Smallville

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eynosh » fre feb 17, 2006 17:18

5x15
Tyckte om avsnittet. Även om dom ändrar Viktors bagrund gentemot serietidningen funkar det bra. Tycker om att rivaliteten mellan Lex och Clark är såpass uttalad nu, även om jag tyckte om när dom ar vänner.
Överförtjust i slutscenenerna. Från det att vi får se att Lionel ligger bakom det hela, martha slänger Jonathans foto i elden (varför dödade dom jonathan egentligen?) och Lionel kommer till insikt, garanterat, att Clark är Kal-El.

Nu vill jag verkligen se ett slut på Smallville i och med S5. Fortsätter det såhär kommer det bli sämre, antingen ett djupare användande av andra karaktärer (Lois, Chloe + en ny kille) eller lägg ner serien när den är fortfarande bra.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Off » fre feb 17, 2006 22:41

eynosh skrev:5x15
Tyckte om avsnittet. Även om dom ändrar Viktors bagrund gentemot serietidningen funkar det bra. Tycker om att rivaliteten mellan Lex och Clark är såpass uttalad nu, även om jag tyckte om när dom ar vänner.
Överförtjust i slutscenenerna. Från det att vi får se att Lionel ligger bakom det hela, martha slänger Jonathans foto i elden (varför dödade dom jonathan egentligen?) och Lionel kommer till insikt, garanterat, att Clark är Kal-El.

Nu vill jag verkligen se ett slut på Smallville i och med S5. Fortsätter det såhär kommer det bli sämre, antingen ett djupare användande av andra karaktärer (Lois, Chloe + en ny kille) eller lägg ner serien när den är fortfarande bra.

Bra slutscen. Vad innebär den för framtiden egentligen. Kommer Lionel att ha stor del att göra med Clark nu eller kommer han bara försöka se till att folk håller sig undan från honom? Hoppas det kan bli någon slags riktig uppgörelse mellan Lex och Clark i säsongsavslutningen. De ska inte ens kunna vara i närheten av varandra utan att försöka döda den andre efteråt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tam » lör feb 18, 2006 5:27

eynosh skrev:5x15
martha slänger Jonathans foto i elden

Hon brände skiva, inte foto.

Smallville är bäst med opera.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav LWes » lör feb 18, 2006 18:14

5x15Jag tyckte att avsnittet var bra. Lite tråkigt tycker jag att det var att Cyborg inte var mer av en superhjälte som hjälpte Clark. Det hade varit mycket bra om han hade blivit en regular och så kunnde han och Clark slåss mot skurkar tillsammans, men det verkar som om dom hela tiden vill ta bort allt som har med superhjältar att göra och istället återskapa det på ett mycket ointressantare sätt. Men det var väldig tur att Cyborg inte skapats med hjälp av kryptonit i alla fall! Det hade varit det värsta...
Lionel låg väl inte bakom allting, det enda han gjorde var väl att han istället för att bara göra sig av med utpressaren som han sa att han gjorde utan att få veta vad det handlade om, så betalade han av utpressaren för att få skivan. För det var väl inte han som försökte utpressa Martha, för vad tjänade han på det i så fall? Han kanske gjorde det för att hon skulle gilla honom bättre förstås...

Jag tyckte att det var tråkigt att Lex och Luthor Corp faktiskt var inblandade i cyborg-experimenten. Är han inblandad i allt ont som pågår i den världen eller? Det verkar så, och det tycker jag är ganska töntigt. Och kan han sluta bo ute på landet i en bond-stad och flytta till Metropolis snart eller? Det hade varit bättre om han gjorde det.
och en annan sak jag inte gillar är att alla arcer om magiska stenar och sånt har haft direkt koppling till Clark och Lex har alltid försökt lösa mysterierna men ändå så förstår han inte vad Clark är, inte ens efter så mycket forskning han gjort om honom. Om Clark någonsin "blir" Superman med kostymen och allt så är det enormt konstigt om inte Lex förstår att det är han (förutom den uppenbara anledningen att man ser hans aniskte!!!!!).

Jag tycker att det är konstigt att inte fler listar ut Spider-Man's identitet och han har ändå heltäckande kostym och typ nånting i masken som förändrar hans röst eller nåt, så att inte alla vet att Clark är Superman tycker jag är helt befängt. Jaha, han tar av sig glasögonen och byter kläder så ingen (inclusive alla hans vänner) känner igen honom?! Om man känner igen nördarna på Beauty and the Geek efter deras makeovers så känner man nog igen en kille som Clark när han byter till Superman. Det är nog den största anledningen till att jag inte skulle klara av att läsa den serietidningen och till att Smallville håller sig så långt ifrån det som möjligt.

Jag tänker mig hur det hade varit med en live action Spider-Man tv-serie och den hade lätt som en plätt varit hundra gånger bättre än Smallville för att Spider-Man är en fantastisk hjälte med ett intressant liv både i och utanför sin konstym, tillskillnad från Stålmannen som är hur ologisk som helst.
Jag blir arg bara av att tänka på det. Marvel är hur mycket bättre än DC som helst, för deras hjältar fungerar än idag till skillnad från Stålmannen och Wonder Woman. En man som ser exakt likadan ut både som civil och som hjälte men har ändå en hemlig identitet? En kvinna som har ett lasso som kan tvinga män att tala sanningen? Riiiight...

Något DC-fan som vill försvara dessa ologiker?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör feb 18, 2006 20:42

Enligt Kryptonsite blir det inga nya avsnitt av Smallville förrän 30 mars. Det får en ledsen smiley av mig, :), för även om det finns många serier som är bättre så är Smallville konstigt nog den serie efter Veronica Mars och The Office som jag mest ser fram emot. Det är verkligen ett guilty pleasure.

Fr.o.m. 30 mars blir det dock sju avsnitt på raken utan avbrott fram till S5-finalen den 11 maj. Så *det* blir ju bra i alla fall. http://www.kryptonsite.com/news.htm

Ska se senaste avsnittet i kväll eller i morgon så jag återkommer då med kommentarer.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » lör feb 18, 2006 20:53

AKS skrev:Det får en ledsen smiley av mig, :)

Någon slags kod?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » lör feb 18, 2006 20:56

Jag är, som tidigare nämnts, en oerhört komplex varelse. You can't even begin to understand who I am...

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön feb 19, 2006 1:37

5.15: Nej, nej... Andra tråkiga avsnittet på raken. Där i mitten nån gång så spejsade jag t.o.m. ut och glömde bort att jag såg en tv-serie och började läsa lokalblaskan. Yawner.

Jag önskar att jag inte tyckte att Lana är så tråkig som jag tycker. Det är direkt plågsamt att se scener med henne och det blir värre och värre. Och hon och Clark håller *fortfarande* på med låååånga blickar. Kan de inte fylla tiden med annat?

Att Lionel var den som låg bakom utpressningen var tydligt från den stund han dök upp i avsnittet med den där slipsen som jag gillar så mycket (är nog minst det tredje avsnittet där han har den svart/vita/rosa-randiga slipsen). Att Martha litar på honom? I S3 eller S4 så fick hon ju reda på att han gör efterforskningar om Clark och nu är allt bra? Är det därför Jonathan dog -- för att Martha ska bli dum i huvudet av sorg?

Det lät verkligen som att Lionel vill beskydda Clark/Kal-El på nåt vis. Undras varför? Iofs var det ju bara ett par avsnitt sedan det var tydliga far/son-vibbar mellan dem (från Lionels synvinkel i alla fall).

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » mån feb 20, 2006 1:58

5x15
Jag gillade det här avsnittet, bortsett från allting med Lana och hela Martha-grejen. Allting med Victor/Clark/Lex var fängslande. Mycket bra Victor-skådespelare... so pretty. :D Hm... Lee Thompson Young, säger Imdb. Ah, tyckte väl jag kände igen honom - han spelade prinsen som skulle skyddas i ett avsnitt av Jake 2.0.

Att Lionel sa Kal-El i slutet... min första tolkning av det var att han fortfarande är Jor-El... men jag inser att jag inte minns riktigt hur det var med det där. Förmodligen är det som ni säger och han är Lionel med sina dubbelspel och luddiga motiv. Hur som helst blir det intressant att se vad de tänkt göra med denna storyline...

Lana... bort, bort, bort... inser de inte att hela serien faller på att de hänger fast vid den karaktären och att vi ska känna att det finns nån sorts evig kärlek mellan henne och Clark? Clarks kärleksliv vore mycket mer intressant om han dejtade t.ex. Chloe istället. Åtminstone ett tag. De borde låta Clark dejta runt lite - det behöver inte vara så stort och episkt hela tiden.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tam » mån feb 20, 2006 3:41

Glorificus skrev: Lee Thompson Young [...] - han spelade prinsen som skulle skyddas i ett avsnitt av Jake 2.0.

Avsnittet Prince & The Revolution, ett sånt där tillfälle där jag får för mig dom kommit på en avsnittstitel dom gillar och sen gjort ett avsnitt kring det. Mitt bästa såna exempel är Veronica Mars' Russkie Business.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Noam » mån feb 20, 2006 5:09

Glorificus skrev:5x15
De borde låta Clark dejta runt lite - ..
Du vill säkert bara se en massa nude-scenes med Clarks one-night-stands.. fuling där ;)
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Glorificus » mån feb 20, 2006 6:37

Noam skrev:
Glorificus skrev:5x15
De borde låta Clark dejta runt lite - ..
Du vill säkert bara se en massa nude-scenes med Clarks one-night-stands.. fuling där ;)

Att jag är så genomskinlig... måste lära mig spekulera med mer finess.

;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Garim » fre mar 31, 2006 17:16

Ok... Nu har jag precis sett 5x16 Hypnotic, med Special Guest Star: James Marsters!!! Ovanligt bra avsnitt av Smallville, och JM levererar ju naturligtvis :D
Clark och Lana är äntligen över! För gott som det verkar :D I like. Och nu kanske vi ser början av Lanas vändning till den mörka sidan :twisted: Slutscenen mellan henne och Lex är bra. Riktigt bra.

Brainiac (JM) är riktigt ond och creepy. Precis som vi gillar honom. Han har hyfsat många scener.

Sen är det en hel del sex, eller sex-anspelningar, i avsnittet, men dom fyller sitt syfte. Och gästskådisen gör ju inte ont att se på.

Känns som att dom faktiskt lyckats sätta upp ganska bra inför avslutningen av säsongen.

Clark visade ju dock en hel del krafter inför Lex, men så korkad som Lex är när det gäller Clark så kommer han väl rationalisera bort det här med, pga hypnosen... Go figure :P

Ja, så en 7/10 kanske...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Tinwiel » fre mar 31, 2006 17:19

Hmm.. JM tillbaks i 5x16?Äsch, jag hoppar över 5x15 (gaaaasp :eek: jo, det tänker jag göra) och går direkt till 5x16. Jag tror inte jag missar så mkt.. Nu kan det bli spännande igen.

Edit: hittade inte på DC, då struntar jag i det för tillfället. No more fucking torrents today.. :evil:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Garim » fre mar 31, 2006 17:36

Jag har anslutit mig till Buffyhuben. Så kolla efter mig där, så kan du ladda från mig... Behövde dock installera DC, så det kan ta en stund innan den filen kommer upp... gissar jag :P

Edit: Fan, verkar som om det tar 2-3 timmar innan det jag ska dela ut blir publikt :P Men den som väntar...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav carre » fre mar 31, 2006 17:56

spoilermärk gärna guest-starsen med. vissa av oss är lite känsligare än andra.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Tomas » fre mar 31, 2006 18:09

Jag skulle nog ge avsnittet 8/10 på en Smallvilleskala (allt är rellativt)

Braniac är tillbaka x 4. Clark gör slut med Lana x 2 :). Var övertygad om att de skulle fortsätta som om ingenting har hänt, men nu börjar det hända saker och säsongsavslutningen närmar sig. Det ser ut att kunna bli riktigt bra
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav The Buffster » fre mar 31, 2006 18:28

Tinwiel skrev:Hmm.. JM tillbaks i 5x16?

