Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » tis okt 18, 2005 1:07

Woho! Slö som jag är har jag inte förstått att Drawn together och South Park har säsongspremiär den 19 oktober. Yay!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav carre » tis okt 18, 2005 14:38

Off skrev:Woho! Slö som jag är har jag inte förstått att Drawn together och South Park har säsongspremiär den 19 oktober. Yay!

i love Drawn Together
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav caffeineaddict » tis okt 18, 2005 20:35

Stephen Colbert från The Daily Show har fått sin egen The Colbert Report och det första avsnittet var banne mig riktigt roligt, inte minst "tävlingen" mellan Colbert och berömde reporten Stone Phillips (hur hårt är inte det namnet BTW?) om vem som kunde utstråla mest gravitas (or "pondus" if you will) medan de läste absolut nonsens. Härligt med en till bra serie i Daily Show-stil, även om Colbert spelar en roll på ett helt annat sätt än vad Jon Stewart gör.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » ons okt 19, 2005 16:28

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav noike » ons okt 19, 2005 16:32

poser skrev:http://www.tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=4326

Bra skit.

Och inget nytt tack och lov -- så att vi andra riktiga människor som redan har köpt säsongerna behöver inte köpa dem igen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » ons okt 19, 2005 16:53

Oj oj oj vad Blade-serien verkar kunna bli fantastisk.
Här står det beskrivningar om karaktärerna: http://www.superherohype.com/news/bladenews.php?id=3560
5 regulars är mycket bra, jag var orolig att det typ bara skulle vara Blade.
Shen verkar vara riktigt cool, en typisk karaktär som jag skulle älska i vilken serie som helst, god eller ond. och han verkar vara en perfekt side-kick för Blade.
Det som gör mig mest uppspelt och mest orolig är att Chthon verkar ha en del i serien, för det mesta verkar vara helt nytt påhittat och inte taget från serietidningarna och Chthon har egentligen ingen direkt koppling till Blade, så jag hoppas att dom håller sig till "verkligheten" och håller sig sanna till serietidningarna med saker från serietidningarna och det dom hittar på själva kan dom göra vad som helst med.
Det här verkar vara min nya favoritserie.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » ons okt 19, 2005 20:35

Blade kan bli hur bra som helst. HUR BRA SOM HELST SA JAG!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » ons okt 19, 2005 20:40

Ser fram emot den här serien. Gillar Blade (filmerna alltså) och har sett de två senaste filmerna på bio. Den senaste var väl ingen höjdare direkt, men de två första var bra.

Iom att Marcus-karaktären måste ha en känd skådespelare så känns det som att serien kommer att säljas på och marknadsföras runt (vilken formulering!) Blade vs Marcus.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » ons okt 19, 2005 20:42

*mummlar något om att blade trinity är missförstådd och underskattad*
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » ons okt 19, 2005 20:43

Off skrev:*mummlar något om att blade trinity är missförstådd och underskattad*

Ursäkta? Jag kan inte höra vad du säger, Off...
Senast redigerad av AKS ons okt 19, 2005 20:44, redigerad totalt 1 gång.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons okt 19, 2005 20:43

Blad var tokbra. Blade 2 rätt dålig med katastrofalt dåligt samspel mellan bild och soundtrack, tempot dog gång på gång. Blade 3 var underhållande och helt okej.

Jag hoppas bara inte att Blade-serien blir Twarted Evil Plot of the Week i upplägget.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tor okt 20, 2005 11:43

South Park s09e08

Why don't you give them some of your jew gold?Inte ett suveränt avsnitt men det känns bra att SP är tillbaka. Tidsenliga i sitt tema som alltid.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » tor okt 20, 2005 22:27

ANTM avsnitt 5.6 är redan ute. Sweet!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Peppe » tor okt 20, 2005 22:41

Jävlar vad bra, nu är dom igång som vanligt igen! :D
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Illyria » tor okt 20, 2005 23:02

Close to Home 1.01: det var alldeles för sockersött för mig. No more.

Criminal Minds 1.05: I'm liking it. Point Pleasant-tjejen var med.

Tack för tipset om ANTM.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre okt 21, 2005 0:29

Criminal Minds 1.05 var riktigt bra, men avslutades för snabbt och för ologiskt. Under 30 min var det förbannat bra för att vara en standalone-kriminalare, men också tillräckligt intressant och invecklat för att ha förtjänat ett dubbelavsnitt. De sista tio minuterna kändes alltför stressade och många detaljer som hade kunnat hjälpa till att göra det till en fruktansvärt bra dubbel om de hade utforskats ytterligare släpptes eller påskyndades för mycket. Ändå seriens bästa hittills, och det är en bra serie för att vara av den här sorten.

Förvånande att jag tyckte om PP-tjejen så mycket här. Har någon sett hela PP än BTW (inkl. avsnitten som aldrig sändes men som väl finns på DVD)? Blev det något att ha i slutändan?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Noam » fre okt 21, 2005 0:37

Americas.Next.Top.Model.S05E06.PDTV.XviD-iNK
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav noike » fre okt 21, 2005 0:39

caffeineaddict skrev:Criminal Minds 1.05

Visst ja, den hade jag glömt bort. Äh, får ta ner och se imorgon. Men nu får november börja snart igen, jag vill se serier. Det jag sett fram emot mest de senaste veckorna har varit Boston Legal, Gilmore Girls och -- det känns bara så fel att jag inte vad -- Alias.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » fre okt 21, 2005 0:41

caffeineaddict skrev:Har någon sett hela PP än BTW (inkl. avsnitten som aldrig sändes men som väl finns på DVD)? Blev det något att ha i slutändan?

Dvdn är inte släppt ännu, 25 oktober tror jag releasedatumet är. Hoppas avsnitten dyker upp snart då.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav sfinx » fre okt 21, 2005 5:26

noike skrev:
Tam skrev:Kan någon säga mig hur bra Kung-Fu är? Blev smått peppad på att jag skulle köpa den så kan någon säga "Ja, du skulle älska den" eller "Nej, du skulle bara bli besviken."

Titeln är missvisande som fan, men originalserien är ett riktigt bra westerndrama. (Eftersom det är en gammal serie så har den lite Town of the Week över sig, men å andra sidan har jag för mig att senare spelar konsekvenserna av de tidigare avsnitt roll.)

Hoppar in på galen tumme. Det är väl inte DEN med den vita långsamma kinesen som knalllar runt och strör visdomsord omkring sig och räddar kvinnor och barn? I så fall lägg pengarna på annat, femman eller trean kommer antagligen att köra varje avsnitt igen.
Ibland inser jag att man borde sova på nätterna.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav noike » fre okt 21, 2005 12:10

sfinx skrev:Hoppar in på galen tumme. Det är väl inte DEN med den vita långsamma kinesen som knalllar runt och strör visdomsord omkring sig och räddar kvinnor och barn? I så fall lägg pengarna på annat, femman eller trean kommer antagligen att köra varje avsnitt igen.
Ibland inser jag att man borde sova på nätterna.

Eh, jo, fast räddar kvinnor och barn stämmer mer in på uppföljarserien som var mycket mer... moralisk. Originalserien känns mycket mer inspirerad av Once Upon a Time In the West.

Och nej, jag tror inte femman kommer visa den igen -- de har ju slutat med allt som de visade sent utan att en sfälla en nostalgisk tår, en utveckling som verkligen är dålig för Kanal5 är inte längre sebar på nätterna... (Jag vill ha tillbaka kanalen som visade tvivelaktiga Hammer-skräckfilmer som inte hette "Dracula" och gamla B-serier.) Tyvärr.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav carre » fre okt 21, 2005 17:38

ANTM s05e06
först och främst måste jag säga att jag älskar den här serien, och det är typ den enda jag skriver om även om jag följer en hel del andra. det är bara för att man inte behöver tänka efter över huvud taget vad man skriver. sån är skönt, tycker jag.
så..
jag håller med om att Lisa är fruktansvärt enerverande, problemet är bara att de flesta tjejer i den här serien är det. det är det som gör det så roligt. särskilt när de ska bråka och försöka vara intelligenta när de bara låter jävligt korkade. (ta t.e.x när Kim hade fått för sig att hon hade bäst klädsmak i gänget. wtf är dealen med hennes uppvika kragar frågar jag mig då. ser för jävligt ut)
jag håller nog inte på någon särskild den här omgången, förra var jag helt såld på kahlen, men det kanske kommer senare.

lite spoiler för nästa avsnitt (stod på UPN och var med i slutet på detta avsnittet)
tjejerna ska ha korsetter ala 40-tals pinuppor. BEST!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav caffeineaddict » fre okt 21, 2005 20:39

ey skrev:det är bara för att man inte behöver tänka efter över huvud taget vad man skriver. sån är skönt, tycker jag.

Kommentar överflödig. :D

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » fre okt 21, 2005 21:42

ANTM 5.6

Jayla, you're on my list, silly ho!! Hur 17 kan hon vara förbannad och "hata" Nik då det var hon själv som snodde Niks replik? Jag blev jävligt förbannad där.

Avsnittet var faktiskt något starkare än de två senaste, antagligen för att det var mer drama mellan tjejerna och hur det än är så är det underhållande. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre okt 21, 2005 23:19

zap2it.com skrev:ABC has given the full-season reward to another of its new dramas, the sci fi-tinged "Invasion."

Även Commander in Chief har fått en full säsong, om det är någon som tittar på den.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » fre okt 21, 2005 23:55

Måste säga att Survivor 11x06 var ett exeptionellt fantastiskt avsnitt av min absoluta favoritserie.
Wow :eek: Jag njuter av varje sekund.

Det är inte för sent. Om någon vill se något väldigt spännande och grymt underhållande, ladda hem avsnitt 1-6 av säsong 11 och njut av underbarheten.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » lör okt 22, 2005 0:09

Illyria skrev:
zap2it.com skrev:ABC has given the full-season reward to another of its new dramas, the sci fi-tinged "Invasion."

Även Commander in Chief har fått en full säsong, om det är någon som tittar på den.

Jag är självklart glad för Invasion eftersom jag verkligen gillar den (och den har väldigt bra tittarsiffror :) ) men jag är inte lika glad över Commander in Chief, för så bra som Invasion går skulle jag gissa på att det är den av deras färsking-serier som har bäst chans att få en till säsong när den tiden är inne, så att Commander in Chief får bra nyheter är inte så bra för Night Stalker och om Commander in Chief ligger tvåa på deras prioriteringslista ser inte Night Stalker's chanser allt för bra ut...
Commander in Chief är alltså min stora fiende den här säsongen (tror jag) och jag vill att den skall läggas ner. :twisted:
Jag är väldigt glad över hur bra mina serier går. Prison Break och Supernatural ser det bra ut för. Night Stalker är den enda stackaren som inte fått en full säsongsorder :(

Sen i övriga nyheter har UPN's "Sex, Love & Secrets" lagts ner :(
Eric Balfour har möjligtvis en förbannelse över sig som gör att alla nya serier med honom lägs ner :?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » lör okt 22, 2005 0:23

LWes skrev:Commander in Chief är alltså min stora fiende den här säsongen (tror jag) och jag vill att den skall läggas ner. :twisted:

Verkligen? Jag tror inte jag önskar att någon serie ska läggas ner -- minst av all bara för att jag inte råkar gilla den. Jag skulle inte gråta ifall Lost lades ner imorgon men jag önskar inte livet ur den, även om vi faktiskt är ärkefiender. För jag är på den goda sidan.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » lör okt 22, 2005 0:39

noike skrev:
LWes skrev:Commander in Chief är alltså min stora fiende den här säsongen (tror jag) och jag vill att den skall läggas ner. :twisted:

Verkligen? Jag tror inte jag önskar att någon serie ska läggas ner -- minst av all bara för att jag inte råkar gilla den.

ABC har ju redan många serier som går bra och förmodligen kommer få en till säsong och om dom skulle ge både Invasion och Commander in Chief en andra säsong skulle Night Stalker's chanser inte alls stora, vilket dom kanske ändå inte är, men utan Commander in Chief tror jag att den har bättre chanser att överleva och det är anledningen att den är min fiende.
Om man bara inte följer en serie så gör den ingen skada, men om den står i ens väg så får man vilja att den ska läggas ner.
Det handlar om strategi. Om det varit en serie hade jag röstat ut Commander in Chief för att Night Stalker skulle kunna gå längre och om jag var tvungen skulle jag även rösta ut Invasion över Night Stalker.
Desperate Housewives skulle jag annars gärna rösta ut, men den har immunitet p.g.a. sina starka tittarsiffror (som dock kanske kan försämras under säsongen, vem vet).
Grey's Anatomy vet jag inte riktigt hur den ligger till men den krossar sina motståndare så dom skulle nog vilja ha kvar den...
Boston Legal skulle jag aldrig rösta på.
Alias har möjligtvis gjort sitt efter den här säsongen (det är som när en deltagare typ är skadad eller så och säger till dom andra att det är okej att rösta ut honom) så jag skulle rösta ut Alias om det är okej för den.
Lost är min favoritmanusbaseradeserie så den skulle jag självklart aldrig rösta på.
Förstår du hur jag menar?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör okt 22, 2005 8:38

LWes skrev:Det är inte för sent. Om någon vill se något väldigt spännande och grymt underhållande, ladda hem avsnitt 1-6 av säsong 11 och njut av underbarheten.

Jag följer Survivor, men tycker inte att det är nåt speciellt. Just nu ser jag det bara eftersom jag vill veta vem som vinner. Tycker helt enkelt inte att det är så bra och jag tror mest det beror på att jag blivit less på hela Survivor-konceptet. Det är ju snart åtta år gammalt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film