ALIAS

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vad tycker du om ALIAS

Super spännande
13
33%
Bra
9
23%
Okej
8
20%
Sådär
5
13%
Dålig
3
8%
Super Tråkig
2
5%

Antal röster : 40

Inläggav caffeineaddict » fre okt 14, 2005 15:03

5.03: Bra avsnitt! :)

Jublade högt när Amy dök upp och var alldeles fenomenalt badass i första scenen. Sen så fick Rachel Nichols visa upp en varmare och charmigare sida än vad hon fick möjlighet till i The Inside och då började jag gilla hennes karaktär också. Sedan må Balthazar Getty vara en Vaughn-klon, men än så länge känns han åtminstone inte lika torr.

Gillar verkligen ensemble-känslan de börjar få till nu. Och hur de kopplade allt tillbaka till första säsongen (när jag ju verkligen tyckte om serien). Bra scen med Rachel och Marshall också.

Och återigen, Amy. Vilken fantastisk skurk hon är, just för att hon jämt verkar så söt och charmig och ofarlig. Marvellous!

Tror dock att Rachel Nichols bara kommer stanna med oss säsongen ut (förutsatt att det blir en S6). Alias har ju nästan satt det här i mönster nu, att låta en till stor kvinnlig karaktär komma in och bara stanna en säsong (Lena Olin i S2, Melissa George i S3, Mia Maestro i S4).

Min största önskan nu är att de hittar ett bra sätt för Sloane att fungera (vilket de har haft problem med ända sedan S2), då Ron Rifkin fortfarande är seriens bästa skådis och varje gång han är i bild så önskar jag att han fick fylla en större och bättre roll. Dock är jag tacksam över att han fortfarande är med då han hade varit så lätt att plocka bort så många gånger. Gravitas!

Så här är Alias när det är bra. Viss känsla och tid för karaktärerna, men framförallt tempofylld spionaction som inte alltför mycket låter sig dras ner till dåligt underbyggd såpopera. Fortsätt arca!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » fre okt 14, 2005 15:05

5.03: trevligt avsnitt. Säsongen har potential att bli riktigt bra (för att vara Alias, givetvis).

Amy! Och hon är dessutom ond och ser ut att få fler avsnitt (minst ett till har jag hört).

Jag gillar Rachel än så länge. Yay för karaktärer som kan visa mänskliga känslor och skådespelare som är bättre än Jennifer Garner på att uttrycka dem... Jag tyckte nog mer synd om Rachel i det här avsnittet än Syd när Vaughn dog.

Lite svårt att säga något om den nya killen, men han verkar i alla fall lite roligare än Vaughn.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » fre okt 14, 2005 15:53

caffeineaddict skrev:5.03: Bra avsnitt! :)

Tror dock att Rachel Nichols bara kommer stanna med oss säsongen ut (förutsatt att det blir en S6). Alias har ju nästan satt det här i mönster nu, att låta en till stor kvinnlig karaktär komma in och bara stanna en säsong (Lena Olin i S2, Melissa George i S3, Mia Maestro i S4).

Inte helt säkert. Garner vill ju inte vara med i s6, och det kan göra att de inte är lika slösaktiga när det gäller de stora karaktärerna.

I övrigt: wohoo! Jag gillar verkligen den här säsongen. Whowouldathunkit?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » fre okt 14, 2005 16:34

Var det inte i stort sett bestämt att det här skulle bli den sista säsongen?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » fre okt 14, 2005 16:40

CheeseGuy skrev:Var det inte i stort sett bestämt att det här skulle bli den sista säsongen?

No clue. Om ni säger det så.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » fre okt 14, 2005 16:42

CheeseGuy skrev:Var det inte i stort sett bestämt att det här skulle bli den sista säsongen?

Sista för Garner, de bakom kameran är än så länga osäkra på ifall de ska fortsätta eller inte utan henne.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » fre okt 14, 2005 16:42

Det är vad som sägs, men det finns inget bekräftat vad jag vet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre okt 14, 2005 17:14

noike skrev:

Sista för Garner, de bakom kameran är än så länga osäkra på ifall de ska fortsätta eller inte utan henne.

Oavsett vad jag tycker om Garner eller Syd så tycker jag det låter som en ytterst tveksam idé. Det är trots allt inte en ensemble-serie i grunden, utan har alltid centrerat kring hennes karaktär. En fortsättning utan henne skulle kräva så ordentliga omstruktureringar att det isf låter som en bättre idé att göra en spinoff av någon sort.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav CheeseGuy » fre okt 14, 2005 17:33

caffeineaddict skrev:
noike skrev:

Oavsett vad jag tycker om Garner eller Syd så tycker jag det låter som en ytterst tveksam idé. Det är trots allt inte en ensemble-serie i grunden, utan har alltid centrerat kring hennes karaktär. En fortsättning utan henne skulle kräva så ordentliga omstruktureringar att det isf låter som en bättre idé att göra en spinoff av någon sort.

Var det inte ungefär så de gjorde i den sista The Practice-säsongen? Och det blev väl väldigt bra till och med, om jag har förstått rätt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » fre okt 14, 2005 20:49

Beror helt på hur säsong 5 är och hur en spin-off skulle se ut, men att fortsätta rakt av utan Garner låter inte bra.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » fre okt 14, 2005 21:14

CheeseGuy skrev:Var det inte ungefär så de gjorde i den sista The Practice-säsongen? Och det blev väl väldigt bra till och med, om jag har förstått rätt.

Jo, det blev den, men förändringarna var rätt stora både i fråga om upplägg som stil. Så jag undrar om Abrams &co är bredda att göra det. Alias skulle behöva lite mer förändringar eftersom det inte är en ensambelserie, men de kommer de antagligen behöva göra nu ändå i och med den där magen som är i vägen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » lör okt 15, 2005 17:53

noike skrev:

Jag tror att hon har kontrakt för mer och att det bara var ett rykte att hon inte hade det.
Jag orkar dock inte kolla upp det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Ankh » mån okt 17, 2005 10:08

Suck.. såg 305 i går
Ska Will aldrig komma tillbaka :-( Börjar tappa hoppet. Hans namn är inte med i introt eller nånting. Och jag brinner av hat för Vaughns fru. Jag Umbridge-hata henne! USCH! (PS.. jag vill inte veta vad som ska hända.. Spoilergalen..)
Tack.. behövde prata av mig lite till...
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav CheeseGuy » mån okt 17, 2005 22:45

Intervju med Amy Acker: http://tv.zap2it.com/tveditorial/tve_ma ... 1|,00.html - spoilar hur många avsnitt de har planerat att hon ska vara med i.

Underbart!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » mån okt 17, 2005 23:05

Alright! Ju mer Amy, dessto bättre.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » mån okt 17, 2005 23:15

YAY!Mer Amy Badass!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » mån okt 17, 2005 23:43

Oj oj, mycket mer än jag hade väntat mig. Mycket trevligt!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » tis okt 18, 2005 22:44

"Page not Find" står det när jag tryckte på länken. Kan ngn skriva under spoilerblock hur många hon ska vara med i?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav CheeseGuy » tis okt 18, 2005 22:48

Hey: det är Zap2it som inte går ihop med phpBB. Kopiera/klistra in HELA adressen istället.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav HeY » tis okt 18, 2005 22:52

CheeseGuy skrev:Hey: det är Zap2it som inte går ihop med phpBB. Kopiera/klistra in HELA adressen istället.

Jaha, ja jag såg det nu :P

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Simon » ons okt 19, 2005 1:22

Efter-spoiler-spoilers är lömska, man vet inte när folk börjar snacka om saker man redan vet igen. :)
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Illyria » ons okt 19, 2005 11:36

Angående Michael Vartan säsong 5 (spoiler!)
Vartan Back On Alias

TV Guide Online's "Ask Ausiello" column reported that producers of ABC's Alias series have closed the deal to bring back co-star Michael Vartan, whose character, Michael Vaughn, appeared to perish in the season opener.

"The deal officially closed late last week, and Vartan returned to work on the Alias set yesterday," the site reported on Oct. 18. "Please don't ask me who he's playing or how long his return engagement will last, because that I can't tell you. (Mostly 'cause, well, I don't know.)"

Källa: http://www.scifi.com
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » fre okt 21, 2005 11:07

5.03 The Shed Det var ett bra avsnitt, kul att få se Amy Acker som elak agent.
Egentligen konstigt att det aldrig hänt förut, att de råkat på en agent som värvats på samma sätt som Sydney. Har egentligen inget negativt alls att säga om de nya agenterna, fast en sak jag inte gillade var hur Rachel sa att han inte var hennes typ, känns som en hint till motsatsen, speciellt från hans sida... Hoppas inte, vill inte se något nytt Syd/Vaughn-par och det har verkligen varit nog med det tidigare också.
Sloanes del kändes lite onödig och dömd att misslyckas. Jag saknar inte Nadia.

