Although critics across the country were rooting for UPN’s Veronica Mars at 9 p.m., season two of the critically-acclaimed drama lost a considerable chunk of its rock-solid America’s Next Top Model lead-in. Take a look:
UPN/Wednesday
8:00 p.m. America’s Next Top Model
Overnights: 4.1/ 6 (#5), Viewers: 4.46 million (#5), A18-49: 2.1/ 6 (#4t)
9:00 p.m. Veronica Mars (season premiere)
Overnights: 2.5/ 4 (#5), Viewers: 3.15 million (#5), A18-49: 1.3/ 3 (#5)
Percent Change:
Overnights: -39, Viewers: -29, A18-49: -38
Even so, compared to its preview telecast out of America’s Next Top Model on Wednesday, Sept. 22, 2004 (Overnights: 2.7/ 4; Viewers: 2.49 million; A18-49: 1.0/ 3), this was still an increase of 660,000 viewers and 30 percent among adults 18-49. It was also the most-watched episode of Veronica Mars and highest rated among adults 18-34 (1.7/ 5), women 18-34 (2.4/ 6) and women 18-49 (1.8/ 4) ever.
At 9 p.m., a new "Lost" scored the night's biggest audience with a 13.4/20. CBS stayed in second with the time-period debut of "Criminal Minds," 7.1/11. NBC's "E-Ring," 5.3/8, moved up to third, ahead of "Nanny 911" on FOX. The season premiere of "Veronica Mars" posted some of its best numbers for UPN, coming in at 2.1/3. "One Tree Hill" stayed in sixth for The WB.
HeY skrev:Avsnittet var riktigt bra tycker jag men lite svårt att hänga med i alla svängar tycker jag. Svårast hittils (då jag inte tycker några har varit svåra innan). I början var hon ju ihop med Loagn och hjälpte Wallace och resten av utsatta med urinprovet. Samtidigt som han "mobbaren" hade frågat om hjälp kom väl Logan och de kysstes? Jag antar att det var nutid eftersom sedan i bussen innan den krasha sa ju V till Meg "Heard you were back i cheerleading" eller ngt. Så de har alltså precis hänt. Men hur kan hon då gjort slut med Logan för fler veckor sedan?
..eller vänta, jag såg om start startscenen och det var ju inte där V:s jobbkompis ropade "Your boyfriend is here" så det var inte där Logan kom. Var det i en återblick eller, när var den?
caffeineaddict skrev:HeY skrev:Avsnittet var riktigt bra tycker jag men lite svårt att hänga med i alla svängar tycker jag. Svårast hittils (då jag inte tycker några har varit svåra innan). I början var hon ju ihop med Loagn och hjälpte Wallace och resten av utsatta med urinprovet. Samtidigt som han "mobbaren" hade frågat om hjälp kom väl Logan och de kysstes? Jag antar att det var nutid eftersom sedan i bussen innan den krasha sa ju V till Meg "Heard you were back i cheerleading" eller ngt. Så de har alltså precis hänt. Men hur kan hon då gjort slut med Logan för fler veckor sedan?
..eller vänta, jag såg om start startscenen och det var ju inte där V:s jobbkompis ropade "Your boyfriend is here" så det var inte där Logan kom. Var det i en återblick eller, när var den?
Alla scener där Logan och VM var uppenbart "tillsammans" var tillbakablickar. Detta märktes på att de var så överdrivet färgstarka och mjuka i kanterna att jag nästan trodde det var något fel på min TV.
caffeineaddict skrev:2.01:Hur fan kan jag vara så blåst[...]
noike skrev:caffeineaddict skrev:2.01:Hur fan kan jag vara så blåst[...]
Det undrar jag också. Jag tokskrattade åt det.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare