Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav wyndham » sön jan 29, 2006 2:08

Tam skrev:
wyndham skrev: Tyckte att melinda och melinda pekade åt rätt håll, framför allt med Chiwetel Ejiofor och en underbar Will Ferrell bland skådisarna.

Huh, trodde du var med mig om att den stank, Ferrell, Ejiofor och Chloë Sevigny till trots. Jag tyckter inte särskilt väl om Woody Allen.

Stank gjorde den väl inte, men sure, gubbinramningen var riktigt usel. Tyckte dock då att en del scener bådade gott inför framtiden.

EDIT
Behöver förresten hjälp med en hemläxa. Kan ni några (gärna bra) filmer som anger tid och plats x-files-style upprepade gånger? Helst ska texten komma upp bokstav för bokstav med skrivmaskinsljud.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav monkeyboy » sön jan 29, 2006 3:45

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:men Tom Cruise i Magnolia? Fullkomligt lysande till en precis omätbar gräns.

Regler och undantag. Även om jag står fast vid mitt inlägg, kan jag inte argumentera emot det där. Det är en fysisk omöjlighet.

Jag tycker fan att Tom Cruise är bra eller odålig ganska ofta, förutom ovan nämnda så, collateral, minority report, världarnas krig, beachvolleyscenen i top gun, den där när han är advokat och inte kan hantera sanningen osv...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Tam » sön jan 29, 2006 3:58

Tycker möjligen lite om Cruise i Vanilla Sky. Annars inte. Inte ens i Collateral när dom kommenterar att han ser ut som en varg gillar jag. Han är en jävligt charmlös varg. Och Magnolia avskyr jag ju med en fiery vengence.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav caffeineaddict » sön jan 29, 2006 10:24

monkeyboy: War of the Worlds kan jag ge dig, där är han helt okej. Och Born on the Fourth of July. Men annars går han liksom omkring och försöker utstråla "Jag är muthafuckin Tom Cruise och jag är en *bra skådespelare*" så hårt att man bara kan tänka "Där är Tom Cruise och han är ingen särskilt bra skådespelare".

EDIT: Glömde naturligtvis Eyes Wide Shut där han är sanslöst bra och all den där störiga Tom Cruiseigheten bara hjälper karaktären. Hans #2 efter Magnolia.
Senast redigerad av caffeineaddict sön jan 29, 2006 16:41, redigerad totalt 1 gång.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav qarlsson » sön jan 29, 2006 16:35

Eller för att använda zoolander-termer:

That's Tom Cruise, he's soooo NOT hot right now
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav noike » sön jan 29, 2006 23:13

Sett Waiting... som i casten hade trevliga personer som Ryan Reynolds och Justin Long och John Daley. Oerhört underhållande om en restaurang och de som jobbar där.

I guess we should feel some sort of guilt, but she broke the cardinal rule; never fuck with people who handle your food.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Matt » sön jan 29, 2006 23:20

Såg just trailern till Factotum. Matt Dillon är alldeles för snygg för att spela Chinanski/Bukowski. Men det hindrar det inte från att bli en bra film.
Men när kommer den på dvd igentligen? Den lär ju inte komma på bio.
Hade dock heldre sett chinanski porträtteras mer som Mickey Rourke gjorde det i Barfly.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav A bear » mån jan 30, 2006 1:08

"Night Watch", alltså. Älskade den. Smart, skitigt, ekon av både Carnivale och Neil Gaiman, och så naturligtvis då en riktigt snygg Buffyreferens. Den där sortens film man kan se om ett antal gånger för att fånga alla teman och sätt att se på saken (det är i det postkommunistiska Ryssland, och i stället för att bekämpa det onda har man en byråkratiserat det... eller något ditåt...) Härligt att se en storbudgetfilm som är så uppenbart inte-Hollywood. Även om den någon gång kanske blir lite för komplicerad för sitt eget bästa.

EDIT: Och det var som fan, den kommer på DVD i februari! Hoppas att det är ryskt tal dock...
Senast redigerad av A bear mån jan 30, 2006 1:11, redigerad totalt 1 gång.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » mån jan 30, 2006 1:10

A bear skrev:"Night Watch", alltså. Älskade den. Smart, skitigt, ekon av både Carnivale och Neil Gaiman, och så naturligtvis då en riktigt snygg Buffyreferens. Den där sortens film man kan se om ett antal gånger för att fånga alla teman och sätt att se på saken (det är i det postkommunistiska Ryssland, och i stället för att bekämpa det onda har man en byråkratiserat det... eller något ditåt...) Härligt att se en storbudgetfilm som är så uppenbart inte-Hollywood. Även om den någon gång kanske blir lite för komplicerad för sitt eget bästa.

Nu uppskriven på min måste-se-lista. Låter hur bra som helst.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Nyx » mån jan 30, 2006 1:13

Har just sett Nochnoi Dozor (Night Watch) - ryska vampyrfilmen som går på Sergelbiografen här i Sth just nu. Den var riktigt intressant, liksom valet att visa den med engelsk textning och berättarröst i början. Den fungerar utmärkt som antites till alla plastigt perfekta hollywoodprodukter utan vare sig story eller berättartekniskt driv. Här fanns detta, plus en massa intressanta andra saker, små detaljer, ljud och bildeffekter, snygga fastän apsunkiga förortsryska miljöer med mera. Det finns t o m en buffyreferens... Och detta är bara början. Den bygger visst på den första av tre romaner så förmodligen stundar även fler filmer. Yay!

EDIT; Bear hann först som vanligt. Kul att vi båda verkar lika positiva! :D

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav noike » mån jan 30, 2006 13:48

The Prestige blir film. (Magiker som blir ovänner i början av 1900-talet. Magiker som GOB i Arrested Development då, fast de här är bra på vad de gör.) http://www.imdb.com/title/tt0482571/

Christopher Nolan, Christian Bale, Scarlett Johansson. Om den bara blir hälften så bra som Christopher Priests bok så kommer den sparka röv med det mesta. Ingen aning om hur fan han ska lösa vissa oerhört vikiga prosdelar däremot. Men Nolan har säkert en plan.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån jan 30, 2006 17:23

Magiker och tidigt 1900-tal är tydligen inne nu. =) Eftersom Edward Norton är med i The Illusionist så ser jag verkligen fram emot den (jag försöker ignorera Jessica Biel).
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » mån jan 30, 2006 17:47

AKS skrev:Magiker och tidigt 1900-tal är tydligen inne nu. =)

1800-tal också (även om den här verkar vara lite längre bort från biograferna i tid räknat) Jonathan Strange & Mr Norrell

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav AKS » mån jan 30, 2006 18:56

Hm, verkar verkligen vara en ny trend.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » mån jan 30, 2006 19:42

AKS skrev:Hm, verkar verkligen vara en ny trend.

Ska vi gissa att fru Rowlings popularitet har något med det att göra...?

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » mån jan 30, 2006 20:07

A bear skrev:
AKS skrev:Hm, verkar verkligen vara en ny trend.

Ska vi gissa att fru Rowlings popularitet har något med det att göra...?

Jag tror inte att Rowling har något med det här att göra, hade det varit så så hade vi fått se Diana Wynne Jones (mer än Howls Moving Castle) eller Diane Duane som film. I varje fall the Prestige är så väsenskild från Rowling det bara går att vara.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » tis jan 31, 2006 0:48

Kiss Kiss Bang Bang, kom från ingenstans (för min del) och överaskade med hur bra den var. Underbart skådespel från Robert Downey Jr och Val Kilmer.
Lite noir, lite humor lite action och en söt tjej. Rekommenderas varmt.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav caffeineaddict » tis jan 31, 2006 0:51

poser: Sweet att den var så pass bra. Har väntat länge på den. Tänkte se den antingen nu eller i morgon (beroende på hur trött jag känner mig, sitter och känner efter nu). Har förstått rätt länge att den ska kicka ass.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav poser » tis jan 31, 2006 0:58

caffeineaddict skrev:poser: Sweet att den var så pass bra. Har väntat länge på den. Tänkte se den antingen nu eller i morgon (beroende på hur trött jag känner mig, sitter och känner efter nu). Har förstått rätt länge att den ska kicka ass.

Känner du dig trött ska du inte se den nu imo, det kan vara värt väntan för att se den då man är klar i skallen, något som jag inte riktigt var.
Har svårt att tro att du inte kommer gilla den.

See that, obedient little bitches too :D

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav caffeineaddict » tis jan 31, 2006 1:01

poser skrev:
caffeineaddict skrev:poser: Sweet att den var så pass bra. Har väntat länge på den. Tänkte se den antingen nu eller i morgon (beroende på hur trött jag känner mig, sitter och känner efter nu). Har förstått rätt länge att den ska kicka ass.

