Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » ons apr 19, 2006 11:08

2.19 = underbart bra

Back on track igen. Verkligen en avsnitt där det händer massor, vet knappt vad jag ska börja kommentera...

Kendall är inte Kendall och har något ihop med Fitzpatricks och nu verkar de huvudmisstänkta i busskrashen, men är det så "lätt"? Iofs bara tre avsnitt kvar nu men när bevisen presenteras så perfekt blir jag nästan misstänksam. Det blir extra intressant med "Kendall" och Beavers företag nu också, hon verkar ju spela ner sig och vad håller Beaver egentligen på med där... Keith och Veronica följer olika ledtrådar och hamnar på smma ställte. Och Veronica räddar Keith! Kändes som lite "tack för senast" (säsongsfinalen) och när de ska köra iväg "Move! Or you're a hood ornament" till Kendall. Och Kendall har begravt Aarons Oscarstaty och lagt till Duncans hår från duschen... Men om statyn har Lillys blod på sig så innebär det att det är det riktiga mordvapnet och att Aaron faktiskt är skyldig! But I smell trouble.

När det först började med att Weevil skulle vara skyldig för busskraschen var det inget jag köpte, kändes direkt som ett villospår och det känns inte alls som något Weevil skulle göra. Istället får vi se Weevil hjälpa sitt gamla gäng, väldigt fint av honom och intressant hur han beskriver sig som "top of the food chain" men sen inte är intresserad av att vara ledare för PCH längre. Kommer Hector ta över nu? Älskade det lilla utbytet mellan Weevil och Keith på kontoret också, de kallar varandra Eli och sheriff, mer deras riktiga identitet och det visar ju att Weevil respekterar Keith också.

Alla scener med Veronica och Mac och sen även Butters och Keith iblandade också var urhärliga. Veronica lovar bort Mac till Butters på balen. :P Fullt med underbar konversation, som vanligt, mellan Veronica och Mac. "No, I'm judging myself. Why don't I have a cellphone intercepter?", "I liked it better when you weren't speaking to me". :D Nu har de mobilmottagen tillbaka också, kommer bli väligt intressant att se vad de får ut av den. (vilket jag antar kommer hända)

Det var fullt med mer underbar dialog och roliga scener utöver de nämnda. Väldigt lite Logan dock, om vi nu ska klaga på något. Hade hellre sett mer Logan är Jackie och Wallace.

Underbart avsnitt! Bra av Veronica att inte berätta om vem som körde på hunden där i slutet.

Detta var allt jag kommer på att kommentera just nu. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » ons apr 19, 2006 12:50

Affischerna har börjat anlända till folk idag så ni som anmält er borde få dem idag eller imorgon. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons apr 19, 2006 13:12

2.19 Wo-ha! This I like!

Denna gång har jag inte läst era tidigare kommentarer.

För det första: det hände så mycket i detta avsnitt att jag knappt vet var jag ska börja. Detta avsnitt kändes verkligen välavvägt och intressant på samma sätt som avsnitten i slutet av S1 var. Jag tror att S2 kommer att sluta på ett fantastiskt vis.

Duncan och mordvapnet. Well, precis som vi tidigare spekulerat så vet vi ingenting om Aarons skuld till mordet. Det vi vet är att han hade sex med Lily och det kan mycket väl vara nog för att han skulle ge sig ut på psykoparjakt efter bevismaterialet. Det skulle vara så cool om Duncan var skyldig och S2 slutar med att Veronica är tvungen att avslöja var han är i Mexico för att skydda Lilly 2.0. Och då lär vi få se Duncan en sista gång i serien också...

Logan-scenen... Tack för den! Skrattade högt då han började räkna upp gamla erövringar och avslutade med; "Does this have any relevance? Should I make a list?" :D Fler bra oneliners i avsnittet: "Go all Cheney on them!" "How could I not when you're batting those Maybelline lashes at me?" Det var extra kul eftersom jag sekunden innan tänk: "Vilka ögonfransar den killen har!" :) Gillade också Weevils: "Why should I [watch my back]? You're gonna be watching it for me." Mer Weevil i kommande avsnitt tack!

Det var 100-tals saker till jag hade tänkt att ta upp, men jag kommer inte ihåg mer nu. Detta är ett avsnitt att se om! Enda nackdelen: att Foitzpatricks är lite för cartoonish för min smak. Deras "skratta med ledaren som om vi vore med i en sjörövarfilm från 1940-talet" var lilte för mycket för mig. Detta var dock enda nackdelen. Allt annat var bra-->fantastsikt.

Just det. Gillade hur pappa Mars tittar på den där pistolkulan i bilen. Man riktigt ser hur han tänker på hur nära han var att dö.

EDIT: Illyria:Hade glömt bort detta med Duncans hår! Ah, vad synd! Hade gärna sett honom som skyldig med scenariot ovan för att slänga in ett moraliskt dilemma för Veronica.
Senast redigerad av AKS ons apr 19, 2006 14:13, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eriked » ons apr 19, 2006 13:52

Illyria skrev:Affischerna har börjat anlända till folk idag så ni som anmält er borde få dem idag eller imorgon. :)
fick mina idag! blir till att sätta upp de på stan snart

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Illyria » ons apr 19, 2006 14:01

Nästan alla verkar få idag, utom jag. *sparkar lite på brevbäraren*
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eriked » ons apr 19, 2006 14:32

*hjälper till att sparka lite*
Dom är i alla fall väldigt fina :)

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Bender » ons apr 19, 2006 15:15

Illyria skrev:Nästan alla verkar få idag, utom jag. *sparkar lite på brevbäraren*

Jag har inte fått mina heller.

Börjar bli dags för mig att se ikapp serien igen. (ligger 5 avsnitt efter)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Zaxx » ons apr 19, 2006 15:16

Bender skrev:
Illyria skrev:Nästan alla verkar få idag, utom jag. *sparkar lite på brevbäraren*

Jag har inte fått mina heller.

Börjar bli dags för mig att se ikapp serien igen. (ligger 5 avsnitt efter)

Jag har inte heller fått mina! Börjar bli dax för mig att se ikapp serien jag med .. ( har sett 5 avsnitt ) ;)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav LWes » ons apr 19, 2006 15:18

2x19
Jag förstår inte.
Dom hittar mordvapnet - OK
Duncan's hår - OK
För att dom hittar Duncans hår på mordvapnet är han den skylldiga - HUH?!
Jag har ganska svårt att tänka mig att ens hår skulle hamna på mordvapnet om man dödade någon.
Om Lily blev slagen i huvudet lär det även finnas hennes skin och hår på den, så då är det väl minnst lika troligt att hon kan ha haft Duncan's hår i sitt hår och att det kom dit på så sätt. Det är ju i alla fall deffinitivt inget bevis på att han är skylldig.
Som Illyria skrev är det väl troligast att Kendall tog hår från dushen.
I polisens synvinkel borde vem som helst kunnat ta Duncan's hår och planterat det där.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » ons apr 19, 2006 19:24

Illyria skrev:2.19 = underbart bra

AKS skrev:2.19 Wo-ha! This I like!

Yay! Precis sånt man vill se när man kommer hem från en lång arbetsdag. Nu längtar jag ännu mer.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Noam » ons apr 19, 2006 19:29

Illyria skrev:Affischerna har börjat anlända till folk idag så ni som anmält er borde få dem idag eller imorgon. :)
Affischer? Vadå för affischer? Vad har jag nu missat för bra? :cry:
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Illyria » ons apr 19, 2006 19:42

Noam: du kan läsa mer om affisch-kampanjen och anmäla dig på veronicamars.se/kampanj

eriked skrev:*hjälper till att sparka lite*
Bender skrev:Jag har inte fått mina heller.

Tydligen inte brevbärarens fel, SVT hade inte hunnit skicka ut precis alla igår, men idag så är de på väg, vi borde få våra imorgon då. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav A bear » ons apr 19, 2006 21:32

2.19 NU snackar vi, ja! Först och främst: bara jag som fick en känsla av att antingen pilbågekillen, Woodys dotter eller bägge dök upp lite VÄL lägligt? Det finns garanterat minst en twist till i storyn, och Woody måste ha något med saken att göra. Och om inte båda de som tipsade henne om Barracudan faktiskt ÄR så dåliga skådisar måste det där ha föreställt att de hade någon dold agenda.

Alltså: allt lutar åt att Aaron dödade Lily. ELLER Logan ELLER hans mamma, som väl också rimligtvis hade tillgång till Oscarn? Så det var det Aaron bad "Kendall" göra, och det var det hon gjorde i Duncans dusch. Och kanske tas äntligen kidnappningshistorien upp igen nu när Duncan är misstänkt, vilket väl rimligen borde leda till problem för Veronica också?

Veronica vet att Thumper är död och att Weevil hade något med saken att göra. Vackert.

JACKIE ÅKER TILL FRANKRIKE EFTER GRADUATION! Yay! And STAY out! Fast hur ska hon ha råd med det om nu inte hennes far blir frikänd?

Weevil rockar. Men jag undrar fortfarande vad han bekände för prästen i 2.17.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Illyria » ons apr 19, 2006 23:33

A bear skrev:2.19 NU snackar vi, ja! Alltså: allt lutar åt att Aaron dödade Lily. ELLER Logan ELLER hans mamma, som väl också rimligtvis hade tillgång till Oscarn?
Hmm, hur kom Logan in i sammanhanget? Och Lynn? För att det skulle vara en Oscarsstay från Echollshuset och Aaron skulle skydda dem? Om han slapp sitta i fängelse tror ni inte han redan hade angivit dem då? Det tror jag. Tycker detta kändes som bevis för att Aaron faktiskt är den skyldige och hade mordvapnet kvar, hur kom annars Lillys blod dit?

A bear skrev:JACKIE ÅKER TILL FRANKRIKE EFTER GRADUATION! Yay! And STAY out! Fast hur ska hon ha råd med det om nu inte hennes far blir frikänd?
Det glömde jag kommentera, Jackie är redan off min radar. Förstår heller inte hur hon ska ha råd att plugga i Frankrike när hon behöver ett jobb på Java the Hut... Men det verkar ju som vi blir av med henne och inte ett avsnitt för tidigit!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » ons apr 19, 2006 23:38

2.19 Yay! Det här var till och med över förväntan. WEEVIL! Weevil! Weevil! :lovebunny: Jag är kär. Glöm Logan (japp, ni hörde mig), nu är det Weevil som gäller för mig. Han var så underbar i det här avsnittet att jag knappt vet var jag ska börja. Han och Veronicas scener är som alltid helt fantastiska, men i princip varenda sekund med Weevil var bra i det här avsnittet. När han fick pappret med numren av Veronica, "you're unbeliveble" och "How could I not when you're batting those Maybelline lashes at me?". Så bra. Och självklart när han hjälpte sitt gamla gäng på slutet, så fint. Och så när han låg under bilen i linne, oh my god vad snygg han är.

Sen så ja... det var ju endel annat förutom Weevil som också var bra. Logan (nej jag har inte glömt honom helt) var med lite väl lite, men som vanligt så var han väldigt bra. Veronica och Logan scener är aldrig fel, "I'm not blone" "and not hot" och "should I make a list". Hade jag fått bestämma hade jag nog gärna sett Veronica tillsammans med Weevil, dom har bra kemi (det lär dock aldrig hända). Men som vi såg i 2.17 så har Veronica och Logan fortfarande underbar kemi, så givetvis vill jag fortfarande det se dom tillsammans.

Andra småroliga saker var att Veronica lovade Butters att Mac skulle gå på balen med honom. Och bra givetvis hur Keith och Veronicas ledtrådar ledde till samma ställe och att hon tillslut räddade honom.

När det gäller Aaron, Lily, Duncan, mordvapnet, busskrashen, Kendall, the Fitzpatricks, Woody och hur allting hänger ihop så känns det som att jag inte har några vettiga teorier alls. Det känns som om det egentligen kan hänga ihop hur som helst. Och jag litar på att vi kommer att få en spännande upplösning. Just nu är det så spännande att jag knappt kan vänta tills nästa vecka.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav A bear » ons apr 19, 2006 23:58

Illyria skrev:
A bear skrev:2.19 NU snackar vi, ja! Alltså: allt lutar åt att Aaron dödade Lily. ELLER Logan ELLER hans mamma, som väl också rimligtvis hade tillgång till Oscarn?
Hmm, hur kom Logan in i sammanhanget? Och Lynn? För att det skulle vara en Oscarsstay från Echollshuset och Aaron skulle skydda dem? Om han slapp sitta i fängelse tror ni inte han redan hade angivit dem då? Det tror jag. Tycker detta kändes som bevis för att Aaron faktiskt är den skyldige och hade mordvapnet kvar, hur kom annars Lillys blod dit?

Kunde tänka mig ETT sätt, men... nä, så snuskig fantasi har de inte. Förlåt.

Frågan är väl varför Aaron skulle skydda dem om han inte gjorde det själv. Och det är ju onekligen en bra fråga. Har inget svar på det, faktiskt. Pfff. Komma här och slå hål på mina teorier.

Däremot detta: Aaron behöver ju inte bevisa sin oskuld, bara upphäva det där "bortom allt rimligt tvivel". Om åtminstone två andra personer hade tillgång till mordvapnet ser hans chanser lite bättre ut i rättegången, oavsett om han är skyldig eller inte...

Men näe, förresten. Något med detta känns fel. Rätta mig om jag minns händelserna i s1 fel, men: Lily hittar band - Lily åker hem med dem - Aaron åker rasande efter henne - Aaron slår ihjäl Lily. Varför skulle han ta med sig Oscarsstatyetten av alla prylar? Är det en grej man brukar ha i jackfickan? Och varför skulle han låta den komma fram nu - med eller utan Duncans hår måste det vara svårt att förklara att det bevisligen är HANS Oscar? (Och hur kunde polisen så snabbt konstatera att det var Duncans hår på den... OK, det sista är väl en vanlig så-snabbt-går-det-på-TV-grej.)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Illyria » tor apr 20, 2006 0:07

A bear skrev:Lily hittar band - Lily åker hem med dem - Aaron åker rasande efter henne - Aaron slår ihjäl Lily. Varför skulle han ta med sig Oscarsstatyetten av alla prylar?

Jag tror Lilly snodde med sig statyn samtidigt som banden, bara för att jävlas med Aaron, därför finns den i Kane-huset. Annars är det ett underligt "vapen" att bära omkring på... Men det är fortfarande klurigt. Det är bra att hitta Duncans hår på den, men det fortfarande Aarons staty, men om Aaron nu ändå är skyldig så kanske det är en risk värd att ta?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav sus@n » tor apr 20, 2006 11:09

Fått mina idag med! Dags att ge ut till polare som faktiskt går i skola så att de får sätta upp åt mig. Häftigt att man kan vinna saker med, hoppas rejält på en t-shirt. :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Illyria » tor apr 20, 2006 11:18

Har inte fått dagens post ännu men då borde jag få mina idag också.

Följ bara instruktionerna i brevet så har du en chans i utlottningen av en tröja. Själv vill jag ha en keps. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Noam » tor apr 20, 2006 11:38

Illyria skrev:Noam: du kan läsa mer om affisch-kampanjen och anmäla dig på veronicamars.se/kampanj
Sådärja, då var man anmäld.. här ska tejpas upp affischer!!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Glorificus » tor apr 20, 2006 11:54

2x19
Oj, många verkade gilla det här avsnittet mycket... själv tyckte jag det var sådär...
Kändes så konstruerat - jag skulle gärna se att presentationen av de logiska busskraschmysterium-ledtrådarna låg så långt under ytan som möjligt... alltså att de t.ex. plockat bort allt prat om Kendall och istället haft fler scener där hon är med för att avslöja den informationen om henne, som den i och utanför hennes hus. Men det blir väl lätt såhär när huvudpersonerna försöker lösa ett mysterium.

