spike i Angel i Säsong 5, ett år efter han dött. Öhm? Fattar inget. Förklara snälla
gaspode skrev:Du borde kolla på Angel istället, så får du reda på det, men det är väl ingen större spoiler att få veta hur det går till.
Amuletten som Spike har på sig i Chosen kommer skickad i ett brunt kuvert till Angel i Los Angeles, och när han öppnar kuvertet så materialiseras Spike ur amuletten.
Det ligger naturligtvis lite mer bakom, som vem som skickade amuletten och så vidare, men kolla på Angel så klarnar det!
merl skrev:Spoliermarkerar för säkerhets skull.
Spolier för i vilket avsnitt Spike dyker upp i Angel.Han dyker upp i slutet av femte säsongens första avsnitt, Conviction.
love_buffy_4ever skrev:jag undrar en till sak, måste man ha sett säsong 2,3 o 4 för att fatta säsong 5? eller går det bra att bara sett säsong 1 och sen 5? (angel alltså)
CheeseGuy skrev:love_buffy_4ever skrev:jag undrar en till sak, måste man ha sett säsong 2,3 o 4 för att fatta säsong 5? eller går det bra att bara sett säsong 1 och sen 5? (angel alltså)
Varför inte bara se allt i rätt ordning?
A bear skrev:1) , eftersom många av de bästa grejorna i s5 beror på saker som hände i s4.
)
Otroligt mycket av "intrigen" går förlorad om man inte vet vad som händer i föregående säsonger. Det är ungefär som att se första filmen i en trilogi och sen se sista och bara hoppa över mellersta. Det är MENINGEN att det ska ses i en viss ordning för att man ska få ut mesta möjliga av serien.buffymon skrev:A bear skrev:1) , eftersom många av de bästa grejorna i s5 beror på saker som hände i s4.
)
och säsong 4 bygger på vad som hände i säsong 3, och det som hände i säsong 3 beror på vad som hände i säsong 2.........
Jag gillar inte ATS särskilt mycket en jag har sett alla säsongerna. Jag tycker 5 säsongen är bäst, myket på grund av Spike ja. Han är den mest intressanta karaktären i Buffyverse så varför skulle det vara konstigt om man tycker det?
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare