Jag vill också göra en lista, även om jag inte följer alls så många serier som vissa här på forumet. Sen så ser jag också vissa av serierna på svensk tv vilket betyder att jag är rätt efter med dom.
Men här är listan i alla fall:
Arrested Development s.1

- Så fantastiskt roligt. Många gapskratt per avsnitt, inte många serier klarar det. Bästa komediserien på jag vet inte hur länge.
CSI s.5

- Varför!?!? Jo för att Quentin har regisserat säsongsavslutningen och jag tänker mig att det kan vara bra att ha sett säsongen när man ser den. Slutar se direkt efter det. Slutade egentligen efter säsong 3 eller nåt sånt, men började alltså igen i och med säsong 5. Hade inga direkta förhoppningar och CSI är fruktansvärt ointressant. Jag blir knäpp, för karaktärerna är egentligen bra men dom används inte. Det ena fallet är numer bara mer ointressant än det andra, i avsnitt efter avsnitt. Och folk älskar det, uppenbarligen.
Desperate Housewives s.1

- Nja. Snart lägger jag ner. Det är snyggt och det är skruvat men jag är rätt oengagerad. Ska se klart säsong 1 bara för att jag vill veta hur allting hänger ihop (om man nu får veta det) men sen så slutar jag titta. Jag stör mig lite mer på Susan för varje avsnitt och vid det här laget så hatar jag henne. En säsong till pallar jag nog inte.
Family Guy s.4

- Så sjukt roligt. Med betoning på sjukt... och roligt.
Gilmore Girls s.6

- Jag hade verkligen saknat den. Gilmore Girls en av dom bästa serierna någonsin och jag har inte ens börjat lessna lite grann. Jag har egentligen inget negativt att säga. Jag ÄLSKAR Gilmore Girls helt enkelt. Även fast det är sorgligt ibland så kan inget göra mig gladare.
House s.2

- Fruktansvärt bra. Egentligen borde jag störa mig på att avsnitten är så pass fristående men resten är så bra att jag faktiskt inte gör det. Hugh Laurie är så bra att det knappt går att förstå. Dialogen är fullkomligt lysande.
Joey s.1

- Det verkar vara hatat men jag gillar det. Faktiskt. Speciellt Drea de Matteo.
Lost s.2

- Har inte riktigt bestämt mig. Lost är spännande, visst, men saknar karaktärer som jag verkligen älskar. Men jag kommer i alla fall att se klart säsongen. För det är som sagt spännande. Går lite väl långsamt framåt ibland.
The Office (US) s.1

- Vi får se hur det tar sig. Har bara sett några avsnitt ännu men det har blivit bättre och bättre. Än så läge inte ens i närheten av UK versionen men ändå roligt.
The OC s.2

- Sen Spider-Man referensen i 2.14 har jag lovat mig själv att aldrig mer tala illa om OC. Många av karaktärerna är fortfarande så fantastiska att jag (nästan) kan bortse från den såpiga handlingen. Jag älska OC trots alla dess brister.
Smallville s.5

- Ser det för James skull men vill verkligen gilla serien också. Vi får se. Lana och Clark går mig på nerverna men jag försöker koppla bort det. Lex gillar jag och det är alltid någonting.
Veronica Mars s.2

- En av mina nya favoriter. Visst har serien sina brister men allt det andra väger upp det mer än väl. Kristen Bell är underbar och Jason Dohring också. Serien är så oerhört charmig. Joss vet vad han pratar om. Veronica Mars är riktigt, riktigt bra.
Weeds s.1

- Yay! Precis min typ av serie. Drama och komedi i en bra blandning. Och Mary-Lousie Parker. Korta avsnitt och en kort säsong. Jag vill har mer Weeds.
The West Wing s.6

- Det var bättre i början, ja. Men jag gillar det fortfarande och det är alltid intressant att titta på. Lika roligt som jag minns dom tidiga säsongerna kan jag dock inte påstå att det är längre.
24 s.4

- Nja. Spännande är det väl fortfarande fast inte som första säsongen. Och bland karaktärerna så gillar jag Jack och i princip ingen mer. Och sen så tycker jag att den (vem det nu var) som skrev i 24-tråden att serien är helt humorbefriad verkligen hade rätt. Jag försökte minnas en enda gång då jag skrattat men det gick inte. Det är nästan oacceptabelt.
Det är väldigt många fler serier som jag egentligen också vill följa (Nip/Tuck!!), men jag får se ikapp dom senare någon gång.