Känner du dig trött ska du inte se den nu imo, det kan vara värt väntan för att se den då man är klar i skallen, något som jag inte riktigt var.
Har svårt att tro att du inte kommer gilla den.

See that, obedient little bitches too :D

Okej, då blir det BSG nu.

Har wäschat en del rullar nu som jag ska försöka hinna se innan jag blir norrlänning... det känns att det börjar närma sig!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav wyndham » tis jan 31, 2006 1:05

Kiss Kiss Bang Bang överraskade även mig positivt. Meta-noir skulle jag sammanfatta den som, ordsnobb som jag är.

poser: Kände du igen din avatar? Jag minns hur överraskad jag blev när jag läste att det var Sossamon i peruken.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav poser » tis jan 31, 2006 1:09

wyndham skrev:Kiss Kiss Bang Bang överraskade även mig positivt. Meta-noir skulle jag sammanfatta den som, ordsnobb som jag är.

poser: Kände du igen din avatar? Jag minns hur överraskad jag blev när jag läste att det var Sossamon i peruken.

Du får gärna ordsnobba dig, kan inte sånna där fiiiiiiiina termer. :)

Angående Sossamon, nu när du säger det så känns det självklart, teH hair!
Men jag missade det när jag såg filmen. :p

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav caffeineaddict » ons feb 01, 2006 2:32

Stort, stort IRLG åt Identity, filmen med ett så dåligt manus att Donald Kaufman skulle ha skämts över det! Fattar inte hur de fick en så pass vettig cast (McGinley!) att gå med på något sådant. Blir ännu mer rädd när jag ser att den faktiskt har fått en hel bunt bra recensioner och har ett hyfsat betyg (7,3) på IMDb. What the fuck is with people?

1½ i betyg. Den undviker ettan endast på grund av dess "so bad it's good"-värde. Jag ska ju erkänna att jag aldrig hade tråkigt under filmens gång, men ögon rullade så ofta att jag var rädd att de skulle ramla ut och gapskratten åt saker som skulle tas på allvar kom med jämna mellanrum. Sanslöst dåligt!

Kiss Kiss Bang Bang däremot var riktigt kul. Inte något riktigt nytt eller så, men bra actionfilm är man ju inte direkt bortskämd med nu för tiden så jag omfamnar det man kan få. Downey Jr och Kilmer var i toppform och vilken film som helst är ju värd guld när voiceoverns sista replik är "Don't worry, I saw Lord of the Rings. I'm not going to end this 17 times." Tajt och kul som satan. Betyg: 3½ och det är närmare en fyra än en trea.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » ons feb 01, 2006 3:45

caffeineaddict skrev:Stort, stort IRLG åt Identity, filmen med ett så dåligt manus att Donald Kaufman skulle ha skämts över det! Fattar inte hur de fick en så pass vettig cast (McGinley!) att gå med på något sådant. Blir ännu mer rädd när jag ser att den faktiskt har fått en hel bunt bra recensioner och har ett hyfsat betyg (7,3) på IMDb. What the fuck is with people?

Dom känner uppenbarligen igen en bra film när dom ser en. Hoo-yah! Så, nej, jag håller inte med dig utan tycker Identity är enormt bra. Kan förstå om det inte är en film för all, speciellt med tanke på slutet, men jag tycker det är en spännande, genomtänkt, väldigt stämningsfull, med oförskämt bra skådisar och ett slut som är i högsta grad okonventionellt men hänger ihop och fungerar. En av mina favoriter från det året. Vilket år det nu var.

Jag har också sett Kiss Kiss, Bang Bang ikväll och jävlar, ren och skär underhållning av ett alltför sällan skådat slag. Nej, absolut inget man är bortskämd med. Shane Black i sitt esse. Den ultimata Shane Black-filmen, kanske? Jag vet i alla fall att Shane Black är mannen med stor M. Och vilket namn, sen. Shane Black. Cool.

Skådespelarna skadade inte filmen heller, hela huvudtrion var väldigt bra, men framför allt Robert Downey Jr. Han var... lysande. Helt enkelt lysande.

Action. Humor. Noir. Meta-noir, det var ett bra ord. Och dom snyggaste förtexterna sen mannaminne, skulle jag tro.