Hade lagt ner Smallville för tillfället, men nu är det ju bara att ta upp det igen. Yay!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Garim » fre mar 31, 2006 18:39

ey skrev:spoilermärk gärna guest-starsen med. vissa av oss är lite känsligare än andra.

Sorry. Ska skärpa mig i framtiden...
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Tinwiel » fre mar 31, 2006 18:41

Garim skrev:Jag har anslutit mig till Buffyhuben. Så kolla efter mig där, så kan du ladda från mig... Behövde dock installera DC, så det kan ta en stund innan den filen kommer upp... gissar jag :P

Edit: Fan, verkar som om det tar 2-3 timmar innan det jag ska dela ut blir publikt :P Men den som väntar...

Tack, det var supergulligt. Jag laddar! :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Garim » fre mar 31, 2006 19:11

Tinwiel skrev:
Garim skrev:Jag har anslutit mig till Buffyhuben. Så kolla efter mig där, så kan du ladda från mig... Behövde dock installera DC, så det kan ta en stund innan den filen kommer upp... gissar jag :P

Tack, det var supergulligt. Jag laddar! :)

Jepp, jag är skitgullig :D
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav AKS » lör apr 01, 2006 18:14

5.16:

Synd att det finte finns lika många glädjesmileys här som på TV-Land. Tyvärr överdoserade jag nog i inlägget där. :)

YAY! Det är över mellan Clark och Lana efter att de gjort slut 52 145 gånger under seriens gång!! Efter 1 907 856 miljoner trånande blickar... Äntligen är lidandet (från min sida) över. Yay! Synd bara att hon nu kommer att förpesta ännu fler scener med Lex, men de lär väl aldrig skriva ut henne så man får vara glad för det lilla man får.

Hoppas nu att vi aldrig mer behöver se Lana och Clark ihop. Det skulle vara så jävla tjatigt om de blir ihop *igen*.

I övrigt var avsnittet helt okej och smått underhållande så jag ser lite fram emot nästa avsnitt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Garim » lör apr 01, 2006 18:18

AKS skrev:5.16:

Synd att det finte finns lika många glädjesmileys här som på TV-Land. Tyvärr överdoserade jag nog i inlägget där. :)

YAY! Det är över mellan Clark och Lana efter att de gjort slut 52 145 gånger under seriens gång!! Efter 1 907 856 miljoner trånande blickar... Äntligen är lidandet (från min sida) över. Yay! Synd bara att hon nu kommer att förpesta ännu fler scener med Lex, men de lär väl aldrig skriva ut henne så man får vara glad för det lilla man får.

Hoppas nu att vi aldrig mer behöver se Lana och Clark ihop. Det skulle vara så jävla tjatigt om de blir ihop *igen*.

I övrigt var avsnittet helt okej och smått underhållande så jag ser lite fram emot nästa avsnitt.

Jag håller så mycket med dig. Nu får det vara slut på riktigt mellan Clark och Lana! Men, Lana + Lex kan ju faktiskt bli lite intressant... kanske... Jag hade inte haft nåt emot att de skriver ut Lana ur serien, men det lär ju aldrig hända. Al & Miles verkar ju älska henne :P
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav eynosh » lör apr 01, 2006 20:02

5x16
Måste erkänna, jag är också lite småglad att det är slut. Egentligen tycker jag inte att dom någonsin hade ett riktigt förhållande, men ändå, kul att hela Chlana grejen är över.
Vet inte vad jag ska tycka om arcen med Braniac, får se vart det leder. Dock kul att JM spelar.

Jag vill verkligen att Smallville ska ta slut snart. Man har haft snart fem (kanske bortset från S1) lyckade år och det räcker. Det har varit många händelser i serien som har skapat en annorlunda Stålmannen-värld och det dom bör lämna resten åt fantasin.
Tycker jag iaf..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav LWes » lör apr 01, 2006 20:05

5x16
Jag tycker inte att det var ett jättebra avsnitt men en del saker var bra.
Som James Marsters-bitarna. Det var intressant och mystiskt.
Jag trodde att Clark och Lana redan hade gjort slut då när Clark's pappa dog?Men tydligen inte, men nu gjorde dom slut igen och det verkar ganska permanent. Det är bra.
Som jag alltid säger, vill jag att dom sätter upp allting för en ny fräsch början i stil med Lois & Clark.
Lite synd att man inte fick någon uppföljning på Lionel's senaste scene, för man vill gärna veta mer vad han sysslar med och vad hans mål är...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Garim » lör apr 08, 2006 13:30

5x17

Inte ett lika bra avsnitt som förra, men fortfarande lite underhållande. Ingen JM dock... Lite knepig story (rip-off från Flatliners), med Lana som junkie, men Lex's och Clark's "flashbackar" var ju rätt intressant. Lex går mot den mörka sidan, och Clark kanske börjar omfamna sitt öde.

Kul att se Jonathan igen. Och Lionel verkar få en större roll igen, och det är ju bra.

Lite för mycket Lana för min smak i det här avsnittet dock.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav LWes » lör apr 08, 2006 14:30

5x17
Det här tyckte jag var ett dåligt avsnitt. Det enda som var bra var Lionel och att Clark fick reda på att han vet.
En sak jag verkligen stör mig på i Smallville är att avsnittet fortsätter ca 10-15 minuter efter själva avsnittshandlingen tar slut.
Dom löser fallet, spöar skurken och alls blir bra igen, sen fortsätter det med att Clark går runt och pratar med Lana eller Chloe eller Lex så att dom reder ut sina problem dom kanske haft under avsnittet.
Jag känner alltid att "nu är det alltså slut strax" och så fortsätter det i 1 minuter till. Jag tycker att det är jobbigt.
NCIS slutar alltid med upplösningen så att man inte ens får en debriefing vilket jag skulle vilja ha, men då är det jobbigare i Smallville när avsnitten inte vill ta slut.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » fre apr 14, 2006 14:38

5.18 Överlag rätt tråkigt...

Förutom scenen mellan Chloe och Lex (oh, snap!! Lex var riktigt catty där) så var detta avsnitt väldigt tråkigt. Jag brydde mig inte ett dugg om glastjejen.

Tom Welling verkar dock vara en kompetent regissör, i alla fall för Smallville. Det som gjorde avsnittet tråkigt var manus, inte regin så vitt jag kan avgöra.

Sista scenen mellan Lana och Lex var också okej förresten, men jag blir så less på att det över huvud taget ska bli nåt mellan de två. Fast huvudsaken vi slipper mer Lana/Clark i alla fall...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Garim » fre apr 14, 2006 16:12

5x18... Nja, så dåligt var det väl inte...

Jag tyckte det var ganska känslosamt, hur Clark tog hand om tjejen... Men det berörde mig väl som förälder... Bra att det nu är riktigt slut på Clana. Lexana var ju faktiskt ingen överraskning, även om det känns... lite äckligt på nåt sätt. Ingen borde få falla för Lex :P Jag tycker att lilltjejen gjorde en riktigt bra skådespelarinsats
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav LWes » fre apr 14, 2006 23:04

5x18
"Serien med avsnitt som aldrig tar slut" är vad Smallville är känd som.
När jag visste att avsnittet var slut, så var det mer än 10 minuter kvar! Då tappar man helt intresset och koncentrationsförmågan och vill bara att det ska ta slut på riktigt.
Jag brukar inte ha några problem med snorungar som alla brukar klaga på, men den här gillade jag verkligen inte.
Det enda bra var den där scenen mellan Chloe och Lex, den var bra.
Varför är Lana fortfarande med? Jag ser fram emot att se vad dom komemr göra för ändringar inför nästa säsong. Antingen kan dom göra allt mycket bra, eller fortsätta vara bra ibland, dåligt ibland.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film