Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav wyndham » sön apr 16, 2006 1:46

1x21
En vanlig hederlig dramascen mellan Brian och Justin. Bra att seriens känslomässiga fokus ligger på den relationen, som förblir den mest intressanta (och inte bara den kameravänligaste). Visst, han röker narkotiska preparat med Mikey, men vi får väl se vem han söker tröst hos inför ålderskrisen...

Hoppas bara inte Daves unge blir återkommande. Förskräcklig skådis.

Har alltid tyckt om Vic. Han har lyst i bakgrunden, och även om den här storyn inte var så originell så är det bra att fina karaktärer får ta plats.

Emmets anekdot var faktiskt rätt fin också.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav wyndham » sön apr 16, 2006 13:56

1x22
Oh, formal wear. Saknade en helfigursbild framifrån av Brian. Njuter ju alltid av att se vilka skjortknappar den mannen har.

Bäst hittills såklart. Bra också att dom fick blakebiten avklarad i början istället för att inkludera det i ett misär-kollage på slutet. Brukar störa mig på när serier klipper mellan storylines som är på helt olika nivåer.

Tam sa att han tidigare tyckt att avsnittet var överskattat, men nu grät han som en liten bög.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tinwiel » sön apr 16, 2006 14:22

wyndham skrev:1x22
Oh, formal wear. Saknade en helfigursbild framifrån av Brian. Njuter ju alltid av att se vilka skjortknappar den mannen har.

Bäst hittills såklart. Bra också att dom fick blakebiten avklarad i början istället för att inkludera det i ett misär-kollage på slutet. Brukar störa mig på när serier klipper mellan storylines som är på helt olika nivåer.

Tam sa att han tidigare tyckt att avsnittet var överskattat, men nu grät han som en liten bög.

Haha...dina recensioner är väldigt roliga, wyndham. :D
Själv grinade jag också, som den översentimentala fjolla jag är. ;)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav eynosh » sön apr 16, 2006 14:27

My wonderful little Tam.. I miss you thiiiiiiiiiiiiis much.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Tinwiel » sön apr 16, 2006 14:30

eynosh skrev:

My wonderful little Tam.. I miss you thiiiiiiiiiiiiis much.
'

Hallå där!! eynosh, du får inte läsa spoilers utan att ha sett serien först! Det är dags för dig att börja med den nu. Finns på en hubb nära dig.. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tam » sön apr 16, 2006 16:13

eynosh skrev:My wonderful little Tam.. I miss you thiiiiiiiiiiiiis much.

Åh eynosh, min goa lilla minoritets-nalle.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav eriked » sön apr 16, 2006 18:57

Fråga!

ska man ta och se denna serie? är det en 22minuts sitcom eller vad är det? 22min är skönt tar inte så lång tid...

Tänkte ta och se lite Arrested Development också men dubbelt upp är dubbel t kul, eller?

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Tinwiel » sön apr 16, 2006 18:59

eriked skrev:Fråga!

ska man ta och se denna serie? är det en 22minuts sitcom eller vad är det? 22min är skönt tar inte så lång tid...

Tänkte ta och se lite Arrested Development också men dubbelt upp är dubbel t kul, eller?

nja, det är ingen sitcom, det är snarare drama/såpa. Avsnitten är väl standardlängd, typ 40 min drygt då.. Men jag tycker definitivt att du ska se det!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav eriked » sön apr 16, 2006 19:18

Jag som trodde att det var en komedi... men är det typ en rolig drama..typ Wonderfalls (kanske är helt ute och cyklar nu (har bara sett 1 wonderfall)

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Tinwiel » sön apr 16, 2006 19:23

Nja, det är inte så likt Wonderfalls nä... :D Ibland är det roligt men det är huvudsakligen ett drama/såpa. Det handlar om ett gäng bögar och flator som bor i Pittsburgh, deras liv, förhållanden osv. Jag älskar serien och rekommenderar folk att se den, även om den har flera stora brister. Dock så kan den nog vara lite svår att smälta om man har homofobiska tendenser..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » sön apr 16, 2006 19:24

eriked skrev:Jag som trodde att det var en komedi... men är det typ en rolig drama..typ Wonderfalls (kanske är helt ute och cyklar nu (har bara sett 1 wonderfall)

QaF är mer regelrätt relationsdrama, men som i alla de bra dramorna så finns det givetvis en liten del humor. Men humorn är inte poängen. Det är inte en dramedy.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » sön apr 16, 2006 23:47

5x12
Vad söta dom är med varann, Brian och Justin nu... allas reaktioner på deras bröllopsinbjudan var rolig.
Debbie: There's only one explanation. He must have knocked up Sunshine!
:D
"If Justin wants golden gardenias.."
Aaaaaw. Skådisarna har funnit kemin igen. Dom går omkring och ler och ser nykära ut båda två hela tiden. Jag älskar det. Brian ser lycklig ut, han har släppt taget om "masken", det är ingen mening att "spela Brian" längre.

Scenen mellan Justin och Jennifer var också fin, det är sån feelgoodkänsla i hela avsnittet, även om det händer några småsorgligare saker också (som att det tar slut mellan Em och Drew). Kärlek!

Brian och Justin pratar om natten dom möttes och jag blir alldeles sentimental. Justin är så klok.
"You're not your father. You love your son"
Och Brian måste gå och duscha.. alltid duscha. :rolleyes: Men han började fundera ändå, och han bestämmer sig för att Gus ska stanna. Scenen mellan honom och Lindsey var också fin (jag måste börja variera mitt ordförråd lite tror jag.. men "fin" passade in på så mycket i det här avsnittet..) Brian fortsätter att visa sin sårbarhet, och sin saknad efter Gus och Lindsey. Jag ÄLSKAR såna scener med Brian!
Brian: I don't want you to go, Wendy.
Lindz: I have to, Peter.

Sen var hon tvungen att visa artikeln för Brian också. När hon visar den för Justin tidigare så diskuterar dom en eventuell karriär på gång i NY. Men Justin följer kärleken.. alltid kärleken. I slutscenen i loftet där Brian läser artikeln så riktigt lyser han av kärlek och stolthet. Dom är så kära! I love it! FIIIIIIIINT! Jippi jippi! Hångel! B/J-mys!(ja, jag gillar såna scener, ni vet hur jag är.. speciellt när skådisarna får till kemin på ett sätt som saknades lite i förra avsnittet..).

Hunters "achieving greatness"-pose var rolig. Hunter är rolig, skönt att han är tillbaks.

Ted's boyfriend is scary. Yuck! Weeoweeeo! Varningslampor!!

Äsch. Ett avsnitt kvar. Whyyy oh whyyy, varför gjordes det inte fler säsonger.. men det kanske var rätt tillfälle att sluta också.. säger förnuftet men hjärtat säger nåt annat. Fan, vad överdramatisk jag är ikväll.. haha.. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » mån apr 17, 2006 18:32

5x13 Serieavslutning
Jag gruvade mig lite för det här avsnittet, eftersom jag visste att det skulle bli sorgligt..

Voice-over! Precis som i första avsnittet. Det är verkligen serieavslutning..

Aaaw, Brian och Justin är fortfarande så söta. "Beautiful". Brian is so in löööv.

Em är jätterolig som ger Ted "The silent treatment". "Sister Mary go fuck yourself". :D

Brian: I was thinking we could spend a nice, quiet evening at home.
Justin ser alldeles konfunderad ut, men får ut Brian på The Stag Party. Där nobbar han strippan för att vara Justin trogen och går sedan hem till The Munchers och hälsar på Gus. Jag gillar att den nye Brian inte försöker spela rollen av osårbare, tuffa, arrogante skitstöveln som har var tidigare, men han försöker så mycket att alla blir jätteförvirrade. När han senare använder ordet "cuddle" när han och Justin ligger i sängen, så får Justin ett utbrott. Vadå, jag förstår att Brian är förvirrad, han vill ju ge Justin det han vill ha, och det Justin har sagt att han vill ha... är ju den person som Brian försöker vara nu. Men som sagt, han överdriver ju lite... Dom har i alla fall en riktig diskussion, om förhållandet och Justins framtid. Brian har verkligen mognat, för han han gör det som är bäst för Justin. Och han går inte iväg och duschar istället för att prata och komma fram till nåt. Efter Lindseys, Mels påverkan så inser han att Justin borde åka till NY och försöka sig på en karriär som konstnär.

Nooooooo! Jag blir så ledsen! Men beslutet var rätt... :cry:

Några på gränsen till klyschiga tal i avsnittet, främst Mikeys under presskonferensen, och Teds till Emmet i "fjällstugan". Dom var klyschiga men ändå sanna och fina, speciellt Teds. Det är så skönt att se honom så säker på sig själv, efter att han har varit kungen av självömkan tidigare. Han skulle nog inte klarat av att motstå Tads manipuleringsförsök lika väl tidigare heller. Nu har han självkänslan som får honom att inse att han förtjänar bättre. Good for him (och för Blake, tydligen).

Mikey och Ben adopterar Hunter. Äntligen en egen familj åt Hunter. :lovebunny:

Brians och Justin sista scener tillsammans... det är bara för sorgligt, jag pallar inte sånt här.. :cry: Brian har inte lämnat tillbaks ringen.
Brian: You did it.
Justin: Did what?
Brian: Became (become?) the best homosexual you could possibly be.
Sen kysser dom varann passionerat och av sorg, längtan och desperation. Följt av sex i samma känslostämningar. Sexscenerna är jättevackra. Jag får ont i hjärtat!!! Tortyr!! Fan, jag grinade när Brian låg och satt där ensam efteråt. :cry:

Tur att Mikey kom dit och drog iväg med honom. Dom åker till Babylon, och Mikey försöker muntra upp Brian men han är deeeeppig och ledsen i början men Mikey lyckas till slut med att få upp hans humör lite. Mikey har kommit till vissa insikter och deras vänskap blir fokus igen.
Brian: So, what are they playing?
Mikey: Our song.
Avslutning med att alla dansar på Babylon, Em, Ted, Mikey och Brian. Glitter och konfetti från taket och män i tighta, glansiga kalsingar. Fan, vad danssugen jag blev... :)

Jag är fortfarande lite förstörd över att Brian och Justin inte fick varann på slutet men den här gången så jag har bearbetat det lite annorlunda och fokuserat på att dom visst fick varann. Distansförhållande! Sen, som Justin sa, så kommer dom alltid ha varann på ett sätt, vad som än händer i framtiden. Mmm. Så blir det. Men grina får man göra ändå. ;)

:lovebunny:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav wyndham » mån apr 17, 2006 23:13

2x01
The saga of man loving continues.

Mycket bra. Att Justins skador hamnade på insidan av huvudet istället tillfälliga ärr på utsidan var både överraskande och oroväckande. Scenen där man först ser honom kämpa med tennisbollen var väldigt sorglig och att man inte sågs hans ansikte gjorde att man förväntade sig en kommande "vanställdhetschock". Att han på utsidan såg likadan ut som den dansande cowboyen i avsnittet innan var kanske ännu sorgligare. Minnesluckan var jag lite tveksam till, men Justins förhållningssätt kändes väldigt mänskligt och hoppfullt. Han verkar uppskatta hans tid med Brian på balen istället för att bara gräma sig över att han inte kan minnas det.

Daves break-up sker off-screen (fan vilken svengelska...), vilket jag tyckte om. Inte för att Dave är halvtråkig, utan för att historien tjänar på att vi hör det samtidigt som vännerna i Pittsburgh.

Stofilerna anfaller. Ständigt förtrycktande domare, lärare och släktingar. Men hade det inte varit lite intressantare om Hobbs hade fått ett i överkant strängt straff? Om skadeglädjen fastnar i halsen. Misshandel med homofobi som orsak brukar ju betraktas som värre än ett slumpmässigt fylleslag. Historiemässigt blir det lite illa om vi bara ska tycka synd om folk och bli sura på dom dumma och bli glada när dom utsätts för högstadiehyss. Brians uppgivna förakt mot protestramsor var en av dom allra bästa sakerna i avsnittet tyckte jag.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav wyndham » tis apr 18, 2006 1:11

2x02
Förtryckande arbetsgivare. Och lite mer förtryckande arbetsgivare. "Men alla dom andra pojkarna sitter ju bara och runkar hela dagarna", jämrar sig Ted. Klart att han förtjänade att få sparken. Som Wilson säger till Dr. House: "You're mother did teach you that two wrongs don't make a right?" Inte för att chefen verkade helt sympatisk, men nog hade han rätt att läxa upp Ted mot slutet.

Gällande Mikes heterosexuelle plågoande så känns det lite tråkigare. En ny person som vi ska avsky och som sen kan utsättas för hyss à la Lönneberga? (Visserligen finns det ett helt fantastiskt sådant avsnitt i originalet, där plågoanden inte ens görs överdrivet osympatisk (precis som i fallet med han som ville få uppehållstillstånd (QaF UK!!!!)).)

Jahapp, minnesluckan var alltså bara uppbyggnad för detta avsnitt. Mjo, det funkade väl bra. Rörande, men lite väl såpigt kanske.

Flatorna orkar jag knappt skriva om. Att fyllefria som hämnd på ett trångsynt syskon var ju i och för sig romantiskt. :?

Dom usla sexskämten duggar ju tätt för det mesta, men det här var faktiskt festligt värre:
Justins mamma: I came at the wrong time.
Brian: You two have something in common.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav wyndham » tis apr 18, 2006 21:54

2x03
Mel och Lindsey når nya bottennivåer. Så tråkigt, så dåligt.

"We are our own worst enemy" hojtar dagens förtryckare, passande nog. Men den här gången slutade det inte med en smaskig skandal. "I still believe in what he says, even if I don't believe in him", säger Ted och biter ihop. Brian sätter sin vänskap före sitt behov att jävlas med folk, vilket var rätt gulligt. Debbie försöker få Mikey att inse att Brian kommer sätta Justin först, vilket var gulligast av allt.

Annars var det här säsongens första cheese-episod. Antar att serien hade fått en hel del kritik från "the community", så Gay as Blazes (Sjunde himlen goes gay) var väl ett litet fuck you till kritikerna. Men särskilt kul blev det kanske inte. Eller jo, slutscenen då dom börjar prata Jane Austin var ju helkul faktiskt.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tinwiel » tis apr 18, 2006 22:04

Jag har sett några av första säsongens första avsnitt dom senaste två dagarna (ja, jag kunde inte hålla mig, jag längtade tillbaks till s1 igen..)Samma sak som slog mig förra gången är att:
Spoiler s1ep1-4 och hela serien
Man glömmer varje gång hur snorungingt irriterande och dramatisk Justin är här. Snacka om att han har mognat och utvecklats massor under dessa säsonger, inte bara Brian. Efter bashingen och hans återhämtning så förändrades han massor. Han slutade bla med att hota folk med att han skulle åka till NY och sälja sin kropp till gamla homos.. :D

Edit: Och hur snygg är inte Brian i s1!!!! Han är ju snygg senare också, men han blir ju äldre och äldre och lite plufsigare för varje säsong.. men i s1... mums. 8)
Senast redigerad av Tinwiel tis apr 18, 2006 23:01, redigerad totalt 1 gång.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav wyndham » tis apr 18, 2006 22:54

2x04
Lesbiskt svartsjukedrama. Som vi har längtat. Kanske skulle det inte vara en så dum idé att skicka upp dom i rymden, eller vad det nu var veckans förtryckare hade för förslag (utöver "stop aids with guns").

Till nästa avsnitt ser jag fram emot att "Mel and Linds" tar sin motorcykel och kör utför första närmsta stup.

Micheal var ju en riktig pudding i drag.

Ett fint litet feel good pride-avsnitt. Med lite ABBA-dans på slutet. Trevligt.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Glorificus » tis apr 18, 2006 23:21

Yay, nu är brat ivrig att hoppa på QaF-tåget också!

Hon såg andra halvan av 1x03 på Canal+. Så hon lär väl dyka upp här i tråden inom kort också, när jag lånat henne mina skivor. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis apr 18, 2006 23:24

Haha! Yes, brat är snart här också, vad kul! :D The more, the merrier.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav wyndham » ons apr 19, 2006 0:07

2x05
Queer as Folk - where dreams come true.

Ja, suck. Det här porrarket kan ju bli hur vedervärdigt som helst. I can hardly wait.

