Off skrev:2x02
House när det är som bäst!
Ja, det var ett väldigt bra avsnitt.
caffeineaddict skrev:2.02:Visst var det bra, men lite väl mycket äckelmodig cancerunge. Hoppades verkligen den här patienten skulle dö.
Bender skrev:det är ju totalt kallhjärtat
Bender skrev:Man kan ju inte sitta å hoppas att någon dör, det är ju totalt kallhjärtat
noike skrev:Bender skrev:Man kan ju inte sitta å hoppas att någon dör, det är ju totalt kallhjärtat
Givetvis kan man det. Jag hoppades att stora delar av casten i en av höstens piloter skulle dö.
Bender skrev:Skillnaden är väl ändå att det är friska människor som du "hatar" i andra serier. En cancersjuk unge kan man inte önska livet ur med hedern i behåll...
Off skrev:Bender: Jag förstår inte skillnaden när det inte är verkligheten vi talar om? Karaktär som karaktär.
noike skrev:Men alltså, friska människor är helt okej att önska livet ur. Sjuka ska man känan sympatier för och säga "awwww!" och kanske gråta en skvätt för trots att de är hemska och fruktansvärt sliskiga på grund av att manusförfattarem vill manipulera tittaren dramaturgiskt? Check.
noike skrev:Bender skrev:Skillnaden är väl ändå att det är friska människor som du "hatar" i andra serier. En cancersjuk unge kan man inte önska livet ur med hedern i behåll...
De jag ville skulle dö var förövrigt en handful friska barn. Men alltså, friska människor är helt okej att önska livet ur. Sjuka ska man känan sympatier för och säga "awwww!" och kanske gråta en skvätt för trots att de är hemska och fruktansvärt sliskiga på grund av att manusförfattarem vill manipulera tittaren dramaturgiskt? Check.
Off skrev:2x03. House är stabilt. House är bra.
Off skrev:House är stabilt. House är bra.
Illyria skrev:Och jag upplever House som snällare.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare