Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Ankh » ons dec 21, 2005 10:22

Kan nån berätta varför "vi" säger "Cow Creamer" :oops:
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav carre » ons dec 21, 2005 10:54

GAH! KVINNA! varför gör du inte som du blir tillsagd?
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav adolvsson » ons dec 21, 2005 11:40

Mu.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav qarlsson » tor dec 22, 2005 1:21

COW CREAMER!!.. Respect to the Cow Creamer....
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav noike » tor dec 22, 2005 1:23

Matt skrev:The Shield eller The Wire.

Shield är bättre än Wire, men åsikterna går isär om det. Wirefolket har objedktivt sett fel förstås, men jag är inte den som dömmer dem för det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav qarlsson » tor dec 22, 2005 1:28

noike skrev:Wirefolket har objedktivt sett fel förstås, men jag är inte den som dömmer dem för det.

*pisksnärts-ollar noike på nästippen o springer fort som tusan och gömmer mig*

8)
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav noike » tor dec 22, 2005 1:40

qarlsson skrev:
noike skrev:Wirefolket har objedktivt sett fel förstås, men jag är inte den som dömmer dem för det.

*pisksnärts-ollar noike på nästippen o springer fort som tusan och gömmer mig*

8)

Matt, du ser vilken pärs det är att hålla huvudet uppe och inte dömma ut någon när Wirefolket är så småaktiga. De små liven.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » tor dec 22, 2005 1:43

noike skrev:

Shield är bättre än Wire, men åsikterna går isär om det. Wirefolket har objedktivt sett fel förstås, men jag är inte den som dömmer dem för det.

The Shield, 5 av 5 håller med.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Tob » tor dec 22, 2005 2:26

Såg Dancer in the dark tidigare ikväll för första gången. Efter en ganska slö första halva som ändå fyller sin funktion som uppbyggnad så gillar jag andra halvan betydligt mer. Filmen blir tätare och mer intensiv. Långsamt berättande, men intensivt som sagt. Sista halvtimmen kändes vansinnigt klockren. Starkt! Björk är väldigt duktig i många scener.

En av Von Triers bästa filmer, en man jag för övrigt har någonslags hatkärlek till.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav qarlsson » tor dec 22, 2005 2:32

Ollningar aside. Det finns egentligen ingen polemik mellan The Shield och The Wire så som jag ser det. Två vitt skilda serier. Två förbaskat bra serier. Bland det bästa som existerar därute. Good enough for me.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav carre » tor dec 22, 2005 13:27

Tob skrev:Såg Dancer in the dark tidigare ikväll för första gången. Efter en ganska slö första halva som ändå fyller sin funktion som uppbyggnad så gillar jag andra halvan betydligt mer. Filmen blir tätare och mer intensiv. Långsamt berättande, men intensivt som sagt. Sista halvtimmen kändes vansinnigt klockren. Starkt! Björk är väldigt duktig i många scener.

En av Von Triers bästa filmer, en man jag för övrigt har någonslags hatkärlek till.

Dancer in the Dark är riktigt jävla jobbig. fast bra.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav monkeyboy » tor dec 22, 2005 16:06

Jag har bara sett The Wire så jag vet med säkerhet att den inte är bättre än The Shield...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Gordo » fre dec 23, 2005 21:04

Var på bio idag och såg I hennes skor.

Jag blev positivt överraskad, den var både rolig och söt.

Om inte annat fick man se Camerons klyfta, rumpa och ben i olika vinklar och utföranden. Vilken kropp den kvinnan har!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav poser » fre dec 23, 2005 21:20

Gordo skrev:Var på bio idag och såg I hennes skor.

Jag blev positivt överraskad, den var både rolig och söt.

Om inte annat fick man se Camerons klyfta, rumpa och ben i olika vinklar och utföranden. Vilken kropp den kvinnan har!

Jag håller med om allt du sa, speciellt det sista. DAAAAMN

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav noike » lör dec 24, 2005 1:27

Såg om Rabid idag. David Cronenberg har gjort en riktigt bra julfilm. (Övergripande handling spoilas)Marilyn "Porr" Chambers opereras efter en olycka och av någon anledning som ingen riktigt förstår -- inte ens David Lynch -- utvecklar hennes kropp en blodsugande penis i armvecket som skapar rabiata halvzombies. Best. Christmas. Flick. Ever. Jo, det är sant, det är en del rött i den, alltså så måste det vara en julfilm.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör dec 24, 2005 13:06

Ang. Titanic Deluxe-utgåva:

Denna måste jag köpa och se nu på jullovet. I alla fall, är det nån som vet om det är nån risk att vi får en director's cut här? Min T2 edition har en director's cut (bioversionen är mycket bättre) och man kan inte välja att se bioversionen. Helt värdelöst så innan jag köper denna utgåva skulle det vara bra att veta om man blir påtvingad en director's cut som förlänger utan att egentligen ge ett bättre resultat.

(Boxen kostar bara 199:- på Ginza!)

EDIT: PÅ Ginza kunde man förstora upp baksidan på ett fiffigt sätt och där stod det att filmen var 3h7min = inget tillagt på filmen så nu är det bara att beställa.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör dec 24, 2005 13:24

AKS skrev:påtvingad en director's cut som förlänger utan att egentligen ge ett bättre resultat.

Man tycker att mer personer borde göra som bröderna Coen -- deras director's cut på Blood Simple belv ju kortare.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör dec 24, 2005 13:26

Mm, det håller jag med om. Det är ju annat om man vet att filmbolaget verkligen kört över regissören. Skulle vara jävligt kul att se director's cut av American History X t ex. Tror inte den kommer att vara bättre, men efter regissörens raseriutbrott i offentligheten så skulle det vara himla intressant.

(Oops, såg att jag postat detta i tv-serietråden och inte i filmtråden. :oops: )
fixat! /gaspode

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön dec 25, 2005 2:48

Tack för flytten, gaspode!

Såg precis på tvguide.com att Oscarsgalan 2006 är förlagd till den 5 mars. YAY! För första gången på några år behöver jag inte upp och jobba dan efter. Har nämligen sportlov veckan som följer på den söndagen. Tjeho! Var inte så fräsch förra året kan jag säga och detta år har jag fem lektioner på måndagar så det gäller att vara "på". Nej, detta blir perfekt... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » ons dec 28, 2005 18:43

Murderball ägde!

Människorna som dokumentären följer är riktiga karaktärer som man snabbt kommer att bry sig om och få en förståelse för. Vissa av händelserna och utvecklingarna känns som att de är tagna ur en påhittad sportfilm, men eftersom de är verkliga berör de på ett sätt som de förmodligen inte skulle göra annaras. Grymt bra.

Lite extra Sverige-cred för att den första turneringen i filmen är i Göteborg, och det hänger Bingolotto och Folksam-skyltar i bakgrunden i varannan bild.

Fyra av fem.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » ons dec 28, 2005 23:11

poser skrev:
noike skrev:

The Shield, 5 av 5 håller med.

Jag ställer mig i den raden också...

men jag har inte sett ngn av de serierna...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav caffeineaddict » tor dec 29, 2005 2:32

Bah, inte nog med att det finns för många dåliga filmer, men det är så tragiskt när en film som Red Eye, som var en riktigt trevlig och solid liten thriller under en timme, faller ihop något alldeles katastrofalt under de sista tjugo minuterna. :( Patetiskt tråkigt. Det är som att de helt och hållet bytte folk bakom kameran inför den sista sekvensen.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » fre dec 30, 2005 2:20

Jag fick ju tag på Titanic superduperbilligt på Ginza (199:- för 4-dicsutgåvan -- tyvärr är priset nu 299:-) och nu i kväll har jag sett filmen igen. Är nog uppe i åtta gånger nu (vilket är ingenting jämfört med T2 och Aliens) och den är fortfarande lika bra. Och fortfarande lika pinsam ibland:

Parafraser:
"That fire inside you, Rose, that fire will die..." *ryyyys*
"I feel like I'm standing in the middle of a room screaming at the top of my lungs and no one notices me." *gah!*
+ ej att förglömma: handen som sakta dras över den immiga bilrutan *please no*

Men jag älskar den nåt så helhjärtat att jag inte kan förstå det själv. En solklar fyra av 5, 8/10 snudd på 9/10, faktiskt. Fortfarande är det jag ser fram emot mest den allra sista scenen, drömscenen. Fantastiskt vacker och efter andra plågsamma händelser innan så slutar filmen på ett vemodigt, men ändå "lyckligt" vis. Och slutet de har i filmen (de sista 9 minuterna) är bättre än det alternativa slutet som finns på disc 2. Satte igång cast/crew-kommentarspåret under sista scenen och tyvärr tycks inte Leo vara med där. Alla pratade om hur förvånande de var över att den allra sista scenen kom med och Kate Winslet är verkligen härlig.

Parafras igen: "I remember I loved that dress. It was white. I loved it. But Leo had eaten garlic that day. I remember." :)

Nej, nu tar jag och väntar ett par år igen och sen är det dags för omtitt. Lär bli många sådana innan det är dags att lämna jordelivet. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » fre dec 30, 2005 3:11

Din recension av Titanic stämmer rätt väl överens med vad jag tyckte om filmen när den var ny. Har dock inte sett den på säkert fem-sex år nu, men hade tänkt skaffa nån utgåva rätt snart då jag är äckligt förtjust i Camerons actionskapande och tycker att det i allmänhet är en tokigt snygg film även om den har *väldigt* uppenbara brister främst på dialogsidan. Men det finns en närvarokänsla i hela den andra halvan av filmen som inte går av för hackor, Cameron är närmast oslagbar på att framföra känslan av hur det skulle vara att befinna sig i sådana osannolika situationer (gäller även flera av hans andra filmer, kanske främst The Abyss).

Vad gör det här i serietråden istället för filmtråden förresten? :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » fre dec 30, 2005 3:22

caffeineaddict skrev:Vad gör det här i serietråden istället för filmtråden förresten? :)

Åh nej!! Inte igen! :oops: :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav qarlsson » fre dec 30, 2005 10:14

AKS: och i kontrast till Titanic version lång antar jag att du sett den här "moderna klassikern" i version kort;

http://www.angryalien.com/0604/titanicbunnies.html
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav AKS » fre dec 30, 2005 11:52

Nej, men nu har jag sett den. :) De hade verkligen lyckats få med det allra viktigaste på 30 sekunder. Vad tänkte Cameron då han gjorde den tre timmar lång?!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » fre dec 30, 2005 12:01

AKS skrev:Nej, men nu har jag sett den. :) De hade verkligen lyckats få med det allra viktigaste på 30 sekunder. Vad tänkte Cameron då han gjorde den tre timmar lång?!

Den där versionen ska väl ligga med på DVD:n om jag inte har förstått det fel? Under någon parodiavdelning? Det är en lika stor klassiker som filmen i sig iaf.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » fre dec 30, 2005 12:23

Ja, det finns en parodidel, men jag har inte kommit dit än. Ska lyssna klart på cast/crew-kommentarspåret först, hittills (har lyssnat 25 minuter) så har det varit mycket intressant och det kan mycket bli det första kommentarspåret (till en film alltså) som jag orkar lyssna klart på. (Har inte börjat med Serenitys kommentarspår ännu.)

EDIT: Kanske kan en moderator flytta över Titanic-inläggen till rätt tråd? Jag borde bli moderator bara för att kunna flytta på mina egna felplacerade inlägg känns det som. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » fre dec 30, 2005 13:15

AKS: Fixat!
Tyvärr finns det ingen funktion i phpbb för att flytta inlägg till en annan tråd, så jag får göra det manuellt i databasen. Lite meckigt, men det gör jag med glädje, bara för att det är du ;)
Fast om du fortsätter så här kanske jag letar upp en mod som fixar den funktionen.. :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film