Illyria skrev:Det känns inte som de försöker skapa en elefant, bara slå ihop två mindre och kämpande kanaler. Jag tror inte CW kommer bli något jättestort, tror det kommer vara på WB och UPN-nivå ändå, det ska ju ändå bestå av program från de två kanalerna. Istället för att de två ska konkurrera ut varandra så ska de nu sammarbeta och jag tycker inte det låter helt dåligt.
Jag fick intrycket av att det precis är något jättestort man vill skapa, både WB och CBS har legat efter de större kanalerna utan att kunna ta sig ikapp, så det här är väl ett försök att skapa någonting som kan mäta sig med dom. Dessutom, från artikeln på Digital Spy:
At this stage, that gives the network coverage across 48% of the country. The CW will aim for over 95% coverage, gradually extending its reach before launch by striking agreements with selected current UPN and The WB affiliates around America.
95%? Man siktar i alla fall stort.
Att det ska bestå av program från båda kanalerna låter i mina öron som ett av dom stora problemen med det här, i alla fall ur en fan-synvinkel. Det betyder ju faktiskt hälften så mycket utrymme som tidigare att sända på, och jag tycker visserligen det vore trevligast om dom bestämde sig för att bara dumpa skräp-TV, men jag tror vi kan vara rätt säkra på att så bra blir det knappast.
Och en av de serier jag känner mig mest orolig för just nu är förstås Veronica Mars, mer än innan det här beskedet. Det gäller även för säsong 3 (som det sagts betyder det ju inget att serier inkluderades eller exkluderades i listan). VM må få många fina lovord, men har inte överdrivet bra tittarsiffror, varför skulle den då sitta säkert till hösten? Att den passar nya kanalens målgrupp perfekt kanske kan ge den grönt ljus till att börja med, men samtidigt blir tittarsiffror mycket viktigare i en större kanal, och medans den kunnat överleva lättare på UPN, kanske vi inte ens får en hel S3 på CW, om inte tittarsiffrorna höjs drastiskt.
Vilket naturligtvis kan ske, och jag hoppas med alla tår och fingrar, men som väl är rätt uppenbart, är jag inte speciellt optimistisk.
I maj avgörs nya tablån. Jag kommer inte känna mig trygg när det gäller VM förrän då.
Vad finns det förresten mer för trevliga serier på WB och UPN? Supernatural bör vara säker, den har ju gått riktigt bra, medans Gilmore Girls säkert inte ligger lika stabilt till, men med tanke på att den är inne på sitt sjätte år behöver inte en nerläggning vara helt negativ.