Lite osammanhängade inlägg det här, och utan ett ordentligt avslut för jag är trött... men se filmen, för tusan. Kiss Kiss, Bang Bang. Bra skit.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » ons feb 01, 2006 11:23

adolvsson: Alltså, de få gånger som tighta thrillers med en stark cast på en instängd plats fungerar så är jag absolut förälskad i dem (hej, Panic Room. För att inte tala om Alien.). Faktum är att hela Identity-konceptet tilltalade mig så ordentligt att jag verkligen såg fram emot filmen. Men, nej. Det var klyscha ovanpå klyscha fram till en twist som iofs var lite originell (Adaptation och Identity):(om det inte hade påmint mig så mycket om Donald Kaufmans The 3) men kändes mer fånig än fungerande och den sista twisten hade jag räknat med sedan en halvtimme in i filmen. Så jag gick faktiskt in och väntade mig en bra film, en liten thrillerpärla, men blev gravt besviken strax efter en hyfsad start. Too bad.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » tor feb 02, 2006 23:05

Jag känner mig inte överväldigad av Narnia. Skapligt underhållande och mer än välgjord är den. Hade gärna velat se en gråare och lite råare framtoning. Men jo, Tilda Swinton, gör filmen väldigt sevärd ändå. Hon snor varje scen hon är med i. Jag är svag för Tilda Swinton och hon är en liten favorit hos mig, ge henne en maffig huvudroll nu! Detta gör att filmen för mig känns ganska ojämn, vilket är lite synd.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » tor feb 02, 2006 23:52

caffeineaddict skrev:adolvsson: Alltså, de få gånger som tighta thrillers med en stark cast på en instängd plats fungerar så är jag absolut förälskad i dem (hej, Panic Room. För att inte tala om Alien.). Faktum är att hela Identity-konceptet tilltalade mig så ordentligt att jag verkligen såg fram emot filmen. Men, nej. Det var klyscha ovanpå klyscha fram till en twist som iofs var lite originell (Adaptation och Identity):(om det inte hade påmint mig så mycket om Donald Kaufmans The 3) men kändes mer fånig än fungerande och den sista twisten hade jag räknat med sedan en halvtimme in i filmen. Så jag gick faktiskt in och väntade mig en bra film, en liten thrillerpärla, men blev gravt besviken strax efter en hyfsad start. Too bad.

Så jag fick vad du väntade dig? Sweet. Det betyder att ödet hejjar på att vi två ska bli ett, en dag. Yey!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav CheeseGuy » fre feb 03, 2006 0:24

Trailer för These Girls. Caroline Dhavernas. Och David Boreanaz. Filmen i sig ser faktiskt sebar ut också.

Den har tidigare visats på en filmfestival i september, men har nu biopremiär 10 mars. Förhoppningsvis dyker den upp online efter det...
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Rombat » fre feb 03, 2006 2:09

CheeseGuy skrev:Trailer för These Girls. Caroline Dhavernas. Och David Boreanaz. Filmen i sig ser faktiskt sebar ut också.

Den har tidigare visats på en filmfestival i september, men har nu biopremiär 10 mars. Förhoppningsvis dyker den upp online efter det...
Hur kan man låta bli den filmen? :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav RalfiParpa » fre feb 03, 2006 22:42

Jag gillade Identity tills det avslöjades att
allt utspelades i en fet, skallig snubbes huvud.
Ett slut (eller slut och slut, filmen fortsatte väl 20 minuter efter avslöjandet) som retroaktivt förstörde filmen för min del. Inte för att den var överdrivet bra innan det.

Storm: Efter filmen kände jag mig sugen på att åka taxi med Taxi Stockholm. Deras taxameter går inte när taxichauffören väntar på dig, exempelvis utanför ett smältverk, visste ni det? Annars var Storm en rätt häftig film.

A Histoy of Violence: Jättebra. Cronenberg topp5 åtminstone (har i och för sig bara sett 85% av gubbens filmer så är inte helt pålitlig). Av alla stjärnor lyste Maria Bello och William Hurt klarast.

King Kong: Eh, jag somnade efter ett par timmar men min kompis berättade att de 17 timmar av filmen jag missade var "ganska coola...ja, effekterna var ju feta i alla fall."

EDIT: Märkte just att William Hurt blivit nominerad för en birollsoscar. Mäktigt.
Senast redigerad av RalfiParpa fre feb 03, 2006 22:50, redigerad totalt 1 gång.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film