Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav CheeseGuy » fre mar 31, 2006 18:12

Theif 1.01: jag är kluven. Bra skådespelare och ganska högt underhållningsvärde, men det fanns ingenting som verkligen stack ut som i The Shield eller Nip/Tuck till exempel, och manus och sånt var inte något speciellt heller. Men jag ger den två-tre avsnitt till.
Senast redigerad av CheeseGuy fre mar 31, 2006 21:14, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Off » fre mar 31, 2006 20:33

Tyckte Thief hade ett bra öppningsavsnitt. Visst den slog inte homerun direkt som de flesta andra FX-serier men helt klart bra. Att använda sig av Anthony Hamilton som musikval i början gjorde det bara bättre.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » lör apr 01, 2006 1:58

Thief 1x01:
En del trötta klickéer, en del som var bra, en del som jag inte riktigt har bestämt mig för vad jag ska tycka om. Jag är långtifrån såld, men det fanns tillräckligt med möjligheter för att serien ska få några avsnitt till på sig.

Fast det är klart, med New Orleans som platsen för skådespelet hade jag gett Thief en chans även om det sugit apa.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tob » lör apr 01, 2006 14:43

Tack vare ett ljummet bemötande av Thief så blev jag väldigt postivt överaskad. Tror nog det kan bli riktigt bra och jag skall ge den en rejäl chans.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » sön apr 02, 2006 12:02

1.04 av The Unit gav mig lite av en nytändning till serien. Det var nog bästa avsnittet hittils, något som verkligen behövdes för min del då jag serien inte riktigt har levt upp till de förväntningar jag hade på den.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Off » sön apr 02, 2006 12:22

Tob skrev:1.04 av The Unit gav mig lite av en nytändning till serien. Det var nog bästa avsnittet hittils, något som verkligen behövdes för min del då jag serien inte riktigt har levt upp till de förväntningar jag hade på den.

Nu har jag inte sett ep3-4, det är på dagens att göra lista, men Mamet har inte skrivit dem och Ryan skrev nummer 4. Har en svag känsla av att det är bättre om Mamet håller sig borta från skrivandet.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » sön apr 02, 2006 12:24

Off skrev:Har en svag känsla av att det är bättre om Mamet håller sig borta från skrivandet.

Läskigt nog kan jag inte göra annat än att hålla med (och jag är i precis samma sits som du, ep 3 och 4 förmodligen idag). Läskigt eftersom jag i de flesta fall UTOM Unit tycker Mamet är en riktigt jävla bra författare. Jag förstår inte vad som pågår, det finns ingen som helst orsak till att Unit inte borde funka, förutom att den inte gör det...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » sön apr 02, 2006 12:30

caffeineaddict skrev:
Off skrev:Har en svag känsla av att det är bättre om Mamet håller sig borta från skrivandet.

Läskigt nog kan jag inte göra annat än att hålla med (och jag är i precis samma sits som du, ep 3 och 4 förmodligen idag). Läskigt eftersom jag i de flesta fall UTOM Unit tycker Mamet är en riktigt jävla bra författare. Jag förstår inte vad som pågår, det finns ingen som helst orsak till att Unit inte borde funka, förutom att den inte gör det...

Mamet kanske inte riktigt behärskar tv-serie formatet, för rätta mig om jag har fel, Mamet har väl mest pysslat med manus till film. Hursomhelst så håller jag nog med er, så som det ser ut nu iaf så bör Mamet hålla sig borta från skrivandet.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » sön apr 02, 2006 13:14

Tob skrev:Mamet kanske inte riktigt behärskar tv-serie formatet, för rätta mig om jag har fel, Mamet har väl mest pysslat med manus till film. Hursomhelst så håller jag nog med er, så som det ser ut nu iaf så bör Mamet hålla sig borta från skrivandet.

