House

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » lör feb 11, 2006 12:06

Jäklar vad jag inte hänger med majoritetens åsikter när det kommer till HAUS! :)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » lör feb 11, 2006 12:41

Off skrev:
AKS skrev:2.11 The Buffster:

House sa att han älskade Cameron?! :eek: Det har jag totalt missat. Jag antar att det var ett skämt, men hur kunde jag missa det? När sa han det? Varför sa han det?

Han sa det så hon skulle bli förvånad och öppna munnen. När hon gjorde det tog han en svabb och körde runt i munnen på henne för att kunna testa henne.

Men det fanns inte med i avsnittet jag såg! Jag borde väl komma ihåg det? Var det alldeles i början eller i slutet eller i mitten?

Jag vet att jag tyckte att det var konstigt att de slog vad om om C. skulle ta testet och sen helt plötsligt fick hon testsvar.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör feb 11, 2006 13:04

2.11 Det var inte bland de bästa avsnitten, men nog fan var det bättre än okej. Hela det här med att Stacy fick honom att faktiskt nästan skita i fallet var ett genidrag och något som de hade fått dra ut över två eller tre avsnitt och inte bara ett.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » lör feb 11, 2006 13:55

2x11:
I'm with noike on this one, speciellt första meningen. Inte tidernas bästa House, men förbaskat bra. Flera starka scener.

Och till skillnad mot så många andra här har jag inte haft speciellt mycket emot Sela Ward, tvärtom har jag gillat hennes karaktär, men det verkar å andra sidan stämma överrens med många andra impopulära personer i andra serier. I still find'em enjoyable.

Houses I love you och anledning, Camerons reaktion, lysande stuff.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav wyndham » mån feb 13, 2006 1:06

2x11

UNDERBART! Topp fem.
Barnskådisen var inte lika bra som många av de tidigare, men scenerna mellan hon och House var fabulösa och inte ens nära att bli sliskiga. Wilson är kanske underbarst av alla ändå, House och psykoanalys är sällan en dålig kombination. Hoppas bara att allt inte är business as usual nästa vecka. Stacey-arcet har varit jättebra tycker jag.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav dizzy » mån feb 13, 2006 1:50

2x11
Ännu ett stabilt avsnitt av House.
Har inte haft något emot Stacy men det är nog inte fel om de inte drar ut på den storyn alltför mycket.
Och wyndham påminde mig om att kolla upp om ungen i avsnittet var Dakota Fannings lillasyster, och det var det ju.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav Off » tor feb 16, 2006 0:33

2x12
Ojojoj det här kan bli spännande. House brukar inte direkt bry sig om vad man bör och inte göra men när han nu till och med börjar göra saker som inte hjälper patienterna kan det sluta illa.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Bender » tor feb 16, 2006 0:40

Hur kunde jag glömma bort House? :cry:
Blir till att se det imorgon bitti!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav noike » tor feb 16, 2006 0:56

2.12 All hans småaktighet och moraliska förkastning klumpas ihop och det verkar inte längre finnas någon botten i honom. Wilson verkade ju allmänt förvånad över vissa av sakerna han gjorde.

Det här kan mycket väl ha varit ett av de bästa avsnitten i serien än så länge. Jo. det är det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor feb 16, 2006 1:03

2.12 var jäkligt bra! Hilarious House, men oj oj, vart är han på väg?
Bästa avsnittet av säsong 2 hittills? I think so.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tor feb 16, 2006 1:13

Illyria skrev:2.12 var jäkligt bra! Hilarious House, men oj oj, vart är han på väg?
Bästa avsnittet av säsong 2 hittills? I think so.

Heh. Noike på ICQ, klockan 23:45:18:
Ett av de bästa Hausavsnitten? I think so.

Underhållande nära. Great minds?

I övrigt håller jag med er båda två.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » tor feb 16, 2006 22:34

2.12 Mycket bra House som kom i rättan tid för lite av mitt intresse hade jag tappat. Men nu är det bra igen... =)

House... underbart komplex karaktär. Skönt att en huvudrollsinnehavare får ha så många "karaktärsfel" och ändå så är han bara bäst. Fast jag blir nog lite arg på honom ibland.

Wilson... Älskar honom! Jag tror inte att han var helt seriös då han föreslog att House skulle skaffa sig en prostituerad, men House visar att han lyssnar på sin vän. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » tor feb 16, 2006 23:04

Men nej, jag som inte kommer att ha tid att se House förrän imorrn. Nu när ni verkar gilla det så himla mycket så blir ju väntan ännu mer olidlig.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » tor feb 16, 2006 23:08

Jag har inte varit så intresserad av House på senaste tiden men jag tyckte också att det var ett riktigt bra avsnitt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » fre feb 17, 2006 22:26

2.12 SÅ bra! Kan ha varit säsongens bästa avsnitt (fast nä, jag gillar nog fortfarande 2.07 ännu mer) men enormt bra hur som helst. House var helt underbar. Så bra som vi vet att han kan vara men som jag nog inte riktigt tycker att han har varit när det mest har handlat om hur mycket han tycker om Stacy. Hon var rätt trist och jag förstod väl egentligen aldrig vad han såg hos henne.

House fick verkligen skina i det här avsnittet. Underbart att han tar dit killen bara för att hämnas på någonting som hände för så länge sen. Hysteriskt roligt när han testade medicinen på sig själv och sen fick ligga ner på golvet medan dom diskuterade patienten.

Och jag älskar givetvis också att House gör saker som är lite mer tveksamma. T ex att väcka upp patienten trots att det innebär enorm smärta, och att han sen tänkte göra det igen mot föräldrarnas vilja. Och att han tog Wilsons råd om en prostituerad på allvar. Vilken karaktär, jag älskar honom helt gränslöst. Wilson är underbar han också.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav adolvsson » tis feb 21, 2006 15:12

2x13: Ännu bättre än förra veckan.

Men varför en dag tidigare? Och vad var det för logga i högra hörnet på bilden? Nyfikna sinnen kräver svar!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » tis feb 21, 2006 20:47

2.13, inte ännu bättre, men fortfarande bra. Det var ett bra avsnitt, speciellt allt med House, men veckans patient var inte så intressant. Det kändes lite kliché och sen upplösningen var lite väl mycket, det drog ner. Dessutom, hon som spelade modellen, jag gillar inte henne (hon var med i Point Pleasant). Hon såg inte det minsta ut som 15 heller.

Favoritscener detta avsnittet var nog de mellan House och Wilson, när House slår honom med käppen och sen när Wilson är "Gud".

Tycker det är synd vi inte ser mycket av House på kliniken längre, här fick vi en patient, men det brukade vara mycket mer sånt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » tis feb 21, 2006 22:48

2.13 Jag älskar House! Ännu ett superbra avsnitt. Både serien och karaktären House har varit fantastiska sen Stacy försvann. Veckans fall var kanske inte det allra bästa, men fallen har väl egentligen aldrig varit det jag gillat bäst med House så det gör inte så mycket. Som vanligt fanns det massa annat att älska. Att Cuddy lurade House och insikten att smärtan är (delvis) psykologisk lär kännas extremt jobbigt för honom att hantera. Många roliga saker också, som vanligt. T ex när House slog Wilson med käppen och när Cameron fick Chase att låta lite mer chockerad. Och just ja, när House skulle låtsas att han inte minndes saker och kallade Forman för "the dark one".

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Peppe » ons feb 22, 2006 1:18

2x13Ett av de bästa avsnitten den här säsongen. Håller med om att fallet var cliché men det finns det mycket som är, och fallet är inte huvuddelen i serien, det är House, och han var bäst i avsnittet, jag har nästan aldrig sett en så bra rolltolkning.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav LWes » ons feb 22, 2006 15:45

2x13
Jag störde mig på att dom överdrev hela tiden med hur snygg hon var. Hon var inte så snygg som dom hela tiden sa.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Peppe » ons feb 22, 2006 17:20

LWes skrev:2x13
Jag störde mig på att dom överdrev hela tiden med hur snygg hon var. Hon var inte så snygg som dom hela tiden sa.

Jodå.. Hon var tillräckligt
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Bender » ons feb 22, 2006 18:23

2x13 - Det bästa på många avsnitt!
Speciellt att House fick smaka på samma (placebo-)medicin som han tillordnat andra både i detta avsnitt och i S1.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav noike » lör feb 25, 2006 15:33

Det blir till att hålla kvar tv-ripparna av House. Säsong 1 på R1 är som vi alla vet flipdiscs och hade dålig bild, R2:an däremot har riktiga skivor men samtidigt verkar de ha valt att göra den i fullscreen. Jävla klåpare.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » lör feb 25, 2006 17:48

noike skrev:Det blir till att hålla kvar tv-ripparna av House. Säsong 1 på R1 är som vi alla vet flipdiscs och hade dålig bild, R2:an däremot har riktiga skivor men samtidigt verkar de ha valt att göra den i fullscreen. Jävla klåpare.

Meh...
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Off » lör feb 25, 2006 21:18

Skådis som ska vara med i avsnittet den 7 mars.

Adam Busch to guest star in March 7th episode of Fox's 'House.

Yay!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » lör feb 25, 2006 21:20

Off skrev:Skådis som ska vara med i avsnittet den 7 mars.

Hoppas han är med mer än Tom Lenk fick vara.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » sön feb 26, 2006 0:48

Illyria skrev:
Off skrev:Skådis som ska vara med i avsnittet den 7 mars.

Hoppas han är med mer än Tom Lenk fick vara.

Ett enkelt ja eller nej svar på den frågan:
Svaret är, och jag lägger till tecken för att ingen som inte vill veta absolut inte ska få veta - Ja.

Lite mer specifikt, med reservation för missuppfattning:
He's the sicko of the week.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » sön feb 26, 2006 0:53

adolvsson skrev:Lite mer specifikt, med reservation för missuppfattning:
He's the sicko of the week.

Oh, yay!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav wyndham » sön mar 05, 2006 2:16

noike skrev:Det blir till att hålla kvar tv-ripparna av House. Säsong 1 på R1 är som vi alla vet flipdiscs och hade dålig bild, R2:an däremot har riktiga skivor men samtidigt verkar de ha valt att göra den i fullscreen. Jävla klåpare.

Har inte märkt nån dålig bild på R1:an. Om tv-ripparna har bättre kvalitet måste det vara nåt skumt fel nånstans.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav noike » sön mar 05, 2006 2:21

wyndham skrev:

Har inte märkt nån dålig bild på R1:an. Om tv-ripparna har bättre kvalitet måste det vara nåt skumt fel nånstans.

Okej, kanske inte så dålig bild då. Fullt möjligt att recensionerna av den skrevs av perfektiondårar. Men flipdiscs är ett sattyg jag inte kommer att stödja.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film