av Glorificus » fre feb 03, 2006 23:24
Tob skrev:Jag känner mig som en hjälte....

My hero!

Tinwiel skrev:Glad att du har gått med i våra lilla skara. Glory.

Det är mycket trevligt att vara här i QaF-land, så tack för välkomnandet!
Jag såg avsnitt 6-9 igår kväll, så här kommer några kommentarer om dem...
1x06
Stackars Mikey... visst, han har kiropraktorn nu, men det lär väl ta slut eftersom han inte kan släppa Brian. "When you close your eyes, who do you think about?" Kiropraktorn är inte dum han.
Det är kul att se Brian lite svartsjuk också... men det är väl bara p.g.a hans narcissism (Mikey ska inte dyrka någon annan än honom). Eller? Återstår att se.
1x07
Wee, vilket bra avsnitt!! Lady & Lufsen-scenen!
Och Emmett i bubblorna på Babylon, haha... 
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om Justin. För det mesta är han rätt irriterande... kanske är den där barnsligheten... och han är ju ingen Charlie Hunnam. Men jag gillar Justins skolscener, det är intressant att se honom bete sig på olika sätt i olika miljöer/med olika människor.
Melanie har jag inte gillat tidigare, men i de senaste avsnitten har hon haft mycket bra scener med kiropraktorn.
1x08
Roligt dilemma när Justin flyttar in hos Brian. Och nu gillar jag Justin mer och mer... delvis för att man inte kan låta bli att tycka synd om honom när pappan är en sån idiot. Och han gör sig mycket bättre när han inte ständigt trånar efter Brian... visst, han trånar nu också, men han gör det med lite mer stil.
Hela grejen med Mikeys promotion var bra gjort - dilemmat kring att leva ett dubbelliv och samtidigt ta emot en belöning från dem han ljuger för. Bra att det inte blev någon smörig "berätta sanningen"-scen med tjejen, vad heter hon, Tracy.
Hehe, Brian som shoppar ny bil...
1x09
Gäsp åt Emmetts cyber-self... ville att han skulle deleta honom i varje scen den där jobbige typen var med.
Och det blir mer och mer tydligt att Mikeys förhållande med kiropraktorn inte kommer att hålla... han pratar för mycket om framtiden och att de ska resa över hela världen för att jag ska kunna tro att det någonsin kommer att hända. Middagen med Davids vänner betonade bara ytterligare hur olika de är. Men så tycker han att de ska flytta ihop nu... huh. Blir intressant att se hur det går. 
Annars var det hela "ska Brian ge upp faderskapet"-frågan som var mest intressant i det här avsnittet. Man fick sympati för båda sidor, Melanie som vill bli mamma på riktigt och Brian som inte vill vara som sin egen pappa. Att han inte kommit ut för pappan var en bra vändning - misstänkte det när han tidigare hela tiden verkat bli imponerad av hur stark Justin är på den punkten.
Rörande scen när Mikey tröstar Brian... som gråter... Aww.
Ju mer jag ser inser jag att jag glömt bort vad som hände i UK-versionen. Och det är bra, det är kul att inte veta vad som ska hända eller att ha anledning att försöka jämföra.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12
"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04