Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » mån feb 13, 2006 12:00

Jo, men titta på vad HBO gjort den senaste tiden:

Rome (gav mig sömnsjuka)
    The Comeback (missade, var den bra?)
    Unscripted (meeh)
    också då Big Love (tvivlar starkt på den) och Allan Balls vampyrserie (HBOs stora hopp för min del).

För min del verkar det som om HBO håller på att bli kvarlämnade i det förflutna. För när jag ser listan ovanför så känner jag mig en hel del skeptisk inför deras framtid.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » mån feb 13, 2006 12:01

Unscripted va sådär på gränsen till att kunna vara bra men det blev det aldrig. The comeback, kräk. Rome, bleeeeeh.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav qarlsson » tis feb 14, 2006 1:19

jag kan hålla med om att HBO gjort en del mindre minnesvärda serier på sista tiden, parallellt med att många av deras tungviktare är inne på sista svängen, plus att en serie som Carnivalé av olika skäl blivit utmanövrerad och nerlagd. Sammanslaget en summa av faktorer som kan bidra till en viss pessimism, ja. Men.. de är ett bolag som gång på gång visat att de vågar testa sig fram och prövar nya riktningar. Visst, nu på senare tid med mindre framgång, men grundförutsättningarna och utrymmet för kreativitet finns fortfarande där. Min övertygelse är att HBO när som helst kan slå till på nytt med the next new shit. Alan Ball-projektet närmast.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav freso » ons feb 15, 2006 0:20

Mäh, NÅN måste väl ha sett Derren Brown? Trick of the Mind eller så? Rätt coolt iaf. Helt klart mycket att diskutera kring... :)
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav LWes » lör feb 18, 2006 0:29

Jag har en ny favorit i Amercian Idol! Bobby!
För att hans favoritartist är Barry Manilow!!! Jag vet inte hur han sjunger men han platsar i min top 12 lätt nu. Hoppas att han sjunger någon Barry Manilow-låt!!!
En av Taylor's favoriter är Billy Joel. Jag hoppas därför att han sjunger Only the Good Die Young, för den låten har suttit fast i mitt huvud sen Jacob Hoggard sjöng den i Canadian Idol 2 för ett och ett halvt år sen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » sön feb 19, 2006 20:40

För typ ett år sen eller så såg jag upp till avsnitt 40 av POKEMON och sen hade jag inga mer avsnitt :(
Nu har jag hittat torrents med totalt avsnitt 41-225! :o Är inte det fantastiskt?! Så dom håller jag på att ladda hem. :)
Sen har jag hittat avsnitt 277-368 också, så dom hoppas jag kunna ladda hem sen, men jag saknar ju då avsnitt 226-276 :( Är någon här ett hemlig Pokemon-fan och har dom avsnitten? :|

Pokemon är fantastiskt! :lovebunny:
Det blir coolt när jag kommer så långt fram att det är Pokemons med som jag aldrig sett förut, för dom första 150 kan man ju lätt om man var ett fan när det först kom, och upp till 250 känner jag i alla fall till alla även om jag inte kan namnen på precis alla. Men efter det är det inte många jag ens sett.
Det är ganska spännande!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sfinx » sön feb 19, 2006 22:49

Lillasyster Dawn som popdiva i sex feet under. nytt för mig. :D
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav LWes » sön feb 19, 2006 23:29

sfinx skrev:sex feet under

:o :eek: Den versionen har jag inte hört talas om! ;) :P
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sfinx » sön feb 19, 2006 23:33

LWes skrev:
sfinx skrev:sex feet under

:o :eek: Den versionen har jag inte hört talas om! ;) :P

Darn! Fel tråd dessutom! :D
Det är ny serie, handlar om odöda, enbart, dvs de som de begraver och vad detfinns att roa sig med under jord. :)

Ska genast rätta till felet och gå till rätt tråd...
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav AKS » mån feb 20, 2006 17:52

Den holländska(?) filmen Spoorloos (den som den där amerikanska filmen med Jeff Bridges och Kiefer Sutherland -- The Vanishing -- bygger på) har nu fått en DVD-release i Sverige. Den finns listad på Bra Film (där jag numera hyr mina filmer) så jag har satt den som prioritet 2. Jag har velat se den filmen sen jag som tonåring såg The Vanishing och tyckte att den var helt okej. Man vill ju alltid se originalfilmerna i sådana fall... Tänkte bara tipsa i fall det är nån annan som känt som jag. Äntligen är den här! :)

Är det nån som sett Spoorloos här på forumet?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån feb 20, 2006 18:10

Illyria skrev:Den här tråden verkar ständigt drabbas av att det postas fel saker i den. ;)

Och det är alltid jag!! :oops:

Jag antar att det för mig känns som att detta är tv-serie och film-forumet och den allmänna tv-serietråden är klistrad så undermedvetet så "antar jag" att även filmtråden är klistrad... God! Jag hade lovat mig själv att det aldrig skulle hända igen!! :oops: :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » mån feb 20, 2006 20:10

AKS skrev:Jag antar att det för mig känns som att detta är tv-serie och film-forumet och den allmänna tv-serietråden är klistrad så undermedvetet så "antar jag" att även filmtråden är klistrad...

Varför inte klistra frilmtråden? Känns inte som en helt åt skogen ide.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav RalfiParpa » tis feb 21, 2006 22:30

Bild

It's on.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav The Buffster » tis feb 21, 2006 22:51

RalfiParpa skrev:Bild

It's on.

OMG :eek: ! Det går knappt att beskriva hur mycket jag längtar nu.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » ons feb 22, 2006 1:27

Fyyyy faaaaan! Kommer bli bäst!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » ons feb 22, 2006 1:33

Alltså, är det bara jag som sitter och försöker lista ut om det betyder något att alla tittar åt olika håll? Carmela tittar bort från Tony och uppåt (på Dr Melfi?), Junior är halvt ur bild, Silvio stirrar ilsket på oss, Ralphie ser väldigt eftertänksam ut, Christopher är den ende som blänger på Tony och Dr Melfi och Tony glor möjligen på varandra (spegelbilden!)?

Jag känner mig som Dan Brown.

Men fan vad gôtt det ska bli.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav RalfiParpa » ons feb 22, 2006 9:39

A bear skrev:Alltså, är det bara jag som sitter och försöker lista ut om det betyder något att alla tittar åt olika håll? Carmela tittar bort från Tony och uppåt (på Dr Melfi?), Junior är halvt ur bild, Silvio stirrar ilsket på oss, Ralphie ser väldigt eftertänksam ut, Christopher är den ende som blänger på Tony och Dr Melfi och Tony glor möjligen på varandra (spegelbilden!)?

Det är inte bara du. Det spekuleras en del på TV Squad, där jag hittade bilden.

A bear skrev:Men fan vad gôtt det ska bli.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör feb 25, 2006 2:14

Alan Tudyk återvänder till tv?

A host of familiar names, including former "Dawson's Creek" star James Van Der Beek, Heather Locklear, Joe Pantoliano and Ron Livingston, are among the latest actors signing up for pilot duty.
/.../
Alan Tudyk ("Firefly") is set for a legal drama from "CSI" exec producer Carol Mendelsohn.

http://www.zap2it.com/tv/news/zap-pilot ... -headlines

"signing up for pilot duty"... ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav poser » lör feb 25, 2006 11:16

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Matt » lör feb 25, 2006 14:01

Kollar på How I Met Your Mother.
Inte så jättebra. Men det känns som jag liknar huvudpersonen. Inte för att jag är lika snygg som honom. Men vi är nog i samma fas i livet. Ständigt på jakt efter den rätta.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav caffeineaddict » lör feb 25, 2006 14:04

Matt: HIMYM blir bara bättre och bättre. Det är inte lysande, men för tillfället är det jävligt duglig underhållning. Hur långt har du kommit?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » lör feb 25, 2006 14:15

caffeineaddict skrev:Matt: HIMYM blir bara bättre och bättre. Det är inte lysande, men för tillfället är det jävligt duglig underhållning. Hur långt har du kommit?

Ja jag håller med. De första avsnitten gav ingen mersmak. Nu har jag sett 7 avsnitt och det har skärpt till sig.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav freso » lör feb 25, 2006 15:15

poser skrev:http://www.tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=5178

There is a god and his name is Chuck Norris.

http://omfg.biz/chuck.gif

LOL får man nog säga. Only The Chuck.
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav LWes » sön feb 26, 2006 14:09

För några dagar sen var jag desperat efter någonting spännande att se, så jag tänkte att Surface kanske var värd en chans, eftersom dens säsong är avslutad och så.
Jag såg aldrig första avsnittet när den började, jag tänkte att den är nog inte så bra.
Det jag har att säga nu efter att ha sett alla avsnitt: HERREGUD DEN HÄR SERIEN ÄR HELT OTROLIG!
Själva handlingen i början, att det finns en stor okänd sorts varelse i havet älskar jag, för sånt tycker jag är häftigt och intressant, men sen utvecklas allting och det är så oerhört fascinerande, spännande och bara fantastiskt! Wow. Wow. Wow.

Mot dom sista avsnitten undrade jag om dom var på väg i rätt riktning, men sista avsnittet övertalade mig totalt om att den här serien MÅSTE FORTSÄTTA!

Om den inte får en till säsong vet jag inte vad jag tar mig till, det skulle vara en katastrof.
Hur kommer det sig att jag aldrig hört någon prata om den här fantastiska serien?
Om jag tycker att den är bra måste ju någon annan också tycka att den är bra.

AHHHHHH!!!!! Det ser ju inte bra ut inför en till säsong vilket är så hemskt eftersom att det i serien skulle vara så bra att få en till säsong! Alla dessa frågor som man vill ha svar på!

Oansätt om serien får en till säsong eller läggs ner rekomenderar jag till alla i världen att ladda hem och se första säsongen.
Här är en torrent med hela första säsongen. Filerna är små, men kvalitéen är bra. Det är bara 15 avsnitt, det går snabbt att se igenom.

Jag ser på TV.com att säsongsfinalen har 9.4 i betyg och det är 197 st som röstat. Det är väl ganska bra!

Serien är alltså fruktansvärt bra och jag kommer vara väldigt nervös ända till Maj, och om serien inte plockas upp för en till säsong kommer jag att bli helt förkrossad.

Jag placerar den på 5:e plats av alla 40 manusbaserade serier jag följer.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » sön feb 26, 2006 18:12

Jag såg de 4-5 första avsnitten av Surface men var inte imponerad. Men jag har en klasskompis som såg vidare och han har tjatat om att jag ska ge Surface en till chans... så den finns på "att se"-listan. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » sön feb 26, 2006 18:30

Vissa delar av Surface är irriterande Miles! Fast resten är rätt trevligt att titta på ändå och den irriterande delen blev bättre i säsongsavslutningen. :P

Tyvärr ser chanserna för en andra säsong rätt mörka ut.
Senast redigerad av Illyria sön feb 26, 2006 18:30, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav dizzy » sön feb 26, 2006 18:30

Var också lite tveksam till Surface halvvägs men på slutet blev det väldigt intressant och nu vill jag absolut se en fortsättning.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav noike » sön feb 26, 2006 23:20

Efter en liten paus då jag glömde bort att titta så ahr jag nu sett fem avsnitt av Profit. Det är så att man kan gråta, Jim Profit som gästkaraktär i Angel hade varit så bra, så satans bra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » sön feb 26, 2006 23:59

noike skrev:Efter en liten paus då jag glömde bort att titta så ahr jag nu sett fem avsnitt av Profit. Det är så att man kan gråta, Jim Profit som gästkaraktär i Angel hade varit så bra, så satans bra.

När ska du rippa avsnitten åt mig då?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » mån feb 27, 2006 0:12

Off skrev:
noike skrev:Efter en liten paus då jag glömde bort att titta så ahr jag nu sett fem avsnitt av Profit. Det är så att man kan gråta, Jim Profit som gästkaraktär i Angel hade varit så bra, så satans bra.

När ska du rippa avsnitten åt mig då?

Tog inte du ner dem från the Internets?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film