Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav qarlsson » mån jan 23, 2006 15:37

Jarhead

Tre fragmentariska behållningar med Jarhead - Jake Gyllenhaal, Peter Sarsgaard och "fieldfuck"-scenen (ni kommer förstå när ni ser). I övrigt har Sam Mendes regisserat en hyfsat slätstruken historia som inte lyckas väcka mitt engagemang och som till stora portioner består av att skildra grabbar i grupp. Senaste rönet på den fronten är - fortfarande lika testosteronstinna.

Sen kan jag iofs ge den cred för att vara oglamorös och helt i avsaknad av fire and glory. Men det hjälps inte när den i övrigt inte engangerar. tyvärr. Men det kanske också är lite av poängen - att peka på att det inte blir bättre än så här på riktigt, extravagans-wise. Att krig till stor del består av de ickeheroiska handlingar som här skildras. Men att soldater i slutändan oavsett lyfts fram som hjältar vid hemkomst. På så vis kanske den ändå har en poäng som engagerar i det oengagerade. en liten sådan.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav wyndham » ons jan 25, 2006 1:20

unforgiven såg jag nyss för första gången. stundtals fantastisk. hade alltid trott att jack nicholson fick birollsoscarn för på heder och samvete, men det var visst gene hackman som la vantarna på den för sin insats här. förståeligt. ett par vandrande klichéer i persongalleriet, men för det mesta kändes det snyggt, välspelat och originellt. tror att jag har underskattat clintan som regissör så jag får väl ta och se million dollar baby nån dag.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav A bear » ons jan 25, 2006 1:31

wyndham skrev:unforgiven såg jag nyss för första gången. stundtals fantastisk. hade alltid trott att jack nicholson fick birollsoscarn för på heder och samvete, men det var visst gene hackman som la vantarna på den för sin insats här. förståeligt. ett par vandrande klichéer i persongalleriet, men för det mesta kändes det snyggt, välspelat och originellt. tror att jag har underskattat clintan som regissör så jag får väl ta och se million dollar baby nån dag.

Unforgiven är möjligen den bästa western som gjorts sedan... tja... Leone lade av med genren. Och att det är just Clintan som gör huvudrollen understryker bara det. Mördaren vinner genom att ge upp alla planer på att vara en god människa. Inga hjältar, inga prickskyttar, inga prydliga dödar, ingen rättvisa, ingen rättfärdighet, inget lyckligt slut. Skitigt, lerigt, orakat och otäckt. Och så. Jävla. Bra.

Bill Munny: I've killed women and children. I've killed everything that walks or crawls at one time or another. And I'm here to kill you, Little Bill, for what you done to Ned.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Rombat » ons jan 25, 2006 8:11

A bear skrev:
wyndham skrev:unforgiven såg jag nyss för första gången. stundtals fantastisk. hade alltid trott att jack nicholson fick birollsoscarn för på heder och samvete, men det var visst gene hackman som la vantarna på den för sin insats här. förståeligt. ett par vandrande klichéer i persongalleriet, men för det mesta kändes det snyggt, välspelat och originellt. tror att jag har underskattat clintan som regissör så jag får väl ta och se million dollar baby nån dag.

Unforgiven är möjligen den bästa western som gjorts sedan... tja... Leone lade av med genren. Och att det är just Clintan som gör huvudrollen understryker bara det. Mördaren vinner genom att ge upp alla planer på att vara en god människa. Inga hjältar, inga prickskyttar, inga prydliga dödar, ingen rättvisa, ingen rättfärdighet, inget lyckligt slut. Skitigt, lerigt, orakat och otäckt. Och så. Jävla. Bra.

Bill Munny: I've killed women and children. I've killed everything that walks or crawls at one time or another. And I'm here to kill you, Little Bill, for what you done to Ned.

Måste dock påstå att Lonesome Dove är den bästa västern som gjorts. Den är visserligen en miniserie, men den ska helt klart ses som en film. 6 timmar av Robert Duvall, Tommy Lee Jones, Danny Glover, Chris Cooper, Anjelica Houston, Diane Lane eller Steve Buscemi. Det är ingen lista av dåliga människor direkt.

Woodrow Call: I mean it, Gus. Why not, go north with a herd?
Gus McCrae: I'll tell you what. You ride on up there, clear out the Iindians, build a little cabin, get a nice fire goin' in the fireplace and me and Jake will gather a herd and then we'll come on up.
Woodrow Call: I'd like to see the herd that you and Jake could gather. Herd o' whores, maybe.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav A bear » ons jan 25, 2006 9:20

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Binchy » ons jan 25, 2006 11:26

A bear skrev:Chris Penn är död. :(

Scary! Folk som är i ens egen ålder ska inte dö! Men han följer väl i fotspåren efter John Candy och ett flertal andra kraftigt överviktiga stjärnor som dött alldeles för tidigt. Det är en stor förlust för filmvärlden.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Tob » ons jan 25, 2006 12:56

:cry:
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » ons jan 25, 2006 14:56

Damn.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav The Ankh » ons jan 25, 2006 14:57

Skumt tycker jag... Men av npn skum läbbig anledning så var jag göad att det inte var Sean... :oops:
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav wyndham » tor jan 26, 2006 2:49

Chris Penn var en remarkabel skådespelare. Må han vila i frid.

Dagens film blev Match Point. En besvikelse och inte värd biopriset. Fanns dock en härlig old school-känsla i vissa bitar, så om man ser den gratis är det kanske ändå värt tiden.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav caffeineaddict » fre jan 27, 2006 23:46

wyndham skrev:Dagens film blev Match Point. En besvikelse och inte värd biopriset. Fanns dock en härlig old school-känsla i vissa bitar, så om man ser den gratis är det kanske ändå värt tiden.

Måste få fråga: har du sett Crimes and Misdemeanors och vad tycker du isf om den? Ser nämligen fram sjukt mycket emot Match Point och mer än ett par recensenter har jämfört dem rätt noggrant (och C&M är en alldeles lysande film).

Sedan så är jag ju en toknörd när det kommer till Woody också.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre jan 27, 2006 23:53

I morgon tänker jag börja hyra film på nätet. Snittar väl två hyrfilmer i veckan (ibland fler, ibland ingen) och jag har tidigare kunnat köpa rabattkort hos min lokala videobutik (som jag varit trogen sen tiden då jag inte ens fick hyra själv utan var tvungen att tvinga med mig pappa, :)). I alla fall innebar det att jag betalade 25 kr per film och på senare tid innebar det också att jag fick behålla dem en vecka, ex tisdag till tisdag = suveränt! Idag då jag vill köpa ett nytt rabattkort får jag höra att de inte säljs längre "för vi har sänkt priset". Jag blir lite smålycklig och undrar "Till vadå?" Svaret, håll i er nu: "50 kr för nya filmer och filmer på topplistan och 30 kronor för gamla." (topplistan = 80 platser och det kan ta 5-9 månader innan filmer åker ut från listan) Jag hade lust att hånskratta, men sa bara "Ja, då lär ni inte se mig här mycket framöver i alla fall." Och jag hotar inte utan att mena det, :), så förhoppningsvis kommr jag aldrig mer att sätta min fot där.

Nej, vidare till BraFilm som jag tänker börja med att prova ett halvår. 179:-/månad för 2-filmspaketet = har jag bara fyra filmer en månad så har jag ändå gått plus jämfört med min lokala uthyrare.

Jävligt sorgligt dock, men inte fan betalar jag 50 kronor för en hyrfilm. Om de sa att de sänkt priset till 35 eller så så hade jag kunnat accaptera det hela... Känner mig dock lite ledsen. Som sagt, har sprungit i den butiken sen tidiga tonåren. Får väl skicka iväg ett mejl och *betona* att de förlorat mig som kund och kan höra av sig om de ändrar priserna.

Ah, skönt att ventilera lite! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sfinx » lör jan 28, 2006 1:33

Noll att förlora på fyran just nu. Bret easton Ellis lite glömda historia. Den första boken som jag läste i övrigt av honom.
Inte så munter, men ska se om jag gillar den lika mycket som när den kom. :rolleyes:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav qarlsson » lör jan 28, 2006 2:39

Såg Lord of War tidigare ikväll och jag måste bara få ur mig att det här var riktigt jäkla bra! Nicholas Cage kanske inte tillhör bland de mest briljanta skådisarna i min bok men här funkar han verkligen i rollen som internationell vapenhandlare. Extra mycket så i stunder då hans karaktär på ett kallt manér rationaliserar och motiverar sitt yrkesval. Lord of War är i story och ton aldrig tråkig eller oengaerande. Tvärtom så lyckas den vara en drös olika saker på en och samma gång. Lättsam, cynisk, komisk, tragisk och tankeväckande.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav sfinx » lör jan 28, 2006 3:19

Jag grät nu med. ;)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Zaxx » lör jan 28, 2006 3:20

Såg precis The Island... den var precis som jag tänkte...

"Pang booooom crash!.. Wiiie!"

Detdär betydde inte att jag gav den höga poäng....
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav qarlsson » lör jan 28, 2006 3:33

Zaxx skrev:Såg precis The Island... den var precis som jag tänkte...

Scarlett och lite halv-innovativ biljaktsscen. Resten: snark!
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav sfinx » lör jan 28, 2006 3:36

qarlsson skrev:
Zaxx skrev:Såg precis The Island... den var precis som jag tänkte...

Scarlett och lite halv-innovativ biljaktsscen. Resten: snark!

Jag har lovat min större syster att se den. Det här bygger på mina misstankar, nåja, jag kan kanske koncentrera mg på Mc Gregor. :?

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav adolvsson » lör jan 28, 2006 3:48

qarlsson skrev:Nicholas Cage kanske inte tillhör bland de mest briljanta skådisarna i min bok men här funkar han verkligen

Jag tänkte på det när Tom Cruise diskuterades någon tråd för lite sedan, för mig är han och Cage lite samma typ av skådisar. Dom brukar vara bra och inte mycket mer, men med rätt material kan båda bli så bra att nästan gör ont. Det gäller i högre grad Nic Cage. Jag gillar Cruise (eller gjorde, innan han blev så knäpp att det verkar börja gå ut över hans arbete), men Cage knäcker hans lilla tajta rumpa.

Och det börjar verkligen bli dags att se Lord of War nu.

för ett par, tre veckor sedan, hände det sig så att kaffekicken skrev:Politisk George Clooney-dag för undertecknad idag. Både Syriana och Good Night and Good Luck var bra, oerhört välgjorda och mycket intressanta filmer (även om en bra bit ifrån felfria). Framförallt motbevisar de det allt för vanliga missförståendet att film måste fördummas för att vara duglig underhållning, och att intelligent film som respekterar och förutsätter att publiken kan tänka är något att skygga ifrån. Om så bara för det så ska Clooney och de andra medverkande både framför och bakom kameran i dessa filmer ha all respekt.

Samtidigt är det inga sanna mästerverk. Good Night är en liten film som korrekt berättas på en liten skala om (verkliga) människor som jobbar utifrån viljan att berätta sanningen oavsett kostnaden. Det är beundransvärt och vi engageras i deras kamp, men vi lär aldrig riktigt känna dem bortom deras ideal och arbete. Det är förståeligt nog en kort film, och när den är över har det varit intressant, snyggt, tokigt välspelat och engagerande hela tiden men någonstans känns det som en film som man beundrar mer än älskar.

Syriana är längre, och berättar åtminstone fyra ovanligt komplicerade (och sammankopplade) historier på strax över två timmar. Det är den första tvåtimmarsfilm på bra länge som jag verkligen önskar hade varit längre. Regissören Stephen Gaghan kastar in små inblickar i karaktärernas privatliv som hjälper oss förstå vilka de är, men han hade kunnat stanna där liiiite längre. Det hade blivit en starkare upplevelse, och hade gett oss lite mer tid att tänka över både karaktärerna och handlingen. Men det är en härligt mörk film som känns obehagligt realistisk och man skräms på slutet av tanken på att det här förmodligen är världen vi lever i.

3½ blir betyget till båda två.

Jag har sett Syriana ikväll och tycker nog den är ett par snäpp bättre än vad du gör, hade t ex inga problem med längden på vare sig filmen eller inblickarna. Lite dialog, och väldigt mycket berättades istället med bilder, att låta skådespelarna gestalta känslorna istället för att bara stava ut minsta lilla grej i repliker. Jag tyckte det gjorde framför allt privatlivscenerna till en starkare upplevelse, absolut, men även resten av filmen.

Inte din typiska Hollywoodrulle, någonstans, och för varje sådan här film som George Clooney gör, växer min respekt för honom ännu mer. Mannen må vara en filmstjärna, men han lyckas göra något så ovanligt som att kombinera sin stjärnstatus med både starkt skådespeleri och kreativitet. I Hollywood! Whoddathunkit?!

Skriven och regisserad av Stephen Gaghan, som skrivit bl a Traffic, och jag kände släktskapet till den grad att jag stilla undrade (eftersom jag tydligen hade glömt bort hur det låg till) om det var Steven Soderbergh eller t o m Clooney själv som gjort Syriana. Jag tyckte det märktes att han kollat åt Soderberghs håll, och det är okej med mig, sämre inspirationskällor kan man ha.

Syriana kanske inte är ett mästerverk, nej, men en inihilvitti bra film och får en stark fyra (av fem möjliga) i min bok.
Senast redigerad av adolvsson ons feb 15, 2006 2:22, redigerad totalt 2 gånger.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav sfinx » lör jan 28, 2006 4:01

adolvsson skrev:
qarlsson skrev:Nicholas Cage kanske inte tillhör bland de mest briljanta skådisarna i min bok men här funkar han verkligen

Jag tänkte på det när Tom Cruise diskuterades någon tråd för lite sedan, för mig är han och Cage lite samma typ av skådisar. Dom brukar vara bra och inte mycket mer, men med rätt material kan båda bli så bra att nästan gör ont.

Inte din typiska Hollywoodrulle, någonstans, och för varje sådan här film som George Clooney gör, växer min respekt för honom ännu mer. Mannen må vara en filmstjärna, men han lyckas göra något så ovanligt som att kombinera sin stjärnstatus med både starkt skådespeleri och kreativitet. I Hollywood! Whoddathunkit?!

Måste bara hålla med om Tom Cruise och Nick Cage, hur trist det än verkar. Har till och från väldigt svårt för Nick Cage, speciellt i action/trhiller sammanhang, där han ofta är med i filmer där könsrollerna är så cementerade att man mår illa när man ser dem. Hans hjältetyper är så vansinnigt trista, att jag inte ids orda mer om det.
Tom Cruise har jag av någon anledning lättare att förlåta dumma misstag, kan ha att göra med att han ändå lyckas vara brilliant i ganska dumma komedier på sistone. Men även han behöver en regissör som vet exakt vad den gör.

Clooney överraskade positivt mig fullständigt i Three kings. Den första film jag såg med honom, innan dess var han bara läkare i en serie som hindrade mig att de serier jag ville.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav wyndham » lör jan 28, 2006 5:02

caffeineaddict skrev:
wyndham skrev:Dagens film blev Match Point. En besvikelse och inte värd biopriset. Fanns dock en härlig old school-känsla i vissa bitar, så om man ser den gratis är det kanske ändå värt tiden.

Måste få fråga: har du sett Crimes and Misdemeanors och vad tycker du isf om den? Ser nämligen fram sjukt mycket emot Match Point och mer än ett par recensenter har jämfört dem rätt noggrant (och C&M är en alldeles lysande film).

Sedan så är jag ju en toknörd när det kommer till Woody också.

Jag gillar också woody, även om jag missat Crimes and Misdemeanors. Tyckte att melinda och melinda pekade åt rätt håll, framför allt med Chiwetel Ejiofor och en underbar Will Ferrell bland skådisarna. Den här gången tyckte jag inte ens att Scarlett var all that. Men framför allt upplevde jag manuset som slarvigt, övertydligt och förutsägbart. Berodde nog mycket på att den rosats av kritiker, så jag förväntade mig väl en fyra och det bidde en tvåa. Trevligt att han söker utveckling genom att ta sig an en ny genre och ett nytt produktionsland, men det blev helt enkelt inte tillräckligt bra. Tyckte jag. Är ju som sagt i minoritet sett till andras omdömen.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tam » lör jan 28, 2006 5:52

wyndham skrev: Tyckte att melinda och melinda pekade åt rätt håll, framför allt med Chiwetel Ejiofor och en underbar Will Ferrell bland skådisarna.

Huh, trodde du var med mig om att den stank, Ferrell, Ejiofor och Chloë Sevigny till trots. Jag tyckter inte särskilt väl om Woody Allen.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav sfinx » lör jan 28, 2006 6:06

Tam skrev:
wyndham skrev: Tyckte att melinda och melinda pekade åt rätt håll, framför allt med Chiwetel Ejiofor och en underbar Will Ferrell bland skådisarna.

Huh, trodde du var med mig om att den stank, Ferrell, Ejiofor och Chloë Sevigny till trots. Jag tyckter inte särskilt väl om Woody Allen.

Agree. 8)

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav caffeineaddict » lör jan 28, 2006 10:26

adolvsson skrev:

Jag tänkte på det när Tom Cruise diskuterades någon tråd för lite sedan, för mig är han och Cage lite samma typ av skådisar. Dom brukar vara bra och inte mycket mer, men med rätt material kan båda bli så bra att nästan gör ont. Det gäller i högre grad Nic Cage. Jag gillar Cruise (eller gjorde, innan han blev så knäpp att det verkar börja gå ut över hans arbete), men Cage knäcker hans lilla tajta rumpa.

Njaaaeeee, eftersom jag verkligen avskyr Tom Cruise som person för tillfället vill jag dissa honom, men Tom Cruise i Magnolia? Fullkomligt lysande till en precis omätbar gräns. Det är iofs Cage i Leaving Las Vegas också, men ändå inte riktigt där, hur mycket det än smärtar mig att säga det.

Cage överspel är dock för det mesta betydligt mer underhållande än Cruises tramsande. Cages dåliga roller blir någon form av freakshow som ändå gör att jag kan sitta och njuta av helvetet. När Cruise är dålig är han bara tråkig.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav qarlsson » lör jan 28, 2006 19:18

adolvsson skrev:men Cage knäcker hans lilla tajta rumpa.

Cage är generellt en roligare skådis att titta på, speciellt när han överspelar. Eller som kaffe säger, en freakshow. Man vet inte riktigt vad man ska tycka men man sitter och bevittnar smeten och tillkännager smått för sig själv att det trots allt är roande mitt i all pinsamhet. Ibland. Face/Off exempelvis.

Vad jag kan minnas genom att rota igenom korttidsminnet så är det bara en scen i Lord of War som tenderar att vara lite överspel. Men annars förvånansvärt nedtonat från Nic's sida.

caffeineaddict skrev:men Tom Cruise i Magnolia? Fullkomligt lysande till en precis omätbar gräns.

Halle-friggin-lujah! Tom Cruise, i Magnolia som Frank "respect the cock, tame the cunt" Mackey. Det är så briljant så jag ligger på gränsen till gråtfärdighet av lycka! Och har du inte kollat in Frank Mackey's inspirations/försäljningsvideos i extramaterialet på dvd-utgåvan så.. ja.. gör det.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav caffeineaddict » lör jan 28, 2006 20:05

qarlsson skrev:
caffeineaddict skrev:men Tom Cruise i Magnolia? Fullkomligt lysande till en precis omätbar gräns.

Halle-friggin-lujah! Tom Cruise, i Magnolia som Frank "respect the cock, tame the cunt" Mackey. Det är så briljant så jag ligger på gränsen till gråtfärdighet av lycka! Och har du inte kollat in Frank Mackey's inspirations/försäljningsvideos i extramaterialet på dvd-utgåvan så.. ja.. gör det.

"I will dropkick those fucking dogs if they come near me."

Nej, nu ska vi inte landa i någon hyllnings-session över vare sig Frank Mackey eller Magnolia i helhet, för jag kan hålla på i evigheter.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav monkeyboy » lör jan 28, 2006 20:48

Såg nyss The Warriors, riktigt skön. Varsågod att diskutera, jag är så dålig på att börja, can you dig it?
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav qarlsson » lör jan 28, 2006 21:08

caffeineaddict skrev:Nej, nu ska vi inte landa i någon hyllnings-session över vare sig Frank Mackey eller Magnolia i helhet, för jag kan hålla på i evigheter.

i evigheter. you said it man!

och signaturen.. eeey :)

monkeyboy skrev:Såg nyss The Warriors, riktigt skön.

WAAaaarriooorrs, come out and plaaay! Det var säkert 10 år sen jag såg den. Banne mig på tiden för en rewatch.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav adolvsson » lör jan 28, 2006 23:34

Regler och undantag. Även om jag står fast vid mitt inlägg, kan jag inte argumentera emot det där. Det är en fysisk omöjlighet.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Bender » sön jan 29, 2006 1:08

Såg "Me and You and everyone we know" ikväll. En riktigt underlig film som jag inte visste något om innan jag såg den. Den var inte dålig men det var svårt att se den röda tråden och man insåg att den kunde sluta när som helst, och det gjorde den. :rolleyes:

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film