Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » fre jan 13, 2006 2:43

4x11
ur minnet:
Debbie: I've always had a soft spot for men in uniforms.
Em: and I've always had a hard spot.

:D

Stackars Emmet har fått sitt hjärta krossat, tycker så synd om honom. Han var så söt när han stod på arenan och vinkade lite försiktigt till fotbollskillen.. :(

Kul att du har börjat titta också, Tob!

ey, är det inte din tur att börja snart?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » fre jan 13, 2006 9:59

Tin!

*does the dance of joy*

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre jan 13, 2006 13:41

*dansar jag med*

Nu ska jag se nästa avsnitt...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » fre jan 13, 2006 17:01

Sett till och med avsnitt 9 av säsong 2 nu.

Allmänna spoilers.
Om man bortser från de 2-3 första avsnitten så tycker jag defintivt det har blivit sämre. Känns som gruppdynamiken har försvunnit bland karaktärerna. Är inte alls lika underhållande att bara lyssna på vad dem säger som det var under iaf andra halvan av säsong 1. Vad det beror på vet jag inte riktigt. Sen tycker jag man har tappat en hel del fokus. Vart är serien på väg?

konstiga storylines som jag har svårt att ta på allvar riktigt om det ens är menat att man skall ta det på allvar. Ted ger upp ett nytt jobb och startar en porrsajt, givetvis går det åt skogen. Emmet ställer upp, och givetvis blir det succe. Emmet blir lokalkändis bland Pittsburgs alla bögar och får till och med åka limosine :rolleyes:

Givetvis är prästen bög och givetvis har Brian satt på honom. Sen Brian och Justin, vad har hänt med dem? Står ju mer eller mindre stilla. Justin har blivit som Brian, eller? antar att det var vad scenariot med College killen skulle visa.

Så jag är förvirrad. Vet inte alls vad jag tycker om serien längre. Men har ju följt tråden lite halvt och det skall ju tydligen bli bättre. Eller har serien helt enkelt ändrat karaktär, till något som inte tilltalar mig?

Lär väl fortsätta att kika några avsnitt till iaf.....
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre jan 13, 2006 17:42

Svar på Tobs spoiler
Jag tyckte inte att serien blev sämre, men det kan hända att den ändrade fokus lite. Det har jag faktiskt inte tänkt på, får se hur det känns vid en omtitt. Justin och Brian-historien känns dock alltid i hjärttrakten för mig, så där har jag inga klagomål. Dock kan jag hålla med om att vissa av dom andra sidohistorierna, om dom andra karaktärerna, känns lite tråkiga. Emmet är världens charmigaste, men ibland får inte han det uttrymme han förtjänar. Ted gillar jag ju inte alls, ja, det vet ni ju, det har jag gnällt om redan. Så sammantaget så engagerar dom inte lika mycket, men för mig räckte det med B och J för att jag skulle vara mer eller mindre frälst. ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » fre jan 13, 2006 18:32

Tob:

Som dom allra flesta serier så har ju QaF också svackor, och du har sprungit in i en av dom, enligt mitt tycke.

Justins karaktärsändring för mig har mer att göra med att han försöker vara Brian till lags. Försöker "gilla läget". Sista scenen med collage-killen - Justins blick och ansiktsuttryck där - tycker jag säger en hel del. Det är inte han. Han är inte sån. Men han försöker göra om sig.

Glad att du bestämt dig för att hänga kvar en stund till...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre jan 13, 2006 19:38

4x12
Vad var det för gul sak som Emmet hade på sin cykel? En anka eller nåt? :D

Bröllopet var lite smörigt, men ok, det gick väl an. Tur att polisen hann fråga Debbie innan hon åkte, var rädd för att det skulle hända nåt innan hon kom tillbaks. Jag vet inte om det var Tams kommentar till dessa avsnitt (inte spoilern för den läste jag inte) som gör att jag sitter och väntar på en katastrof eller nåt riktigt jobbigt eller bara en dålig storyline. Nästa som i en Joss-serie:ska nån dö, eller vad ska hända... Ska handla lite mat, sen fortsätta på säsongsavslutningen.

Angående Em och Ted: Blev nervös att det skulle bli nåt mellan dom igen, men Emmet verkade bromsa. Tur det, dom ska inte vara tillsammans, enligt min mening.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » fre jan 13, 2006 20:24

Ai skrev:Tob:

Som dom allra flesta serier så har ju QaF också svackor, och du har sprungit in i en av dom, enligt mitt tycke.

Skönt att du säger att det är en svacka. Det känns betryggande och motiverar mig själv att fortsätta. Det är roligt att ha en serie att titta på som man inte följer veckovis (och som man inte sett förut). Jag gillar film, men många gånger är det jäkligt behagligt att bara behöva titta i 45 minuter.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre jan 13, 2006 22:22

4x14
Nu har manusförfattarna beslutat sig för att bryta upp mellan Brian och Justin igen, och när precis när Brian ber Justin att flytta in igen. Såklart jag vill att Justin ska få åka till L.A, det är ju en one-in-a-lifetime chans... men.. :(

I övrigt har jag inte så mycket att säga om avsnittet. Ted gnäller på Emmet, fastän Em bara försöker att hjälpa till men det blev ju bra på slutet ändå. Kossorna lyssnade ju också på hans möte. :)

Tycker det var lite tråkigt att Debbie och polisen inte ska gifta sig, och anledningen är lite långsökt. Tror knappast att det kommer göra nån skillnad att Debbie vägrar gifta sig, då måste hon nog få fler som följer efter henne, eller åtminstone att hon försöker skapa debatt i media. Jaja, leva i synd är ju egentligen bättre, jag är inte så mycket för äktenskap egentligen.

Är det bara jag som tror att Lindsey och Melanie blir tillsammans igen? ;) Eller ska dom joss-a oss och försöka med "pain is good". Jag tycker mest synd om barnen jag, men det kanske är lika bra.

Ett helt ok avsnitt, men som säsongsavslutning betraktat så, ja, jag vet inte.
Tur att jag kan se nästa avsnitt ikväll. Jag menar hur gick det mellan Brian och Justin nu då?
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » fre jan 13, 2006 23:14

Tin:

[QaF 4x14]

Jag gillar det här avsnittet - helst B/J delen.

Höjdpunkter för mig:
- B och M's snack vid kyrkogården(?) om B's anledning till cykelloppet.
- Målgången. Hur B vill ge upp men kämpar vidare när han ser att J står vid mållinjen (även om jag tycker att dom kunde frame:at bilden annorlunda och lägga Deb i ofocus... ja,ja petitesser...)
- B/J scenen hemma i loftet. Hela den scenen är så skön. Man riktigt känner hur varmt och tryggt det är efter kylan på cykeln där på kuddarna på golvet. Sen hur B räknar upp saker han ska göra annorlunda och börjar med ytliga saker (The bedroom. Getting rid of that thing over the bed!) och J "stänger av" honom direkt - med tanken att det är bara mer av B's bullshit ytlighet, och sen släpper B bomben... *suck* :lovebunny:

Sen gillar jag verkligen Teds AA möte med kossorna. Det börjar som en typisk komediscen, men blir väldigt rörande för att sluta med ett litet fniss (Now we usually go for coffee...).

[alla repliker fritt ur huvudet - om dom är korrekta ber jag om ursäkt för att jag verkligen inte haft nåt LIV!!]

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre jan 13, 2006 23:31

Ai:
Du har ju så rätt. Som vanligt är det ju B/J-bitarna som är bäst. Och Emmet och Debbie, dom är så härliga, I love them. Debbie och Em tillsammans, då flyger det one-liners! Tyckte väl bara att det var vissa saker som kändes lite avslagna, men visst var cykelscenen fin, om dom hade fokuserat lite mera på B och J. Fussy, moi? liiite kanske. :) Och scenen i Brians lägenhet var ju bland dom bästa. Jag tänker skylla ev avslagenhet på regissören, har dom förresten olika regissörer för olika avsnitt tro?

Det är nog bra att ha möte med kossor, dom är nog bra lyssnare. Jag gillar kossor. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » lör jan 14, 2006 1:39

5x01-02
Yay! Det här var ju jättebra!

Inget avslaget alls i dessa avsnitt, skådisarna funkade bra i nästan alla scener, Emmet är gullig, Ted är jobbig, Mikey är störig fast ändå gullig, och Melanie och Lindsey är lite tråkiga som vanligt. Brian och Justin magiska tillsammans igen. Allt är som det ska i QAF-världen. Nu menade jag inte alls att låta gnällig, jag gilllade det ju! Stort uppryck från slutet av säsong 4. Jag var dock lite nervös för att jag inte skulle få nån försonings/komma hem-scen mellan Brian och Justin, men se det fick jag också på slutet. :D Kommer dock i fortsättningen att vara lite orolig för att Justin ska dra iväg till L.A igen. Jag tycker om när han får vara med mycket, speciellt med Brian. Han är ju faktiskt Sunshine. ;)

Favoritscen? När Justin kittlar Brian och tvingar honom att erkänna att dom hade haft bra sex (för jag har för mig att det var orsaken). Väldigt charmigt. :)

Funkar den där grejen med blusen verkligen? Jag tyckte att den såg alldeles för jämn ut i färgen för att det skulle vara trovärdigt, om den hade varit lite mera flammig så hade jag köpt det. Fast å andra sidan har jag aldrig färgat en blus i vin heller så jag vet ju inte hur resultatet blir...

Teds nya look? Åh herregud... Eminem? Varför kan han inte bara snagga det eller nåt om han nu börjar bli flintis? :rolleyes:

Pearl inside the shell. Det var fint sagt. Emmet: :lovebunny:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » lör jan 14, 2006 1:51

Tin: [5x02]

Jag blir så kär i Justin varenda gång han kommer hem till loftet för första gången! Han är så vacker när han står där med luggen i ögonen och bara ler åt Brian! Tydligen tycker Brian samma sak... ehem.... :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör jan 14, 2006 2:11

Ai skrev:Tin: [5x02]

Jag blir så kär i Justin varenda gång han kommer hem till loftet för första gången! Han är så vacker när han står där med luggen i ögonen och bara ler åt Brian! Tydligen tycker Brian samma sak... ehem.... :D

Så sant! Vilken tur att han har lugg igen! ;) Håller med dig om varje ord. Sunshine! :lovebunny:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » lör jan 14, 2006 18:44

5x03
Bra avsnitt igen. Fast det bröt på slutet innan eftertexterna, precis när Justin och Brian skulle fira i the backroom, jag hoppas att det inte var nåt speciellt efter det som man vill se...

Ska Debbie sluta på Liberty Diner? Noooo, I will miss her, dom får lov att ha med henne massa ändå, jag älskar hennes sätt att prata med grabbarna..

Tycker att dom får lov att avsluta den här vårdnadstvisten nu, eller inom dom närmaste avsnitten i alla fall. Jobbigt, och jag tycker synd om barnen. Som skilsmässobarn så vet jag hur jobbigt det är att slitas mellan föräldrarna, och den stackars ungen är ju inte ens ett år än. Skärp er! Ni var ju kompisar en gång i tiden, ska det verkligen behöva bli såhär. Hmf.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » lör jan 14, 2006 19:36

Tin: [5x03]

Jag är oxå skiljsmässobarn, men jag slets inte emellan, skuffades snarare över på mamma helt. Men trots det så avskydde jag verkligen Michael i det här avsnittet! Snacka om egennytta! Han tänker verkligen inte på JR. Sen irriterar jag mig på Ben's flathet - han säger aldrig nåt i konflikterna som Michael hamnar i/skapar.

Mel kör ju sitt vanliga hetlevrade race, så henne förlåter jag lättare.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör jan 14, 2006 20:32

Ai: 5x03-4
Även om jag egentligen tycker att även Michael borde få umgängesrätt med sin dotter, så kan dom ju inte börja när hon är spädbarn, herregud. Det kanske hade varit en annan sak om hon hade växt upp med Michael så hon kände sig trygg med honom, men att plötsligt inte ha sin mamma där, den som har burit en varje koliknatt, det är ju inte schysst alls. Han kan väl få ha henne några timmar över dagen nu medans hon är liten, och sen få ha henne över natten när hon inte är spädbarn längre. Suck, hopplösa vuxna.