Mikey i ny utstyrsel. Tihi. Men att ha med en karaktär som hans chef och göra det helt utan humor är faktiskt bara dåligt. Vi får väl se hur det går med serierna. Förhoppningsvis slutar han klaga på sitt liv och vi slipper story-lines om hur jobbigt det är att vara egen företagare.

Storyn i stort verkar gå lite på tomgång. Snart lär väl något stort dra igång; en ny karaktär, ett nytt förhållande, en släktfejd, vad vet jag. Brian och Justin har ju nått en ganska fin relation, så något lär väl skaka om den idyllen. Några crazy homofober ganska dyker upp för att skapa ordning och reda med biblar och batonger. Eller så får vi väl följa Teds glada skaparprocess säsongen ut... (Hoppas stenhårt på att skriva saker som blir roliga när jag sett klart rubbet.)

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav brat » ons apr 19, 2006 0:23

Glorificus skrev:Yay, nu är brat ivrig att hoppa på QaF-tåget också!

Hon såg andra halvan av 1x03 på Canal+. Så hon lär väl dyka upp här i tråden inom kort också, när jag lånat henne mina skivor. :D

*ASG*
Du underskattar mig. Jag dök in i tråden redan nu innan jag fått dina skivor (håller på att förgås helt plötsligt). Nu sitter jag här och tittar längtansfullt på alla svarta fält som jag aldrig i världen skulle få för mig att läsa.

- Spoilerfri and proud. -
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » ons apr 19, 2006 0:27

madskellig skrev:Musiken var ju en upplevelse i sig, har haft "Let's Hear It For The Boy" på hjärnan hela dagen, börjar bli smått frusterande :D

Måste göra ytterligare ett inlägg bara för att kommentera att denna sång spelades i andra halvan av 1x03 (den enda lilla del av serien som jag sett) och jag har haft sången på hjärnan i ganska exakt 24h nu. Fast jag är inte frustrerad ännu. Jag är fortfarande i stadiet där jag titt som tätt reser mig upp från datorn för att dansa genom min lägenhet sjungskrikandes "Let's hear it for the boy" (vilket råkar vara den enda rad i sången som jag faktiskt kan) med armarna viftande i luften.

Jag försöker intala mig själv att det inte är länge tills på fredag... men det fungerar inte så bra.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav wyndham » ons apr 19, 2006 1:20

2x06
Queer as Folk slår ett slag för den stackars porrindustrin.

Här rördes det om i grytan. Ordentligt. Scenerna mellan Brian och Justin samt Debbie och Brian var ju guld. Kanske kunde dom ha dragit ut på det hela lite till, nu är dom ju ännu tightare än tidigare. Brian kunde ju ha svinat och förfallit ett tag innan han hittade tillbaka till sin älskade Justin. Men det här var också riktigt bra.

Ted är psycho. Men vad annat är nytt. Man fick sig en skymt av den beryktade Zack O'Tool. Också... intressant. Helt otroligt smaklöst hela storyn såklart, men med en väldigt rolig pay-off i och med Emmets signerande.

Och så har vi Ben. Dave 2. With a twist. Och honom har man väl väntat på. Scenen när Mike börjar improvisera från hjärtat vet jag inte riktigt vad jag säga om. Den var kanske medvetet parodisk med publiken som går från uttråkade till att skratta glatt åt alla skämt. Ett fint litet tal var det trots allt.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tam » ons apr 19, 2006 2:35

wyndham skrev:2x04
Lesbiskt svartsjukedrama. Som vi har längtat. Kanske skulle det inte vara en så dum idé att skicka upp dom i rymden, eller vad det nu var veckans förtryckare hade för förslag (utöver "stop aids with guns").

Till nästa avsnitt ser jag fram emot att "Mel and Linds" tar sin motorcykel och kör utför första närmsta stup.

Oj, så du tar i. Men det är sant, när två sexuellt frustrerade heterograbbar under lesbiska sexscener inte har annat att vråla än "BOOOOOORING!" måste det var riktigt dåligt. (wyndham gjorde också roliga kräkljud.)
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Ai » ons apr 19, 2006 8:43

I den här takten kan ni börja ha QaF träffar i Umeå! :D

Visste väl att brat skulle trilla dit förr eller senare. ;)

När madskelling talade om att hon hade Let's hear it for the boy i skallen så var det just efter det avsnittet! Och ni är inte dom första som råkar ut för just den hjärnhickan!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons apr 19, 2006 13:06

Tam skrev:
wyndham skrev:2x04

Oj, så du tar i. Men det är sant, när två sexuellt frustrerade heterograbbar under lesbiska sexscener inte har annat att vråla än "BOOOOOORING!" måste det var riktigt dåligt. (wyndham gjorde också roliga kräkljud.)

