Arrested Development

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » tis dec 13, 2005 16:39

RalfiParpa skrev:3x07: Meh.

Medhåll. Ett par gapskratt, men ovanligt o-roligt däremellan.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis dec 13, 2005 16:45

Stängde av efter halva avsnittet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » tis dec 13, 2005 23:56

Glimtar till några gånger, men det här är verkligen inte det Arrested man var nära depression över att de tänkte lägga ner förra säsongen..

I wanna cry so bad... But I don't think I can spare the moisture.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav LWes » ons dec 14, 2005 0:12

Det är fortfarande typ den smartaste serien på tv. Varje avsnitt tänker jag flera gånger "Wow, det där var smart uttänkt" och jag förundras över det.
Jag måste nog hålla med om att man inte skrattar högt lika ofta längre, och kanske att en del andra serier är roligare, men ingen annan komediserie är bättre.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » ons dec 14, 2005 17:28

Inga officiella samtal och i det här läget inte mer än rykten, men hey, en bra grund för diskussion är alltid en bra grund för diskussion.

Variety skriver att om/när AD slutligen låter yxan fall offentligt, är såväl ABC som Showtime intresserade av att ta över serien och producera nya avsnitt. ABC har det rätt bra ställt i dramaserieklassen, men tycker sig behöva lite schyssta komedier, medans AD hos Showtime skulle kunna sitta riktigt bra tillsammans med Weeds.

Och jag håller med. Speciellt om senaste säsongen sugighet går att spåra till FOX:s ordrar, och när man kollar på hur Weeds som serie står ut i mängden, låter Showtime som ett alldeles ypperligt hem för serien.

Om ryktet stämmer så är det som sagt inget officellt ännu alls, vare sig i nerläggning eller samtal mellan bolagen, men jag håller tummarna och vågar vara lite försiktigt hoppfull.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » ons dec 14, 2005 17:47

adolvsson skrev:Och jag håller med. Speciellt om senaste säsongen sugighet går att spåra till FOX:s ordrar

Vissa saker beror säkert på FOX, men vissa saker -- och de mest allvarliga faktiskt -- verkar bero på AD-folket och att de inte har någon aning om vad de vill längre.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons dec 14, 2005 17:57

noike skrev:
adolvsson skrev:Och jag håller med. Speciellt om senaste säsongen sugighet går att spåra till FOX:s ordrar

Vissa saker beror säkert på FOX, men vissa saker -- och de mest allvarliga faktiskt -- verkar bero på AD-folket och att de inte har någon aning om vad de vill längre.

Fast kan det vara så att de inte vet vad de vill för att de inte får göra vad de ville? Och jag bara spekulerar villkorslöst här, för allt negativt snack om säsongen har gjort att jag inte kollat ikapp ännu.

En flytt skulle i så fall kunna, eventuellt och förhoppningsvis, betyda ett par olika saker. Antingen att de får göra som de vill, eller att de får en ledning som kan styra dom rätt.

Naturligtvis kan det gå käpprätt åt helvete hos Showtime också, men det känns ändå som om det finns möjligheter till någonting bra i all skit.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » ons dec 14, 2005 18:07

adolvsson skrev:Fast kan det vara så att de inte vet vad de vill för att de inte får göra vad de ville? Och jag bara spekulerar villkorslöst här, för allt negativt snack om säsongen har gjort att jag inte kollat ikapp ännu.

Alltså, de hade säkert kunant göra en hel del med de riktlinjerna som tvbolaget gett dem. Det ligger ett guldkorn mitt i säsongen och skvalpar, och det är en del av en övergripande handling som de antagligen blivit påtvingade. Och detta kom från FOX, de hade haft en chans att göra en arc -- något som varit frånvarande sedan första halvan av s2. Om det är FOX och deras direktiv som ligger bakom sunkigheten över lag -- hur kan då det avsnittet existera? Jag tror snarare att de själva har målat in sig i ett hörn och vet inte hur de ska ta sig ut.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » ons dec 14, 2005 18:17

noike skrev:
adolvsson skrev:Fast kan det vara så att de inte vet vad de vill för att de inte får göra vad de ville? Och jag bara spekulerar villkorslöst här, för allt negativt snack om säsongen har gjort att jag inte kollat ikapp ännu.

Alltså, de hade säkert kunant göra en hel del med de riktlinjerna som tvbolaget gett dem. Det ligger ett guldkorn mitt i säsongen och skvalpar, och det är en del av en övergripande handling som de antagligen blivit påtvingade. Och detta kom från FOX, de hade haft en chans att göra en arc -- något som varit frånvarande sedan första halvan av s2. Om det är FOX och deras direktiv som ligger bakom sunkigheten över lag -- hur kan då det avsnittet existera? Jag tror snarare att de själva har målat in sig i ett hörn och vet inte hur de ska ta sig ut.

Detta får nog skrivas under spoilers
Det här har jag många funderingar kring. Det är ganska vedertaget att Fox efter s01 ville se en mer fristående serie. Detta ledde till att s02 inte fick samma flyt som s01 men det var fortfarande en suverän serie. Under s03 kom då CT in och serien blev om än inte så hemsk som noike verkar tycka inte lika rolig som innan. Visst fanns guldkornen både här och där och man ser klara drag av genialitet i några av sidospåren storyn tar. Jag tror det var så att Fox ville se ett känt ansikte och författare/producenter visste helt enkelt inte vad de skulle göra med denna person.

Se på gästskådisar som varit föregående år jämfört med CT. Alla har varit såkallade "has beens" och verkar ha haft den goda smaken att vara villiga att driva med sig själva. Ingen av dem har heller fått ta en så stor plats som CT har fått ta under s03. Liza var väldigt delaktig men var inte mer än ett instrument för att få familjen att hamna i olika situationer.

Min poäng är helt enkelt att en ny ledning som ger hela serien fria tyglar igen nog är precis vad som behövs för att få skeppet att segla åt rätt håll. För inte kan väl så mycket talang bara försvinna över natten?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » ons dec 14, 2005 18:22

Off skrev:Min poäng är helt enkelt att en ny ledning som ger hela serien fria tyglar igen nog är precis vad som behövs för att få skeppet att segla åt rätt håll. För inte kan väl så mycket talang bara försvinna över natten?

Jag är skeptisk och bitter -- ge mig tid att komma över fallet bara så blir jag säkert lite mer positiv -- men jag hoppas att Off har rätt. Jag hoppas stenhårt på det även om jag personligen inte klarat av att se tecken på det.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Bender » tor dec 15, 2005 0:17

Jag tycker avsnittet var helt ok.. dom senaste 3 avsnitten innan var däremot allt annat än bra. Hoppas svackan är över nu!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav caffeineaddict » tor dec 15, 2005 0:32

Tyckte det här avsnittet var AD:s sämsta by far. Det första S3-avsnittet tyckte jag var lysande, de två efter det också riktigt bra. Sedan har det gått mer och mer utför.

Mest den här veckan skrattade jag när sköldpaddan gick sönder och åt barnteatern. Annars var det inte mycket, tyvärr...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » tis dec 20, 2005 19:20

3.08. Bättre igen, kanske inte lysande och fortfarande lite för förlitande på gamla skämt, men jag skrattade ordentligt flera gånger och kände mig inte lika uttråkad som sist.

Bob Loblaw's lawblog...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » tis dec 20, 2005 20:43

Jag tyckte förra avsnittet var helt ok och det här var riktigt bra. Fortfarande en bra bit kvar till s01/2-höjder men stabilt.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » fre dec 23, 2005 18:04

caffeineaddict skrev:3.08.
Bob Loblaw's lawblog...

Hahahahaha. Det var roligt. Jag tycker att det här avsnittet var väldigt roligt. Typ det roligaste på hela säsongen.Bara faktumet att George Sr hade filmat när hans söner slogs och sen släppt det på video är fantastiskt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » tis jan 03, 2006 13:40

3x9
Vilken drift med allt och alla! Ett suveränt avsnitt från start till slut. Här kommer en topp tio lista utan inbördes ordning på underbara saker i avsnittet.

1 - Tobias referens som ingen förstår.

2 - Home Builders Organization, showtime.

3 - 3d, gäststjärnor, någon dör, liveslut.

4 - "Instead of us all selling out and becoming housewives ".

5 - The O.C. disorder.

6 - "Hey, we can have some celebrities in. You know, Oscar winners like Nicole Kidman..."

7 - Lapparna som Tobias skickar ut.“I know where you live. Ha-ha.”

8 - "Well, am I the only one that thinks that this family is finally starting to become sympathetic and relatable? I mean, that’s what people want to see."

9 - "Narrator: Now that’s a clear cut situation with a promise of comedy. Tell your friends."

10 -"Michael: Well, um, I was going to say that you don’t know who my father really is and that what has happened to us is a great injustice, that we were never really given a fair chance. But that’s not the truth. We’ve been given plenty of chances. And maybe the Bluths just aren’t worth saving, maybe we’re not that likable, you know."

Fortsätter det såhär kommer s03/serien sluta bra.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Off » fre jan 06, 2006 1:40

Jaha nu har nog Fox blivit arga på AD för avsnittet som skulle komma nästa vecka har ersatts med ett gammalt House-avsnitt. Kommer man någonsin få se klart den här säsongen tro....
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » fre jan 06, 2006 1:58

Off skrev:Jaha nu har nog Fox blivit arga på AD för avsnittet som skulle komma nästa vecka har ersatts med ett gammalt House-avsnitt. Kommer man någonsin få se klart den här säsongen tro....

Moronic bastards! No fair!

Tyvärr tyckte jag inte det här avsnittet var så bra heller dock. :( Vet inte riktigt vad det är som saknas, men något är det.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » fre jan 06, 2006 2:02

caffeineaddict skrev:Tyvärr tyckte jag inte det här avsnittet var så bra heller dock

That sounds like a personal problem.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav gaspode » lör jan 07, 2006 4:26

Off skrev:Jaha nu har nog Fox blivit arga på AD för avsnittet som skulle komma nästa vecka har ersatts med ett gammalt House-avsnitt. Kommer man någonsin få se klart den här säsongen tro....

Vad du skräms, enligt fox.com så är det en AD på måndag.
Inte två nya avsnitt som myepisodes.com säger dock, men ett nytt plus en "klassiker"...

Och förra avsnittet var bitvis briljant!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Off » lör jan 07, 2006 13:50

gaspode skrev:

Vad du skräms, enligt fox.com så är det en AD på måndag.
Inte två nya avsnitt som myepisodes.com säger dock, men ett nytt plus en "klassiker"...

Och förra avsnittet var bitvis briljant!

Hmmm då ljög folket på the-op-forumet då. Aja jag kanske ska försöka vara lite mer källkritisk någon gång.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Off » lör jan 07, 2006 14:23

The good news? Fox studio sources tell me Showtime is chomping at the bit to get its hands on Arrested (and Showtime certainly could be a more fitting, less restrictive home). However, no deal can be struck until Fox officially cancels the series. Unfortunately, Fox President Peter Liguori doesn't have to do so until May, so we could have a torturous wait ahead of us.

http://www.eonline.com/Gossip/Kristin/A ... 60105.html
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav gaspode » lör jan 07, 2006 14:58

Tortyr. Typiskt jänkarna.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » tis jan 10, 2006 15:58

Är det inget nytt avsnitt idag?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav gaspode » tis jan 10, 2006 16:49

Nej, Off hade rätt. :!:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Off » tis jan 10, 2006 16:56

Känns mer och mer som att vi inte kommer att få se resterande avsnitt förrän de förhoppningsvis släpps på DVD. Inga nya avsnitt i januari iaf.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav carre » tis jan 10, 2006 16:57

gaspode skrev:Nej, Off hade rätt. :!:

crazy upside down world!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav caffeineaddict » tis jan 10, 2006 16:57

Off skrev:Känns mer och mer som att vi inte kommer att få se resterande avsnitt förrän de förhoppningsvis släpps på DVD. Inga nya avsnitt i januari iaf.

FUX!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » fre jan 13, 2006 21:29

Från en tv-krönikörs blog.

"Arrested Development" lives... sort of
From a Fox press release

A two-hour season finale episode of ARRESTED DEVELOPMENT will air Friday, Feb. 10 (8:00-10:00 PM ET/PT) on FOX.

edit: Och då sänds ju ingenting annat eller jo just det...OS-invigningen. Något säger mig att Fox inte vill ha tillbaka AD.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Bender » fre jan 13, 2006 21:38

Off> Vinter-OS eller OS i överhuvud taget är väl inte så stort där ändå iof? Bra att dom sänds iaf så man kan få tag på dom!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film