Wtf! Även i det här avsnittet så klipptes eftertexterna bort, vad missade jag?! I don't like it, jag vill vara säker på att jag har sett allt, och ofta så är ju avslutningsscenen något speciellt..

Alltså Brian är nästan som en unge med Aspbergers ibland, han kan inte leka snällt med andra och anpassa sig, utan måste alltid köra sitt race (tänker bla på den där middagen). Man skulle kunna säga att det är att inte vända kappan efter vinden men man skulle kunna säga att det är lite arrogant och barnsligt också. Men det är ju Brian. Han blir förlåten för att han och Justins scener ihop fortfarande är bäst. Justin förresten, hans samtal med Lindsey var fint tycker jag, nu blev jag ännu mer förtjust i honom. :lovebunny:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » lör jan 14, 2006 21:31

5x05
Äntligen har dom tagit sitt förnuft till fånga, jag höll på att bli galen på allihopa... Nu kanske JR kan få lite lugn och ro.

Syfilis? Huuuuuga. :eek: Tror Justin på allvar att Brian skulle bli monogam? Sen tycker jag att det här eviga tjatet om monogami vs promiskuitet (haha, vad heter det egentligen?) börjat bli lite uttjatat, och det kan vara bra om dom ger Brian några andra repliker som inte handlar om monogamin förkastlighet.

Stackars Hunter, jag tycker så synd om honom, men anade hela tiden, fr.o.m badbassängsincidenten, att det skulle sluta med honom på gatan igen. Hoppas att det löser sig, Hunter som någorlunda skötsam men ändå med den där rättframma personligheten, är en härlig karaktär tycker jag.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » lör jan 14, 2006 21:37

Tinwiel skrev:5x05
Tror Justin på allvar att Brian skulle bli monogam? Sen tycker jag att det här eviga tjatet om monogami vs promiskuitet (haha, vad heter det egentligen?) börjat bli lite uttjatat, och det kan vara bra om dom ger Brian några andra repliker som inte handlar om monogamin förkastlighet.

Så fort det blir lite lycka och lugn så ska det whackas till ordentligt. Tyvärr inga vampyrer och demoner i den här serien, så då blir det Brian som får klampa på och vara odräglig igen och Justin får bli desperat och ledsen... tyvärr.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör jan 14, 2006 21:55

Ai skrev:
Tinwiel skrev:5x05
Tror Justin på allvar att Brian skulle bli monogam? Sen tycker jag att det här eviga tjatet om monogami vs promiskuitet (haha, vad heter det egentligen?) börjat bli lite uttjatat, och det kan vara bra om dom ger Brian några andra repliker som inte handlar om monogamin förkastlighet.

Så fort det blir lite lycka och lugn så ska det whackas till ordentligt. Tyvärr inga vampyrer och demoner i den här serien, så då blir det Brian som får klampa på och vara odräglig igen och Justin får bli desperat och ledsen... tyvärr.

:cry: Men lilla Sunshine...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » lör jan 14, 2006 22:09

Kan inte låta bli att höra Dru glatt berätta för Spike att hon döpt hunden till Sunshine! (Med hennes överlyckliga falsett-tonfall också!)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör jan 14, 2006 22:27

Ai skrev:Kan inte låta bli att höra Dru glatt berätta för Spike att hon döpt hunden till Sunshine! (Med hennes överlyckliga falsett-tonfall också!)

Haha! Det har jag glömt bort. Vilket avsnitt är det? :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » lör jan 14, 2006 23:03

Tinwiel skrev:
Ai skrev:Kan inte låta bli att höra Dru glatt berätta för Spike att hon döpt hunden till Sunshine! (Med hennes överlyckliga falsett-tonfall också!)

Haha! Det har jag glömt bort. Vilket avsnitt är det? :D

Blev faktist tvungen att kolla upp det - nu var det längesen jag hade en komplett omtitt av BtVS! KUL - nåt att se fram emot!

Det är 2x17 Passion:
[Ingen extremspoiler, men ändå...]

DRUSILLA: I brought something for you. (offers puppy to Spike) Poor thing. She's an orphan. Her owner died... without a fight. Do you like her? Hmm? I brought her especially for you... to cheer you up. And I've named her... Sunshine! Open wide. (he looks away) Come on, love. You need to eat something to keep your strength up. Now, rrrrr, open up for mummy.

SPIKE: I won't have you feeding me like a child, Dru.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tob » lör jan 14, 2006 23:20

Till och med avsnitt 12 S2.

Spoilers tom 12
Säsong 1 fokuserade mycket på Brian/Micheal. I grunden kretsade allting kring dessa två och deras speciella vänskapsförhållande. Säsong 2 fokuserar inte alls lika mycket kring Brian/Micheal. Iaf inte på ytan, så som jag upplever det. Det kan vara därför jag tycker hela serien har tappat fokus.

Men, avsnitt 12, så kändes det som man tog upp det hela. Spänningen/känslorna mellan Brian/Micheal är så mystiska. Tror Brian frågade Micheal något i stil med, är du svartsjuk på mig eller Ben? Micheal har inget vettigt svar, och inte heller tittarna. Tyckte det symboliserade mycket av drivkraften i hela serien. Så jag hoppas det fortsätter nu på detta spåret.

Sen. Ted och hela hans storyline drar i nuläget ner hela serien. *gäsp* så fort han är i bild. Tyckte ofta han var rejält underhållande. Rappa repliker och en hel del komik. Men det värsta är att det känns som han drar ner Emmet i det hela. Emmet, som seriens enda, stereotypiska fjolla bjuder fan på mycket underhållning. Men ja, Ted, håller på att förstöra....

Sen. Bra att de tog upp mordet på killen igen. Alltid bra när avsnitt knyter tillbaka till tidigare avsnitt, i direkt mening.

Var stolt nu Ai. Har ägnat massa tankeverksamhet nu åt en serie som jag tycker har gått ner sig fullständigt, men som jag hoppas är på väg tillbaka nu igen.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Ai » lör jan 14, 2006 23:40

Tob - såklart är jag suprastolt över dig!

Relationen M/B går igenom en transformation, den omdaningen som alltid sker med vänskap under uppväxten om den håller sig upp i vuxen ålder. Nya gränser sätts, nya sätt att förhålla sig till varandra bildas. Och det sliter på vänskapsband.

I början när jag förklarade QaF/US på BF så har jag för mig att jag beskrev en av skillnadena mot QaF/UK är just att den inte har samma fokus i långa loppet. Relationen Michael/Vince och Brian/Stuart börjar lika i serierna men i US skiftar den i slutet av s 1 (i mina ögon) och den centrala relationen blir mer och mer Brian och Justin - något som aldrig hände i den engelska förlagan. Om serien vinner eller förlorar på det är väl en smaksak. Jag tycker varken eller ska jag vara ärlig att erkänna - jag älskar båda likvärdigt! Men till syvende och sisdt så är det två olika serier.

Sen kan jag hålla med om Ted-archen. Den är trist. Han som karaktär kan inte bära upp en egen centralhandling. Han funkar utmärkt - till och med lysande - som sidekick och som Puff till Emmets Piff. Men tyvärr så blir han ointressant lite för ofta och lite för mycket när han är ensam.

Jag hoppas att du hänger kvar iallafall, även om du verkar besviken.

Zoë är olycklig - jag måste rusa. Men jag återkommer gärna till det här ämnet, för det känns som om jag inte hunnit få med allt jag ville skriva...
Senast redigerad av Ai lör jan 14, 2006 23:41, redigerad totalt 1 gång.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör jan 14, 2006 23:41

5x06

Stackars Justin. Men vi gick ju igenom det här i säsong 2, har han inte förstått att det inte går att förändra Brian? Eller rättare sagt, Brian är förändrad, men han vägrar att erkänna det, och att erkänna minsta "svaghet" hos sig själv, så han försöker nedvärdera alla andra som åtminstone försöker. Hur gullig Justin än är, så kanske det inte går längre. Noooooo, not my favourite relationship. Brian, för fan, skärp dig! Grrr. Blir så sur på dig ibland. :evil: Nu måste det hända nåt nytt på den fronten, antingen hos Justin eller hos Brian. Hehe, rätt åt Brian att han är orolig för att ingen längre vill ha honom nu när han är "gamgubbe". Det är inte lätt att vara vacker. :rolleyes:

Men Hunter kan inte flytta, det blir fel, han måste komma tillbaks. Vad ska han göra på gatan? Stackars grabb.

Debbie är tillbaks på The Diner! Jippi!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » lör jan 14, 2006 23:47

Svar till Tobs spoiler
Jag håller med dig fullständigt angående Ted och Emmet. Emmet är ett riktigt charmtroll men Ted gillar jag inte alls, så jag föredrar att Ted är med så lite som möjligt och att Emmet får många scener utan Ted. Så den relationen och den karaktärer är en av seriens största svagheter. När Emmet får leka för sig själv utan Ted så blir QAF så mycket bättre.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » sön jan 15, 2006 0:21

Ai skrev:I början när jag förklarade QaF/US på BF så har jag för mig att jag beskrev en av skillnadena mot QaF/UK är just att den inte har samma fokus i långa loppet. Relationen Michael/Vince och Brian/Stuart börjar lika i serierna men i US skiftar den i slutet av s 1 (i mina ögon) och den centrala relationen blir mer och mer Brian och Justin - något som aldrig hände i den engelska förlagan. Om serien vinner eller förlorar på det är väl en smaksak. Jag tycker varken eller ska jag vara ärlig att erkänna - jag älskar båda likvärdigt! Men till syvende och sisdt så är det två olika serier.

Jo, jag kan hålla med om att det rätt tidigt i säsong 1 görs klart att Brian/Justin kommer vara en central del i serien. Ifs, tycker jag deras relation har stått jäkligt stilla under första halvan av säsong 2 också. Kan det ha med att jag tycker att Brian/Micheal har hamnat ur fokus? Eller kanske jag kan uttrycka det som så att Micheal påverkar Brians relationer, och Brian påverkar Micheals relationer just pga. deras ytterst speciella vänskapsförhållande.

Eller fan, pratar jag massa gojja, känns inte riktigt som jag kan formulera mig på ett vettigt sätt och få fram vad jag menar riktigt. Ifs, jag har inte sett så långt än, poängen var iaf att Micheal/Brian känns jäkligt viktig för serien.

Ai skrev:Jag hoppas att du hänger kvar iallafall, även om du verkar besviken.

Zoë är olycklig - jag måste rusa. Men jag återkommer gärna till det här ämnet, för det känns som om jag inte hunnit få med allt jag ville skriva...

Jo, jag lär nog hänga kvar. Mycket av vad jag skrev när jag hade sett färdigt säsong 1 kvarstår, att serien stundtals är väldigt underhållande. Bara att jag känner mig lite besviken över utvecklingen, men att jag tycker framförallt avsnitt 12 hintade om att serien (så som jag vill ha det) kan rycka upp sig.

Återkom gärna. Nästan lite tråkigt att serien inte diskuterades mer såpass här tidigt. Nu är det ju nya kommentarer från Tin efter varje avsnitt. Har ju massa svart att läsa framöver.....om jag håller mig kvar.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Ai » sön jan 15, 2006 0:33

Tob skrev:Återkom gärna. Nästan lite tråkigt att serien inte diskuterades mer såpass här tidigt.

Mitt största problem med att diskutera QaF är att jag så himla lätt spoilar när jag försöker argumentera min ståndpunkt... (Men jag håller på att bättra mig! ) Anledningen är, tror jag, att jag sett serien så många gånger under så kort tid att det liksom flyter ihop.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tam » sön jan 15, 2006 0:40

Ingen bör lägga ner att titta på serien innan 5x10. Tinwiel är snart där...
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film