Tob skrev:1.04 av The Unit gav mig lite av en nytändning till serien. Det var nog bästa avsnittet hittils, något som verkligen behövdes för min del då jag serien inte riktigt har levt upp till de förväntningar jag hade på den.
Off skrev:Har en svag känsla av att det är bättre om Mamet håller sig borta från skrivandet.
caffeineaddict skrev:Off skrev:Har en svag känsla av att det är bättre om Mamet håller sig borta från skrivandet.
Läskigt nog kan jag inte göra annat än att hålla med (och jag är i precis samma sits som du, ep 3 och 4 förmodligen idag). Läskigt eftersom jag i de flesta fall UTOM Unit tycker Mamet är en riktigt jävla bra författare. Jag förstår inte vad som pågår, det finns ingen som helst orsak till att Unit inte borde funka, förutom att den inte gör det...
Tob skrev:Mamet kanske inte riktigt behärskar tv-serie formatet, för rätta mig om jag har fel, Mamet har väl mest pysslat med manus till film. Hursomhelst så håller jag nog med er, så som det ser ut nu iaf så bör Mamet hålla sig borta från skrivandet.
noike skrev:Tob skrev:Mamet kanske inte riktigt behärskar tv-serie formatet, för rätta mig om jag har fel, Mamet har väl mest pysslat med manus till film. Hursomhelst så håller jag nog med er, så som det ser ut nu iaf så bör Mamet hålla sig borta från skrivandet.
Men han klarade avövergången från teater till film riktigt bra och direkt, och det verkar vara en svårare sak om man nu inte gör Saturday Night Live-filmer. Så han borde inte ha några problem att anpassa sig.
caffeineaddict skrev:Om någon inte lurade i honom att man måste hålla sig strikt till alla regler och konventioner när man skriver TV. För det är ungefär det intrycket man får när man ser Unit 1.01 och 1.02.
noike skrev:caffeineaddict skrev:Om någon inte lurade i honom att man måste hålla sig strikt till alla regler och konventioner när man skriver TV. För det är ungefär det intrycket man får när man ser Unit 1.01 och 1.02.
Jo, men samtidigt så har han regisserat ett Shieldavsnitt och måste ha läst manuset och han har skrivit för tv innan. Så what the fuck is going on here?
noike skrev:caffeineaddict skrev:Om någon inte lurade i honom att man måste hålla sig strikt till alla regler och konventioner när man skriver TV. För det är ungefär det intrycket man får när man ser Unit 1.01 och 1.02.
Jo, men samtidigt så har han regisserat ett Shieldavsnitt och måste ha läst manuset och han har skrivit för tv innan. Så what the fuck is going on here?
Glorificus skrev:En vild gissning är att det kanske är skillnad nu när det är en vanlig network-serie det gäller, inte cable. Med studiochefers krav att leva upp till... kan tänka mig att de känner sig rejält begränsade med vad de får göra med The Unit.
noike skrev:Glorificus skrev:En vild gissning är att det kanske är skillnad nu när det är en vanlig network-serie det gäller, inte cable. Med studiochefers krav att leva upp till... kan tänka mig att de känner sig rejält begränsade med vad de får göra med The Unit.
Det vet i fan. Tidigt i karriären skev han ett Hillstreet Blues-avsnitt. Det borde väl varit hårt hållet om något.
Tinwiel skrev:Hmm.. i ett svagt ögonblick på en fest för nåt år sen, så lovade jag en bekant till en bekant att jag skulle se Babylon 5, för det var en av hans favoritserier (valet stod mellan Star Trek och Babylon 5 och jag valde B5). Till saken hör att det var en deal, han lovade att titta på Buffy och jag lovade att titta på B5. Så jag laddade hem två säsonger. Hmm... jag har ju hört att den ska vara bra, men jag har aldrig nån lust att se ett avsnitt, det är alltid annat som går före. Jag började se ett avsnitt men lessnade efter 20 minuter..
Så, vad tycker ni, ska jag radera säsongerna, osedda, för att bereda plats för annat, eller är den verkligen värd att se? Det gäller väl att ta sig igenom dom första avsnitten, för att komma in i serien och "genren".
Tinwiel skrev:Åh, jag vet! När vi alla bor i ett BF-slott, så kan vi hyra dvderna, och sitta och göra oss lustiga över scifi-grejen, tills vi har fastnat i serien och sitter och gråter med karaktärerna istället. Fin plan.![]()
caffeineaddict skrev:Tinwiel skrev:Åh, jag vet! När vi alla bor i ett BF-slott, så kan vi hyra dvderna, och sitta och göra oss lustiga över scifi-grejen, tills vi har fastnat i serien och sitter och gråter med karaktärerna istället. Fin plan.![]()
För att göra det lättare innan vi har fastnat i serien kan vi varva B5 med en gemensam omtitt av Homicide, och vara nostalgiska över den gamla goda tiden. Det börjar bli dags för en Homicide-omtitt nu när jag faktiskt äger hela serien...
Tinwiel skrev:caffeineaddict skrev:Det börjar bli dags för en Homicide-omtitt nu när jag faktiskt äger hela serien...
Ja! Ännu bättre! Äger du hela serien? Coolt.
caffeineaddict skrev:Tin: Vi kan ingå en gemensam B5-pakt någon gång i framtiden där vi ser serien ungefär samtidigt så vi kan diskutera den som nykomlingar.
caffeineaddict skrev:Så någon gång. Men inte nu.
caffeineaddict skrev:Japp, jag äger hela serien, och japp, det är ganska coolt.
caffeineaddict skrev:The unholy lazy trinity of latarTincaffe! "Sen! Inte nu!"
Glorificus skrev:caffeineaddict skrev:The unholy lazy trinity of latarTincaffe! "Sen! Inte nu!"
Jag vill också vara med!![]()
Babylon5 har varit på min "se nån gång"-lista väldigt länge. Och jag har en klasskompis som har hela serien. Men sen, inte nu...
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare