Wonderfalls (Tim Minear)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eynosh » tis dec 13, 2005 1:03

Off skrev:Självklart var det på Fox.

Överraskar mig inte ett dugg...
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Matt » tis dec 13, 2005 22:00

Nu har jag bara ett avsnitt kvar. Och det gör ont. Det är så bra att det gör ont. Caroline är så bra så det gör ont. Jag vill inte att det ska vara slut. Nån måste ge den tjejen en riktigt bra roll i en dramaserie som går i 10 säsonger.
Nu ska jag hälla upp ett stort glas vin och se slutet.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Matt » tis dec 13, 2005 22:57

Fyfaaaaaaaaan. Vad jääääävla bra!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav carre » tis dec 13, 2005 23:04

Matt skrev:Fyfaaaaaaaaan. Vad jääääävla bra!

:D

the wonderfalls-love is undeniable
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Matt » tis dec 13, 2005 23:27

Jag har en svaghet för kanadensiska tjejer som säger aboooot. ;)
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav noike » tis dec 13, 2005 23:29

Matt skrev:Jag har en svaghet för kanadensiska tjejer som säger aboooot. ;)

One of us! One of us!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Matt » tis dec 13, 2005 23:31

Jag erkänner. Jag borde lyssna mer på dig Noike.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Off » tis dec 13, 2005 23:32

Matt skrev:Jag erkänner. Jag borde lyssna mer på dig Noike.

Living on the edge.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » tis dec 13, 2005 23:41

Känns som det börjar bli dags för en omtitt av Wonderfalls snart. Boxen står i hyllan och retas.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Matt » tis dec 13, 2005 23:43

Illyria skrev:Känns som det börjar bli dags för en omtitt av Wonderfalls snart. Boxen står i hyllan och retas.

Det är kul, jag trodde jag och Illyria tyckte väldigt olika om mycket.
Men om Wonderfalls tycker vi helt lika.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Tob » fre dec 30, 2005 2:07

Jag har tittat på Wonderfalls dem senaste dagarna. 7 avsnitt har det blivit än så länge. Serien har en hel hoper av massa charm, större delen kommer ifrån Jaye, Caroline Dhavernas kan leverara sina repliker med en sådan komisk tajming att till och med jag sitter och små ler, nära på hela tiden. Så fort hon är i bild iaf.

I övrigt tycker jag inte alls det har varit något märkvärdigt. Småroligt och lite halvt om halvt underhållande, men varken speciellt engagerande eller intressant. Det jag egentligen ville ha sagt också var att jag tycker avsnitt 7 är det bästa hittils, första avsnittet jag faktiskt ja, engagerade mig litegrann i. Det bådar gott. Jag räknar med att jag kommer inse om sådär 6-7 avsnitt att Wonderfalls är kanon, och att jag åter igen kan få koncentrera mitt hat och bitterhet mot ett tv-bolag.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav eynosh » fre dec 30, 2005 9:01

Kände på samma sätt Tob. Kom även att känna på samma sätt som du lägger upp det.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Matt » fre dec 30, 2005 11:56

Jag älskar älskar älskar Wonderfalls.
Satt och tänkte på tunnelbanan i morse att jag önskade att 2006 skulle bjuda på en lika charmig serie som fullkomligen sveper undan fötterna på mig.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav noike » fre dec 30, 2005 12:19

För mig var det samma sak som Matt -- jag var superfast en minut in i piloten.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre dec 30, 2005 12:41

noike skrev:För mig var det samma sak som Matt -- jag var superfast en minut in i piloten.

Jag med, men efter piloten sjönk det undan en stund (tyckte inte att "Karma Chameleon" och "Wound-Up Penguin" var lysande första gången, men de växer under omtitt) tills jag såg "Crime Dog" och "Lovesick Ass" och var fast för gott.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav qarlsson » fre dec 30, 2005 14:45

noike skrev:För mig var det samma sak som Matt -- jag var superfast en minut in i piloten.

Samma här. Vid närmare eftertanke tror jag ingen serie lyckats få mig så kär så snabbt.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav noike » fre dec 30, 2005 14:47

qarlsson skrev:

Samma här. Vid närmare eftertanke tror jag ingen serie lyckats få mig så kär så snabbt.

Firefly gick lika snabbt, men jag tror det är allt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav qarlsson » fre dec 30, 2005 15:07

noike skrev:
qarlsson skrev:

Firefly gick lika snabbt, men jag tror det är allt.

Där sa du nåt. Firefly ligger inte långt efter i min bok. Inte långt efter alls. Jag minns att hela stämningen och atmosfären i Firefly precisionsmässigt träffade läskigt rätt rakt in i själens djupaste tv-seriehungrande vrå. Och Fillion. Icke och aldrig att förglömma. Mr. Fillion.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav AKS » fre dec 30, 2005 15:51

Wonderfalls sällar sig till ens tor hög med serier som jag inte blivit kär i alls. Den är bra, men det är inte en serie jag lyckades uppbåda engagemang och större intresse för. Finns nog minst 20 serier som jag tycker är bättre.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » fre dec 30, 2005 16:18

Det är konstigt det där med vad som får folk att gilla något. Jag var inte helt övertygad om hur bra Wonderfalls var första gången jag såg serien. Visst då såg jag inte alla avsnitt och så pga att jag inte orkade se dåliga releasar. Andra gången när jag såg igenom serien på DVD började jag dock älska den.

Kan inte sätta fingret på om det bara var mitt allmäna humör eller om det var de dåliga ripparna första gången men konstigt är det iaf.

Sen kan man ju fråga sig varför jag älskar vissa serier som andra verkar avsky, läs det mesta jag gillar inom anime. Samtidigt orkar jag inte titta på serier som andra älskar, läs VM. Detta trots att vi på väldigt mycket annat har samma smak.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » fre dec 30, 2005 16:21

Ja, det är mycket fascinerande. Vi har ju BtVS som utgångspunkt, men även om det på ytan är samma saker som gör att vi uppskattar serien så är det nog inte det på djupet (jag kan fortfarande inte fatta att Never Leave Me vann över Once More, with Feeling i vår turnering). Det som gör att vi uppskattar olika avsnitt av BtVS och olika scener och har olika favoritkaraktärer är nog det som gör att vi tycker om och uppskattar helt olika serier i övrigt. Man ser olika saker i serierna.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre dec 30, 2005 16:28

AKS skrev:(jag kan fortfarande inte fatta att Never Leave Me vann över Once More, with Feeling i vår turnering)

Fast det där berodde ju helt och hållet på att folk började proteströsta när ett avsnitt hade varit med "förlänge".
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Matt » fre dec 30, 2005 16:33

Sen finns det ju såna som gillar ALLA serier (Lwes)
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav qarlsson » fre dec 30, 2005 16:35

AKS skrev:Ja, det är mycket fascinerande. Vi har ju BtVS som utgångspunkt, men även om det på ytan är samma saker som gör att vi uppskattar serien så är det nog inte det på djupet (jag kan fortfarande inte fatta att Never Leave Me vann över Once More, with Feeling i vår turnering). Det som gör att vi uppskattar olika avsnitt av BtVS och olika scener och har olika favoritkaraktärer är nog det som gör att vi tycker om och uppskattar helt olika serier i övrigt. Man ser olika saker i serierna.

Väl uttryckt syster. variationerna i smak, uppfattning och tycke är vad som kännetecknar oss som individer samtidigt som det finns en förenande grund att samlas runt. Och tack och lov för variationer och olika uppfattningar emellan oss. Det stimulerar, skapar nya infallsvinklar och gör en till och med frustrerad ibland. Men i slutändan..mångfald.. Aint it a goddam beauty, ey? :)
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav caffeineaddict » fre dec 30, 2005 17:47

noike skrev:
AKS skrev:(jag kan fortfarande inte fatta att Never Leave Me vann över Once More, with Feeling i vår turnering)

Fast det där berodde ju helt och hållet på att folk började proteströsta när ett avsnitt hade varit med "förlänge".

Absolut. Det var en illa fungerande omröstningsform från början. Är fortfarande övertygad om att "Becoming, Part Two" hade vunnit om folk hade orkat rösta på den så länge. Hur mycket jag än älskar "Chosen" kan jag inte tro att den hade vunnit om metoden hade varit annorlunda.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » sön jan 01, 2006 19:20

Den postiva utvecklingen jag hade hoppats på kom aldrig riktigt. Om man bortser från pilotavsnittet så ligger defintivt dem bästa avsnitten på den andra halvan av serien. Så visst blir den bättre ju längre in man kom, men inte så fasligt, nä Wonderfalls blir aldrig så mycket mer än vad jag skrev sist. På sätt och vis bra då jag slipper och slita mitt hår i stycken och förbanna mig över att ytterligare en suverän serie har lagts ner.

Nu kan jag bara tycka synd om alla som verkligen tycks älska serien, och givetvis tänka lite oförstående om Fox och hur deras tankegångar kring serier osv fungerar. Den behandling Wonderfalls fick saknar logik.....väldigt mycket.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Bender » fre apr 21, 2006 23:48

Har påbörjat en omtitt av serien med en kompis, jävlar var bra den är! :)
Ännu bättre än första gången.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav eriked » lör apr 22, 2006 0:44

Har sett två avsnitt nu 1x03 och 1x04

03 var jag inte så imponerad av, mest tyckte jag att det var lite små lustigt, dramaserie fast inte så dramatiskt och en komediserie fast inte så jätteroligt

04 var däremot mycket bättre, betydligt roligare och mer dramatisk. Ska ta och fortsätta och se resten

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Spuffy » mån jul 03, 2006 17:06

Såg Wonderfalls förra veckan tillsammans med systra mi - och båda fastnade på en gång! Redan första avnsittet var vi fullkomligt överens om att detta är en underbar serie. Resten av avsnitten bara flög förbi och hips vips hade vi sett allt. Caroline Dhavernas samt seriens charm gjorde det omöjligt att sluta titta och även om vi inte hann med alla avsnitt på en kväll så hann vi på två. Det enda minuset med det var att avsnitten tog slut så fort... vilket förstås gör mig arg som ett bi för att denna jättefina serie inte fick fler än 13 (visst var det 13?) avsnitt. Fy.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav noike » mån jul 03, 2006 17:28

Spuffy skrev:Det enda minuset med det var att avsnitten tog slut så fort... vilket förstås gör mig arg som ett bi för att denna jättefina serie inte fick fler än 13 (visst var det 13?) avsnitt. Fy.

Jupp. Satans svin. Samtidigt sparkade just de 13 avsnitten häck med det mesta så egentligen kan man inte klaga. Eller jo, bara 13 jävla avsnitt. Jag blir arg. Igen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film