Prison Break

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Johannah » sön feb 05, 2006 3:58

Glorificus skrev:
Johannah skrev:Oj, nu blev det massa dravel om WM. Men vad gör väl det. :twisted:

Jag sitter här och flinar. Tror jag måste googla runt och hitta fler personer som beskriver WM... :D 8)

:D
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion

Inläggav eynosh » sön feb 05, 2006 4:09

Allmänt om PB
Ok, så serien bygger på 2 egentliga arcar. En att bryta sig ut ur fängelset, och en att rentvå storebror. Jag håller med om att PB var riktigt bra första 8-9 avsnittet, men jag tyckte den tappade lite där. Den tappade det djup som fanns i karaktärerna, dom utvecklades inte mer, i avsnittet som följer harvas det vidare utan att något egentligt nytt händer.
Jag kan inte heller se någon längre framtid för serien. Förmodligen kommer gruppen att kunna bryta sig ut någonstans mot slutet av säsongen, men sen då?
Ska serien bli långlivad kan vi inte få följa 5 säsonger där man försöker rentvå en dödsdömd man, det blir för mycket lost över det hela.

Seriens grundtanke är riktigt bra, men man måste få in fler djupa karaktärer, och då menar jag inte fler fångar som ska med ut, utan något annat som jag inte kan motivera just nu...
Senast redigerad av eynosh sön feb 05, 2006 13:03, redigerad totalt 1 gång.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Johannah » sön feb 05, 2006 4:17

Ska jag spoilermarkera det jag ska skriva nu? Gör det, ifall att.

Svar på Eyonosh inlägg:
(Spoiler avsnitt 1-13)
Jag håller faktiskt med dig en del. Jag förstår inte riktigt hur de ska göra för att få serien att "hålla" i framtiden. Men det ska bli spännande att se om de lyckas. Och det hoppas jag att de gör.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion

Inläggav eynosh » sön feb 05, 2006 4:25

Johannah skrev:Ska jag spoilermarkera det jag ska skriva nu? Gör det, ifall att.

Svar på Eyonosh inlägg:
(Spoiler avsnitt 1-13)
Jag håller faktiskt med dig en del. Jag förstår inte riktigt hur de ska göra för att få serien att "hålla" i framtiden. Men det ska bli spännande att se om de lyckas. Och det hoppas jag att de gör.

Då fortsätter vi väl spoiler och jag markerar det innan också. Det är väl nigen risk att någon annan läst det direkt..
1-13
Håller med dig till vartenda ord. Jag vill också gärna se en fortsättning, men den ska vara bra! Jag har inte lust och följa en serie som utvecklar sig från att börja som Wonderfalls och sluta som Dawsons Creek.

Och litet e i eynosh!
:rolleyes:
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav LWes » sön feb 05, 2006 12:47

Men var det inte samma tankar som fanns om 24 i början? "Hur ska den här serien kunna fortsätta så här?" och nu inne på sin femte säsong är den möjligtvis bättre än någonsin.
Bara för att det just nu finns två arcar: "Bryta sig ut ur fängelset" och "konspirationen-delen" betyder det ju inte att det bara finns en sak kvar när dom väl bryter sig ut ur fängelset.
Vem vet vad som kommer hända, det kan uppstå massvis av nya händelser som skapar nya arcer o.s.v.
Hur många serier har hållit sig bara till sina orginalarcer genom hela serien?

Det jag försöker säga är att jag absolut tror att serien kan fortsätta hur länge dom vill och att den kommer vara bra hela tiden.
Se bara på The Fugitive. Den höll på i 120 avsnitt, och då spenderade han inte första säsongen med att försöka bryta sig ut ur ett fängelse.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » tis feb 07, 2006 18:23

lite möjligtvis spoilig sak:
Frank Grillo som spelar coola advokaten Nick har fått en roll i en ny pilot (HOLLIS AND RAE)
Hoppas att Nick inte dör för det, han är så cool!
Nu kommer jag varje gång han är med frukta att han kommer dö.
Det är lite bra, för det blir extra spännande.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » tis feb 07, 2006 20:09

LWes skrev:lite möjligtvis spoilig sak:
Frank Grillo som spelar coola advokaten Nick har fått en roll i en ny pilot (HOLLIS AND RAE)

Han är ju inte med så mycket i PB, så det är alltid möjligt att han gör båda. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » tis feb 07, 2006 20:35

Glorificus skrev:

Han är ju inte med så mycket i PB, så det är alltid möjligt att han gör båda. ;)

Han har varit med i 10 av 13 avsnitt... Jag tror inte att skurkarna kommer låta honom vara i fred. Jag hoppas hellre att Veronica dör, för hon är ganska tråkig.
Det jag tror kommer hända är att Nick får fram några viktiga bevis och ska just ge dom till Veronica och just då dyker en skurk upp och dödar honom. Det skulle vara irriterande.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » tis feb 07, 2006 20:44

LWes skrev:
Glorificus skrev:

Han har varit med i 10 av 13 avsnitt... Jag tror inte att skurkarna kommer låta honom vara i fred. Jag hoppas hellre att Veronica dör, för hon är ganska tråkig.
Det jag tror kommer hända är att Nick får fram några viktiga bevis och ska just ge dom till Veronica och just då dyker en skurk upp och dödar honom. Det skulle vara irriterande.

Mm, 10 av 13 avsnitt, men han är ju inte med i varje scen såsom en huvudkaraktär. Jag tänkte på t.ex. Kristin Kreuk som gjort både Smallville och Edgemont samtidigt. Men om han har en stor roll i den där nya piloten kanske han ändå måste sluta PB. Det skulle inte förvåna mig om han blir dödad... det känns som att något är skumt med honom också, vi vet så lite om honom...
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav eynosh » fre mar 17, 2006 19:46

Uppenbarligen har avsnitt 14 läckt och finns nu att ladda ner, trots att den egentligen skulle sändas på måndag.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Glorificus » fre mar 17, 2006 20:37

:eek:

Och jag som tänkte vänta tills jag sett om avsnitt 1-13 innan jag såg det... nåja, jag håller mig till den planen i alla fall.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » fre mar 17, 2006 21:00

Lika bra att ge sig på eländet igen då. :P
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav twistability » lör mar 18, 2006 0:40

Uh, jag vet inte. Har sett de 13 visade avsnitten och det enda som känns intressant nu är om och hur de kan ta sig ut ur det där fängelset, och det kan jag ju läsa mig till efteråt.
Give yourself up to the allure of
Catcher in the rye
The future’s swathed in stars and stripes
Användarvisningsbild
twistability
Minion

Inläggav Glorificus » lör mar 18, 2006 0:44

Hm... det borde kanske spoilermarkeras? ;) Eftersom du skrev att du sett 13 avsnitt... och en del som inte sett så långt kanske inte vill veta att efter 13 avsnitt undrar man det...
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » lör mar 18, 2006 1:02

Åh! Ett avsnitt av Prison Break var precis vad jag behövde efter att gjort jobbiga saker i flera timmar.
1x14
NU är det riktigt spännande. HUR ska han klara sig?! Anledningen att jag tror att han kommer klara sig undan tills vidare är att avsnittet annars skulle slutat med att jag dog. Kan ni tänka er att nästa avsnitt skulle börja med det?
Hur frustrerande måste det inte vara för Veronica och Nick efter allt dom sett, upplevt och överlevt så har dom inga bevis och ingen tror dom! Det är så jobbigt!
Men det jobbigaste (som är så jobbigt att jag hade föredragit att det inte hade varit med alls) är den elaka vakten och hans onda planer. DET är frustrerande och jobbigt.
Jag hoppas faktiskt att han dör sen. Han är ju en mycket värre person än säkert många av fångarna.

Jag brukar inte gilla när avsnitt "läcker ut" så här. Om man ser det tidigare får man ju bara vänta längre tills nästa avsnitt!
Men jag hade nog mer nytta av avsnittet JUST NU än jag skulle ha på tisdag så det visade sig vara bra trots allt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » lör mar 18, 2006 1:07

Oj, nu när jag ser det där svarta spoilerblocket blir jag extremt lockad att se avsnittet i kväll jag också... hm.. ja, det är nog lika bra att ge efter för den frestelsen. Jag har saknat nya PB-avsnitt alldeles för länge nu...
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav eynosh » lör mar 18, 2006 1:50

1x14
Så föbannat jävla frustrerande. Självklart kommer han inte att dö, men fasiken vad man blir frustrerad när man ser serien. Hoppas verkligen att när serien tar slut, om det är efter S1, S2 eller S sjuttielva att Mme Vice president, Guvernören och fångvaktaren dör en långsam och plågsam död. Ge mig några knivar och tändare så ska jag visa er vad jag menar med långsam och plågsam död. Soooo much pain.

Fattar inte ens varför jag följer serien, jag och serier som drar ut på saker och ting går inte ihop, inte på något plan, men trots det följer jag både Pb och lost. Bah!
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » lör mar 18, 2006 13:06

1.14

Ja, visst är det frustrerande. =) Men då jag finner PB så förbannat underhållande på ett hjärndött sätt så kan jag klara av frustrationen galant.

Jag tyckte om detta avsnitt. Mycket till och med. Annars har jag inte så mycket att säga förutom att jag också vill att madame President ska dö. DÖ!!

Jag klarar bättre av "utdragenheten" i PB än i Lost, främst för att tempot, trots allt, är mycket högre i PB och överlag så finner jag serien mer underhållande.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » lör mar 18, 2006 14:41

Jag har inte sett 1.14 ännu, så jag vet inte vad som händer där, men skillnaden (som jag ser det) mellan Lost och Prison Break är att Lost försöker vara ett seriöst karaktärsbaserat drama, och misslyckas ganska mycket med det (därför hade tempot gärna fått skruvas upp istället för att kompensera), men Prison Break är fluffig underhållning från början till slut, vilket fungerar utmärkt. Om man gillar sånt förstås, och jag gör det. Inte för Prison Break är i närheten av perfekt ändå, men det lyckas bättre med att göra vad det försöker göra än Lost, tycker jag. Och det verkar i alla fall leda någonstans.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav eynosh » lör mar 18, 2006 14:43

CheeseGuy skrev:Inte för Prison Break är i närheten av perfekt ändå, men det lyckas bättre med att göra vad det försöker göra än Lost, tycker jag. Och det verkar i alla fall leda någonstans.

Inte i avsnitt 14.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Illyria » lör mar 18, 2006 18:00

1.14 var hyffsat ändå, men jag har fortfarande svårt med allt det där otroliga som händer.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör mar 18, 2006 21:06

Promofoton från avsnitt 1.16 (så naturligtvis: SPOILERVARNING). Verkar bli ett riktigt bra avsnitt trots att avsnittet använder sig av flashbacks. Lost har verkligen gjort mig rädd för flashbacks.

http://www.justjared.com/gossip/2006/03 ... keeper.php

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eynosh » lör mar 18, 2006 21:59

AKS skrev:Promofoton från avsnitt 1.16 (så naturligtvis: SPOILERVARNING). Verkar bli ett riktigt bra avsnitt trots att avsnittet använder sig av flashbacks. Lost har verkligen gjort mig rädd för flashbacks.

http://www.justjared.com/gossip/2006/03 ... keeper.php

Lost har fan gjort mig rädd för allt.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » lör mar 18, 2006 22:12

eynosh: :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » lör mar 18, 2006 22:31

Är varningstexten där hela tiden på avsnitt 14? Jag kollade precis i början, och om den är där genom hela avsnittet kan det bli lite väl störande.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » lör mar 18, 2006 22:36

Ja, hela avsnittet igenom. Jag glömde bort dem efter 5-10 minuter och blev därför inte så störd.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör mar 18, 2006 22:46

AKS skrev:Lost har verkligen gjort mig rädd för flashbacks.

I början var flashbacksen i Lost riktigt bra, ibland lyser de till under s2 och VM brukar göra sina flashbacks bra. Tycker snarare det ska bli intressant att se hur det hanteras här. Dessutom: fler flashbacks, mindre otroliga saker? :P
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » lör mar 18, 2006 23:34

Kan inte Glory skriva något. Hon är nog den enda som verkar uppskatta serien lika mycket som jag. Prison Break är SUGOI*!
Vad spelar det för roll om en del saker är "otroliga"? Är inte dom flesta (eller förmodligen alla) riktigt bra serier otroliga?

* Sugoi - great or amazing; it is used to express pleasure or amazement at something
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör mar 18, 2006 23:51

Illyria skrev:

I början var flashbacksen i Lost riktigt bra, ibland lyser de till under s2 och VM brukar göra sina flashbacks bra. Tycker snarare det ska bli intressant att se hur det hanteras här. Dessutom: fler flashbacks, mindre otroliga saker? :P

Glömde bort VM som ju har bra flashbacks, i alla fall i S1. I Normal is the Watchword var det flashbacks galore och det blev lite för mycket. Sen så var ju det senaste avsnittets flashbacks i Lost *riktigt* bra (Maternity Leave). Men annars i Lost: the horror!

Jag håller dock med om att det ska bli verkligt intressant här. Det borde bli lite mer jordnära saker... Bara det nu inte visar sig att T-Bag i själva verket är fasadklättrare och det kommer att spela in i säsongsavslutningen...

LWes: Jag gillar PB riktigt mycket, LWes. Men jag tycker också att den är överdriven ibland, det säger dock en hel del om serien som sådan att jag rycker på axlarna och bara har kul trots det. (Jag är dessutom moderator för PB-forumet på TV-Land och det skulle jag knappast vara om jag inte gillade serien jävligt mycket. Jag är ju tvungen att läsa alla inlägg i forumet och det skulle jag inte göra för Glamour om jag säger så... :))

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » sön mar 19, 2006 0:10

AKS skrev:LWes: Jag gillar PB riktigt mycket, LWes. Men jag tycker också att den är överdriven ibland, det säger dock en hel del om serien som sådan att jag rycker på axlarna och bara har kul trots det. (Jag är dessutom moderator för PB-forumet på TV-Land och det skulle jag knappast vara om jag inte gillade serien jävligt mycket. Jag är ju tvungen att läsa alla inlägg i forumet och det skulle jag inte göra för Glamour om jag säger så... :))

Okej, vad bra. Det är nog för att du drar in Lost hela tiden (som du inte är lika förtjust i) som jag inte helt insåg din uppskattning av Prison Break.

AKS skrev:
Illyria skrev:

Glömde bort VM som ju har bra flashbacks, i alla fall i S1. I Normal is the Watchword var det flashbacks galore och det blev lite för mycket. Sen så var ju det senaste avsnittets flashbacks i Lost *riktigt* bra (Maternity Leave). Men annars i Lost: the horror!

Jag håller dock med om att det ska bli verkligt intressant här. Det borde bli lite mer jordnära saker... Bara det nu inte visar sig att T-Bag i själva verket är fasadklättrare och det kommer att spela in i säsongsavslutningen...

Flashbacks kan vara extremt bra, som en del i One Piece som ger en helt ny förståelse för den karaktären det handlar om och som gör att man finner en ny nivå av respekt för den.
Sen en del i Lost har varit tråkiga, kanske inte helt ointressanta, men så fort dom ligger på en lägre nivå än resten av serien (även om det bara är lite), så vill man hellre se det andra och det är inte bra.
Jag tror att en del flashbacks i Prison Break kan vara intressant, men en del kan också vara tråkigt.
Att få se dom andra blivande flyktingarnas brott och varför dom är där skulle vara kul om det inte är för utdraget.
Att se flashbacks med Michael, Linc, Veronica skulle nog inte vara lika intressant alls.
Om några saftiga, chockande överraskningar avslöjas är det bra.
När jag tänker efter är det alltid sånna flashbacks som är bäst, vilken serie det än handlar om. Om dom är imponerande och överraskande och som jag skrev tidigare, ger en ny förståelse och respekt för karaktären så är det mycket bra, annars om man inte får något utav det så är det inte så kul.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film