Jag tycker dessutom det blir lite extra tråkigt när jag inte bryr mig så mycket om vem som är skyldig... Fitzpatricks? Kendall? Borgmästaren? Yäyä. Kunde de inte ha dödat Duncan eller Wallace i busskraschen? Då hade mitt intresse nog varit större... Wallace kunde ändå ha varit med i flashbacks à la Lily. ;)

Några guldkorn var Logan-scenen på parkeringen, Mac-scenerna... och den då Veronica undrar vad dödad-hund-killen har emot "fake deer"! :D

Jag saknade däremot Sheriff Lamb... mer Lamb, tack!

Spoilers casting säsong 3
Fast jag läste den där intervjun då han säger att han är en regular nästa säsong! Yay! Lamb i main credits! (Hur mycket det nu betyder, med tanke på vilka som varit där tidigare...)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » tor apr 20, 2006 12:02

Glorificus skrev:Spoilers casting säsong 3
[spoiler]Fast jag läste den där intervjun då han säger att han är en regular nästa säsong! Yay! Lamb i main credits! (Hur mycket det nu betyder, med tanke på vilka som varit där tidigare...)

NO WAY?! SUGOI!!!
Jackie måste ju försvinne med tanke på vad hon sa i det här avsnittet och att fansen varit så hatiska mot henne.
Dick kan man ju också undra över, för han har ju verkligen inte varit med mycket.
Dom skulle hellre kunna lägga till Mac, för hon är typ med mer än honom.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tor apr 20, 2006 12:10

Fast i intervjun säger han att det förhandlas om det, det verkar inte helt klart ännu. Dessutom så verkar RT vilja ha med de där två från Arrested Development igen (men jag vet inte om det är menat som regulars då, tror mer på gästskådespelare och det tycker jag ivarjefall borde tyda på att Veronica ska gå på Hearst?).

Fast vi borde koncentera oss på att få en tredje säsong först... :eek:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » tor apr 20, 2006 12:23

Fast jag läste den där intervjun då han säger att han är en regular nästa säsong! Yay! Lamb i main credits! (Hur mycket det nu betyder, med tanke på vilka som varit där tidigare...)

Ah, just det, nu hittade jag igen intervjun. Och som Illyria skrev var det preliminärt, ja, inget satt i sten ännu. Den länkades till från Whedonesque, det var därför jag läste den tidigare. Han pratade om Amber Benson också...
"Amber and I have worked together twice, and I’ve name-dropped her to the producers of VERONICA MARS. Since they’ve had Alyson Hannigan and Charisma Carpenter, and even Joss Whedon, why not get Amber on the series?"
http://www.ifmagazine.com/feature.asp?article=1470
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav RalfiParpa » tor apr 20, 2006 12:30

2x19: Ytterst bra.

Veronica Mars 2x19
Okej, det är väldigt uppenbart varför bussen kraschade nu - Kendall/Queen of the Desert tillsammans med Fitzpatricks för att få försäkringspengarna. Alltså är det givetvis ett villospår.
Ponera att Woody-anlade-busskraschen-för-att-dölja-att-han-är-gay-teorin avverkas och avfärdas i något kommande asvnitt, vad har vi då kvar?
Min Lynn Echolls-teori låter inte så galen längre (ja, tycker jag i alla fall).
Jag tror att Rob Thomas vet precis vad han sysslar med. Jag tvivlade där ett tag men nu tror jag helhjärtat på honom igen. Han har en twist som kommer att få oss att tappa hakorna och unisont skrika "MEN JA, SJÄLVKLART ÄR DET SÅ!" på lager. Jag känner det på mig.

