Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav brat » mån dec 26, 2005 17:41

En sak är helt säker. Vad man än säger om vad ungdomar tycker och tänker om SVT. Supernatural kommer att få FLER tittare på SVT än på någon annan kanal. Detta pga det enkla faktum att de har fler tittare på alla sina program, då de når ut till många fler människor. Dessutom slipper vi som sagt reklamavbrott och det fungerar bra i en sån här intensiv serie! Sedan finns, enligt mig, andra nackdelar med att Supernatural hamnar på SVT. Främst att SVT inte behöver slåss om tittare. Givetvis är detta även en fördel då serien inte är lika beroende av tittarsiffror eller reklamsponsring som på mer kommerciella kanaler. Men nackdelen är att SVT kan behandla sina serier lite som de vill. Ingen reklam för serien eller ett års uppehåll utan vidare förklaring är mer regel än undantag, tyvärr.

Men vi får hoppas på det bästa! :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav LWes » mån dec 26, 2005 23:35

En sak som gör att ungdomar kanske inte gillar SVT kan väldigt mycket ha att göra med UR som dom visar hela dagarna. När man zappar runt bland kanalerna mitt på dagen och MTV och ZTV har musik och Kanal 5, TV4 och TV3 har tv-serier eller annan underhållning visar SVT 1-2 värdelösa saker från UR. ÖnskeBusan är ett bra exempel. En man som är utklädd till hund som pratar teckenspråk och gör dumma saker o.s.v.
Dom visar kanske en del bra filmer på kvällarna men amerikanska tv-serier har dom inte mycket av. Dom har ju även mycket eget, inte så mycket serier kanske, men en hel del fakta-serier och sånt.
Om man ser på tablåerna för SVT 1 och 2 är det t.ex. ikväll ingenting roligt på.
Så jag förstår absolut vad ungdomar inte gillar med SVT. Deras utbud är helt enkelt tråkigt. Var det så att dom har EN timmes-slot i veckan för amerikanska tv-serier eller? Då det är typ den enda slags underhållning jag är intresserad av att se (om jag inte redan sett det) och jämfört med t.ex. Kanal 5 som har massvis av sånna serier så är det ju ingen tvekan om vilken kanal jag skulle välja om jag fick välja en.
Nu följer jag knappt någon serie på TV, men dom jag gör spelar jag in för att kunna se, och då spolar jag bara förbi pauserna, så att SVT är utan reklam tycker jag inte är viktigt, även om det kanske är att föredra. I tv-serier är det bra, men att se en hel &%¤# film utan pause är inget jag vill. Det är i så fall på dvd då man själv kan pausa, men att inte ha någon kontroll över pauserna och vara tvungen att se hela i ett är jobbigt. men det kanske inte hör till saken.

Jag ska säga till några pers att se serien när den börjar om någon här säger till i förväg, för jag har ingen koll på tablåerna längre ;)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Chosen » ons dec 28, 2005 16:06

Det här skrev jag på access så jag bör skriva det här inne också, antingen får Supernatural Cold case gamla Lördagar kl 21:20 tid eller Nip tucks gamla söndag 21:20 tid, men glöm inte Supernatural fans, vi måste ta vårat ansvar och göra reklam för andra ungdomar.
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav Lipton » ons dec 28, 2005 16:07

Chosen skrev:andra ungdomar.

????????
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav Chosen » ons dec 28, 2005 16:12

sorry, andra människor = )
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav brat » tor dec 29, 2005 0:09

Chosen skrev:Det här skrev jag på access så jag bör skriva det här inne också, antingen får Supernatural Cold case gamla Lördagar kl 21:20 tid eller Nip tucks gamla söndag 21:20 tid, men glöm inte Supernatural fans, vi måste ta vårat ansvar och göra reklam för andra ungdomar.

Tror du det eller vet du det?
Det är ju en himla skillnad. Lördag 21:20 är en helt värdelös tid. Söndag 21:20 är en helt normal tv-tid.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Chosen » tor dec 29, 2005 14:19

I think so
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav brat » tis jan 03, 2006 23:02

En vecka kvar till ett nytt Supernaturalavsnitt! :D Har sett trailern och den var så klart bra! :)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Chosen » ons jan 04, 2006 0:49

Brat är hungrig efter lite Supernatural ; )
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav Lipton » ons jan 04, 2006 12:34

Har sagt åt bror min att ladda hem serien så jag hoppas och väntar att jag också får se den snart. Väntar man på något så här gott så kan man bara vänta för länge.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav Chosen » ons jan 04, 2006 14:11

Ett måste när man ska se på Supernatural är att det måste vara mörkt i rummet = ) och tiden på dygnet ska väl vara kväll//natt, fast man kan tycka olika på den punkten = )
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav Tob » lör jan 07, 2006 4:58

Såg första avsnittet precis nyligen. Är inte överförtjust. Känns som en halvtaskig skräckfilm på 45 minuter. Varken mer eller mindre.

Men forsätter och ser några avsnitt till....och se om det är värt att följa i vår.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Lipton » lör jan 07, 2006 9:11

Nu har jag sett tom Asylum och jag tycker att serien är mycket bra. Man blev ordentligt skrämd vid fler tillfällen.

1 - 10
1: Pilot
2: Wendigo

3: Dead In The Water : rös när jag såg den där sjön, man bara "vet" att det finns något där nere. Kul att se Amy Acker, men hon var samma samma.

4: Phantom Traveler : Skapligt avsnitt. A hunk of burning.....som visar sig vara sårbar när det kommer till att flyga, det är sexigt.

5: Bloody Mary : Jag kommer att ha problem med speglar i några dagar i alla fall, var väl ett av de otäckaste avsnitten, när hon krälade ur spegeln a lá "The Ring" vis. Tycker inte om männinskor som går så där ryckigt.

6: Skin : var bra, två Jensen, bättre kan det inte bli.

7: Hook Man

8: Bugs : ja vad kan man säga, kryp är äckliga, annars så var väl det ett av de sämsta avsnitten.

9: Home : Dean som nästan gråtande bad om deras fars hjälp, stackarn. Jag sa högt för mig själv när karl stoppade ner handen i avfallskvarn, ta upp armen, ta upp armen idiot. Bra avsnitt, förutom den här synska damen som var lite för lik dvärgen i poltergeist, hon var lite fånig.
Allt hackande på Dean, vad var de om?

10: Asylum : Hög skrämselfaktor. Konflikten mellan bröderna gör det hela mer intressant även om Sam var besatt eller vad han nu var här.

Inget av avsnitten är dåligt, bara mer eller mindre bra. Några chickflick moments är inte fel dock, annars så kan det bli lite ytligt.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör jan 07, 2006 13:55

Lipton skrev:5: Bloody Mary : Jag kommer att ha problem med speglar i några dagar i alla fall, var väl ett av de otäckaste avsnitten, när hon krälade ur spegeln a lá "The Ring" vis. Tycker inte om männinskor som går så där ryckigt.

1x05
Jag har fortfarande problem med speglar! Och det var... länge sen jag såg det avsnittet nu. Ibland om det är mörkt och jag är vid en spegel måste jag blunda några sekunder eftersom jag får för mig att det kommer att dyka upp något där. Höll på att driva mig själv galen när jag och brat hade Supernatural-maraton och jag nästan sa Bl**dy M*ry högt tre gånger med en spegel i rummet... efter att jag sagt det två gånger i olika meningar fick jag stoppa mig själv ett antal gånger från att säga det en tredje gång.

Lipton skrev:8: Bugs : ja vad kan man säga, kryp är äckliga, annars så var väl det ett av de sämsta avsnitten.

1x08
Ja, men om man ser om det upptäcker man att där finns många härliga inslag som t.ex. när Dean tittar ut från duschrummet... eller när Sam och Dean först kommer till husförsäljningsfesten och alla tror att de är ett par. Såna roligheter kryllar det av (no pun intended). Men veckans fall och hur de "löser" det är bara huh?

Lipton skrev:Inget av avsnitten är dåligt, bara mer eller mindre bra. Några chickflick moments är inte fel dock, annars så kan det bli lite ytligt.

Jupps, kan bara hålla med. :)

Bara några dagar till nytt avsnitt nu! Hm... när skulle Julie Benz vara med? Nästa vecka?
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Lipton » lör jan 07, 2006 14:07

Glorificus skrev:[
Ja, men om man ser om det upptäcker man att där finns många härliga inslag som t.ex. när Dean tittar ut från duschrummet... eller när Sam och Dean först kommer till husförsäljningsfesten och alla tror att de är ett par. Såna roligheter kryllar det av (no pun intended). Men veckans fall och hur de "löser" det är bara huh?

Bugs
Ja, när han tittar ut med handduken runt huvudet var ju underbar, och "Honey" följt av klapp i baken. Men visst blev det dag lite väl fort där när de var på vinden.

Det finns ju så bra citat i alla avsnitt. Jensen ser ju bara så rolig ut när han säger något plumpt som han ser inte går hem hos någon annan, och jag älskar när han får spela lite farlig, det gör han så bra.

Home
Leksaker med eget liv är också något av det otäckaste som finns.

Såg alla avsnitten i ett svep och det blev inte tråkigt som det kan bli när man sett andra seriers avsnitt på raken.
Senast redigerad av Lipton lör jan 07, 2006 14:53, redigerad totalt 1 gång.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav brat » lör jan 07, 2006 14:12

Avsnitt 1-10.Lipton - Håller helt klart med dig. Bloody Mary är utan tvekan ett av de läskigaste och Buggs ett av de tamaste avsnitten (än om det har "honey"-scenen som Glory nämnde :D ). Som ett äkta Jensen-fan har du så klart också lyckats nämna alla viktiga scener/avsnitt som rör honom. (Flygrädslan, dubbelt upp i Skin, telefonsamtalet i Home... aawww...) Asylum är mitt favoritavsnitt just för att det var både skrämmande och mycket drama mellan bröderna. Och vad det verkar kommer dramat att fortsätta i Scarecrow på tisdag.

Glory - Jupps. Det är den 17/1 som Julie Benz gästar.

OMGOMGOMGOMGOMGOMGOMG!!! Läste just en fet ruggig spoiler om Julies avsnitt - GAHHHHHHHHHH!! Det här var inte lite chockerande. Jag kan inte säga riktigt vad det rörde, men GAH! What!? Måste jag bära den här hemligheten själv nu? omgomgomgomgomgomg Det löser sig nog... de vill bara skrämmas... vojne vojne

Edit: Ah, du hann svara före. Kom på att jag då måste lägga till att jag och Glory hade precis hur roligt som helst åt Jensen och hans reagerande när vi såg om alla avsnitten i vårt maraton. Hur han plutar med munnen, hur han gör miner, hur han tänker, hur han är road, hur han är seriöst pissed... Han går verkligen att läsa varje sekund av varje avsnitt. Love it! :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör jan 07, 2006 14:29

Lipton skrev:Home
Leksaker med eget liv är också något av det otäckaste som finns.

Ja, usch, det är det värsta jag vet i skräckhistorier. Jag tyckte apan var läskigare än avfallskvarnen i den scenen!

brat skrev:OMGOMGOMGOMGOMGOMGOMG!!! Läste just en fet ruggig spoiler om Julies avsnitt - GAHHHHHHHHHH!! Det här var inte lite chockerande. Jag kan inte säga riktigt vad det rörde, men GAH! What!? Måste jag bära den här hemligheten själv nu? omgomgomgomgomgomg Det löser sig nog... de vill bara skrämmas... vojne vojne

Meh, sådär kan du ju inte säga... vad var det? Nej, jag vill inte veta. Men det är ju över en vecka tills dess, så jag hinner säkert glömma bort det... eller nä... jag var in på tv.com tidigare idag och råkade läsa en spoiler om ett annat kommande avsnitt. Så jag vill inte veta mera. ;)

Hahahaha, ja, Jensens reaktioner!! Det hade jag hunnit glömma bort. "Vad svårt det ska vara när han har så få repliker utan måste reagera med ansiktet istället..." "Men han är bra på det." "Titta, Jensen reagerar!" :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Lipton » lör jan 07, 2006 14:33

brat skrev:Jensen och hans reagerande när vi såg om alla avsnitten i vårt maraton. Hur han plutar med munnen, hur han gör miner, hur han tänker, hur han är road, hur han är seriöst pissed... Han går verkligen att läsa varje sekund av varje avsnitt. Love it! :D

:D Kan bara hålla med.
Hans karaktär här påminner en hel del om karaktären Alec i Dark Angel, har ni inte sett det så rekomenderar jag det, tyvärr så hade han inte så långa scener där som man tycker att han förtjänar.

4: Phantom Traveler
När han ska säga "kristo" för att se om det är en demon i flygvärdinnan är ju också en rolig scen, i stället för att försöka baka in ordet i en mening så att det låter naturligt så står han där tyst och sen bara kastar ur sig det ordet, det blir lite "obekväm" situation.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav Tob » sön jan 08, 2006 20:21

Jag får väl erkänna att jag är rätt road av Supernatural. Har sett de tre första nu. Med tanke på att del 2 och 3 betraktas som ja, bland de sämre, så känns det givet att fortsätta. Jag är road av det men det vore roligt om det kunde bli lite mer än 45 min halvtaskig rysare.

Avsnitt 2
Trist monster i skog avsnitt. Men jag gillade bagrundhistorien kring monstret. Kannibaler är otrevligt!.

Avsnitt 3
Bättre än avsnitt 2. Dessutom AMY! Jag visste inte om det och får se i förtexterna, Amy, jag blev jätte glad och det kan mycket väl dragit upp känslan av avsnittet. Vatten är obehagligt än monster i skog.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » mån jan 09, 2006 18:59

Supernatural etsar sig fast hos mig, får jag allt säga. Generellt sett tycker jag det har blivit bättre och bättre, undan för undan. Tycker cotw har legat på ungefär samma nivå men brodersrelationen och deras samspel känns mer intressant ju mer man ser.

Ep 8
Satt större delen av andra halvan och konstaterade att detta var ett av de bättre avsnitten. Grym jävla spänning på slutet.....och sen...vilket antiklimax. Kändes ju inte trovärdigt nånstans.

Nästa avsnitt. Home. Gah. Jag mår dåligt av den titeln. Finns ett avsnitt av Arkiv X som har satt sina spår i mig....vid namn Home. Ush.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Chosen » mån jan 09, 2006 19:02

Heey, dont badmouth the X-Files ; )
Men visst X-Files har också satt sina spår i mig
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav Glorificus » mån jan 09, 2006 19:46

Tob skrev:Nästa avsnitt. Home. Gah. Jag mår dåligt av den titeln. Finns ett avsnitt av Arkiv X som har satt sina spår i mig....vid namn Home. Ush.

Werid... när jag introducerade några klasskompisar till Supernatural (d.v.s vi såg pilotavsnittet som avslutning på en Lost-kväll), så började vi prata X-files och precis det avsnittet togs upp. Märkligt hur just det fastnar lite extra i minnet, inledningsscenen med basebollen och allt... Brr.

Bara två dagar tills man kan se nytt Supernatural-avsnitt nu. :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Chosen » mån jan 09, 2006 19:50

Men supernatural är jue ändå en blandning mellan X-Files, Millenium, Buffy, Angel och en massa myter. Så det är inte en överasskning direkt att man tänker i dom banorna : )
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav Chosen » mån jan 09, 2006 21:09

NU ÄR DET PREMIÄR FÖR DEN NYA PERIODEN AV SUPERHJÄLTARNA
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav Tob » mån jan 09, 2006 21:30

Ep9 och 10

Home var ju rejält bra. Även om det stundtals kändes lite lamt så är det mer sånt här som behövs i serien för att det skall bli riktigt bra.

Asylum, inte riktigt lika bra som Home, spännande slut....Dad!

Roligt att ha något mer att följa nu i vår. När både Prison Break och Alias har uppehåll långt framöver. Veronica Mars dröjer ju också.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Glorificus » mån jan 09, 2006 21:58

Kul att du också fastnat för Supernatural, Tob. :)

Chosen skrev:NU ÄR DET PREMIÄR FÖR DEN NYA PERIODEN AV SUPERHJÄLTARNA

Fel tråd för det kanske? ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Chosen » tis jan 10, 2006 8:05

Glorificus skrev:Kul att du också fastnat för Supernatural, Tob. :)

Chosen skrev:NU ÄR DET PREMIÄR FÖR DEN NYA PERIODEN AV SUPERHJÄLTARNA

Fel tråd för det kanske? ;)

Ojsan, hehe supernatural = Superhjältarna.. jag skyller det på endorfinerna och alla andra lyckoämnen i min kropp :p
Men yaay på att Supernatural släpper ett nytt avsnitt :D
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav brat » ons jan 11, 2006 23:11

1x11
Scarecrow - Riktigt bra avsnitt! Fågelskrämman var otäck och det var så så så många fina och intressanta scener mellan Dean och Sam. Det är härligt hur man får läsa scenerna utan att de berättar exakt varje detalj. Det tyder på bra skådespel att det ändå är så lätt att tolka vad de tänker. Och så lilla Dean som är rädd för närhet och inte kan krama sin bror. Sötnos!

Tyvärr var det här ytterligare ett i raden av avsnitt med patetiska slut. När fågelskrämman tog paret bara suckade jag. Det hade väl inte varit svårt alls att dra ut på det en aning och göra det mer spänningsfullt. Men kanske kan man förlåta slutstriden då det ändå kom en överraskning ännu senare. Kan inte säga vad jag tycker om denna början till säsongsskurk(?), det får tiden utvisa. Roligt att de försöker iaf, hoppas bara att de inte gör något b:igt av det.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » ons jan 11, 2006 23:17

1x11
Scarecrow. Usch, vad läskig den var! De lyckades bra med att verkligen få den att se skrämmande ut. Läskigaste scenen var definitivt den där Dean undersöker fågelskrämman. Underbar rekvisita att det fanns en trappstege där så han kunde komma face-to-face med den... iiih.

Annars hade jag gärna sett en längre uppgörelse med veckans monster (som visade sig vara en nordisk van, skojsigt!), det var för icke-spännande i slutet. Men den arc som utgjorde grunden för avsnittet var ju ändå Sams beslut att först lämna Dean och sen att de ska hålla ihop.

Jag blev riktigt rörd av telefonsamtalet där Dean sa att han var stolt över och beundrade Sam för hans sätt att alltid gå sin egen väg. Aww... Och sen den snygga vändningen tillbaka till det normala i slutet när det blir ytterligare ett fint broderögonblick och Dean säger "Hold me, Sam, that was beautiful". :D

Ytterligare en återkommande figur, den mystiska tjejen. Hm. Kan bli bra, kan bli riktigt dåligt. Men det är väl bara att se vidare och hoppas på "bra".
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » ons jan 11, 2006 23:46

1x11
Gahh! Det enda jag har att säga är: Hoppas verkligen inte att tjejens fader är samma sak som pappan letar efter, för då är det inge kul. Om det är något helt annat, då är det fantastiskt! Någon slags demon som skickat sin dotter för att döda dom (jag antar att det var Dean och Sam hon menade) för att typ kunna bli fri från den dimmesion han är fångad i eller något.
Jag tycker dock att det hade varit coolare om hon inte hade gjort det för sin far, utan att hon istället hade varit en prisjägare som jobbat åt någon demon.

Fågelskrämman var ganska läskig, men det bästa var att det var en GUD! Det hade jag dock förväntat mig skulle vara svårare att besägra än att bara hålla sig undan...
En sak jag tycker att serien saknar lite är att dom aldrig får konversera med fienderna, för att alla fiender är mindless monsters.

Jag vill se mer av den övernaturliga världen, inte bara "å ett monster nu ska vi ta reda på hur vi dödar den", typ folk som också är insatta, andra "jägare" och coooola karaktärer.

Pappan är inte så cool som jag velat tro :( Jag hoppas att han skaffar skägg, annars får han inte bli en regular (vilket han förmodligen inte någonsin kommer bli, han lär väl dö i slutet av säsongen)
jag tror även att om serien blir förnyad för en ny säsong att dom kommer lägga till en ny regular som förmodligen kommer vara en tjej i killarnas ålder, vilket jag tycker är lite tråkigt, för det känns så uppenbart. Låt dom teama up med en äldra man, eller en liten flicka med övernaturliga förmågor. Eller gärna någon riktigt bizzar karaktär, gärna någon som inte är helt männsklig.

Jag tycker att Sam gärna kunnde åkt bort i ett par avsnitt så man fått följa dom separat, det tror jag skulle fungerat. Jag trodde faktiskt med en gång när han träffade tjejen att hon typ skulle följa med honom och sen skulle hon bli en regular om ett par avsnitt, men jag antar att det inte kommer hända.

Jag hoppas att hennes fader som är en demon kan låna henne superkrafter av något slag så att hon blir farlig. Eller ännu bättre om hon själv är en demon i männsklig skepnad och kan förvandla sig som så många karaktärer vi sett i Buffy och Angel så att hon ser övernaturlig ut och blir extra stark.

Mer demoner! Mer jägare! Mer ÅTERKOMMANDE karaktärer! (den enda hittills har väl varit pappan och nu den här tjejen, och kanske om vi har tur, den psykiska kvinnan från HOME) och även ett besök av Carl Kolchak och någon från MIRACLES!
Är det för mycket att begära?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film