5.04 Mockingbird Sloane till Jack om Nadia: "As if she were your own daughter", jag hoppas detta kommer tas upp mer framöver. Att Sloane skulle gå fri bevisar att The Shed har högt uppsatta kontakter, det var ganska uppbart att han skulle bli fri också, men jag hoppas verkligen detta får Jack att bli misstänkt. Kommer Sloane bli bad guy igen? Hoppas att något bevis på att Nadia inte är hans dotter kan vara positivt åt det hållet, han passar bättre som bad guy.
Jag gillar de nya agenterna. Trevligt med Amy Acker igen också. Ett baklängesavsnitt som fungerade bättre än de brukar göra. En sak som var lite underlig var bankkontot, speciellt med så högt uppsatta kontakter, och även utan det, kändes det lite väl simpelt att ha alla pengar på ett ställe. Ser fram emot nästa vecka, med Sloane fri, vad komma hända? Vill se mer om mannen i kistan också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Gordo » fre okt 21, 2005 14:59

5x04

Nej, jag är inte så förtjust i säsongen än så länge. Men det ska bli intressant att se hur Sloane kommer att uppträda nu och självklart är det spännande att följa Dean och mannen i kistan. Amy få gärna vara med lite mer :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav caffeineaddict » fre okt 21, 2005 15:15

5.04:Än så länge antar vi ju bara att Sloane tog dealen och att det är därför han gick fri. Det kan visa sig vara en twist att han faktiskt inte samarbetar med Dean & Co. Eller en dubbeltwist där han först påstår att han inte gör det, men sedan gör det. Eller en trippeltwist där han först påstår att han inte gör det, sedan gör det, men sedan har visat sig infiltrera dem inifrån för att förstöra dem. Allt är möjligt med Sloane. Vilket är både det positiva och det negativa med den karaktären.

Och visst upprepar sig saker en hel del men för tillfället tycker jag ändå att Alias är betydligt bättre och mer underhållande än vad det var under stora delar av S2-S4. Även om den sanna Goddardska briljansen aldrig riktigt infann sig.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav CheeseGuy » fre okt 21, 2005 15:51

5.04 Ingen spork-briljans tyvärr, men ändå ett trevligt avsnitt. Synd att det var så lite Amy, men hon får säkert mer att göra i nästa avsnitt eller nåt, så jag överlever. Däremot mycket Rachel Nichols, en Sloane som äntligen fick något meningsfullt att göra, och fler än två repliker för Dixon. Säsong 5 har börjat riktigt starkt, nu väntar jag bara på att Jack ska rocka loss. (Han kan väl till exempel tortera nån, eller nåt, det är alltid kul.)

Förresten är introt fortfarande gräsligt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » lör okt 22, 2005 14:03

kaffe: 5.04 Sloane har alltid varit på samma sida -- sin egen. Och jag skulle tro att han har sett för mycket av Spy Daddy-föreningen och vad de kan för att avskriva dem och faktiskt aliera sig fullt ut med en ny spelare. Att han blir fri är bara en kortsikting lösning, och jag skulle tro att de andra inte riktigt insett hur långsiktigt Sloane fungerar. Hans powerwalk i slutet symboliserar det -- lone man walking --, att han är fi och att det kommer att fucka upp det för alla utom honom.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » fre okt 28, 2005 14:33

5x05: woho!

Riktigt bra avsnitt, innehöll nästan allt jag gillar med Alias. Ingen Amy tyvärr, men vi fick ju Patrick Bauchau istället. Hoppas verkligen att han kommer tillbaka.

SLOANE!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » fre okt 28, 2005 18:05

Okej, jag har inte sett färdigt avsnittet men jag var bara tvungen att påpeka det för att jag störde mig på det och kommer glömma det annars:

Ingen agent med självbevarelsedrift har knappljud på mobilen.

EDIT: En till. Åker änglar skridsko?

EDIT 2: Tunt avsnitt. Inte så bra alls.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » lör okt 29, 2005 21:47

5.05:Patrick Bauchau är ju alltid trevligt att ha med, men i övrigt kändes avsnittet rätt fånigt och inte på det bra sättet. Att bara sitta där när man vet att folk kommer? Och de här ska vara agenternas creme dela creme?

Sedan för lite Marshall, Jack och Rachel. (Och Amy Acker också för den delen. MER AMY! DAMNATION!)

Och som jag sagt tidigare så vidhåller jag att Sloane inte är ond, egentligen, utan som alltid på sin egen sida. Vilket antagligen kommer att resultera i att både Prophet 5 och CIA får knivhugg i ryggen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film