gaspode skrev:Nån mer som såg lappen där det stod "Teenage Women of Propriety"
Det måste vara en liten shout-out till Television Without Pity eller?
AKS skrev:2.11
Well, klarar Veronica av att planera *den* flykten så hade hon garanterat lyckats sätta dit Megs föräldrar hur lätt som helst. Som sagt, jag talade i det längre perspektivet.
Visst är det trevligt att Veronica är tredimensionell, men det betyder inte att jag sitter och beundrar eller imponeras per automatik då en manusförfattare får till nåt som irriterar mig i en karaktär. Det finns bra sätt att göra en karaktär tredimensionell och det finns dåliga (detta rent allmänt sagt, inte specifikt om Veronica). Mycket andra saker Veronica gjort har irriterat mig, men jag har inte tyckt att hon varit *dum*. Denna gång tycker jag det och jag tycker inte om Veronica som karaktär lika mycket som tidigare.
gaspode skrev:Hängde inte riktigt med dock, var Vinnie med på noterna hela vägen?
sus@n skrev:De flesta i den här tråden verkar vara i USA tid, har jag rätt?
noike skrev:sus@n skrev:De flesta i den här tråden verkar vara i USA tid, har jag rätt?
Ja. Även om en hel del "repris"-tittar på SVT.
adolvsson skrev:Du, ja, men det ligger inte precis i Veronicas karaktär att tänka långsiktigt.
AKS skrev:Men jag vet inte om jag håller med dig om att Veronica är en kortsiktig person. Hon har visat upp förmågan att vara både långsiktig och kortsiktig och här hade hon gärna fått vara långsiktig för mig.
jag har aldrig pratat om att det skulle vara out of character.
Tinwiel skrev:2x11
Själv satt jag och försökte hänga med i svängarna, men var nog lika bortkollrad som Lamb.Så Vinnie jobbade inte för Celeste alls, för hon ville ju inte att Duncan skulle ta hand om barnet? Varför hjälpte han då Veronica och Duncan? Eller var Celeste med på det hela?
Illyria skrev:Tinwiel skrev:2x11
Själv satt jag och försökte hänga med i svängarna, men var nog lika bortkollrad som Lamb.Så Vinnie jobbade inte för Celeste alls, för hon ville ju inte att Duncan skulle ta hand om barnet? Varför hjälpte han då Veronica och Duncan? Eller var Celeste med på det hela?
Celest hade ju hyrt Vinnie, men sen betalade Duncan bättre och han bytte då sida. Verkade både ha något att göra med brevet Veronica gav till honom, plus att Celests assistent ju var med där på slutet.
adolvsson skrev:Illyria skrev:Tinwiel skrev:2x11
Celest hade ju hyrt Vinnie, men sen betalade Duncan bättre och han bytte då sida. Verkade både ha något att göra med brevet Veronica gav till honom, plus att Celests assistent ju var med där på slutet.
Jag känner mig fortfarande osäker på tidpunkten, min allra första instinkt var att han var med om det från början, men nu - och jag tar mig rättigheten att omvärdera det här när jag sett om avsnittet - är jag på Illyrias sida. Det var då han fick erbjudandet, medans jag tror hon kom på tanken efter att han försökt plantera pennan. Ja. That's my story and I'm sticking to it! For now...
Illyria skrev:VM ska föreställa "flaggskeppet" för sloten, men förutom vissa artiklar i media (gratisreklam), vad har SVT egentligen gjort? De visade en trailer en vecka. That's it. Vill de ha nya tittare kan de inte förlita sig på de gamla.
noike skrev:Lägg då till att det också är svårt att korrekt beskriva Veronica Mars utan att få det låta som en töntig ungdomsserie med Hillary Duff i huvudrollen och hela idéen med att locka till sig tittare på flashiga bilder som de andra kanalernas stora program känns lite absurd.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare