Jublade högt när Amy dök upp och var alldeles fenomenalt badass i första scenen. Sen så fick Rachel Nichols visa upp en varmare och charmigare sida än vad hon fick möjlighet till i The Inside och då började jag gilla hennes karaktär också. Sedan må Balthazar Getty vara en Vaughn-klon, men än så länge känns han åtminstone inte lika torr.
Gillar verkligen ensemble-känslan de börjar få till nu. Och hur de kopplade allt tillbaka till första säsongen (när jag ju verkligen tyckte om serien). Bra scen med Rachel och Marshall också.
Och återigen, Amy. Vilken fantastisk skurk hon är, just för att hon jämt verkar så söt och charmig och ofarlig. Marvellous!
Tror dock att Rachel Nichols bara kommer stanna med oss säsongen ut (förutsatt att det blir en S6). Alias har ju nästan satt det här i mönster nu, att låta en till stor kvinnlig karaktär komma in och bara stanna en säsong (Lena Olin i S2, Melissa George i S3, Mia Maestro i S4).
Min största önskan nu är att de hittar ett bra sätt för Sloane att fungera (vilket de har haft problem med ända sedan S2), då Ron Rifkin fortfarande är seriens bästa skådis och varje gång han är i bild så önskar jag att han fick fylla en större och bättre roll. Dock är jag tacksam över att han fortfarande är med då han hade varit så lätt att plocka bort så många gånger. Gravitas!
Så här är Alias när det är bra. Viss känsla och tid för karaktärerna, men framförallt tempofylld spionaction som inte alltför mycket låter sig dras ner till dåligt underbyggd såpopera. Fortsätt arca!