Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » tis jan 24, 2006 20:16

Illyria skrev:Sammanslagningen av UPN och WB tycker jag låter otroligt bra, speciellt när VM nämns (hehe!), det kan verkligen bli en mer konkurrenskraftig kanal, plus att de slutar konkurrera med varandra. Några serier kommer väl tyvärr får foten då också... Nu känns det som Everwood hänger extra löst t ex.

Fast vem säger att VM får vara kvar länge om den inte blir en tittarsuccé? Det är den stora nackdelen här: i strävan efter att bli en stor kanal så sitter alla serier egentligen löst om de inte är stora publiksuccéer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tis jan 24, 2006 20:31

Först och främst bryr jag mig om en tredje säsong, ytterligare säsonger är ett senare problem. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tis jan 24, 2006 20:46

Jag är orolig. VM känns inte tillräckligt stor för att ligga jättebra till vid en sådan sammanslagning, vad än artiklarna säger. Dessutom har för många bra serier blir våldtagna av kanalerna för att jag ska känna mig trygg.

Med det sagt så kan det naturligtvis bli jättebra också, det finns säkerligen fler potentiella fördelar än jag kan komma på.

Men jag är skeptisk.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav qarlsson » ons jan 25, 2006 0:22

Agree. Jag känner mer oro än vad jag känner optimism. Att ytterligare en stor (eller större) elefant skapas bland tv-kanalerna ser jag heller inte direkt som kreativitetsfrämjande. Men förhoppningvis har jag tokigt fel.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Illyria » ons jan 25, 2006 0:28

Det känns inte som de försöker skapa en elefant, bara slå ihop två mindre och kämpande kanaler. Jag tror inte CW kommer bli något jättestort, tror det kommer vara på WB och UPN-nivå ändå, det ska ju ändå bestå av program från de två kanalerna. Istället för att de två ska konkurrera ut varandra så ska de nu sammarbeta och jag tycker inte det låter helt dåligt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons jan 25, 2006 3:18

Illyria skrev:Det känns inte som de försöker skapa en elefant, bara slå ihop två mindre och kämpande kanaler. Jag tror inte CW kommer bli något jättestort, tror det kommer vara på WB och UPN-nivå ändå, det ska ju ändå bestå av program från de två kanalerna. Istället för att de två ska konkurrera ut varandra så ska de nu sammarbeta och jag tycker inte det låter helt dåligt.

Jag fick intrycket av att det precis är något jättestort man vill skapa, både WB och CBS har legat efter de större kanalerna utan att kunna ta sig ikapp, så det här är väl ett försök att skapa någonting som kan mäta sig med dom. Dessutom, från artikeln på Digital Spy:

At this stage, that gives the network coverage across 48% of the country. The CW will aim for over 95% coverage, gradually extending its reach before launch by striking agreements with selected current UPN and The WB affiliates around America.

95%? Man siktar i alla fall stort.

Att det ska bestå av program från båda kanalerna låter i mina öron som ett av dom stora problemen med det här, i alla fall ur en fan-synvinkel. Det betyder ju faktiskt hälften så mycket utrymme som tidigare att sända på, och jag tycker visserligen det vore trevligast om dom bestämde sig för att bara dumpa skräp-TV, men jag tror vi kan vara rätt säkra på att så bra blir det knappast.

Och en av de serier jag känner mig mest orolig för just nu är förstås Veronica Mars, mer än innan det här beskedet. Det gäller även för säsong 3 (som det sagts betyder det ju inget att serier inkluderades eller exkluderades i listan). VM må få många fina lovord, men har inte överdrivet bra tittarsiffror, varför skulle den då sitta säkert till hösten? Att den passar nya kanalens målgrupp perfekt kanske kan ge den grönt ljus till att börja med, men samtidigt blir tittarsiffror mycket viktigare i en större kanal, och medans den kunnat överleva lättare på UPN, kanske vi inte ens får en hel S3 på CW, om inte tittarsiffrorna höjs drastiskt.

Vilket naturligtvis kan ske, och jag hoppas med alla tår och fingrar, men som väl är rätt uppenbart, är jag inte speciellt optimistisk.

I maj avgörs nya tablån. Jag kommer inte känna mig trygg när det gäller VM förrän då.

Vad finns det förresten mer för trevliga serier på WB och UPN? Supernatural bör vara säker, den har ju gått riktigt bra, medans Gilmore Girls säkert inte ligger lika stabilt till, men med tanke på att den är inne på sitt sjätte år behöver inte en nerläggning vara helt negativ.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons jan 25, 2006 3:47

Jag har från en säker källa fått reda på att adolvsson sett Ghost Squad. Att han inte har skrivit om den är en skam och kollektivt föreslår jag att vi binder honom på träffen och äter kakor och ost framför honom utan att låta honom smaka.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons jan 25, 2006 3:47

Ghost Squad. Fucking intense good shit fuck yeah. Min dator klarade inte av, något... kodningen, komprimeringen... på några av avsnitten speciellt bra, vilket innebar att stämningen gick förlorad och jag längtar efter en DVD-box så den kan gås igenom ordentligt. Men! Avsnitt 4 och 7 slog igenom alla bollparker, och en av de övriga var satans intensivt trots emellanåt hoppande och frysande bild.

Dessutom, Elaine Cassidy.

Fy bövelen, så sablans bra.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » ons jan 25, 2006 3:48

noike skrev:Jag har från en säker källa fått reda på att adolvsson sett Ghost Squad. Att han inte har skrivit om den är en skam och kollektivt föreslår jag att vi binder honom på träffen och äter kakor och ost framför honom utan att låta honom smaka.

IRLG!! Kolla tiden, jag måste ha kännt av hotet. I'm going all Patricia Arquette on yo' ass!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons jan 25, 2006 3:48

Fan.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » ons jan 25, 2006 4:18

Just nu pratas det om att VM kommer paras ihop med just GG, men inget officiellt, och Rob Thomas tycker sammanslagningen är positiv. Tråd på Tv-land (orkar inte skriva dubbelt).

Dessutom har det (långt) tidigare pratats om att GG praktiskt taget är klart för en sjunde säsong redan, skådespelarna har kontrakt, frågan är om Amy Sherman-Palladino kommer vara med. Gilmore Girls känns som ett väldigt säkert kort. Även America's Next Top Model. Tills det finns något officiellt om VM kommer jag inte helt kunnat tro på det, men jag tycker som Rob Thomas att sammanslagningen låter positiv.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Noam » ons jan 25, 2006 7:00

Illyria skrev:Just nu pratas det om att VM kommer paras ihop med just GG

Jag fattar ingenting, vad menar du med "paras ihop"?
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Illyria » ons jan 25, 2006 7:52

Gilmore Girls som lead-in till VM på den nya kanalen. Typ GG klockan 20, VM kl 21.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » ons jan 25, 2006 15:35

Det är en sak som jag alltid undrat om tittarsiffror. Jag förstår ju när det står att de hade 3.5 miljoner tittare eller liknande, men vad betyder det när det står 2.7/4? Hur ska man läsa det och hur gör man om det så att det står riktigt? (riktigt= 3.5milj.)
Skulle ngn kunna ha ork och förklara detta? :?:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » ons jan 25, 2006 16:55

HeY skrev:Det är en sak som jag alltid undrat om tittarsiffror. Jag förstår ju när det står att de hade 3.5 miljoner tittare eller liknande, men vad betyder det när det står 2.7/4? Hur ska man läsa det och hur gör man om det så att det står riktigt? (riktigt= 3.5milj.)

Med hjälp av thefutoncritic.com kan jag förklara det.
Här är ett exempel:

"The King of Queens" (households: 7.5/11, #T5; adults 18-49: 4.0, #T7)

household rating: percentage of all households that watched a program (1.0 household rating = 1,102,139 households)
Alltså, av alla hushåll, hur många såg serien? 7.5 x 1,102,139 = ca 8,4 milljoner tittare.
Det som du skrev 2.7 är nästan 3 milljoner.

household share: percentage of households watching television that watched a program
Här räknar man alltså bara dom som såg på tv. Det betyder att 11% av dom som såg på tv i måndags den tiden såg på King of Queens

adults 18-49 rating: percentage of all adults 18-49 that watched a program (1.0 adults 18-49 rating = 1.30 million adults 18-49)

#: overall rank of program in said category for the night

Så är det. Jag vet inte om jag själv förstår allting korrekt men jag tror ungefär det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » ons jan 25, 2006 17:02

LWes skrev:
HeY skrev:Det är en sak som jag alltid undrat om tittarsiffror. Jag förstår ju när det står att de hade 3.5 miljoner tittare eller liknande, men vad betyder det när det står 2.7/4? Hur ska man läsa det och hur gör man om det så att det står riktigt? (riktigt= 3.5milj.)

Här är ett exempel:

household rating: percentage of all households that watched a program (1.0 household rating = 1,102,139 households)
Alltså, av alla hushåll, hur många såg serien? 7.5 x 1,102,139 = ca 8,4 milljoner tittare.

household share: percentage of households watching television that watched a program
Här räknar man alltså bara dom som såg på tv. Det betyder att 11% av dom som såg på tv i måndags den tiden såg på King of Queens

adults 18-49 rating: percentage of all adults 18-49 that watched a program (1.0 adults 18-49 rating = 1.30 million adults 18-49)

Så är det. Jag vet inte om jag själv förstår allting korrekt men jag tror ungefär det.

Tack så jättemycket LWes. Så om jag har förstått det rätt så blir alltså den totala tittarsiffran som såg på King of Queens 11% av 8,4? Alltså såg 924 000 personer på King of Queens. Eller har jag förstått det fel?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » ons jan 25, 2006 17:10

HeY skrev:
LWes skrev:

Här är ett exempel:

Tack så jättemycket LWes. Så om jag har förstått det rätt så blir alltså den totala tittarsiffran som såg på King of Queens 11% av 8,4? Alltså såg 924 000 personer på King of Queens. Eller har jag förstått det fel?

Nej, 8,4 milljoner såg serien, d.v.s. 11% av alla som såg på tv då såg på King of Queens.

11% = 8,4 milljoner
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » ons jan 25, 2006 17:23

LWes skrev:Nej, 8,4 milljoner såg serien, d.v.s. 11% av alla som såg på tv då såg på King of Queens.

11% = 8,4 milljoner

Jaha, nu förstår jag. Än en gång, tack :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » ons jan 25, 2006 17:35

Antalet hushåll som uträkningen baseras på ändras varje år i augusti. De siffrorna gäller alltså från augusti 2005 och framåt.[/quote]
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » ons jan 25, 2006 17:48

Illyria skrev:Antalet hushåll som uträkningen baseras på ändras varje år i augusti. De siffrorna gäller alltså från augusti 2005 och framåt.
[/quote]

Vilka gällde från 2004 då?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Noam » ons jan 25, 2006 20:27

Illyria skrev:Gilmore Girls som lead-in till VM på den nya kanalen. Typ GG klockan 20, VM kl 21.

*klick* Nu är hela jag med igen, tack Illyria :P
trodde för en sekund att de skulle slå ihop serierna GG och VM, men kom snabbt fram till att detta nog inte skulle kunna hända i den här dimensionen.. sen blev jag bara förvirrad..
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav AKS » ons jan 25, 2006 23:59

Avsnitt 5.3 var det bästa hittills denna säsong. Tyckte Ryan Seacrest var bra i detta avsnitt, han verkar vara bra på att få människor att känna sig bekväma och såg till att "Whitney Houston"-tjejens barn inte blev bortglömda i kalabaliken. Dessutom var hon hur rolig som helst då hon sa "Where my boyfriend? ... vänder sig om, ser Seacrest... Oh, there he is!" :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor jan 26, 2006 0:01

Pratar ni om avsnitten som dom har börjat visa på tv4, eller har ni laddat? Jag såg nämligen ett från s5 på tv4 häromdan, men har inte sett flera sen dess... man vill ju inte missa nåt. Daaamn, snacka om kvalitetsskillnad på deltagarna jämfört med den svenska. Jag gillar auditions. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » tor jan 26, 2006 0:03

Tin: nerladdat.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor jan 26, 2006 0:48

Alltså Jeff från Coupling är hysteriskt rolig. :D Såg nyss 2x05 och här var hans förklaring till varför det borde finnas topless-stränder, fast för rumpor istället.

Fact is, some women don't have large breasts, and they're people too. Maybe they'd like the freedom to show us their bottoms instead of their breasts. Maybe they'd enjoy a more flexible arse-friendly beach that says: "Hey, so long as you've got cleavage, who cares which way it's facing?"

:D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Glorificus » tor jan 26, 2006 1:05

Love Monkey 1x02
I löööööv Love Monkey!! Fick värsta energikicken av det här avsnittet. Kan ha varit allt kaffe och godis också, men Tom Cavanagh var minst lika bidragande till min sugar rush. :D

"I'm not a suit, I'm a bandana!"

Och vad är det med New York-serier som gör att jag alltid vill flytta till New York?! Kan de inte visa lite smutsiga gator och drive-by-shootings så jag slipper få mentala bilder av mig själv matande duvor i Central Park..? Jag gillar inte ens duvor..!

Hur som helst, Love Monkey är på min lista (den med hjärtan runt). ;) Ser fram emot nästa avsnitt.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » tor jan 26, 2006 1:08

Tinwiel skrev:Pratar ni om avsnitten som dom har börjat visa på tv4, eller har ni laddat? Jag såg nämligen ett från s5 på tv4 häromdan, men har inte sett flera sen dess... man vill ju inte missa nåt. Daaamn, snacka om kvalitetsskillnad på deltagarna jämfört med den svenska. Jag gillar auditions. :)

Jag förstår inte TV4's tanke riktigt. Dom sände första avsnittet bara en vecka efter det visats i USA vilket är väldigt imponerande, MEN den veckan visades två avsnitt i USA varav det första var dubbelt så långt.
TV4 visade alltså bara halva första avsnittet, och nu när den här veckan innehåller två avsnitt varav en är dubbelt så långt halkar TV4 väldigt snabbt efter eftersom dom bara ger en timme i veckan åt serien.
Dom här två veckorna i USA tar alltså 6 veckor i sverige om dom fortsätter så. Det är lite knasigt... Men sammtidigt positivt att TV4 visar det överhuvudtaget.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav gaspode » tor jan 26, 2006 2:12

Glorificus skrev:Love Monkey 1x02
I löööööv Love Monkey!! Fick värsta energikicken av det här avsnittet. Kan ha varit allt kaffe och godis också, men Tom Cavanagh var minst lika bidragande till min sugar rush. :D

Ja den här serien är mysig, Tom Cavanagh är mysig! :)
Visst var det något förutsägbart, men underhållande ändå.

Och vad är det med New York-serier som gör att jag alltid vill flytta till New York?!

Eller hur? Man borde väl ta och bo i New York ett tag för att få veta om det verkligen är så bra som alla verkar tycka.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » tor jan 26, 2006 2:51

gaspode skrev:
Och vad är det med New York-serier som gör att jag alltid vill flytta till New York?!

Eller hur? Man borde väl ta och bo i New York ett tag för att få veta om det verkligen är så bra som alla verkar tycka.

Och lära sig en livsläxa på köpet. När man blivit rånad, mördad och styckad i 83 bitar för lunch på en rutten gammal mexikansk restaurang, då kan man känna sig rätt säker på att det kanske inte är så bra jäkla bra att flytta till NY ändå.

Sånt är nyttigt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tor jan 26, 2006 3:09

Fast det där är den andra myten -- NY är inte så brottsligt längre. Det är långt ifrån Wachington DC.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film