Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » fre feb 03, 2006 0:53

Glad att du har gått med i våra lilla skara. Glory. :)

2x12
Stackars Mikey, så jobbigt att Ben och Brian har haft sex tidigare, och jag förstår faktiskt att han blev upprörd, av båda anledningarna. Sen så blir man ju bara ännu mer förtjust i Ben efter att han hanterat situationen så himla klokt och förnuftigt. He's a keeper! Och Ted och Emmet är så taskiga som får Mikey ännu mer upprörd över hela den här grejen...

Ben: What's up?
Mikey: You are.

:rolleyes: Alltså dessa ordvitsar.. :D

Angående Brian och Mikey i affären så blev jag rätt så sur på Brian, då jag tycker att han kan vara lite väl dryg mot Mikey. Trots att det är hans stil att vara så, så behöver han väl inte vara så i en sån situation... Jaja, det löste ju sig, var nog lika bra att dom inte hade sex ändå.

Det här var väl ett mellanavsnitt, inte lika segt som dom två föregående, rätt så bra, men ändå inte strålande. Teds äventyr var lite tråkiga, och det var för lite Emmet och för lite Justin och Brian.
Hela serien: Horvath är rätt så trevlig ändå! ;)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » fre feb 03, 2006 1:10

Nu har jag halkat lite efter igen, jag är i en liten svacka.

[säsong 2]
Jag är ju dessutom medveten om att det är en lågperiod i säsongen. Så det hjälper ju till.

Å andra sidan så uppfyller jag ju mitt QaF-behov med att skicka Glory avsnitt över msn. ;)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » fre feb 03, 2006 23:24

Tob skrev:Jag känner mig som en hjälte.... :rolleyes:

My hero! :D

Tinwiel skrev:Glad att du har gått med i våra lilla skara. Glory. :)

Det är mycket trevligt att vara här i QaF-land, så tack för välkomnandet! ;)

Jag såg avsnitt 6-9 igår kväll, så här kommer några kommentarer om dem...

1x06
Stackars Mikey... visst, han har kiropraktorn nu, men det lär väl ta slut eftersom han inte kan släppa Brian. "When you close your eyes, who do you think about?" Kiropraktorn är inte dum han. ;) Det är kul att se Brian lite svartsjuk också... men det är väl bara p.g.a hans narcissism (Mikey ska inte dyrka någon annan än honom). Eller? Återstår att se.

1x07
Wee, vilket bra avsnitt!! Lady & Lufsen-scenen! :D :D Och Emmett i bubblorna på Babylon, haha... :D
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om Justin. För det mesta är han rätt irriterande... kanske är den där barnsligheten... och han är ju ingen Charlie Hunnam. Men jag gillar Justins skolscener, det är intressant att se honom bete sig på olika sätt i olika miljöer/med olika människor.
Melanie har jag inte gillat tidigare, men i de senaste avsnitten har hon haft mycket bra scener med kiropraktorn.

1x08
Roligt dilemma när Justin flyttar in hos Brian. Och nu gillar jag Justin mer och mer... delvis för att man inte kan låta bli att tycka synd om honom när pappan är en sån idiot. Och han gör sig mycket bättre när han inte ständigt trånar efter Brian... visst, han trånar nu också, men han gör det med lite mer stil. ;)
Hela grejen med Mikeys promotion var bra gjort - dilemmat kring att leva ett dubbelliv och samtidigt ta emot en belöning från dem han ljuger för. Bra att det inte blev någon smörig "berätta sanningen"-scen med tjejen, vad heter hon, Tracy.
Hehe, Brian som shoppar ny bil... :D

1x09
Gäsp åt Emmetts cyber-self... ville att han skulle deleta honom i varje scen den där jobbige typen var med.
Och det blir mer och mer tydligt att Mikeys förhållande med kiropraktorn inte kommer att hålla... han pratar för mycket om framtiden och att de ska resa över hela världen för att jag ska kunna tro att det någonsin kommer att hända. Middagen med Davids vänner betonade bara ytterligare hur olika de är. Men så tycker han att de ska flytta ihop nu... huh. Blir intressant att se hur det går. ;)
Annars var det hela "ska Brian ge upp faderskapet"-frågan som var mest intressant i det här avsnittet. Man fick sympati för båda sidor, Melanie som vill bli mamma på riktigt och Brian som inte vill vara som sin egen pappa. Att han inte kommit ut för pappan var en bra vändning - misstänkte det när han tidigare hela tiden verkat bli imponerad av hur stark Justin är på den punkten.
Rörande scen när Mikey tröstar Brian... som gråter... Aww.

Ju mer jag ser inser jag att jag glömt bort vad som hände i UK-versionen. Och det är bra, det är kul att inte veta vad som ska hända eller att ha anledning att försöka jämföra.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » fre feb 03, 2006 23:43

Glory:

Glory skrev:Och det blir mer och mer tydligt att Mikeys förhållande med kiropraktorn inte kommer att hålla... han pratar för mycket om framtiden och att de ska resa över hela världen för att jag ska kunna tro att det någonsin kommer att hända.

Nu har du sett för mycket av Joss... :D

Skönt att du

gillar Justin lite mer! Sen håller jag helt med om Emmets cyberself. Vissa comicrelief-historier håller inte riktigt. Det är rätt synd.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » lör feb 04, 2006 0:57

Ai skrev:Nu har du sett för mycket av Joss... :D

*ASG*

Aaah... nu har jag en hel bunt med nya avsnitt att se!!! 8)

Har fixat in mig på dc, så då gick det lite smidigare.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » lör feb 04, 2006 1:09

Jätteroligt att du har börjat titta på allvar Glory. Är ganska säker på att du kommer avguda serien. När jag läser dina kommentarer så uppfattar jag det som att du tycker lite bättre om serien än mig när jag hade sett som du, och ja, se var det slutade.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Ai » lör feb 04, 2006 1:31

[2x11]

Munchers gifter sig.
Vic måste börja jobba.
Emmet shoppar rumpa.

Flatorna står för comic relief i dethär avsnittet. Och faktist så är Lindsey riktigt roande! Mycket tack vare Melanie iofs.

B: kommer in genom ytterdörren och ser M och L på soffan. L har panikångest You know, I thought we agreed. No wierd lesbo sex infront of the kid.

M/L: FUCK OFF, BRIAN!

B: Fine. I just dropped by to let you know I'm not gonna be at the wedding. I'mgoingtothewhitepartyinMiamiinsteadLater! vänder sig och går igen.

L: You can't ditch my special day!

M: You selfish prick!

B: As usual, objectivity falls to me. Think. You don't really want me there, do you? I'd have to be chemically dependent just to show up. I'll be drunk. I'll be bored. Not to mention better looking than the brides. I'll offend all the dykes. I'll heckle the cermony, table dance at the reception and enevelably fuck every good looking guy - gay or straight or undecided in the place. Finally, I'll pass out - naked - bitching about the cheap booze. You'll lose your dignety, your friends and your shirts paying for the damages. Hell. I'm doing you a favor getting out of town.

M/L: Have a safe trip!
:D

Brian får säga vad han vill. Men när det kommer till kritan så...är han blödig och erbjuder till och med Lindsey biljetterna till Miami som bröllopspresent.

Debbie blir extatisk när hon ska sy klänningen! :lovebunny:

Jag är kär igen. I Sunshine! Han är så sööööööt!

Mikey köper en staty. En svart stor afrikansk staty... En svart stor afrikansk fruktansvärd staty... från en FILT! :D

[hela serien]
Vattenbuffel... Är det inte det som Lindsey och Melanie ger Brian och Justin sen?

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » lör feb 04, 2006 1:51

[2x12]

Mikey..."All your one-night-stands can't compare with what I've got." Hmmm... förutom när vad du har var hans one-night-stand, som antagligen lärt sig vad du tycker är så fantastiskt av just - honom. Svårt att bita ihop om nåt sånt.

Snyggt med Hjärnspök!Brian när Ben och Mikey är ensamma.

Igen så är Ted Average Joe som försöker vara .....Brian Kinney...

Och jag faller igen. Justin Taylor :lovebunny:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » sön feb 05, 2006 21:48

Jag har bara fyra avsnitt kvar av första säsongen nu, har sett till och med avsnitt 18. Så jag återkommer med kommentarer om alla avsnitten. ;) Sen ska jag försöka ta en paus innan jag ger mig på andra säsongen. Får väl hoppas att den första inte slutar med något cliffhanger-liknande.

1x17
Tänka sig, Mikey och David tog sig till Paris i alla fall. :P
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » sön feb 05, 2006 22:58

Jag är uppkopplad på dc om du behöver dom sista avsnittena.

[spoiler som Glory inte bör läsa...]

"Får väl hoppas att den första inte slutar med något cliffhanger-liknande. "....ehem...eh...*smileygubben med dom utstående ögonen som heter 'eek'* man kan ju inte sätta en smiley - den syns ju genom spoiler taggen...

Edit: Ser att du har laddat hem resterande s. 1 nu, och 201 också för säkerhetsskull antar jag. :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön feb 05, 2006 23:27

Hehe... (jag säger inget mer..)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » sön feb 05, 2006 23:36

Jag räknar kallt med att ni pimpat QaF hejdlöst i Göteborg i helgen. :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön feb 05, 2006 23:39

Ai skrev:Jag räknar kallt med att ni pimpat QaF hejdlöst i Göteborg i helgen. :D

oj, sorry.. kanske inte. poser hade en rosaglittrig fjärdeboa på sig, och jag dansade lite med händerna i luften, räknas det? :D Daaamn, glömde helt att pimpa QAF, nästa gång, Ai, nästa gång.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » sön feb 05, 2006 23:42

Tinwiel skrev:
Ai skrev:Jag räknar kallt med att ni pimpat QaF hejdlöst i Göteborg i helgen. :D

oj, sorry.. kanske inte. poser hade en rosaglittrig fjärdeboa på sig, och jag dansade lite med händerna i luften, räknas det? :D Daaamn, glömde helt att pimpa QAF, nästa gång, Ai, nästa gång.

Fjäderboa och Praise Jesus? Låter som ni pimpade Emmet Honeycutt - poser något ovetande iofs. Det får väl räknas som subliminal messages antar jag. :twisted:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön feb 05, 2006 23:44

Ai skrev:
Tinwiel skrev:

Fjäderboa och Praise Jesus? Låter som ni pimpade Emmet Honeycutt - poser något ovetande iofs. Det får väl räknas som subliminal messages antar jag. :twisted:

Of course, det var min plan hela tiden egentligen.. Hehe.. Emmet! :lovebunny:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » mån feb 06, 2006 16:04

Tinwiel skrev:

Tror inte det behövs egentligen. Tråden i sig verkar fungera rätt bra. När jag är klar med UK-boxen så ska jag hoppa på US-versionen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Gordo » mån feb 06, 2006 16:11

Jag, Ankh, ey och Karroluttan ska börja titta nästa vecka. Så indirekt var det nog lite pimpande, kanske :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav The Ankh » mån feb 06, 2006 17:48

Gordo skrev:Jag, Ankh, ey och Karroluttan ska börja titta nästa vecka. Så indirekt var det nog lite pimpande, kanske :)

Ja! Nästa vecka blir det gayhour!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Tinwiel » mån feb 06, 2006 19:50

The Ankh skrev:
Gordo skrev:Jag, Ankh, ey och Karroluttan ska börja titta nästa vecka. Så indirekt var det nog lite pimpande, kanske :)

Ja! Nästa vecka blir det gayhour!

Yay! Jippi! *gör glädjeskutt* :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Glorificus » mån feb 06, 2006 20:49

Ai skrev:Jag är uppkopplad på dc om du behöver dom sista avsnittena.

[spoiler som Glory inte bör läsa...]

"Får väl hoppas att den första inte slutar med något cliffhanger-liknande. "....ehem...eh...*smileygubben med dom utstående ögonen som heter 'eek'* man kan ju inte sätta en smiley - den syns ju genom spoiler taggen...

Edit: Ser att du har laddat hem resterande s. 1 nu, och 201 också för säkerhetsskull antar jag. :D

Hehe, ja, jag har så pass omfattande tv-serie-vana att jag vet att ibland är det ren tortyr att avsluta en säsong utan att få se fortsättningen direkt. Så för säkerhets skull tog jag 201 också. :D Har sett alla dem nu.

1x10
Mikey försöker bestämma sig för om han ska flytta in med David eller inte. Jag blev så arg på Brian i det här avsnittet, när han bara försöker förstöra för Mikey. Grr. Men sen tyckte jag han var ganska bra ändå som hämtade hem Justin från New York.
Samtidigt kan jag inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om David, han är lite av en översittare...

1x11
Jag kastas hela tiden mellan att vara arg på Brian och att tycka synd om honom. När han outade Mikey för Tracy... innan jag insåg vad han egentligen höll på med letade jag bara något att kasta på honom. Det blir mer och mer tydligt att Brian Kinney inte är lika hjärtlös som han vill att folk ska tro.
Mark Lutz som HIV-testaren, kul! Stackars Emmett... man kunde nästan ta på hans rädsla, det var väldigt övertygande gjort.

1x12
De hanterade Mikeys jobbscener bra, med Tracys reaktioner och deras samtal, osv. Hur kan hon inte förlåta honom för lögnerna när han är så charmig?
Många skratt åt Brian som har Mikey-abstinens och hänger med Ted istället. :D
Det börjar inte bra med Mikeys inflytt hos David... klart han ska få ha sina Captain Astro-prylar framme!

1x13
Emmett... vad håller han på med? Får för sig att bli straight, pfft. Men det sorgliga är ju att det verkligen finns såna där crazy grupper.
Melanie är otrogen... henne är svår att känna sympati för ibland, och speciellt nu när hon gör något så dumt. Tänk lite, människa. Även om hon och Lindsay haft det dåligt ett tag måste de ju ge det lite tid - Lindsay har precis fått barn, det är väl självklart att de måste hitta lite stadig mark under fötterna igen efter en så stor förändring.
Brian har sex med den där killen på jobbet... det här kommer inte att sluta bra, förstår man, och mycket riktigt... stämning för sexuella trakasserier. Galet, Brian tar ju sitt arbete extremt seriöst och är bra på det, och så kommer en sån här liten mygga och försöker förstöra det.

1x14
Kul att Melanie och Brian kommer närmare varandra i och med att hon går med på att vara hans advokat. Alltid bra underhållning när två karaktärer som brukar smågnabbas och inte gillar varandra plötsligt samarbetar.
Emmett försöker "se ljuset" med en lesbisk tjej... man vill bara att det ska vara över, och det ville nog de också. Fint tal från Ted när han och Mikey söker upp Emmet i kyrkan innan mötet.
Justin hjälper Brian från stämningen utan att han vet om det. Go Justin!!

1x15
Brian har Gus hos sig över en helg... men han klarar ju det bra, det är bara irriterande att Melanie dyker upp och tror sig kunna ta bättre hand om Gus. Bra scener mellan Brian och pappan, Jack, som berättar att han har cancer. Speciellt scenen i garaget då Brian äntligen säger till pappan att han är gay... och inte med någon långsam uppbyggnad till det heller, utan han säger det rätt ut nästan direkt. Supersnygg scen.
Teds läderäventyr med sin gamle klasskompis är lite disturbing. Visst, han vill vara lite mer spontan, men kan han inte skaffa en tatuering istället? Äsch, jag tyckte bara att den där killen var obehaglig.
Davids son Hank är på besök och man ser verkligen hur Mikey har ångest... hihi.. men jag tänkte redan från början att Mikey som har barnasinnet kvar inte borde ha några problem att bli kompis med en tolvåring. Han är ju bäste vän med Brian. ;)

1x16
Bra avsnitt! Justin i skolan, som inte tar någon skit från läraren. Go Justin! Han borde bli president.
Mikey gillar inte att David betalar allting för dem båda... Jag gillar verkligen inte David nu, han är så... manipulativ. Han verkar tro att han alltid vet bättre än Mikey. Hehe, men det var kul när Brian följde Mikey till banken... Brian: "Excellent. There are still certain services you can't get at an ATM.." Mikey är så söt också när han ser blickarna mellan Brian och bankkillen och gör den där minen. "Would you please let him help me with my financial problem before you hit on him?"
Fransmannen, Guillaume, som flyttat in hos Lindsay och Gus... hm... Je pue un rat. Skum typ.
Jag fick blandade känslor i slutscenen... dels var det härligt att Justin fick sätta Chris Hobbs på plats på Liberty Street där han har övertaget. Men man får en känsla av att det bara kommer att bli värre för honom i skolan nu...

1x17
Diabilder från Paris, haha... allas reaktioner är roliga och jag skrattade högt åt varenda "Oh, more slides"-replik. Michael: "Fin. That means the end." Emmett: "Bon. That means 'good'." :D
Brian och Justin hånglar i soffan, hehe, deras förhållande går mer och mer mot pojkvänsstatus. Brian: "It's French. We're frenching."
Guillaume blir obehagligare och det är en lättnad när Brian kommer på hur han ska bli av med honom, samtidigt som det återförenar Melanie och Lindsay.
Mikey beter sig som en idiot mot alla, jobbigt... hela senatorgrejen var rätt ointressant. Men alla blir vänner igen i slutet, bra.

1x18
Brian upptäcker Davids otrohetsaktiviteter i "the baths"... det såg jag inte komma - David som verkat vara så inställd på att ha ett monogamt förhållande. Om möjligt gillar jag nu David ännu mindre. :P Hoppas att Mikey dumpar honom! Men nä...
Justin blir antagen till konstskolan men överväger att tacka nej p.g.a föräldrarnas skilsmässa. Han är mogen och smart (har det visat sig), men det är tur att han har Deb som kan ge honom goda råd.
Hela Ted/Blake-karusellen vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om... man vill ju att Ted ska få vara lite lycklig, men den där Blake är jobbig.

1x19
Det här var ett fint avsnitt... Brians pappa Jack som dött och begravningen och bowlingen... Superbra scen när Brian och Mikey bowlar!!!
Daphne vill att Justin ska vara hennes första... snacka om att förvirra sin vänskapsrelation! Även här har man sympati för båda sidor, det är något QaF gör bra. Alla karaktärer har sina motiv och drivkrafter.

1x20
Jättebra avsnitt!!! :D
Justin blir King of Babylon! Brian blir svartsjuk..! Vilken min när Justin tar hans trick och han sen ser dem tillsammans. Brian börjar inse hur mycket Justin betyder för honom. :)
Och Emmett som träffar sin själsfrände. Underbart gjort!

1x21
Brian vill flytta till New York... eller? Jag tror mer och mer att Brian är den mest känslige av dem, som verkligen behöver vara där han är med Mikey och Justin och Lindsay/Gus... just för att han är Brian Kinney. Som Mikey säger skulle Brian dessutom inte kunna vara en i mängden i NY när han är på topp i Pittsburgh.

1x22
Det här är Joss-bra.
:eek:
Så vacker, romantisk dans... följt av... Oh. My. God.
Justin..!!!! Brian..!!!!! :cry: :cry: :cry:

2x01
Justin lever. Puh! Men ändå... the pain! The PAIN! Brian och den blodiga sjalen... :cry: Justin minns inte dansen? :cry: :cry:
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån feb 06, 2006 21:59

Det är så härligt att läsa dina kommentarer, Glory, speciellt dom sista avsnitten. Jag var också :eek: sån efter 1x22. "Joss-bra". :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Glorificus » mån feb 06, 2006 22:22

Ja, och nu har jag åtta avsnitt till att se. :D Som tur var klippte Ai av mig sen... hon ser till att jag inte får någon överdos. Tss.

Försökte ladda från dig först på DC, Tinwiel, men det gick för långsamt. ;)

Men nu ska jag ha ett till litet QaF-maraton. Yay!!!
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons feb 08, 2006 0:43

ok, såg avsnittet för nån dag sen men ska skriva en kortis-recension ändå..

2x13
Emmet: What kind of a homosexual are you?
Brian: The kind that fucks men.

Justins pappa är en skitstövel, jag hatar den mannen. Hade Justin lekt efter reglerna och börjat i den där business-skolan så finns det ingen chans att pappan inte hade "haft råd" att betala... Så Justin ska klara sig själv. Hela historien med Babylon-chefen är lite tröttsam men samtidigt så blir man rätt så nervös eftersom man bryr sig så mycket om Justin.. Han är ju ung och måste få göra sina misstag.. Dessutom:

Justin: I have a great ass and I'm blonde
Annat...
Debbie: Trust me, I know chins. I have several of them.
Man glömmer lätt bort hur jobbigt det måste ha varit för Debbie att uppfostra Michael själv, eftersom hon är en sån "tuffing" själv. Annars var historien om Mikeys pappa sådär lagomt engagerande. Det braiga är för att Mikey är så söt... och jag älskar konversationen mellan Mikey och Vic, när Vic gör allt han kan för att inte samtalet ska gå in på känsliga områden.. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » ons feb 08, 2006 0:44

[2x13]

Igen. Det är nog nåt fel på mig, men följande dialog får mig att skratta varje gång! Brian. Kan nån konsten att koncentrera ner saker och ting till sin absoluta essens, så är det han. Torrt. Lysande!

Emmet: [...] How about Pittsburgh's own Divina Davore? It says here she's in town.

Brian: Oh yeah, that's good. A worn out old drag queen.

Emmet: What kind of homosexual are you?

Brian: The kind who fucks men.

HUMOR!

Justin försöker stå på egna ben. Det ger oss Justin i kallingar och änglavingar. Tackar! Brian är inte lika glad...
Randy är dessutom en av de modigaste människor på denna jord. "Dagens tagningar kräver att du dansar i närbild i y-front kallingar. I ett par timmar. OK? Oh. Glömde berätta - största delen av tiden kommer du att göra det på en disk inför en gästskådis..."

Huvudhistorien med Debbie, Michael och Divina är inte riktigt engagerande. Tyvärr. Dessutom rör dom till Mikeys födelseår. Här säger dom att han föddes i mars 1970. Han ska bara vara några månader äldre än Brian - som enligt 1x22 föddes i 1971... Det gör dom helt plötsligt inte jämngamla. En bra scen kommer ur detta iallfall: Debbie och Divina i hans/hennes loge. Det är jättetydligt att han är hennes första kärlek - hon är fnissig som en tonåring. :lovebunny:

Brian och Lindsey-scenerna är tillbaka i torrbollsfacket. Lindsey är igen kär i Brian av nån underlig orsak.

Edit: HAHAHAHA! Samma avsnitt en minut emellan!
Senast redigerad av Ai ons feb 08, 2006 0:46, redigerad totalt 1 gång.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav noike » ons feb 08, 2006 0:46

Jag borde nog börja med US i helgen. Två skivor kvar på UK, men samtidigt har man en massa annat som måste ses också. Jag får krupp av beslutsångest!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » ons feb 08, 2006 0:49

Ai skrev:Edit: HAHAHAHA! Samma avsnitt en minut emellan!

:D Great minds osv.. jag såg ju avsnittet för några dagar sen men kom på att NU skulle jag skriva recension...

noike: Jobbigt, jobbigt... jag tycker definitivt att du ska börja med QAF (US). Du kan ju ta varannandagtittande ju. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » ons feb 08, 2006 1:20

noike: Instämmer med Tin. Se QaF/US. Försök med varannandagstittande. Jag tror iofs att du har större diciplin än vad jag har så du kan säkert klara det - jag skulle inte klara av det.

[2x14]

George: Come on Emmet, when you were a little boy groing up in Hazlehurst. What did you dream about?

Emmet: Getting out. What else?

George: Where did you dream of going?

Emmet: utan att tveka Biloxi.

George (Uh?)

Emmet: It was the nearest airport.

Emmet förlorar George. Emmet är som Willow. När Emmet är upprörd eller ledsen så blir jag beskyddande.

Justin är oberoende. Yay för honom... Men man ska välja sina slagfält och man kan inte göra allt för pengar. Detta var onödigt korkat och han blir nästan våldtagen innan han inser att han är ute på fel väg. Tack och lov så lyckas han ta sig ur det. Men priset blir att ge upp sin lilla självständighet. Något som Brian förstår och ger honom det han kan för att Justin ska känna att han trots allt är i kontroll...

Älskar dom där lugna hemma-scenerna i loftet mellan Brian och Justin.

Ibland glömmer man hur ensam Debbie är. Som Vic säger: You live with fags, you work with fags... You have'nt seen a straight man in years. Så då är det ju inte så otroligt att även en klumpigt-uttryckande-Horvath blir intressant. Debbie är så härlig med sitt in-your-face: "This is Lindsey och Melanie. There lesbians."

Brian/Ted/Mikey. Funny!!

Mikey: Shit! We're being pulled over! Fuck!
Ted: till Brian Do you have anything on you?
Brian: Yea! Sixteen punds of cocaine and twenty-four ounzes of heroine...
Ted: This is no time to be funny!
Brian: Who's being funny?

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tam » ons feb 08, 2006 11:31

noike skrev:Jag borde nog börja med US i helgen. Två skivor kvar på UK, men samtidigt har man en massa annat som måste ses också. Jag får krupp av beslutsångest!

Hur svårt kan det vara att komma igenom den serien? Är det dubbelboxen är ju det inga avsnitt sista skivan heller. Och bara två näst sista.

Edit: Ah, det kanske var allt annat som stod ivägen för US.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Ai » ons feb 08, 2006 11:53

QaF börjar spilla ner över landet. Hittills har det ju varit en Norrlands-företeelse (Jag räknar Tinne som "på rymmen" eller möjligen "kidnappad").

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons feb 08, 2006 17:11

Ai skrev:QaF börjar spilla ner över landet. Hittills har det ju varit en Norrlands-företeelse (Jag räknar Tinne som "på rymmen" eller möjligen "kidnappad").

Norrlänning i tillfällig exil, kan man säga. :D Fast Tob är ju från Borås och det är ju inte så mycket norrland... men både han och noike kan ju få bli hedersnorrlänningar om dom vill. Vi kan ha dialektkurser osv..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film