Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » mån mar 27, 2006 20:52

Family Guy var helt tokigt bra idag. Till och med sångnumret som vanligtvis är ganska tråkigt var värt ett skratt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav dizzy » tis mar 28, 2006 0:07

Så glad över att tvshowsondvd idag rapporterar om DVD-släppet av supersköna The Adventures of Brisco County, Jr i sommar.

Western, action/adventure comedy med Bruce Campbell. Det kan nästan inte bli bättre.

Bild
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav Tomas » tis mar 28, 2006 0:37

dizzy skrev:Så glad över att tvshowsondvd idag rapporterar om DVD-släppet av supersköna The Adventures of Brisco County, Jr i sommar.

Western, action/adventure comedy med Bruce Campbell. Det kan nästan inte bli bättre.

Bild

Har aldrig hört talas om serien tidigare, men om det är vad det ser ut att vara så måste den ju ses så fort som möjligt.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav noike » tis mar 28, 2006 1:05

Tomas skrev:Har aldrig hört talas om serien tidigare, men om det är vad det ser ut att vara så måste den ju ses så fort som möjligt.

The Bruce i western, med vissa övernaturliga inslag och ungefär 88% humor.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav wyndham » ons mar 29, 2006 14:49

Bra Letterman igår. Repris ikväll. Med Jenny Lewis with the Watson Twins.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tob » ons mar 29, 2006 16:14

Vad tror ni om Thief? (första avsnittet sändes igår) Värt att ge en chans? Någon som har sett det?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav poser » ons mar 29, 2006 16:33

Tob skrev:Vad tror ni om Thief? (första avsnittet sändes igår) Värt att ge en chans? Någon som har sett det?

Ge det en chans, fanns klart potential. Bra cast, ingen legendarisk pilot kanske men det är FX!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav LWes » ons mar 29, 2006 20:02

TEACHERS 1x01 - BÄSTA SERIEN NÅGONSIN!!! Inte. Den var inte så bra eller rolig. Det är alltså en komediserie som är väldigt standard-komediserie-aktig. Jag kommer nog inte följa den.

Har någon annan förresten sett HEIST 1x01?
Jag tyckte att första avnsnittet var ganska bra och jag tror att det kan bli coolt, men det verkade vara lite mer fristående än jag trodde det skulle vara. Jag hoppas det blir mer arcigt så blir det nog spännande och bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav twistability » ons mar 29, 2006 20:23

Jag har sett Heist 1x01, och det var bra, klart underhållande men kan nog bli tröttsamt med bara fristående avsnitt efter ett tag.
Give yourself up to the allure of
Catcher in the rye
The future’s swathed in stars and stripes
Användarvisningsbild
twistability
Minion

Inläggav Illyria » ons mar 29, 2006 20:33

Vad handlar Theif och Heist om? Skulle jag gilla dem? Fill me in.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav twistability » ons mar 29, 2006 20:45

Heist handlar om ett gäng tjuvar som utför diverse kupper, tänk Oceans Eleven. Det var faktiskt förvånadsvärt underhållande, trodde inte alls det skulle vara så bra. Hoppas dock, precis som LWes, att det blir någon form av arc och inte bara fristående avsnitt.
Catcher in the rye
Användarvisningsbild
twistability
Minion

Inläggav CheeseGuy » ons mar 29, 2006 20:50

twistability skrev:Heist handlar om ett gäng tjuvar som utför diverse kupper, tänk Oceans Eleven.

Och Theif har väl ett liknande upplägg om jag har förstått rätt. Skillnaden är tydligen att Theif är bra och Heist är kasst, enligt ungefär alla. Själv har jag inte sett någon ännu, men att det är FX räcker för att jag ska ge Theif en chans.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » ons mar 29, 2006 20:59

Hustle är inne på sin tredje säsong i England fast den handlar i och för sig lite mer om bedragare än bara rånkupper. Bättre än Heist och Thief tillsammans, men med Kudos som produktionsbolag så behövde man inte tvivla.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav dizzy » ons mar 29, 2006 21:03

twistability skrev:Heist handlar om ett gäng tjuvar som utför diverse kupper, tänk Oceans Eleven.

Nja, de ska ju utföra en stor kupp.
Är inte riktigt med på om vi sett samma serie, när ni pratar om att det verkar vara för fristående avsnitt. Tyckte piloten var lovande.

Thief verkar ju handla om nåt liknande, skulle vara tråkigt om de är för lika.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav twistability » ons mar 29, 2006 21:06

dizzy skrev:Nja, de ska ju utföra en stor kupp.
Va? Haha, då har jag missat något stort. Så det de gjorde i första avsnittet var en del av den stora kuppen alltså? Oh boy, I'm stupid.
Catcher in the rye
Användarvisningsbild
twistability
Minion

Inläggav dizzy » ons mar 29, 2006 21:14

twistability:
Från seriebeskrivningen på tv.com
"Professional thief, Mickey O’Neil decides to create an expert team of career criminals to attempt one of the biggest heists in history. Their goal is to rob three of the most renowned jewelry stores on Beverly Hills’ famed Rodeo Drive during Academy Awards week, at the same time."

Om första avsnittet, så uppfattade jag det som att bankjobbet, som sedan blev att sno bytet från de andra rånarna, var för att de behövde pengar till förberedelserna.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav twistability » ons mar 29, 2006 21:45

Ok, då är jag med. :)
Senast redigerad av twistability ons mar 29, 2006 21:46, redigerad totalt 2 gånger.
Catcher in the rye
Användarvisningsbild
twistability
Minion

Inläggav dizzy » ons mar 29, 2006 23:39

Ok, nu har jag sett Thief också. Av första intrycket verkar det nog som att serierna kommer skilja sig åt en del även om de har flera likheter.

Heist känns rätt ytlig, cool-ish och som nämnts ovan rejäla Ocean's 11 likheter.

Thief verkar mer karaktärsdriven med lite mer tyngd och högre klass på skådespelet. Braugher är ju stabil förstås, och Linda Hamilton var ju ett intressant namn i en tvserie. Överraskande att Dina Meyer dog så direkt men en intressant vändning var det.

Gillade båda två så här långt och kommer absolut ge dem ett par avsnitt till.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav noike » ons mar 29, 2006 23:47

dizzy skrev:Thief verkar mer karaktärsdriven med lite mer tyngd och högre klass på skådespelet. Braugher är ju stabil förstås, och Linda Hamilton var ju ett intressant namn i en tvserie. Överraskande att Dina Meyer dog så direkt men en intressant vändning var det.

Bra vändning. Dina Meyer är bäst som kanonmat, man stör sig itne lika mycket på henne då.
Mae Whitman var riktigt bra på drama dessutom.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » ons mar 29, 2006 23:51

noike skrev:
dizzy skrev:Thief verkar mer karaktärsdriven med lite mer tyngd och högre klass på skådespelet. Braugher är ju stabil förstås, och Linda Hamilton var ju ett intressant namn i en tvserie. Överraskande att Dina Meyer dog så direkt men en intressant vändning var det.

Bra vändning. Dina Meyer är bäst som kanonmat, man stör sig itne lika mycket på henne då.
Mae Whitman var riktigt bra på drama dessutom.

Vad noike sa, ord helt enkelt.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav adolvsson » ons mar 29, 2006 23:52

twistability skrev:Ok, då är jag med. :)

I ärlighetens namn så säger dom ju faktiskt precis vad dizzy skriver. Eller Dougray Scotts karaktär gör det, en bit in.

Efter att alla har samlats i lagerutrymmet för första gången, åker dom iväg till Rodeo Drive där dom nyligen anställda skurkarna får veta vad det egentligen är dom ska göra.

Det var en sak som kändes lite underligt för min del. Jag tyckte han sa att galan, och därmed brottet, skulle ske "tomorrow". Vilket skulle göra det krabbigt att få till det i arcform, utan att man är väldigt generös med hur tid behandlas. Men jag kan ha hört fel. Hörde jag fel?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » tor mar 30, 2006 0:48

dizzy skrev:Heist känns rätt ytlig, cool-ish och som nämnts ovan rejäla Ocean's 11 likheter.

Thief verkar mer karaktärsdriven med lite mer tyngd och högre klass på skådespelet. Braugher är ju stabil förstås, och Linda Hamilton var ju ett intressant namn i en tvserie.

Gillade båda två så här långt och kommer absolut ge dem ett par avsnitt till.

Borde alltså kolla in båda, även om Thief verkar bättre. Iofs är jag inget större fan av Ocean's 11... Får bli Thief först.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav dizzy » tor mar 30, 2006 16:40

adolvsson, om Heist
adolvsson skrev:Det var en sak som kändes lite underligt för min del. Jag tyckte han sa att galan, och därmed brottet, skulle ske "tomorrow". Vilket skulle göra det krabbigt att få till det i arcform, utan att man är väldigt generös med hur tid behandlas. Men jag kan ha hört fel. Hörde jag fel?

Reagerade också på det, men han skämtar med dem.
Ungefär så här:
-When?
-Tomorrow.
-You're insane!
-No, we go during academy awards week.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav adolvsson » tor mar 30, 2006 16:51

dizzy skrev:adolvsson, om Heist
adolvsson skrev:Det var en sak som kändes lite underligt för min del. Jag tyckte han sa att galan, och därmed brottet, skulle ske "tomorrow". Vilket skulle göra det krabbigt att få till det i arcform, utan att man är väldigt generös med hur tid behandlas. Men jag kan ha hört fel. Hörde jag fel?

Reagerade också på det, men han skämtar med dem.
Ungefär så här:
-When?
-Tomorrow.
-You're insane!
-No, we go during academy awards week.

Ah. Jag hörde rätt, men tolkade galet, fick det till att galan skulle vara "imorgon"
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav dizzy » tor mar 30, 2006 18:14

Teachers 1.01
Håller med Lwes, inget speciellt direkt, gjord efter nån standardkomedi-mall.
Kanske ger den något avsnitt till för Kali Rocha och Coupling-tjejen.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav Illyria » tor mar 30, 2006 18:16

Nu har jag sett Thief. Var inte speciellt imponerad. Får se om jag ger Heist en chans också...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » tor mar 30, 2006 23:01

Insider är fasiken suveränt. Tveklöst det bästa samhällsgranskande programmet.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Glorificus » tor mar 30, 2006 23:13

Tob skrev:Insider är fasiken suveränt. Tveklöst det bästa samhällsgranskande programmet.

Hihi, nån mer som först läste The Inside och blev förvirrad av "samhällsgranskande programmet"? ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » tor mar 30, 2006 23:14

Glorificus skrev:
Tob skrev:Insider är fasiken suveränt. Tveklöst det bästa samhällsgranskande programmet.

Hihi, nån mer som först läste The Inside och blev förvirrad av "samhällsgranskande programmet"? ;)

Givetvis, men jag läser allt på i som the Inside.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav qarlsson » fre mar 31, 2006 17:09

Ibland riktigt bra, ja. Men lika ofta under all kritik. Jo, alltså vad jag menar är att veckoteman ibland spretar så mycket att man sitter och frågar sig var den röda tråden är. Samt att fältjournalisterna ibland är helt värdelösa på att ställa spontana, välslipade följdfrågor. Och när det kommer till debatt i studio så slutar det ofta när det väl börjar bli intressant. Sammantaget får jag därför ibland känslan av att Insider är samhällsgranskningens svar på McDonalds-mat. Snabbt, lättsmält och sedan över.

Men fastighetsmäklar-avsnitten var rejält bra. Likaså det behövliga fokuset på dörrvakter som avbetades i två avsnitt tidigare (har för mig att det var två).
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film