caffeineaddict skrev:Stort, stort IRLG åt Identity, filmen med ett så dåligt manus att Donald Kaufman skulle ha skämts över det! Fattar inte hur de fick en så pass vettig cast (McGinley!) att gå med på något sådant. Blir ännu mer rädd när jag ser att den faktiskt har fått en hel bunt bra recensioner och har ett hyfsat betyg (7,3) på IMDb. What the fuck is with people?
Dom känner uppenbarligen igen en bra film när dom ser en. Hoo-yah! Så, nej, jag håller inte med dig utan tycker Identity är enormt bra. Kan förstå om det inte är en film för all, speciellt med tanke på slutet, men jag tycker det är en spännande, genomtänkt, väldigt stämningsfull, med oförskämt bra skådisar och ett slut som är i högsta grad okonventionellt men hänger ihop och fungerar. En av mina favoriter från det året. Vilket år det nu var.
Jag har också sett Kiss Kiss, Bang Bang ikväll och jävlar, ren och skär underhållning av ett alltför sällan skådat slag. Nej, absolut inget man är bortskämd med. Shane Black i sitt esse. Den ultimata Shane Black-filmen, kanske? Jag vet i alla fall att Shane Black är mannen med stor M. Och vilket namn, sen. Shane Black. Cool.
Skådespelarna skadade inte filmen heller, hela huvudtrion var väldigt bra, men framför allt Robert Downey Jr. Han var... lysande. Helt enkelt lysande.
Action. Humor. Noir. Meta-noir, det var ett bra ord. Och dom snyggaste förtexterna sen mannaminne, skulle jag tro.
Lite osammanhängade inlägg det här, och utan ett ordentligt avslut för jag är trött... men se filmen, för tusan. Kiss Kiss, Bang Bang. Bra skit.