av Tob » lör jan 14, 2006 23:20
Till och med avsnitt 12 S2.
Spoilers tom 12
Säsong 1 fokuserade mycket på Brian/Micheal. I grunden kretsade allting kring dessa två och deras speciella vänskapsförhållande. Säsong 2 fokuserar inte alls lika mycket kring Brian/Micheal. Iaf inte på ytan, så som jag upplever det. Det kan vara därför jag tycker hela serien har tappat fokus.
Men, avsnitt 12, så kändes det som man tog upp det hela. Spänningen/känslorna mellan Brian/Micheal är så mystiska. Tror Brian frågade Micheal något i stil med, är du svartsjuk på mig eller Ben? Micheal har inget vettigt svar, och inte heller tittarna. Tyckte det symboliserade mycket av drivkraften i hela serien. Så jag hoppas det fortsätter nu på detta spåret.
Sen. Ted och hela hans storyline drar i nuläget ner hela serien. *gäsp* så fort han är i bild. Tyckte ofta han var rejält underhållande. Rappa repliker och en hel del komik. Men det värsta är att det känns som han drar ner Emmet i det hela. Emmet, som seriens enda, stereotypiska fjolla bjuder fan på mycket underhållning. Men ja, Ted, håller på att förstöra....
Sen. Bra att de tog upp mordet på killen igen. Alltid bra när avsnitt knyter tillbaka till tidigare avsnitt, i direkt mening.
Var stolt nu Ai. Har ägnat massa tankeverksamhet nu åt en serie som jag tycker har gått ner sig fullständigt, men som jag hoppas är på väg tillbaka nu igen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22