Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » tis okt 11, 2005 23:52

AKS skrev:
caffeineaddict skrev:Am I a TV junkie or am I a TV junkie?

Sista alternativet.

Kunde nästan tro det.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » ons okt 12, 2005 1:20

Jag vill också göra en lista, även om jag inte följer alls så många serier som vissa här på forumet. Sen så ser jag också vissa av serierna på svensk tv vilket betyder att jag är rätt efter med dom.

Men här är listan i alla fall:

Arrested Development s.1 :D - Så fantastiskt roligt. Många gapskratt per avsnitt, inte många serier klarar det. Bästa komediserien på jag vet inte hur länge.

CSI s.5 :( - Varför!?!? Jo för att Quentin har regisserat säsongsavslutningen och jag tänker mig att det kan vara bra att ha sett säsongen när man ser den. Slutar se direkt efter det. Slutade egentligen efter säsong 3 eller nåt sånt, men började alltså igen i och med säsong 5. Hade inga direkta förhoppningar och CSI är fruktansvärt ointressant. Jag blir knäpp, för karaktärerna är egentligen bra men dom används inte. Det ena fallet är numer bara mer ointressant än det andra, i avsnitt efter avsnitt. Och folk älskar det, uppenbarligen.

Desperate Housewives s.1 :? - Nja. Snart lägger jag ner. Det är snyggt och det är skruvat men jag är rätt oengagerad. Ska se klart säsong 1 bara för att jag vill veta hur allting hänger ihop (om man nu får veta det) men sen så slutar jag titta. Jag stör mig lite mer på Susan för varje avsnitt och vid det här laget så hatar jag henne. En säsong till pallar jag nog inte.

Family Guy s.4 :D - Så sjukt roligt. Med betoning på sjukt... och roligt.

Gilmore Girls s.6 :lovebunny: - Jag hade verkligen saknat den. Gilmore Girls en av dom bästa serierna någonsin och jag har inte ens börjat lessna lite grann. Jag har egentligen inget negativt att säga. Jag ÄLSKAR Gilmore Girls helt enkelt. Även fast det är sorgligt ibland så kan inget göra mig gladare.

House s.2 :D - Fruktansvärt bra. Egentligen borde jag störa mig på att avsnitten är så pass fristående men resten är så bra att jag faktiskt inte gör det. Hugh Laurie är så bra att det knappt går att förstå. Dialogen är fullkomligt lysande.

Joey s.1 :) - Det verkar vara hatat men jag gillar det. Faktiskt. Speciellt Drea de Matteo.

Lost s.2 :) :?: - Har inte riktigt bestämt mig. Lost är spännande, visst, men saknar karaktärer som jag verkligen älskar. Men jag kommer i alla fall att se klart säsongen. För det är som sagt spännande. Går lite väl långsamt framåt ibland.

The Office (US) s.1 :?: - Vi får se hur det tar sig. Har bara sett några avsnitt ännu men det har blivit bättre och bättre. Än så läge inte ens i närheten av UK versionen men ändå roligt.

The OC s.2 :D - Sen Spider-Man referensen i 2.14 har jag lovat mig själv att aldrig mer tala illa om OC. Många av karaktärerna är fortfarande så fantastiska att jag (nästan) kan bortse från den såpiga handlingen. Jag älska OC trots alla dess brister.

Smallville s.5 :?: - Ser det för James skull men vill verkligen gilla serien också. Vi får se. Lana och Clark går mig på nerverna men jag försöker koppla bort det. Lex gillar jag och det är alltid någonting.

Veronica Mars s.2 :D - En av mina nya favoriter. Visst har serien sina brister men allt det andra väger upp det mer än väl. Kristen Bell är underbar och Jason Dohring också. Serien är så oerhört charmig. Joss vet vad han pratar om. Veronica Mars är riktigt, riktigt bra.

Weeds s.1 :D - Yay! Precis min typ av serie. Drama och komedi i en bra blandning. Och Mary-Lousie Parker. Korta avsnitt och en kort säsong. Jag vill har mer Weeds.

The West Wing s.6 :) - Det var bättre i början, ja. Men jag gillar det fortfarande och det är alltid intressant att titta på. Lika roligt som jag minns dom tidiga säsongerna kan jag dock inte påstå att det är längre.

24 s.4 :? - Nja. Spännande är det väl fortfarande fast inte som första säsongen. Och bland karaktärerna så gillar jag Jack och i princip ingen mer. Och sen så tycker jag att den (vem det nu var) som skrev i 24-tråden att serien är helt humorbefriad verkligen hade rätt. Jag försökte minnas en enda gång då jag skrattat men det gick inte. Det är nästan oacceptabelt.

Det är väldigt många fler serier som jag egentligen också vill följa (Nip/Tuck!!), men jag får se ikapp dom senare någon gång.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tob » ons okt 12, 2005 8:46

Serier jag följer nu i dagsläget. Tanken var ju att jag skulle inte göra så mycket mer än att följa serier i höst, fanns ju massor, istället blev ganska få. Men jag trivs med det ändå....faktum är att jag får ångest och mår dåligt av att läsa (vissa) andras listor. Vad jobbigt att ha det i baktanken hela tiden...måste tanka serier....måste se...nu...idag...eller någon annan dag.

Serier som går nu:

Prison Break - Har fortfarande inte sett avsnitt 6 och 7. Skall jag vara riktigt ärligt så känner jag inget supersug efter dem heller, men se dem skall jag göra.

Lost - Andra säsongen har börjat bra och jag gillade avsnitt 3 skarpt.

Veronica Mars - Veckans höjdpunkt.

Alias - Riktigt bra start på säsong 5. Kraftiga (stämnings)vibbar från de tidigare säsongerna!

Survivor - Suverän realityshow.

Serier med uppehåll:

Battlestar Galactica - Suverän rakt igenom. Visuellt sett så perfekt att jag gråter, skarpa dialoger och engagerade storylines.

Dead Zone - Va hände? vad hände med Dead Zone? såg framemot det jättemycket och första avsnittet var bra, andra hyfsat också, se 3-4 stycken blaha avsnitt som gjorde att jag tom slutade att se det. Avsnitt 9 var däremot bra, men skadan var skedd och jag har fortfarande inte sett avsnitt 10 och 11. Måste göra det snart.

24 - Det är bra, faktiskt suveränt stundtals!

American Idol - Fruktansvärt underhållande program...så är det...jag ser framemot säsong 5 skarpt.

Serier jag skall ta tag i:

Medium - Tyckte första säsongen var skarp, skall ta tag i säsong 2 snart, efter tentaveckan kanske.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » ons okt 12, 2005 17:17

Börjar så sakteliga ge upp hoppet om ANTM. Nån som har hoppet kvar kan kanske dela med sig lite? :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav carre » ons okt 12, 2005 19:43

AKS skrev:Börjar så sakteliga ge upp hoppet om ANTM. Nån som har hoppet kvar kan kanske dela med sig lite? :)

min själ gråter blod men lite hopp finns kvar, vi kan dela systerligt.
varför gör de såhär mot oss?? GIIIIIIIIF ANTM PLZ!!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav AKS » ons okt 12, 2005 19:58

FUUUCK! Jag har lyckats hålla mig spoilerfri för ANTM fram tills nu då jag besökt tvguide.com. Gå *inte* dit eftersom den som åker ut i det avsnitt vi inte fått ännu avslöjas på första sidan. :cry:

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons okt 12, 2005 20:32

Ja, jag har också råkat läsa det. Undvik även UPN.com
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » ons okt 12, 2005 21:01

Eftersom jag följer många sånna serier (Survivor, The Apprentice, The Amazing Race, American Idol, Big Brother m.m.) har jag lärt mig att aldrig gå till sidor som kan spoila det innan man sett avsnittet.
En klassiker är kanalens officiella hemsida, den är lätt att undvika. tv.com kanske var lite mer oberäknerlig dock men nu vet jag det.
Min favoritsida thefutoncritic.com är bra, dom avslöjar aldrig sånt utan att varna. Därför är den sidan bäst.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » ons okt 12, 2005 22:03

Så här står det i en efterlysningstråd på demonoids forum:

We were told in the 5-3 comments section that 5-4 would be capped Tuesday night (as in last night). So there is no need to panic quite yet as ANTM tends to take longer to filter from the NG to torrent than other shows for whatever reason. So I am not panicked yet although yeah, with 5-5 airing tonight, I admit I am relatively close to pushing the button. EVEN SO! ... remain patient.

I will say that this show is among the most popular TV torrents on here going by the completion stats. Granted it tends to be tracked here exclusively rather than available in a bunch of different places but even so, it's an insanely popular show.

But yeah, just for the record, PLEASE UPLOAD!

Så hoppet lever trots allt... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons okt 12, 2005 22:14

Jag tror ANTM dyker upp. Normalt dyker det upp på lördagar, right? Med de beräkningarna har vi 5.03 på fredag och 5.04 på lördag. Hoppas jag ivarjefall. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons okt 12, 2005 22:18

Det skulle ju vara en trevlig dubbeldos... Synd bara att jag hann bli spoilad. Jag undviker ex zap2it tills jag sett ANTM så jag hade inte förväntat mig att bli spoilad en vecka efter att avsnittet visades. Nåväl, lördagens avsnitt blir förhoppningsvis en överraskning.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tor okt 13, 2005 6:33

ANTM har anlänt!!! Yay! :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor okt 13, 2005 6:56

Om jag startar nedladdningen nu kanske den är klar ikväll! ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor okt 13, 2005 6:56

Hehe, låt oss hoppas.