Men han klarade avövergången från teater till film riktigt bra och direkt, och det verkar vara en svårare sak om man nu inte gör Saturday Night Live-filmer. Så han borde inte ha några problem att anpassa sig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » sön apr 02, 2006 13:23

noike skrev:
Tob skrev:Mamet kanske inte riktigt behärskar tv-serie formatet, för rätta mig om jag har fel, Mamet har väl mest pysslat med manus till film. Hursomhelst så håller jag nog med er, så som det ser ut nu iaf så bör Mamet hålla sig borta från skrivandet.

Men han klarade avövergången från teater till film riktigt bra och direkt, och det verkar vara en svårare sak om man nu inte gör Saturday Night Live-filmer. Så han borde inte ha några problem att anpassa sig.

Om någon inte lurade i honom att man måste hålla sig strikt till alla regler och konventioner när man skriver TV. För det är ungefär det intrycket man får när man ser Unit 1.01 och 1.02.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » sön apr 02, 2006 13:31

caffeineaddict skrev:Om någon inte lurade i honom att man måste hålla sig strikt till alla regler och konventioner när man skriver TV. För det är ungefär det intrycket man får när man ser Unit 1.01 och 1.02.

Jo, men samtidigt så har han regisserat ett Shieldavsnitt och måste ha läst manuset och han har skrivit för tv innan. Så what the fuck is going on here?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön apr 02, 2006 14:14

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Om någon inte lurade i honom att man måste hålla sig strikt till alla regler och konventioner när man skriver TV. För det är ungefär det intrycket man får när man ser Unit 1.01 och 1.02.

Jo, men samtidigt så har han regisserat ett Shieldavsnitt och måste ha läst manuset och han har skrivit för tv innan. Så what the fuck is going on here?

Inblandning från bolaget? En tillfällig svacka? Snuva?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Glorificus » sön apr 02, 2006 14:19

noike skrev:

En vild gissning är att det kanske är skillnad nu när det är en vanlig network-serie det gäller, inte cable. Med studiochefers krav att leva upp till... kan tänka mig att de känner sig rejält begränsade med vad de får göra med The Unit.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » sön apr 02, 2006 14:23

Glorificus skrev:En vild gissning är att det kanske är skillnad nu när det är en vanlig network-serie det gäller, inte cable. Med studiochefers krav att leva upp till... kan tänka mig att de känner sig rejält begränsade med vad de får göra med The Unit.

Det vet i fan. Tidigt i karriären skev han ett Hillstreet Blues-avsnitt. Det borde väl varit hårt hållet om något.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » sön apr 02, 2006 14:28

noike skrev:
Glorificus skrev:En vild gissning är att det kanske är skillnad nu när det är en vanlig network-serie det gäller, inte cable. Med studiochefers krav att leva upp till... kan tänka mig att de känner sig rejält begränsade med vad de får göra med The Unit.

Det vet i fan. Tidigt i karriären skev han ett Hillstreet Blues-avsnitt. Det borde väl varit hårt hållet om något.

Förhoppningsvis kör de med den här veka stilen bara nu i början, så de kan göra vad de vill när (?) publiksiffrorna blir nog höga. Nu är de nog mest fokuserade på att dra in mainstreampubliken.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön apr 02, 2006 15:37

Hmm.. i ett svagt ögonblick på en fest för nåt år sen, så lovade jag en bekant till en bekant att jag skulle se Babylon 5, för det var en av hans favoritserier (valet stod mellan Star Trek och Babylon 5 och jag valde B5). Till saken hör att det var en deal, han lovade att titta på Buffy och jag lovade att titta på B5. Så jag laddade hem två säsonger. Hmm... jag har ju hört att den ska vara bra, men jag har aldrig nån lust att se ett avsnitt, det är alltid annat som går före. Jag började se ett avsnitt men lessnade efter 20 minuter..

Så, vad tycker ni, ska jag radera säsongerna, osedda, för att bereda plats för annat, eller är den verkligen värd att se? Det gäller väl att ta sig igenom dom första avsnitten, för att komma in i serien och "genren".
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Off » sön apr 02, 2006 15:41

Tinwiel skrev:Hmm.. i ett svagt ögonblick på en fest för nåt år sen, så lovade jag en bekant till en bekant att jag skulle se Babylon 5, för det var en av hans favoritserier (valet stod mellan Star Trek och Babylon 5 och jag valde B5). Till saken hör att det var en deal, han lovade att titta på Buffy och jag lovade att titta på B5. Så jag laddade hem två säsonger. Hmm... jag har ju hört att den ska vara bra, men jag har aldrig nån lust att se ett avsnitt, det är alltid annat som går före. Jag började se ett avsnitt men lessnade efter 20 minuter..

Så, vad tycker ni, ska jag radera säsongerna, osedda, för att bereda plats för annat, eller är den verkligen värd att se? Det gäller väl att ta sig igenom dom första avsnitten, för att komma in i serien och "genren".

Säsong 1 av B5 är inte mycket att hänga i granen men kommer man förbi den blir serien väldigt bra. B5 är en av de serier med störst arcar så gillar du sånt tycker jag du ska försöka se den. Har du svårt för Sci-fi kan det kanske bli lite jobbigt förstås.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tinwiel » sön apr 02, 2006 15:43

Tack Off. :)

Jag kan säkert lära mig att gilla genren, men då måste jag ju ta mig igenom s1 också.. nä. Nu har jag bestämt mig. Jag deletar allt och så kanske jag får låna den nån gång av en sci-fi-nörd på dvd, nån gång i framtiden. ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » sön apr 02, 2006 15:45

Tin: Vi kan ingå en gemensam B5-pakt någon gång i framtiden där vi ser serien ungefär samtidigt så vi kan diskutera den som nykomlingar. Annars blir det nog aldrig av att jag ser serien, om jag inte får lite extra initiativ av någon sådan sort. För jag är i rätt exakt samma sits som du. Hade en säsong nedladdad, blev aldrig av att jag ville se den, det lockade liksom inte av någon anledning, och till slut tog jag bort den för att göra utrymme för annat som kändes mer brådskande att se. Och jag har klara fördomar kring sci-fi som jag vill ta mig ifrån, och någonstans tror jag ändå att B5 är en bra serie, men, ja... jag vet inte.

Så någon gång. Men inte nu.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tinwiel » sön apr 02, 2006 15:51

Ja! Det gör vi, caffe! Att du också har deletat den känns bra. Annars är det jobbigt att deleta sånt som är osett, när man har slösat tid och bandbredd på att ladda det osv. Vi kan hyra dvderna eller liknande.

Åh, jag vet! När vi alla bor i ett BF-slott, så kan vi hyra dvderna, och sitta och göra oss lustiga över scifi-grejen, tills vi har fastnat i serien och sitter och gråter med karaktärerna istället. Fin plan. :)

Vissa serier är det svårt att komma igång med, så är det bara... jag har en annan sån också som har varit på hårddisken i evigheter, och jag ser bara nåt avsnitt då och då. Carnivale. Nu vet jag att jag kommer att få skit, för jag vet att alla här älskar den. Den är en mycket speciell serie, och jag uppskattar originaliteten och det dom försöker göra. Go HBO liksom. Men när jag försöker titta på den så... blir jag lite .. hmm.. uttråkad. :oops: Förlåt.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav caffeineaddict » sön apr 02, 2006 15:54

Tinwiel skrev:Åh, jag vet! När vi alla bor i ett BF-slott, så kan vi hyra dvderna, och sitta och göra oss lustiga över scifi-grejen, tills vi har fastnat i serien och sitter och gråter med karaktärerna istället. Fin plan. :)

