Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » sön feb 26, 2006 1:56

Matt skrev:Rätt coolt att SVT kör VM maraton. Utan några avbrott.

Det är verkligen inga avbrott, avsnitten följer varandra smack på, snabbare än du kan bläddra på en dvd. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön feb 26, 2006 1:56

Matt skrev:Virtanen är inte riktigt vår favorit just nu va?

WTF! Jag har inget emot Virtanen.. men det där var.. hmf.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » sön feb 26, 2006 2:06

Han gillar att det är maraton men inte serien? Han kan inte ha sett mycket om han postar det efter 23 minuter. :rolleyes:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav A bear » sön feb 26, 2006 2:14

Illyria skrev:Han gillar att det är maraton men inte serien? Han kan inte ha sett mycket om han postar det efter 23 minuter. :rolleyes:

Virtanen skriver åt Aftonbladet. Att faktiskt skriva om saker man vet är skäl för uppsägning där.

Tinwiel skrev:
A bear skrev:De flesta svenskar har en VÄLDIGT dimmig uppfattning om det amerikanska skolsystemet. Jag garanterar att majoriteten tror att "high school" betyder "högskola" och därmed är detsamma som college.

Hm.. är det verkligen så? Jag trodde att alla mellan 15-30 år visste vad high school och college betydde, efter att ha sett rätt många filmer och tv-serier som utspelar sig i nämnda miljöer. Men för all del.. jag kan ha fel..

Det kan jag med. Men jag har sett en jäkla massa CV av svenskar med hundratals högskolepoäng som de påstår sig ha skaffat på "high school"...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Peppe » sön feb 26, 2006 2:52

Matt skrev:Virtanen är inte riktigt vår favorit just nu va?

Hemsk människa.
Men det var ett underhållande maraton, typ 1 år sen jag såg de här avsnitten nu.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Illyria » mån feb 27, 2006 13:44

Tittarsiffror för maratonet:

23:00, avsnitt 1.01 - 270 000
23:40, avsnitt 1.02 - 180 000
00:20, avsnitt 1.03 - 170 000
01:00, avsnitt 1.04 - 150 000

Det sjönk under sändningens gång, vilket var förväntat, men det tycker jag ändå ser ut som rätt bra siffror. Trodde faktiskt det skulle sjunka mer ju mer klockan blev, men större delen av de som såg klart andra avsnittet verkar sen ha stannar kvar. Blir intressant att se om några fler har hittat serien nu på torsdag...

Tillbaka med reprisen på lördagarna vid 23! (något som kommer tas upp med SVT)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav fripp21 » mån feb 27, 2006 17:42

Jag är normalt upptagen på torsdagskvällar, men jag har ju sett att många här på forumet gillar serien.

Jag råkade ramla över maratonsändningen i lördags. Var hos goda vänner och vi såg alla fyra avsnitten. Bra serie, mkt bra. Hon är fejdig Veronica. Världens bästa serie, nja, det vet jag inte...

Synd att man är upptagen på torsdagar...
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas

Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby

Inläggav latarmig » tor mar 09, 2006 16:55

Idag kom jag på mig själv med att tänka: "Vad bra, ikväll är det Veronica Mars". Det verkar som om den slutligen har satt sig.
latarmig
Big Bad

Inläggav Illyria » tor mar 09, 2006 17:18

I'm not surprised! Skulle säga att det är ungefär det antalet avsnitt som det tar att verkligen komma in i serien... vet att jag blev helt fast runt avsnitt 5 ivarjefall. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav latarmig » tor mar 09, 2006 18:29

Jo, när jag misströstade efter första avsnittet blev jag tillsagd att inte bara ge det tre avsnitt som jag hade tänkt, utan sex (har jag för mig), så därför har jag hängt kvar. :-)

Omdömet kvarstår dock angående inledningen av serien. Den är inget vidare, och då har jag ändå sett om den under maratonvisningen. Men å andra sidan, de flesta serier brukar ha en storsatsning i början för att därefter sjunka ner i slentrian, jag föredrar definitivt när det som här går åt motsatta hållet.
latarmig
Big Bad

Inläggav Illyria » tor mar 09, 2006 18:51

Ja, det är en serie som växer fram allt mer ju fler avsnitt du ser. Sen när du väl är fast så växer även de inledande avsnitten när du ser dem igen.

Drygt 2 timmar kvar tills avsnittet nu. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Nyx » tor mar 09, 2006 19:00

Illyria skrev:Ja, det är en serie som växer fram allt mer ju fler avsnitt du ser. Sen när du väl är fast så växer även de inledande avsnitten när du ser dem igen.

Drygt 2 timmar kvar tills avsnittet nu. :)

Tack för påminnelsen, Illyria! Jag får inte missa avsnittet idag. Jag börjar fastna för VM rejält nu. :)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav CheeseGuy » tor mar 09, 2006 21:33

Visst är det Return of Kane som visas nu? Har de hoppat över ett avsnitt? För de hade väl bara visat fyra innan?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav eynosh » tor mar 09, 2006 21:35

1x01
Jag tror jag är kär... Underbar, fullständigt underbart. Som i Wonderfalls är inte hon som spelar huvudrollen prickfri, utan har sina skavanker som vanligt folk. Tycker om skillnaderna bland folket i stan, motorcykelgäng kontra rikemansungarna.
Ett avsnitt till ikväll...
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Illyria » tor mar 09, 2006 21:45

CheeseGuy skrev:Visst är det Return of Kane som visas nu? Har de hoppat över ett avsnitt? För de hade väl bara visat fyra innan?

1.05 visades förra veckan.

eynosh: gillar du första avsnittet så mycket kommer du inte bli besviken på resten heller. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » tor mar 09, 2006 21:46

SVT visade avsnitt fem förra veckan. Inget är överhoppat. ;)

eynosh, kul att du fallit för serien! Jag blev också kär när jag såg piloten. :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » tor mar 09, 2006 21:49

Nej, inget avsnitt är överhoppat. Maratonet var 25 feb, 1.05 var 2 mars, 1.06 idag.

Det finns en kalender för när alla kommande avsnitt visas på veronicamars.se, både SVT och USA, om något är förvirrande.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » tor mar 09, 2006 22:06

Okej.

eynosh skrev:1x01
Jag tror jag är kär... Underbar, fullständigt underbart. Som i Wonderfalls är inte hon som spelar huvudrollen prickfri, utan har sina skavanker som vanligt folk. Tycker om skillnaderna bland folket i stan, motorcykelgäng kontra rikemansungarna.

Menar du att Caroline Dhavernas har skavanker!? Men kul att du gillade avsnittet. Jag tycker inte så jättemycket om det ens nu i efterhand, så du kommer nog gilla resten av serien...

Och ni som ser första gången ser väl till att kommentera nu?

1.06 Jag tycker att det är ett ganska trevligt avsnitt, kanske det bästa under den första halvan (det vill säga innan julavsnittet), och det första som faktiskt kändes spännande på riktigt när jag såg det första gången. Mycket tack vare Logan, som man börjar få se andra sidor av. Det var nog här han blev min favoritkaraktär.
Senast redigerad av CheeseGuy tor mar 09, 2006 22:16, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tam » tor mar 09, 2006 22:12

1x06
-You stand idly by.

Flera månader har jag undrat var det citatet kom ifrån. Nu vet jag.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Nyx » tor mar 09, 2006 22:18

1x06Harry Hamlin som Logans pappa var ju jätteläskig ju! Kul att se honom i en sådan roll. Och yikes! Börjar få ett uns av sympati för Logan nu.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Illyria » tor mar 09, 2006 22:29

Tam: är det något citat du läst ofta?

1.06 Rolig översättning: "You little bitch!" = "Din jävla apa!"

Första riktiga beviset för att fel person sitter i fängelse för mordet på Lilly... men vem är egentligen skyldig?

Vändningen med Logan kom väldigt oväntat när jag först såg avsnittet, det finns mer bakom hans psychotic jackass-yta. Hemsk mamma som bara sitter där också när pappan slår honom.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eynosh » tor mar 09, 2006 22:53

CheeseGuy skrev:Okej.

eynosh skrev:1x01

Menar du att Caroline Dhavernas har skavanker!? Men kul att du gillade avsnittet. Jag tycker inte så jättemycket om det ens nu i efterhand, så du kommer nog gilla resten av serien...

Du missförstod mig, inte Dhaverna själv, utan karaktären hon spelar. Hon har skavanker i sin personlighet/attityd som skiljer sig mot det perfekta idealet.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Tam » tor mar 09, 2006 22:57

Illyria skrev:Tam: är det något citat du läst ofta?

Jag har haft det i huvudet och undrat varifrån det kom. Mycket. Har aldrig kommit på det. Hade jag inte nu fått redo på det hade det potential att i framtiden börja irritera mig jättemycket att jag inte kom på det. Jag skulle beskriva mig själv som rätt lättad.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav eynosh » tor mar 09, 2006 23:41

Sett dom tre första avsnitten, och jag säger det igen, jag tycker om serien!
Önskar lite att vissa karaktärer som fick screen-time i dom två första avsnitten skulle kunna få vara med mer, men det kanske kommer.

Tycker om seriens del där det hela tiden finns en "psykisk arc" och en fysisk. Att parallellt med sjävla handlingen i avsnittet/säsongen ha hela tiden karaktärers tankar kring områden och göra detta till en del av serien. Det var nog här det inte klickade för mig i Wonderfalls, det var för mycket psykisk arc och för lite fysisk.

Tänkte på och spoilermarkera, men jag skrev det så allmänt som möjligt att jag inte tycker det blev något avslöjande från handlingen.

Spoiler första avsnitten: Va fan gjorde Paris Hilton i serien? Det var ju som att be om att bli sparkad av en åsna och skiten på av en kanin. Hon gjorde absolut inget gott i sin roll.

Iofs.. Naturligt blåst blond bimbo, hon behöver ju inte ha några skådespelartalanger för det..
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Noam » fre mar 10, 2006 7:30

eynosh skrev:Spoiler första avsnitten: Va fan gjorde Paris Hilton i serien? Det var ju som att be om att bli sparkad av en åsna och skiten på av en kanin. Hon gjorde absolut inget gott i sin roll.

Iofs.. Naturligt blåst blond bimbo, hon behöver ju inte ha några skådespelartalanger för det..
Seriöst en sekund. Sista meningen är faktiskt så jävla sann. Hon blir extremt naturlig i den där rollen. Tyckte hon passade utmärkt. Dock skönt att hon inte blev regular.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Illyria » fre mar 10, 2006 8:28

1.02
Noam skrev:Hon blir extremt naturlig i den där rollen. Tyckte hon passade utmärkt. Dock skönt att hon inte blev regular.

Det var aldrig på tal heller, det var en gästroll.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » fre mar 10, 2006 12:49

Tittarsiffor för avsnitt 1.06, 9/3: 205 000

Usch, både sämre än förra veckans avsnitt och det första avsnittet under maratonet.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » fre mar 10, 2006 13:11

Ja, jag läste siffrorna tidigare och när det nu går ner igen blir jag väldigt besviken. Främst på SVT som inte gör något för att påverka eller förbättra situationen heller. Sämst hittills har varit 160 000, det är farligt nära den nivån igen nu.

Reprisen idag går redan 15:15 också, den lär inte få mer än 50 000 tittare gissar jag på...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eynosh » lör mar 11, 2006 22:23

Sett S1 och 2 avsnitt ur S2 nu och
Jag tycker fortfarande om serien. Jag är lite osäker på hur jag känner om ändringen av seriens inriktning efter S1, jag tyckte om att skolan var en stor roll i serien, nu är den minimal, om ens något.
En ny arc verkar skapas, Echolls försöker ta kål på Veronica, få se hur det artar sig.

Jag är litegranna missnöjd över hur karaktärernas känslor kommer fram, detta speciellt i början av S1 då jag hade lite svårt och följa utvecklingne och hur det kom sig att i ett avsnitt folk inte snackade med varandra och att dom i ett annat gjorde det.

Tycker för övrigt fortfarande är synd att vissa karaktärer används så lite, tex Weewil. Han var ändå med ganska mycket i början, men nu är det inte speciellt mycket.

För övrigt: Vad har Joss/ngn annan som jobbade med buffy för kontakt med VM? Alyson och CC med i serien, det måste ju betyda något.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Glorificus » lör mar 11, 2006 23:38

eynosh skrev:För övrigt: Vad har Joss/ngn annan som jobbade med buffy för kontakt med VM? Alyson och CC med i serien, det måste ju betyda något.

Rob Thomas, VM:s skapare, och hans fru är vänner till CC. Minns inte varför Aly först var med, annat än att hon var ett fan av serien innan hon gjorde sitt första inhopp. Sedan har ju Joss själv blivit ett megastort VM-fan. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film