Glorificus skrev:Man kanske skulle hitta på någon myt som är platsbunden till Umeå, Sweden, så att Dean och Sam måste komma hit och undersöka.

Yes please.

LWes skrev:Visst, idéen är ganska cool, men logiken i den klarar inte sig.
Som dom satt upp det nu kan Dean och Sam åka till Loch Ness och rita den där symbolen och så kommer Loch Ness-monstret att finnas (vare sig den fanns innan eller inte)
Dom kan åka till nordpolen och rita symbolen och så kommer miljoner barns tro göra att han finns på riktigt.
Varför inte rita den i en kyrka så kommer alla troende faktiskt skapa GUD.
Varför är inte det logiskt?
Och för den delen, hur vet du att Loch Ness-monstret, tomten och Gud inte finns på riktigt redan? Bara för att man ritar symbolen i en kyrka betyder ju inte det att Gud kommer att visa sig.
(Och sedan var det ju också så att man var tvungen att titta på symbolen på platsen medan man tänkte på saker och jag tror inte att allt för många barn faktiskt åker till nordpolen, men det kunde du potentiellt avhjälpa med en hemsida.)
LWes skrev:varför skapar inte Sam och Dean en egen hemsida där dom skriver att det finns ett föremål på något ställe (där dom ritat symbolen) som när den aktiveras utplånar alla monster och onda andar och sånt i hela världen, sen skickar dom ut det till kulter och fanatiska personer som kan tro på det så att föremålet skapas, dom aktiverar den, och sen finns inga monster mer.
Nu sa de väl aldrig att vad som helst som folk tror på blir sant bara genom att ta hjälp av den här symbolen. Den här symbolen hade i vissa fall kraft nog att skapa något väsen som många människor trodde på, men den har inte oändlig kraft (antar jag). Den kan inte ta bort saker som redan existerar (t.ex. monster), den kan inte förvandla saker som redan existerar (t.ex. om det finns en galen kult som tror att alla människor är kaniner så kommer vi inte att bli det för det) och den kan inte ens skapa nya saker (t.ex. ett Loch Ness-monster). Den skapar bara väsen.
Okej, jag kan väl inte vara hundra på att min teori stämmer, de utvecklade inte symbolens förmågor så mycket i avsnittet. Men du kan inte vara säker på att det inte är logiskt heller, för de utvecklade inte symbolens förmågor tillräckligt i avsnittet för att du ska veta vad den kan och inte kan. Jag tror att du ger den här symbolen för stor betydelse, de menade inte att införa något som kan förändra universum.