Har för övrigt inte läst era kommentarer så om jag bara upprepar något...förlåt.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav nikozar » fre apr 21, 2006 11:15

Spoiler 2x19
Ja det jag tror är helt enkelt att Kendall ska motbevisa Arons skuld mot en viss summa pengar.
Hon tar duncans hår från någon stans i lägenheten, snor åt sig en oskarstatyett, gräver ner den på något sätt, hon blir genast mycket rikare.
En möjlig teori.
Eftersom de satt ju och pratade där i fängelset, vem vet hon kan ha kommit förbi fler gånger?
Vi lever i en konstig värld där Angel blev cancelat efter 5 säsonger medans Days of our lifes har gått i typ 70 säsonger och spelas fortfarande in flera.....
Användarvisningsbild
nikozar
Minion

Inläggav Tomas » fre apr 21, 2006 12:06

RalfiParpa skrev:2x19: Ytterst bra.

Veronica Mars 2x19
Okej, det är väldigt uppenbart varför bussen kraschade nu - Kendall/Queen of the Desert tillsammans med Fitzpatricks för att få försäkringspengarna. Alltså är det givetvis ett villospår.
Ponera att Woody-anlade-busskraschen-för-att-dölja-att-han-är-gay-teorin avverkas och avfärdas i något kommande asvnitt, vad har vi då kvar?
Min Lynn Echolls-teori låter inte så galen längre (ja, tycker jag i alla fall).
Jag tror att Rob Thomas vet precis vad han sysslar med. Jag tvivlade där ett tag men nu tror jag helhjärtat på honom igen. Han har en twist som kommer att få oss att tappa hakorna och unisont skrika "MEN JA, SJÄLVKLART ÄR DET SÅ!" på lager. Jag känner det på mig.

Har för övrigt inte läst era kommentarer så om jag bara upprepar något...förlåt.

Det enklaste är väll att göra en lista på alla karraktärer som varit med i mer än ett avsnitt och (ännu) inte har något motiv för att spränga bussen eller bilen. De kan ju inte vara speciellt många och chansen att mördaren är en av dem är nog ganska stor.

Fick man föresten veta hur polisen hittade statyetten? Ännu ett anonymt telefonsamtal? Ifall den är det riktiga mordvapnet (vilket verkar troligt då blod från förra året lär vara svårt att få dit i efterhand) så måste ju Aaron (eller möjligtvis Kendall) veta var den fanns gömd.

Två teorier som verkar mycket osannolika (men som jag skriver ner för att eventuellt kunna säga I told you so senare :) ) är att Aaron inte dödade Lilly, men på något sätt doppade statyn i hennes blod (fråga mig inte var, när eller hur) efter hennes död (som han inte var ansvarig för själv) för att senare kunna sätta dit någon annan från mordet/rikta misstankarna från sig själv ifall videobanden någonsin hittades. Anledningen till att han inte gjort detta tidigare är att han inte träffat någon som är tillräckligt nära Duncan och samtidigt villig att sätta dit honom. Teori nummer två: Kendall är oskylldig till bussen, men visar sig vara den som dödade Lilly. Så twistigt och otroligt att det nästan kan vara sannt.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Illyria » fre apr 21, 2006 23:53

Det är fortfarande inte klart om Veronica Mars kommer få en tredje säsong och nu är det dags för E!Online och Kristins SOS: Save One Show igen, en kampanj som troligen påverkade en del i att vi fick en andra säsong (VM vann den kampanjen). Även om Veronica Mars listas som att den "troligen kommer tillbaka" så är det ingen garanti och det är därför viktigt att rösta!

Och allt du behöver göra är att skicka ett mail till tvdiva@eonline.com och skriv Veronica Mars i ämnesraden. Resultaten kommer presenteras nästa vecka, 28 april...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eriked » lör apr 22, 2006 0:26

ett tomt mail antar jag? det får man väl ta och göra

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav AKS » lör apr 22, 2006 0:28

Jepp, jag har redan skickat iväg.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film