House

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tam » ons nov 23, 2005 20:20

2x07
När House och råttan tittar på varandra; vet inte vem av dom som var gulligare. Bra avsnitt overall.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav AKS » ons nov 23, 2005 20:28

2.7 Råttan var helt klart gulligare, men House är rent allmänt sexigare... Hehe.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » ons nov 23, 2005 23:17

2x07 var mycket bra. House är helt klart en av veckans 42-minuters-höjdpunkter tillsammans med GG, OTH, OC, BL och Nip/tuck. Hmmm missade säkert någon där.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav gaspode » tor nov 24, 2005 2:21

HAUS!! jag tänkte sova, men jag råkade se klart avsnittet..

Fan va bra gjort, förutom att klockan fortsatte gå.
damn you time, someday I will win!

grymt avsnitt iaf, bra patient-grej. Grym utveckling mellan House/Stacey, och grymt bra slut, underbar scen med Cameron, även om jag tyckte hon var lite väl "dagen efter" dagen efter kanske. Fast det gjorde ju att House kunde räkna ut vad de gjort snyggt :)

Älskar House, uppe och snuddar på briljant rätt ofta nu.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav The Buffster » ons nov 30, 2005 15:45

2.08 Kanske inte riktigt lika bra som förra veckan men jävlar vad jag älskar House. Gillade att strukturen på avsnittet var lite annorlunda än vanligt. Man kan behöva lite variation. Nu var det ju inte vilken sjukdom som patienten hade som stod för spänningen utan vad som egentligen hände. Chase visade ju sig också ljuga precis lika mycket som patienterna alltid gör. Gillade att var betydigt mer fokus på Chase och House än patienten. Blev lite förvånad över det Forman sa om Chase. Att han inte alls bryr sig om patienterna, inte vill umgås med dom och att han vill vara som House. Jag har inte riktigt tänkt på det, vet inte riktigt om det stämmer heller. Jag tycker ändå att det brukar verka som att Chase bryr sig en hel del. Fast det är klart om den där storyn han drog nu inte ens var sann så kan det ju vara ett spel. Gillar Chase hur som helst.

Det blir mycket intressant nu när Forman tydligen ska ta över. Dels för att se hur House hanterar det hela men också för att vi då troligen får se lite mer av Froman. Han har hållit sig väldigt mycket i bakgrunden på sistone och kanske egentligen genom hela serien. Vi har fått veta betydligt mer och Chase och Cameron än om honom.

Fast riktigt så bra som förra veckan var det som sagt inte... Jag kan inte sluta lyssna på Goldfrapp - Crystalline Green.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Off » ons nov 30, 2005 20:17

2x08
Detta måste sluta i katastrof. Best case scenario är väl att House får sparken efter 13.2 minuter. I värsta fall ligger Foreman död på golvet efter 20 ninjasnabba slag med en käpp.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » ons nov 30, 2005 21:04

The Buffster skrev:2.08Blev lite förvånad över det Forman sa om Chase. Att han inte alls bryr sig om patienterna, inte vill umgås med dom och att han vill vara som House. Jag har inte riktigt tänkt på det, vet inte riktigt om det stämmer heller. Jag tycker ändå att det brukar verka som att Chase bryr sig en hel del.

När jag tänker närmare på det så tycker jag ändå det stämmer, ivarjefall delvis. Det är nån enstaka gång vi fått se Chase bry sig på riktigt, tänker på den lilla tjejen han kysste? Chase är lite klinisk av sig, "detta är mitt jobb", han går inte helt inför det. Hans jobb definierar honom inte, det kan väl däremot sägas om House.

Det var trevligt med ett annorlunda upplägg och speciellt slutet. Foreman is the boss? Haha, kommer bli otroligt intressant att se!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » ons nov 30, 2005 21:11

2.08
Illyria skrev:När jag tänker närmare på det så tycker jag ändå det stämmer, ivarjefall delvis. Det är nån enstaka gång vi fått se Chase bry sig på riktigt, tänker på den lilla tjejen han kysste? Chase är lite klinisk av sig, "detta är mitt jobb", han går inte helt inför det. Hans jobb definierar honom inte, det kan väl däremot sägas om House.

Det är ju egentligen bara Cameron som bryr sig om patienterna fullt ut. Därefter kommer nog House, men det är en bieffekt av att ahn tar sjukdomar så personligt och inte patienterna. Chase tror jag ser läkaryrket som något hans pappa påtvingat honom och han brinner inte för det som de andra. Foreman är mest bara elitistiskt paragrafryttande.

Så jo, det lär bli intressant att se hur det här slutar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » tor dec 01, 2005 0:27

2x08:
Jag tycker att det i början inte var så intressant eller bra som dom senaste avsnitten varit, men sen när man förstod lite mer och det utvecklades blev det bättre och bättre ända tills slutet som var utmärkt.
Yes! Foreman fick vara övervakaren. Det kan bli mycket intressant och bra. :)
När jag väl ser serien gillar jag den väldigt mycket, men sen mellan avsnitten så glömmer jag typ bort hur bra serien är. Just nu längtar jag till nästa avsnitt, men när det avsnittet kommer har jag säkert tappat suget igen... :(
Jag tycker att det skulle vara intressant om dom fick House fick en ny doktor i sitt team som en permanent kataktär.
Det hade varit roligt med någon ny... Ja! En ny karaktär som man tror blivit en regular men sen blir den sjuk och dör i säsongsfinalen. Det vore lurigt och intressant.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » fre dec 09, 2005 15:24

En i huset har börjat se House och jag är onekligen lite imponerad eftersom han sett allt i ett svep utan paus sedan igår.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » fre dec 09, 2005 19:27

noike skrev:En i huset har börjat se House och jag är onekligen lite imponerad eftersom han sett allt i ett svep utan paus sedan igår.

Maratontittning av House. Låter som en mycket vettig människa.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Bender » lör dec 10, 2005 15:05

House är verkligen bäst! Men vad vore serien utan Cameron?

http://www.stuffmagazine.com/cover_girl ... spx?id=322
*hubba hubba*

Förövrigt tycker jag säsongen än så länge varit fantastiskt bra. :)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Off » lör dec 10, 2005 15:08

Tycker hon är snyggare i serien än på de där bilderna. Kan inte sätta fingret på vad det är men något ser fel ut.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » lör dec 10, 2005 15:15

Off skrev:Tycker hon är snyggare i serien än på de där bilderna. Kan inte sätta fingret på vad det är men något ser fel ut.

Hon ser uppsmörjd ut. Glansig fast inte febrigt utan på det där konstgjorda sättet. Det gör att det blir lite plastigt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Bender » lör dec 10, 2005 15:16

Off> jo jag håller med om att hon kanske inte är i sin rätta miljö riktigt.Var bara kul att se något annat än sjukhuskläderna.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Bender » ons dec 14, 2005 15:48

House 2x09
Lagom bra avsnitt, skrattade högt några ggr dock. Hade trott att Forman-Housescenerna skulle vara roligare än dom blev.
Nästa avsnitt har inget datum än.. antagligen nån gång i januari antar jag?!

Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav adolvsson » ons dec 14, 2005 15:50

HAUS!!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » sön jan 15, 2006 22:37

2.10. Bra avsnitt, härligt att de börjar böja lite mer på mallen. Och en Woody-parafras på slutet. Även om jag inte tror att någon förstod det om man inte har hört originalet.

I thought of that old joke, y'know, the, this... this guy goes to a psychiatrist and says, "Doc, uh, my brother's crazy; he thinks he's a chicken." And, uh, the doctor says, "Well, why don't you turn him in?" The guy says, "I would, but I need the eggs." Well, I guess that's pretty much now how I feel about relationships; y'know, they're totally irrational, and crazy, and absurd, and... but, uh, I guess we keep goin' through it because, uh, most of us... need the eggs.

Överhuvudtaget var hela curry-metaforen rätt ansträngd. Cookie dough kan slänga sig i väggen.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » sön jan 15, 2006 23:01

2.10 Håller med caffe om att det var ett bra avsnitt. Men jag vet inte riktigt vad jag tycker om hela House och Stacy grejen. Hon är rätt tråkig. Även om jag ibland gillar vad hon gör med honom så kan det tyvärr också ibland få honom lite tråkigare (läs snällare) och det vill vi ju inte ha.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Illyria » tis jan 17, 2006 16:11

En verkligen välförtjänt Golden Globe! Go House.

Best Performance by an Actor in a Television Series - Drama

Winner: Hugh Laurie for "House, M.D." (2004)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tis jan 17, 2006 16:24

Synd bara att serien tar ett uppehåll till februari.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav wyndham » ons jan 18, 2006 1:52

Blev jätteglad för Golden Globe-vinsten. James Spader har ju ändå så han klarar sig.

Har sett fram till 2x04. Inget bländande än så länge i s2, väntar fortfarande på arc, stones och minskad solbränna. Men ändå smått fantastiskt.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav The Buffster » ons jan 18, 2006 9:22

wyndham: Vänta bara tills 2.07, det var ett sjukt bra avsnitt.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Bender » ons feb 08, 2006 20:53

2x11
Skönt att Stacy försvinner nu.. Tycker avsnittet var ok men det har varit en liten svacka de senaste två avsnitten tycker jag.

Cameron: You wont read your mail but you are opening mine?
House: It said confidential, I wanted to know!

Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav The Buffster » tor feb 09, 2006 21:05

2.11 Tyckte väl att avsnittet var okej men kanske inte så mycket mer. Gillar inte Stacy alls och det har troligen med det att göra. Hade jag gillat henne så hade nog allting varit betydligt mer känslosamt. Nu är jag bara glad över att vi verkar bli av med henne.

Men avsnittet var ändå inte dåligt och som vanligt i House så fanns det mycket oerhört roliga saker, t ex när House sa till Cameron att han älskade henne.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » lör feb 11, 2006 11:00

Jag är fan i minoritet här. Tycker 2.11 var ett av, om inte DET bästa, någonsin. Fullkomligt lysande.

Jag tycker triangeln har fungerat utmärkt och alla sidor som det har öppnat upp hos House spelar perfekt in i karaktären. Jag brydde mig verklígen om både honom, Stacy och i det här avsnittet t.o.m. Mark (scenen i trapphuset var grym). Liiite väl psykoanalytiskt på slutet, men scenerna mellan honom och Stacy... Sådana situationer är lika komplicerade, oavsett vilken nivå av cyniskt, charmigt arsle man tillhör.

"It's always better to know than to not know."

Inte sant, och han vet det så väl, men han önskar likväl att det var så simpelt.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » lör feb 11, 2006 11:36

2.11

Jag tillhör dem som tycker att Stacy varit en totalt ointressant karaktär och jag måste erkänna att jag inte heller är intresserad -- alls -- av hennes och Houses storyline. Nu verkar hon ju försvinna och jag kan bara hoppas att det är för alltid. Det faktum att Sela Ward ser ut som att hon överdoserat med botox har inte hjälpt hennes karaktär så mycket heller.

Tycker att de senaste två avsnitten varit meh. Men hoppas på en förbättring fr.o.m. nu.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » lör feb 11, 2006 11:40

The Buffsters tankar om avsnittet stämde ganska bra med mina egna.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » lör feb 11, 2006 11:44

2.11 The Buffster:

House sa att han älskade Cameron?! :eek: Det har jag totalt missat. Jag antar att det var ett skämt, men hur kunde jag missa det? När sa han det? Varför sa han det?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » lör feb 11, 2006 11:47

AKS skrev:2.11 The Buffster:

House sa att han älskade Cameron?! :eek: Det har jag totalt missat. Jag antar att det var ett skämt, men hur kunde jag missa det? När sa han det? Varför sa han det?

Han sa det så hon skulle bli förvånad och öppna munnen. När hon gjorde det tog han en svabb och körde runt i munnen på henne för att kunna testa henne.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film