The Shield

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Zaxx » ons mar 15, 2006 23:22

Ja s01ep04

GRYMT, gillar slutet starkt, när de går ur containern, eller ja, när han går ur containern.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav The Buffster » ons mar 15, 2006 23:40

5.10 Bästa serien någonsin? Nej, kanske inte riktigt men jävlaaaaaaar vad bra det här var. Storyn hittills i säsong 5 är så jävla bra uppbyggd och så spännande att det knappt går att fatta. Allting i det här avsnittet var fruktansvärt bra. Vic har sex med Kavanaughs ex. Vic gör en deal med Atwan. Två killar dör. En av dom är polis och den andra lämnar dom att dö. Lem är beredd att åka i fängelse för att rädda sina kompisar. Stort. Men sen går allting åt helvete och han måste fly. Jag grät helt okontrollerat genom hela slutet. Att det skulle bli nåt mellan Vic och advokaten kändes rätt uppenbart men vem bryr sig jag gillar det i alla fall. Intressant med Claudette som chef. Men inte så bra misstänker jag för det känns som om honom kanske får för sig att försöka sätta dit Vic, känns som om Kavanaughs utbrott berörde henne endel. Håller också helt med nokie om att David Rees Snell är en helt fantastisk skådis. En blick och jävlar vad det känns. Mer Ronnie, definitivt.

SÅ jävla bra är det här. Kanske inte den bästa serien någonsin men lätt (ja jag säger lätt nu) den bästa polisserien någonsin. The Wire eller Homicide skulle aldrig kunna få mig att känna så här mycket.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Off » tor mar 16, 2006 1:39

5x10 Helt jävla fantastiskt

Lem åhhh man mår så dåligt när han mår så dåligt. Det här kan ta mig fan sluta hur som helst nu. Hur tusan ska grabbarna få bort alla anklagelser med Lem på flykt undan lagen?

Sista scenen med Corinne och Kavanaugh kändes inte bra alls. Har han flippat totalt och ska göra något väldigt dumt?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav qarlsson » tor mar 16, 2006 2:39

the mindfuck is a fact! - 5x10 ÄGER!
Så sablans bra. Lem's smärta. Kavanaugh som lös jäkla haubitz-kanon. Kern returns, and dies (!). Antwone's Heist. "your ex-wifes pussy.. taste like sweet butter". Slutscenen. Det här avsnittet var fullsmetat! Och kommer man överhuvudtaget rent mentalt palla att se 90-minutersavslutningen nästa vecka?!
Nästa onsdags nyckelord: Losec
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav caffeineaddict » tor mar 16, 2006 14:34

5.10:Visst fan var det tokbra, men jag tror att hypen i tråden revvade upp mig för mycket, så även om jag älskade det så kanske det inte riktigt levde upp till de "ett av de bästa avsnitten någonsin på TV"-hoppen som jag hade.

Lik förbannat jävligt bra. ÄNTLIGEN tar Claudette över (har väntat på det sedan det först nämndes i, vad, S2? S3?), alla twistar i Lem-historien var gripande som satan, man kände verkligen den stackars grabbens lidande. Det enda som kändes lite onödigt var möjligen Vic och advokatens hångel, det känns lite som "bara för att" och som att det inte kommer fylla något egentligt syfte, men vad vet jag?

Och slutet, när "Disarm" kickade in, var fenomenalt... då gick det en rysning längs med ryggraden.

Plus, Gina Torres nakna behind. I'm not complaining.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav qarlsson » tor mar 16, 2006 15:17

caffeineaddict skrev:5.10:Och slutet, när "Disarm" kickade in, var fenomenalt... då gick det en rysning längs med ryggraden.

Religiöst medhåll! Disarm i inramningen gav ordet rysningar en helt ny dimension. Och Torres häck? Pure friggin poetry man!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav adolvsson » tor mar 16, 2006 15:26

caffeineaddict skrev:5.10:Visst fan var det tokbra, men jag tror att hypen i tråden revvade upp mig för mycket, så även om jag älskade det så kanske det inte riktigt levde upp till de "ett av de bästa avsnitten någonsin på TV"-hoppen som jag hade.

Lik förbannat jävligt bra. ÄNTLIGEN tar Claudette över (har väntat på det sedan det först nämndes i, vad, S2? S3?), alla twistar i Lem-historien var gripande som satan, man kände verkligen den stackars grabbens lidande. Det enda som kändes lite onödigt var möjligen Vic och advokatens hångel, det känns lite som "bara för att" och som att det inte kommer fylla något egentligt syfte, men vad vet jag?

Och slutet, när "Disarm" kickade in, var fenomenalt... då gick det en rysning längs med ryggraden.

Äh, jag slänger in ett "ord" här också. Rakt av, varenda stycke.

Och lägger till ett - jag vill ha nästa vecka nu! Damnit.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Zaxx » tor mar 16, 2006 18:19

THE SHIELD!!!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Off » sön mar 19, 2006 19:02

Hmm är antagligen bara skitsnack men från en kommentar på tvsquad:

Shawn Ryan was on NPR's Fresh Air this week. He said that there will be another 11 episodes in the Fall. He has not yet decided if these will be the final 11 episodes, or if there will be one more series after that.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » sön mar 19, 2006 19:18

Off skrev:Hmm är antagligen bara skitsnack men från en kommentar på tvsquad:

Shawn Ryan was on NPR's Fresh Air this week. He said that there will be another 11 episodes in the Fall. He has not yet decided if these will be the final 11 episodes, or if there will be one more series after that.

Jag kommer inte ihåg vad som sagts om dom sista avsnitten innan, men hade fått för mig att dom skulle sändas i början av nästa år. Hade jag tokfel, eller är höstuppgiften ny?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » sön mar 19, 2006 19:20

adolvsson skrev:Jag kommer inte ihåg vad som sagts om dom sista avsnitten innan, men hade fått för mig att dom skulle sändas i början av nästa år. Hade jag tokfel, eller är höstuppgiften ny?

Det har inte sagts något datum tidigare, utan det har varit antagande baserat på Thief, Rescue Me och Nip/Tuck ska in emellan halvorna.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » sön mar 19, 2006 22:21

OMG:

1x07

Helt klart det bästa så långt! Hur bra kan denna serien bli egentligen. Den tycks ju inte hittills lida av några S1 "misstag"... men det brukar man ju iofs inte märka förrens matt sett endel av serien. Konstigt att vi enbart får se Vic och Shaun av strike teamet detta avsnittet. De brukar iallfall visa lite mer av de andra också... Som vanligt en GRYMM twist på slutet av avsnittet!! Mera mera mera!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Off » tis mar 21, 2006 10:02

Off skrev:Hmm är antagligen bara skitsnack men från en kommentar på tvsquad:

Utdrag från en intervju med The man:

After tonight's amazing 90-minute finale, the last 15 minutes of which fans are going to be arguing about for a long time, "The Shield" is going on a production hiatus. The final 10 episodes of this "season" will debut next January, and there's a strong chance Vic's story could end at the same time as Tony Soprano's.

"I just talked to the network yesterday" about whether the show is ending, says Ryan. "My guess is we'll decide within a couple of months. I want to start filming these 10 episodes, I want to have the first four or five written, and then I'll have a better sense.

"But what is important to me, and they at FX know, is we need to know when we're going to end the series. We can't just film a season, not have an ending, and then not come back... This show deserves an ending."

Spoilers upp till senaste avsnittet i intervjun:
http://www.nj.com/columns/ledger/sepinw ... xml&coll=1
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tis mar 21, 2006 16:34

Jag vill inte att det ska ta slut, men samtidigt vill jag att det ska sluta på topp. Alldeles för få serier har gjort det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis mar 21, 2006 17:09

noike skrev:Jag vill inte att det ska ta slut, men samtidigt vill jag att det ska sluta på topp. Alldeles för få serier har gjort det.

Ja. Får serien en säsong till ger det dessutom en trygghet i den här storylinens utgång som jag inte vill ha.

En trygghet visserligen kan kastas omkull rätt hårt, men ändå. Sluta på topp är bra.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav CheeseGuy » ons mar 22, 2006 12:32

5.11: (spoilar inte handlingen, men jag vill inte bygga upp några förväntningar eller så -- det här måste ses)Det där kan mycket väl vara det bästa TV-serieavsnittet jag har sett, alla jävla kategorier. Ingen annan film eller TV-serie har NÅGONSIN fått mig att känna såhär mycket.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tam » ons mar 22, 2006 15:10

5.11
Hjälp.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav adolvsson » ons mar 22, 2006 15:28

5x11:
Tam skrev:Hjälp.

Ord.

Fuck. Fuckfuckfuck. Fuuuuuuuck.

Jag har lite svårt att andas.

CheeseGuy har rätt, TV blir inte mycket bättre än såhär. Hur i alla jävlars helvete kan man man avsluta än säsong såhär? Och vi får inte resten för i januari? Det är... Jag hatar Shawn Ryan. Jag älskar att hata Shawn Ryan.

Fan. Lem.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons mar 22, 2006 16:50

5.11 Enligt intervjuer och sådant har Shawn och de övriga velat göra en Ronnie-arc ett bra tag nu. Hoppas det kommer.

Lem. Shane. Lem. LEM! Fuck. Fuck. Jag känner mig som den överklockade citronen i goats.com: "my life is empty and meaningless".

Shawn Ryan är the master.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Best gorram cop show EVAH!

Inläggav adolvsson » ons mar 22, 2006 17:16

5x11, det långa inlägget:
Det är en klichémetafor, men ändå sann - att se sista scenen mellan Lem och Shane, var som att se en tågkrasch inträffa. Eller att tappa en dyr porslinsak i golvet. Man ser hur olyckan är på väg att inträffa, den har inträffat, och man kan bara vänta men hoppas ändå att något ska ske i sista stund, något som avstyr själva kraschen. Precis så var det.

Man kunde se långt innan på Shane var det vad han tänkte göra, men jag hoppades att jag hade fel, eller att han skulle ändra sig, eller att något mirakel skulle ske som kunde tillåta Lem att rida bort i solnedgången, för att leva lycklig på en ranch i Mexico.

Inte då, vilket jag borde ha vetat och visste, men förnekelsen är ett av sorgens stadier, brukar det väl heta.

Jag vill inte ens försöka sia om vad det här kan få för effekter i framtiden. Att Strike Team kommer ge sig på den dom tror är skyldig, och den Shane gärna lägger skulden på, är ställt utom allt tvivel - men vad händer när dom får fast på honom? Och när sanningen om vad Shane gjorde kommer fram, hur jävla risigt ligger han egentligen till då? Han, precis som Vic, är nu polismördare, men där Vic dödade en infiltrör, någon som kom för att splittra familjen, så dödade Shane en i familjen. Och med tanke på vad den familjen gått igenom tillsammans, för honom att ta det steget, wow, det finns inte ord.

Frågan är också var det här ställer Ronnie, en av mina väl dokumenterat stora favoriter. Han har alltid varit en rutten snut, precis som dom andra i Strike Team, och även om det inte varit så tydligt (tack vare att han hållts i bakgrunden), verkar det bara vara Shane i gruppen som använder sitt samvete mindre än honom, och speciellt i dom senaste avsnitten har han gett ett väldigt kallt och krasst logiskt intryck. Nu är gruppens hjärta borta och det är bara tre ruttna ägg kvar, där Ronnie ändå framstår som den renaste. Så. Var i helvete ställer det honom nu?

Dessutom, den ende som har något att förlora nu, är Shane. Han har inte bara sin familj kvar, utan en unge till på väg. Nu när jag tänker efter verkar dessutom familjen haft en positiv inverkan på honom. Han är fortfarande, tja, inte riktigt som han borde vara, det är sant, men samtidigt mer sammansatt på något viss. Och jag tar nog tillbaka det jag sa innan - Shane har antagligen börjat använda sitt samvete lite mer. Vilket, speciellt under omständigheterna, gör honom ännu mer intressant.

Undrar om Acaveda känner någon skuld. Han sätter trycket på Vic, Lem dör. Han vet att det inte är någon slump och lär väl tro att Vic ligger bakom mordet, men saknar förstås bevis. Och det som kommer bli riktigt intressant här är just hur Acaveda själv kommer att se sin del i det.

Fan, det här är verkligen sanslöst, ju mer jag funderar på det. Karaktärerna blir bara djupare, serien bara mer oförutsägbar och risktagande för varje avsnitt.

Och det är alltså Vic som är farsa till Dannys unge. Ingen större överraskning, men i skenet av vad den mannen gjort, var det både extra hjärteskärande och störande att se honom så sårbar, att se honom med ungen i famnen. Vädligt, väldigt kraftfullt.

Något som definitivt var störande, var också att se Dutch utnyttja hallickens lektion på den unga poliskvinnan. Jag gillar Dutch, och det här var mitt i allt ett bra Dutch-avsnitt, men vid det här laget har karaktären en hel massa outnyttjad potential och jag kan knappt vänta på att se var dom tar honom nu. Det börjar väl bli dags att spela ut dom korten, jag har väntat på storylinen ända sedan han ströp den där katten.

Och Claudette äger. Vilken kvinna.

Shield är det bästa som går på TV just nu, utan tvekan, och det här avsnittet bör ranka väldigt högt på listan över bästa avsnitt av en TV-serie någonsin. Inte för att jag vill höja förväntingarna i onödan, men ändå.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » ons mar 22, 2006 19:16

Bästa serieavsnittet någonsin. Fuck the hype detta är sanningen.

Jag är helt tom.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav poser » ons mar 22, 2006 19:54

Fyfan, the shield är den bästa serien, ever.

You're trying to make me turn on my family
LEM!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav noike » ons mar 22, 2006 21:12

Jag och poser tycker vi behöver en tshirt.

Bild

Inte den riktiga färgen på det orangea -- jag tycker den bör vara lite mer gul. (Fast inte mycket mer gul.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » ons mar 22, 2006 21:16

I love it!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » ons mar 22, 2006 21:58

poser skrev:You're trying to make me turn on my family

Usch, nu vill jag bara poserdeppa igen.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Buffster » ons mar 22, 2006 22:15

5.11 Damn!

Troligtvis skriver jag en längre kommentar senare man just nu så kan jag knappt andas, mina ögon är röda av tårar och jag är helt övertygad om att tv inte blir bättre än så här. Fan alltså. LEM!!! Scenen mellan Shane och Lem, det kändes nästan som om jag skulle svimma, precis som adolvsson skrev så kunde man ju rätt tidigt förstå vad som skulle hända och allt man kunde göra var att vänta och hoppas att man hade fel. Vad fan ska hända nu???

Säsong 5 av The Shield, en av dom bästa tvserie-säsongerna någonsin, ingen tvekan om den saken.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » ons mar 22, 2006 22:19

Ja, fyfan vad bra det var. Onekligen. 5.11:

Framförallt, naturligtvis, Lem-Shane-scenen. Där kände jag, ordentligt, den där intensiteten som ni andra verkar ha kännt ännu starkare hela säsongen (den har knappast varit obefintlig för mig tidigare, den har bara inte tagit riktigt detta struptag förrän nu). Man förstod ju ungefär vad som skulle hända, men inte exakt när och hur, och det fungerade ypperligt.

Jo, Shields bästa avsnitt onekligen. Fem av fem. Inte mitt bästa TV-serieavsnitt någonsin, möjligen Top 10 eller Top 20, men å andra sidan slutade jag se det för två minuter sedan så det är alldeles för tidigt att ens försöka sig på några rankningar av något slag.

Det enda som jag störde mig på på ett negativt sätt, och som jag har stört mig på hela säsongen: hon tjallarbruden som Vic nästan mördade i 5.04 är en skamligt dålig skådis, och det märktes än mer i det här avsnittet.

Men, jo, fyfan. Nu instämmer jag nog i den där konstiga baklänges-förhoppningen om att säsong 5B trots allt blir den sista, för planerade slut äger, och Shield har hållt en jäkligt jämn och hög klass i fem säsonger nu, vore så FÖRBANNAT schysst om den tilläts sluta på samma höga topp.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » ons mar 22, 2006 22:35

Till helgen och nästa The Inside kommer diskhandskarna tillbaka, jag lovar, men tills dess får Zoë stå tillbaka för Shield-loggan. A fan's gotta do what a fan's gotta do.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Buffster » ons mar 22, 2006 23:37

adolvsson skrev:Till helgen och nästa The Inside kommer diskhandskarna tillbaka, jag lovar, men tills dess får Zoë stå tillbaka för Shield-loggan. A fan's gotta do what a fan's gotta do.

Diskhandskarna är ju helt klart min favorit, men om den nu ska bytas ut så är The Shield-loggan ett väldigt bra substitut.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Zaxx » tor mar 23, 2006 0:39

1x08:

Varför hejjar vi inte på folk mer att se denna serie.. Totally fuckin amazing! Ett av de bästa avsnitten hittills, kanske det bästa! Helt underbart att se dem byta partners lite ;) Man har på 8 avsnitt fastnat för karaktärerna mer än vad jag hittills gjort i ngn serie.. (exept DLM) Fortsätter det såhär så förstår jag varför ni får erektion varje gång ni ser att det postats i Shield tråden!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film