Det är så sant! Det är så förbannat mesigt och mjukt och fint allting. Tråkigt. Eller så tjafsar dom om allt möjligt. Kolla på The L Word istället för lite flat-action. ;) (och för att det är en bra serie såklart).

Angående "Let's hear it for the boy": Den är hopplös till att sätta sig på hjärnan men det finns värre låtar att gå omkring och sjunga på.

Brat, här är texten till refrängen, så att du kan variera dig lite.. ;)

Lets hear it for the boy
Lets give the boy a hand
Lets hear it for my baby
You know you go to understand

Whoa, maybe he's no romeo
But he's my lovin one-man show
Whoa, whoa, whoa, whoa
Let's hear it for the boy

Spoiler 1x03
Jag älskar den här scenen också. Justin är totalt "fearless" och går och tar för sig på dansgolvet. Brian går på det, och snart står dom där med armarna omkring varann. Haha... Go Justin! :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav madskellig » ons apr 19, 2006 16:29

Kan bara tillägga att efter snart två veckor så har "let's hear it for the boy" inte lämnat repeat spåret i min hjärna, och mina kompisar som inte sett avsnittet sjunger också på den :)

Annars har jag klarat av säsong 2 nu under påsken och är en bit in på säsong 3 (jag har uppenbarligen för mycket fritid) Är dålig på att skriva tankar om varje avsnitt, så här är lite tankar om säsong två generellt:

Säsong 2

Gillar först och främst att dom inte löser problemet med Justins skada (både fysiskt och känslomässigt) på en gång, det blir en konstant faktor så även om det har sina otroligt såpiga ögonblick så är det ändå alltid intressant då det tas upp. Inget irriterar mig mer än då stora händelser avhandlas på ett avsnitt, så jag blev nöjd där.

Gillade aldrig kiropraktorn så Ben var ett välkommet tillskott, blev faktiskt lite överraskad över att dom skulle ha en relation trots hans HIV status men där ser man hur small-minded jag är ibland ;)

Tycker fortfarande att Melanie och Lindsays relation är lite gäsp framkallande, kanske mest för att i kontrast med alla andra så känns dom så tama, men avsnittet med deras bröllop var bra.

Lite svårt att hålla isär avsnitten ibland då man ser dom på så kort tid men ett favorit avsnitt det med The death of Captain Astro, fast stackarn måste ju ha fått den mest otacksama döden någonsin.

Ted och Emmet tillsammans fungerar inte för mig, kan inte förklara det, tyckte bara att det kändes lite för konstigt... hoppas på ett inte alltför långt förhållande mellan dom i alla fall.

Justins nya span Ethan var charmig och söt, om än ingen Brian, och deras relation byggdes upp bra, samtidigt som Brians alla fel exponerades ordentligt så man förstod ju att han valde Ethan i slutet.

Personligen satt jag och tyckte att det var helt rätt att gå med Ethan, samtidigt som jag vill ha Brian och Justin tillsammans, oh the drama! :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Ai » ons apr 19, 2006 17:13

För fjärde gången tänker jag skriva detta i den här tråden (jag är queen of upprepningar....):

madskelling: Kände du igen Ethan? Buffy-koppling!

[BtVS - ingen egentlig spoiler mer än skådisspoiler]
Fab Filippo spelade Scott Hope i säsong tre. I s 7 CWDP nämns han:

Holden: [...] Scott Hope said you were gay.

Buffy: What? I dated that ringworm.

Holden: He says that about every girl he breaks up with. And then last year, big surprise, he comes out.

:D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav madskellig » ons apr 19, 2006 17:19

Jag kände faktiskt igen honom! Men det tog mig ett tag att komma ihåg vart ifrån, han har blivit mycket snyggare med åren.

Och det där citat fick en helt ny mening nu :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film