För att göra det lättare innan vi har fastnat i serien kan vi varva B5 med en gemensam omtitt av Homicide, och vara nostalgiska över den gamla goda tiden. Det börjar bli dags för en Homicide-omtitt nu när jag faktiskt äger hela serien...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tinwiel » sön apr 02, 2006 15:56

caffeineaddict skrev:
Tinwiel skrev:Åh, jag vet! När vi alla bor i ett BF-slott, så kan vi hyra dvderna, och sitta och göra oss lustiga över scifi-grejen, tills vi har fastnat i serien och sitter och gråter med karaktärerna istället. Fin plan. :)

För att göra det lättare innan vi har fastnat i serien kan vi varva B5 med en gemensam omtitt av Homicide, och vara nostalgiska över den gamla goda tiden. Det börjar bli dags för en Homicide-omtitt nu när jag faktiskt äger hela serien...

Ja! Ännu bättre! Äger du hela serien? Coolt. 8)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav caffeineaddict » sön apr 02, 2006 15:59

Tinwiel skrev:
caffeineaddict skrev:Det börjar bli dags för en Homicide-omtitt nu när jag faktiskt äger hela serien...

Ja! Ännu bättre! Äger du hela serien? Coolt. 8)

Japp, jag äger hela serien, och japp, det är ganska coolt. ;)

Nu behöver jag bara hooka ännu fler personer på den eftersom det gick så bra med noike.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav latarmig » sön apr 02, 2006 16:14

caffeineaddict skrev:Tin: Vi kan ingå en gemensam B5-pakt någon gång i framtiden där vi ser serien ungefär samtidigt så vi kan diskutera den som nykomlingar.

Jag vill också vara med och diskutera. Laddade ner hela serien för ett tag sedan men har inte haft tid eller lust att titta.

caffeineaddict skrev:Så någon gång. Men inte nu.

Exakt, sen, inte nu.
latarmig
Big Bad

Inläggav Tinwiel » sön apr 02, 2006 16:16

Mm, nu har jag ju deletat allt så det kan definitivt inte bli nu. Men sen. Inte nu. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Glorificus » sön apr 02, 2006 16:19

Har sett klart första säsongen av Tusenbröder nu. Mycket positivt överraskad ("bra för att vara svensk" passar in här)! Jag ville hela tiden veta hur det skulle gå och serien har engagerande karaktärer. Till största del bra skådespelare också.

Liten spoiler (handling man förmodligen känner till från premissen)
Intressant att se icke-glamorösa rån på det här sättet.
Åhlens har rea nu, så jag köpte s1-2 där för 198 kr. Måste nog gå och se den nya biofilmen också när jag sett färdigt s2.
Jag tycker det generellt är svårt att betygsätta svenska serier, eftersom förutsättningarna i produktionen är så extremt stora jämfört med amerikanska serier. Men Tusenbröder s1 får nog 4/5 på den svenska skalan. :)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » sön apr 02, 2006 16:19

caffeineaddict skrev:Japp, jag äger hela serien, och japp, det är ganska coolt.

Funderar också på att göra det. När jag får pengar så... För de där boxarna är lite dyra.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » sön apr 02, 2006 16:20

The unholy lazy trinity of latarTincaffe! "Sen! Inte nu!"

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Glorificus » sön apr 02, 2006 16:22

caffeineaddict skrev:The unholy lazy trinity of latarTincaffe! "Sen! Inte nu!"

Jag vill också vara med! :D
Babylon5 har varit på min "se nån gång"-lista väldigt länge. Och jag har en klasskompis som har hela serien. Men sen, inte nu... ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön apr 02, 2006 16:28

Glorificus skrev:
caffeineaddict skrev:The unholy lazy trinity of latarTincaffe! "Sen! Inte nu!"

Jag vill också vara med! :D
Babylon5 har varit på min "se nån gång"-lista väldigt länge. Och jag har en klasskompis som har hela serien. Men sen, inte nu... ;)

The unholy trinity fast med 4 personer!

Nu fick jag en mental billd av oss fyra som dyker upp hos din helt oförberedda och ovetande kompis. NU! INTE SEN! :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film