The O.C.

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » lör sep 17, 2005 19:34

3x02

Kirstens nya kompis är skitjobbig. Jag vill att någon ska slå killen som kastade ut R&M med en slägga i huvudet. Seth och Summer är underbara tillsammans. That is all.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Peppe » lör sep 17, 2005 19:42

Jag tycker att Kirstens nya kompis är hemsk, lite som Oliver, äcklig och tråkig...
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav LWes » lör sep 17, 2005 21:26

Illyria skrev:3.02 I slutet på s2 tyckte jag det var trevligt att återse Jimmy, nu får han gärna försvinna igen. Hoppas på någon ljuvlig hämnd från Julie när hon får reda på varför han egentligen är tillbaka i New Port.

Va? Jimmy tycker jag är den intressantaste just nu.
Ryan är så korkad som slog till den elaka mannen. Jag älskar den elaka mannen. Han är cool, han var med i Eyes.
Jeri Ryan är läskig. Vad tusan är hennes plan?!?!
Jag är fortfarande inte så förtjust Marissa. Hon är inte bra till något.
Hoppas Julie dör. Jag tycker inte att hon är en underhållande bitch.
Jag hade hoppats att Jimmy skulle vara med i introt.
Jag är inte ett fan av att göra sig av med en karaktär i introt utan att ersätta den med en annan.
Förökning gillar jag, men förminskning suger.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » lör sep 24, 2005 4:15

3x03:
Best damn episode in a damn long time.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » lör sep 24, 2005 4:49

3.03 Det var ett bra avsnitt, kanske lite av ett mellanavsnitt men ändå bra. Det är mest trevligt att OC inte är irriterande att titta på längre, så kände jag under stora delar av säsong 2. Marissa är en mycket bättre karaktär nu också.

Det var en del uppenbara saker, men jag tyckte det sköttes bra ändå. Hoppas Jimmy är borta nu.

Jag förstår inte hur skolsystemet fungerar där, är inte public schools tvungna att ta studenter? Och det Marissa gjorde är ju knappast ett grovt brott. Julie letar kanske bara efter "finare" skolor men varför går inte Ryan i en vanlig public school, där han nästan hamnade i s1? The Dean, kommer inte på någon bra svensk översättning, är bara för mycket. Verkar ju vara i maskopi med Taylor också... irriterade karaktärer.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » lör sep 24, 2005 14:39

3x03

Är det bara jag som tror att killen som kickade ut R&M ligger med bitchen?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav poser » lör sep 24, 2005 14:42

Off skrev:3x03

Är det bara jag som tror att killen som kickade ut R&M ligger med bitchen?

Precis det sa jag till lazzizle igår.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav LWes » sön sep 25, 2005 17:48

3x03:
Jag tyckte att avsnittet var ganska tråkigt...
Luke hade gjort serien bättre. Han borde komma tillbaka.
The Dean är ju rolig. Han får en i alla fall intresserad av vad som händer.
Han borde bli en regular!
Zach också, vart är Zach?
Jag tycker att det är något som känns tråkigt med att det bara är "dom fyra" som umgås med varanndra. Det var myket roligare när Ryan var med hon var Caleb's dotter, Summer var med Zach och Marissa var med DJ.
Det finns ingen chans att jag slutar följa serien, men det är inte längre en serie där jag ser fram emot varje avsnitt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Noam » fre sep 30, 2005 9:41

3x04 Great progress...

Nice episode.. I'm getting back some of that sweet OC-feeling. Like you don't really know whats going to happen next and it's exciting. I love the new characters, nice with some new faces. That bad chick at Newport Union seems very interesting.. she's not going anywhere if you ask me. Summer got a nice leverage on the dean now.. some blackmail maybe?
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Off » fre sep 30, 2005 12:20

3x04

Den allsmäktige Off hade rätt. Härlig känsla i avsnittet. Fortfarande är inte Kirstens polare, som jag inte ens orkar komma ihåg namnet på, särskilt rolig men det ska väl finnas en sån varje säsong. Nu undrar man bara när R&M ska stöta på sin första riktiga fnurra eller ska det vara så att de får vara lyckliga den här säsongen. Det hade ju varit helt sjukt.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Noam » lör nov 12, 2005 6:07

3x06
Har gillat Tailor från början, hon är rolig och livlig. Jag satt med ett stort fånigt leende på läpparna när Seth tog över micken och backade henne, sött. Mer av Tailor hoppas jag på. :) Storylinen med 7 of 9 tycker jag är helt ointressant.. boooooring. Faktumet att Marissa börjat på ny skola är väl det enda intressanta i O.C. just nu.. och det enda som genererar någorlunda roliga händelser. och btw. Casey is SMOKIN' :D
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav HeY » fre nov 18, 2005 18:56

Jag har precis sett klart på säsong 1 (såg klart förra veckan) och denna serien är verkligen helt fantastiskt bra. Den bästa ungdoms serien någonsin.
Seth är bara den coolaste och skönaste karaktären i TV just nu och det var så sorgligt när Anna åkte för hon var också en favori. Summers "Eew" är bara så fantastiskt också.

Vad har jag och se fram emot i säsong 2 nu då? Är den lika bra som S1 eller bättre/sämre? Har den samma stick som fantastiska S1 och hur blir det med säsong 3, är den bättre än säsong 2 och verkar den bli bäst hittils?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » fre nov 18, 2005 19:04

Tyvärr kommer inte säsong 2 nånstans i närheten av s1... s3 verkar bättre än s2 hittills.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » fre nov 18, 2005 22:31

Illyria skrev:Tyvärr kommer inte säsong 2 nånstans i närheten av s1... s3 verkar bättre än s2 hittills.

Okej, det avr ju synd ( :cry: ). Men har säsong 2 några moments som kommer upp i säsong 1 nivå då?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Off » fre nov 18, 2005 22:39

Jag tycker säsong 2 var riktigt bra men det verkar inte så många andra hålla med mig om. Jag tyckte till och med om andra halvan.

3x07
Suveränt avsnitt. Jag gillar Taylor men vill förstås inte att S&S ska splittras. Hade varit lite roligt om hon kom in i gänget. Hoppas vi är av med världens tråkigaste människa nu när insamlingen inte gick som väntat.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav HeY » fre nov 18, 2005 22:47

Off skrev:Jag tycker säsong 2 var riktigt bra men det verkar inte så många andra hålla med mig om. Jag tyckte till och med om andra halvan.

Okej, men det har ju alltid med smak att göra. Jag hoppas att jag också gillar den eftersom jag vill ju att mina favoritserier ska vara bra!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » ons nov 30, 2005 23:17

3x07Jag tycker att serien har blivit mycket bra dom senaste avsnitten.
Det enda jag inte gillat är Jeri Ryans karaktärs storyline so inte var så roligt när man väl visste vad som pågick.
Julie gillar jag fortfarande inte. Hon har ingen plats i serien längre.
Dom borde ta in någon ny regular.
Det är dåligt att Zach inte synts till på hela säsongen.
Det är mycket sånna saker som dom bara lämmnar bakom sig. Dom tar in en karaktär, gör den i stor sett till en huvudperson i flera avsnitt innan den får försvinna helt.
Har serien haft någon recurring guest genom hela serien?
Anna, Zach, Trey, Alex, Lindsey m.fl. för att inte nämna dom vuxna karaktärerna som kommit in i serien och sen försvunnit när dom inte längre är användbara.
och alla lämnar typ stan också, så att dom ska ha en anledning till att karaktären inte dyker upp då och då.
Det är därför jag hade förväntat mig att se Zach igen den här säsongen, men lär väl inte hända.
Det är tråkigt gjort tycker jag, för återkommande karaktärer är något som kan göra en serien mycket bättre i mina ögon. Även om det bara är obetydliga klasskompisar eller arbetskollegor.
Det är ju en sån sak som gör Buffy och Angel fantastiskt bra, att dom alltid har massvis av karaktärer utanför the main cast som dyker upp då och då under flera år.
Det är en av huvudsakerna som gör att jag gillar Stargate SG-1 så mycket.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav poser » fre dec 09, 2005 9:18

3x09

Har de inte kört den här "marissa börjar hänga med en annan kille" grejen ett par gånger redan.....

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav OhMySpike » sön jan 01, 2006 15:19

Älskar den här serien. Säsong 2 är mycket bättre än säsong 1. Säsong 2 är faktiskt väldigt bra.
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion

Inläggav sp1keout » ons jan 04, 2006 13:31

Ni som sett till 3.10 kan ju besvara detta, ingen egentligen spoiler men folk är väl kräsna antar jag:

Är det bara jag som tycker att O.C. inte alls håller samma klass längre? De går igenom samma intriger hela tiden. Först var det triangeldrama Ryan, Luke, Marissa. Säsong2, Seth/Summer/Zack, och nu igen med Ryan, Marissa och Johnny... Visst, jag älskar serien, men den är långt ifrån lika bra som den var när den började. Vad kan det bero på? Beverly Hills 90210 höll i 10 säsonger. Detta var kanske delvis för att deras ungdomskrets alltid var mer än 5 personer, närmare 8 liksom. Större bredd, jag vet inte. Eller som Angel, de kom fler och fler hela tiden, den serien blev bara bättre och bättre. Och var som bäst innan Cordy gick bort, ungefär. Ni fattar poängen...

Frågan är, tycker ni O.C. blivit sämre?
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav poser » ons jan 04, 2006 15:06

Som svar på sp1keouts fråga

Jag tycker definitivt det blivit sämre, säsong 1 är för mig helig men under säsong 2 så fanns där ett par rätt sega perioder. Säsong 3 har varit bättre men lider ändå av det repetivia storylinsen. Serien är inte dålig, den kan bara inte mäta sig med hur den var i början. Förhoppningvis så får vi en bra fortsättningen på denna säsongen fast som det ser ut nu så tror jag att OTH kommer förbli teenage draaaaaaaaaaaaaaaaama favoriten för tillfället.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav sp1keout » tor jan 05, 2006 0:26

Poser

När man tänker på vad som var bäst kan man komma fram till att den egentligen inte "bra" i slutet av säsong ett heller. Utan, faktiskt (och jag blir påmind av din bild) försvann en del av serien när Anna försvann. Jag tycker egentligen inte serien var direkt dålig i andra säsong trots att det var en hel del saker som de bara lämnade bakom sig utan att ge någon direkt förklaring till: Bait Shop, hette det så? De slutade besöka det helt som det var, eller så hände det i alla fall inga intresseranta händelser som var värda att ha med i program där heller. Och Zack, har jag seriöst missat eller struntade det i att berätta vad som hände med honom? Och comic book? Kunde de inte säga att han försvann till Italien bara, eller? Nej, S&S, R&M belongs together. Men det är jobbigt att se att folk försöker break'em up hela tiden. Jag vet inte, tror du den här serien kommer hålla mycket längre?
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » tor jan 05, 2006 0:52

sp1keout skrev:Poser

När man tänker på vad som var bäst kan man komma fram till att den egentligen inte "bra" i slutet av säsong ett heller. Utan, faktiskt (och jag blir påmind av din bild) försvann en del av serien när Anna försvann. Jag tycker egentligen inte serien var direkt dålig i andra säsong trots att det var en hel del saker som de bara lämnade bakom sig utan att ge någon direkt förklaring till: Bait Shop, hette det så? De slutade besöka det helt som det var, eller så hände det i alla fall inga intresseranta händelser som var värda att ha med i program där heller. Och Zack, har jag seriöst missat eller struntade det i att berätta vad som hände med honom? Och comic book? Kunde de inte säga att han försvann till Italien bara, eller? Nej, S&S, R&M belongs together. Men det är jobbigt att se att folk försöker break'em up hela tiden. Jag vet inte, tror du den här serien kommer hålla mycket längre?

Det jag tycker är tråkigast med serien är, som jag sagt förut, att dom tar in nya karaktärer som blir i stort sett huvudpersoner, och sen försvinner dom bara när deras funktion är avslutad istället för att ha kvar dom och hitta på nya saker. Anna och Zach är bara två av många sånna karaktärer, och jag vet ett flertal av dom nuvarande som jag tror kommer försvinna på samma sätt. Johnny, Sandy's nya kollega, tjejen som är kär i Seth...
Dom har inte haft någon återkommande gäst sen början av serien (har dom haft någon gästkaraktär som varit med i en säsong (förutom Ryan's bror)
Som poser tycker jag att OTH är bättre i nutiden. OTH har varit fantastiskt senaste avsnitten medan The OC bara varit bra. Tycker jag.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » tor jan 05, 2006 2:59

Även jag är ikapp till 3x10 nu och jag vill säga:

Säsong 2 var verkligen inte lika bra som säsong 1, men jag älskade säsong 2 ändå. Mycket bra om man jämför med andra serier. Det var några jobbiga perioder i säsong 2 som man gärna sluppigt men den var ändå helt okej. Håller med om att de måste sluta ta in och ta bort karaktärer hela tiden. De måste ha lite "returning guest's" också! Har hört lite rykten om att Samaire Armstrong kanske ska komma tillbaka, men jag vet inte om det bara är rykten? Hoppas inte det, hon var min absoluta favorit (ihop med Seth)! Säsong 3 tycker jag är bättre än vad säsong 2 var än så länge. Älskar t.ex "strandscenen" med alla fyra i början! Hoppas säsongen tar sig och kommer upp i mycket hög nivå igen! Jag vill ju inte att serien ska läggas ner :cry:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav carre » tor jan 05, 2006 3:22

jävla ski8te OC kolla på OTH FFS!!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav HeY » tor jan 05, 2006 3:26

ey skrev:jävla ski8te OC kolla på OTH FFS!!

Jag har sett OTH några gånger (sägong 1) och jag tycker inte alls det är O.C nivå. Har till och med somnat 2 gånger när jag "försökt" följa det :rolleyes:
Dessutom har till och med Charmed gått om OTH i tittarsiffror nu (vilket jag är jätteglad över, go Charmed! Nionde säsong, här kommer vi! :D ) och det var inte många som trodde att den skulle komma upp så mycket i säsong 8 (även högre än Everwood). Så bara det säger lite för mig om OTH (som jag hört tappar tittare).

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav carre » tor jan 05, 2006 3:28

OTHOTH!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav poser » tor jan 05, 2006 3:36

spikeout

Jag håller med om precis allt du säger, efter Anna försvann gick allt lite utför. ;p
Men de lämnar som sagt saker "olösta" rätt ofta, sen om det gör att serien blivit sämre vet jag inte.

Angående om serien håller så är det väll sagt att säsong 3 är den sista säsongen i den form som serien har nu. Antar att det blir någon typ av college-version sen ala Dawson. Om det kommer göra serien bättre vet jag inte men det är ju en chans att kanske utöka casten och göra serien mindre upprepande.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav sp1keout » tor jan 05, 2006 4:20

poser:

Jag tycker det är helt värdelöst... För någonting måste de ju hitta på, alla här inne klagar på O.C. nu och mycket beror på att det händer samma sak hela tiden.

Det roliga när allting kommer omkring dock är att O.C. har någonting, som för vissa är starka karisma än andra serier, man kan se om det hur mycket som helst. (nästan)

Jag blir bara orolig på dens egen vägnar att den ska ta slut.
Men nog om mitt skitsnack...

Så du tror de kommer flytta hemifrån?
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav poser » tor jan 05, 2006 12:27

sp1keout

Skaparen har uttryckt att det är sista säsongen i denna formen och då känns det naturligt att de helt enkelt flyttar serien ut ur O.C. iaf för mig.

Jag vet iofs inte alls hur det går för serien med tittarsiffror nu, vet att det går sämre än den första säsongen men det är nog ändå en av de bättre serierna Fox har. Om inte så är det kanske sista säsongen vi får se?

Det enda jag gör är att hålla tummarna för att Anna ska komma tillbaka en vända till. :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film