Bra detta. Hinner tydligen inte sätta igång VM eftersom jag måste till jobbet nu, men då kan jag ju se ANTM då jag kommer hem och väntar på att VM ska laddas ner. Trevligt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav RalfiParpa » tor okt 13, 2005 10:18

Varför såg jag egentligen premiäravsnittet av Freddie när det förmodligen finns bra nya serier som jag ignorerar?
Kanske var det den där dova inre rösten som sa "Men kom igen, dåligt kan det väl ändå inte vara". Kanske var det för att jag kände att jag behövde en grund för min klagosång. Jag menar, jag hade inte haft några problem med att totalsåga serien enbart baserat på vem som har huvudrollen.
Freddie är alltså en sitcom. Med Freddie Prinze Jr. i huvudrollen. Serien heter Freddie. Sammanfattning: Freddie Prinze Jr., sitcom. Illamående än?
Det är dessutom en hopplöst schablonmässig sitcom och Freddie Prinze Jr. är banne mig en sämre komediskådis än han är en...eh, vanlig skådis.
Christopher Walken-skämtet var faktiskt ganska roligt men utöver det...blergh. Nästa gång jag ser ett avsnitt av den här smörjan är när SMG gör det ofrånkomliga gästinhoppet i ett försök att rädda serien.
Freddie Prinze Jr., jag hatar dig.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav carre » tor okt 13, 2005 11:00

RalfiParpa skrev:Freddie Prinze Jr., jag hatar dig.

:D
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav caffeineaddict » tor okt 13, 2005 11:42

RalfiParpa skrev:Nästa gång jag ser ett avsnitt av den här smörjan är när SMG gör det ofrånkomliga gästinhoppet i ett försök att rädda serien.
Freddie Prinze Jr., jag hatar dig.

Jag tror inte vi har varit tacksamma nog i det förflutna över att Freddie aldrig dök upp i någon nudge-nudge cameo i Buffy. Från och med nu tänker jag vara tacksam över det minst en gång om dagen.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » tor okt 13, 2005 17:33

Danny Crane...
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tam » tor okt 13, 2005 19:44

Donny Crane, no?
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Off » tor okt 13, 2005 20:02

Ojojoj fruktansvärt pinsamt.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tor okt 13, 2005 20:03

Off skrev:Ojojoj fruktansvärt pinsamt.

Att säga "Denny Crane!" är aldrig pinsamt även när det är fel.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » tor okt 13, 2005 23:42

ANTM 5x04:
Inte så jättebra avsnitt, men jag blev väldigt glad att hon som åkte ut gjorde det för henne gillade jag inte alls.
Nästa avsnitt finns redan att ladda hem. Det var snabbt.

Imorgon blir det massa roligt att se. Survivor, Night Stalker, Smallville, The Apprentice (både Donald's & Martha's), Alias .m.m.
Jag är glad att jag är ledig på fredagar.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » tor okt 13, 2005 23:55

Criminal Minds 1.04 Teasern fick mig att gråta. Tänk hur den hade varit i the Inside. Tänk!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » fre okt 14, 2005 0:14

Fanns det en teaser till nästa avsnitt i Criminal Minds?

Jag börjar verkligen gilla serien, men jag vill se vissa karaktärer från The Inside vara med.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » fre okt 14, 2005 0:40

Illyria skrev:Fanns det en teaser till nästa avsnitt i Criminal Minds?

Nej, teaser som i det som är innan titelsekvensen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre okt 14, 2005 12:57

Eftersom tredje avsnittet av Commander in Chief också sög så slutar jag titta nu. Synd på en så bra cast. :(

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » fre okt 14, 2005 19:04

Everybody hates chris 1x04. Vissa saker är roliga men det är alldeles för lite skratt för att vara en komedi.

"Now where were these guys when 2pac got shot?" var avsnittets höjdpunkt.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Off » fre okt 14, 2005 20:30

Har sett de två första avsnitten av Related ikväll. Mycket bättre än jag trodde. Callum Blue är hur bra som helst men man får Masonflashbacks så det skär lite i hjärtat varje gång han säger något. Kommer helt klart fortsätta titta.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » fre okt 14, 2005 21:51

Jag försökte se andra avsnittet av Related men det gick inte. Såg några minuter men sen började jag hoppa framåt i filen och den åkte den i soptunnan. Inte ens Callum Blue hjälper den serien.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » fre okt 14, 2005 22:00

Det var ju illa. Själv sitter jag här och är redan förälskad i lillasyrran i familjen. Laura Breckenridge has a stalker.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film