Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Simon » tor sep 29, 2005 13:57

Någon som har koll på siffrorna för 2x01? Vore ju trevligt om det inte totalkraschade.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav HeY » tor sep 29, 2005 14:00

Nu är både VM och Lost igång, kan förhoppningsvis se det ikväll :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » tor sep 29, 2005 14:10

Jag tror inte siffrorna är klara ännu, det har ju inte ens gått en halv dag sedan avsnittet visades, men jag håller tummarna. Såklart.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Bender » tor sep 29, 2005 14:15

Förresten.. Var inte Kristen Bell ovanligt söt i avsnittet? :D

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav The Buffster » tor sep 29, 2005 14:16

Kristen Bell är alltid ovanligt söt ;) .

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tomas » tor sep 29, 2005 14:30

Ser att avsnittet kom ut som torrent någon minut efter att jag bestämde mig för att sluta vänta och åka till skolan istället :P
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Noam » tor sep 29, 2005 14:35

2x01 - hm, halvbra avsnitt.
Saknas nåt dock.. tror det är V's självständighet som fattas. I s01 var hon en riktig outsider som fick klara sig själv, hon var en otroligt stark och självständig karaktär.. nu i slutet hängde hon på Duncan's arm hela tiden.. me NO like!!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav The Buffster » tor sep 29, 2005 14:42

2.01 Jag håller med om att det kanske inte känndes så bra att se Veronica hänga på Duncans arm. Men å andra sidan så känner jag att hon har gått igenom så många oerhört jobbiga saker och dessutom klarat av att vara självständig och stark genom allt detta. Att hon nu kanske är lite trött och behöver hänga på någons arm ett tag kan man knappast klandra henne för. Dessutom så känner jag mig säker på att vi snart kommer att få tillbaka den gammla självständiga Veronica.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » tor sep 29, 2005 14:45

Argh! Spoilerblock! *håll dig borta AKS* :)

Nu ska jag bara ha ett jobbigt möte (efter en av mina jobbigaste dagar på jobbet nånsin, suck) sen så kan jag äntligen få se VM! Det kommer säkert att bota min trötthet och huvudvärk.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav RalfiParpa » tor sep 29, 2005 14:56

Veronica Mars är tillbaka. Det känns skönt att bara säga det.
Veronica Mars 2x01
Det här kallar jag en stark upptakt! Mycket nytt, mycket gammalt. Lite tråkigt att Meg dog, en Meg/Veronica-försoning hade kunnat bli en tämligen intressant sidostory och jag tycker att där fanns tillstymmelse till en ganska bra karaktär. Långt mycket bättre än Dick och Beaver åtminstone, som nu helt oförklarligt blivit befordrade till regulars. Men jag litar på Rob Thomas och det kommer säkerligen hända mycket som kan få mig att ändra åsikt. Charisma Carpenter får dock ett stort nja.
Annars så känns det här på något sätt lite mörkare än förut. Brustna hjärtan, förtvivlan och ond, bråd död. Inga invändningar från min sida, det är sådant som jag kalasar på.
Trots några smärre aber (CotW, främst) var 2x01 en helt fantastiskt säsongsstart och jag tvivlar inte på att VM kan bli den här TV-säsongens bästa serie. Veronica Mars-fanboyen i mig som slumrade under sommaren är med andra ord väckt. Ta er i akt.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » tor sep 29, 2005 16:26

Säsong 2 börjar starkt.

Jag har fortfarande inget emot Duncan, och jag tycker att han och Veronica passar bra ihop, även om jag kanske hellre hade sett V med Logan.

Jag håller med om att Dick och Beaver inte känns som regular-material direkt, men jag litar också på Rob Thomas. Jag gillar förresten det nya introt mycker mer än det gamla.

Fantastisk cliffhanger!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » tor sep 29, 2005 17:19

Mycket bra säsongsinledning, men inte ett toppavsnitt. (Tror jag. Detta är ett avsnitt man måste se om.)

Jag har inte läst era kommentarer ännu för då har man liksom inget att säga...

Lite kort först bara:
Tara Reid-skämtet var ta mig 17 helt fantastiskt! Precis ett skämt i min smak.

Tycker att huvudmysteriet verkar bli mycket intressant denna gång. Lily räddade Veronicas liv? Lite underligt. Nåväl, ett bra säsongsmysterium i alla fall. Nu i början ska det bli intressant att se exakt vad mysteriet är dock.

Att Veronica inte kunde vara ihop med Logan är mycket förståeligt, men det känns så trist att hon är ihop med Duncan. Gillar det *inte*, men som Illyria resonerar: om hon är ihop med honom nu så kan det förhoppningsvis ta slut och Duncan kan dra till skogs under första halvan av säsongen. Man kan hoppas det i alla fall. De lyckades i alla fall bra dölja att Logan och Veronica fortfarande inte var ihop. Fast jag blev inte förvånad då det visade sig att hon var ihop med Duncan. Men hon har ju knappast fått en bättre kille vad gäller stabilitet om man jämför honom med Logan. Logan smäller sönder en lampa, Duncan står och tokslår på en bil... Tur att inte pappa Mars sett det.

En sak är dock säker: Veronica kan inte ha berättat för varken Duncan eller Logan att Dick i princip uppmanade sin lillebror att våldta henne. I så fall skulle de knappast umgås med honom som de fortfarande gör.

Annars då... Charisma gjorde sin roll bra. Den passar henne. Vi får se hur rollen utvecklas nu. Blev lite "ryyys" då det visade sig att hon och Logan har en affär bara... =)

Hade inte tänkt att skriva så mycket, men där ser man... :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » tor sep 29, 2005 18:40

Tittarsiffror från The Futon Critic: households: 2.1/3, #14; adults 18-49: 1.3, #14, vad det nu innebär. Det är tydligen 16.67% ökning jämfört med piloten förra året.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » tor sep 29, 2005 18:51

*Verkar* inte så strålande med tanke på ANTM som leadin. Hugaligen! Vi får definitivt fortsätta vara nervösa för en ev S3, även om siffrorna, om de håller i sig, förhoppningsvis är goda nog för att vi ska få se 22 avsnitt i S2. Tur att det är inte FUX vi har att göra med.

Från Mediaweek:
Although critics across the country were rooting for UPN’s Veronica Mars at 9 p.m., season two of the critically-acclaimed drama lost a considerable chunk of its rock-solid America’s Next Top Model lead-in. Take a look:

UPN/Wednesday
8:00 p.m. America’s Next Top Model
Overnights: 4.1/ 6 (#5), Viewers: 4.46 million (#5), A18-49: 2.1/ 6 (#4t)

9:00 p.m. Veronica Mars (season premiere)
Overnights: 2.5/ 4 (#5), Viewers: 3.15 million (#5), A18-49: 1.3/ 3 (#5)

Percent Change:
Overnights: -39, Viewers: -29, A18-49: -38

Fortsätter det så här så lär vi inte ha en tredje säsong. :(

Detta från samma artikel gör en väl lite gladare, om än inte glad egentligen:

Even so, compared to its preview telecast out of America’s Next Top Model on Wednesday, Sept. 22, 2004 (Overnights: 2.7/ 4; Viewers: 2.49 million; A18-49: 1.0/ 3), this was still an increase of 660,000 viewers and 30 percent among adults 18-49. It was also the most-watched episode of Veronica Mars and highest rated among adults 18-34 (1.7/ 5), women 18-34 (2.4/ 6) and women 18-49 (1.8/ 4) ever.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor sep 29, 2005 18:56

Holy shit! Here we go again. Ska skriva av mig innan jag läser era inlägg.

Skrattade när: Veronica skrek "Seniors rule" och knuffade till Wallace, och även när Keith gav W tips om urinprovet. Mycket roligt. :D

Men, men, eeeeeeeeeew, Veronica är tillsammans med Duncan igen! Jag höll på att ramla ur sängen när hon plötsligt hånglade med Duncan igen. WTF! Nog för att jag förstår att hon behövde göra slut med Logan, när han höll på och dummade sig med sina kompisar, men dom kunde väl ha diskuterat det innan hon dumpade honom. Och varför, varför var hon tvungen att gå tillbaks till Tråk-Duncan.? *fnys*

Vad var det som hände på slutet egentligen? Jag satt bara och gapade. Var det bussen som åkte över stupet? Det är alltså säsongens stora mysterium och Logans lilla knivincident är det lilla mysteriet. Wow. Jag är imponerad. Kanske inte lika personligt engagerande som att ens bästa vän blir mördad och man själv blir våldtagen men ändå ett bra mysterium. Det blir spännande, det är jag övertygad om.

Bra avsnitt, helt klart godkänt. Ååh, så jag saknat Veronica. :lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tor sep 29, 2005 18:58

Hey, bättre siffror än One Tree Hill i alla fall! EDIT: Som dock var en repris så... :(.
At 9 p.m., a new "Lost" scored the night's biggest audience with a 13.4/20. CBS stayed in second with the time-period debut of "Criminal Minds," 7.1/11. NBC's "E-Ring," 5.3/8, moved up to third, ahead of "Nanny 911" on FOX. The season premiere of "Veronica Mars" posted some of its best numbers for UPN, coming in at 2.1/3. "One Tree Hill" stayed in sixth for The WB.

http://tv.zap2it.com/tveditorial/tve_ma ... 1|,00.html

Känner mig väldigt splittrad för tittarsiffrorna. De är *bra* för Veronica Mars, stabila i alla fall, men det känns som att UPN väntat sig mer efter CBS-samarbetet och ANTM som lead-in. Jag vet inte vad jag ska tro...
Senast redigerad av AKS tor sep 29, 2005 19:03, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor sep 29, 2005 19:03

Fast det är repriser av One Tree Hill väl.

Bästa siffrorna hittills alltså, men ändå inte speciellt höga. ANTM kanske hjälper lite, men tyvärr tror jag Lost är för hård motsståndare och resten av serierna verkar det ju rätt bra för också. Crap!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor sep 29, 2005 19:11

Spoiler 201
CyberAl, jag håller med dig litegrann, jag störde mig också på att hon hängde på Duncan, jag hoppas att det bara var något tillfälligt. Bara för att hon skaffar pojkvän behöver hon inte bli ett mähä för det, men det tror jag inte att hon blir heller. Som nån sa, hon kanske behöver få luta sig mot nån annan ibland, även hon. Stackars Veronica. Men ja, mer "tuff" Veronica, inte 09er versionen.

Glömde också nämna Logan och CCs karaktär. *suck* That's just nasty. :rolleyes: Jag gillar Logan, men det kändes lite skabbigt på nåt sätt. Jaja, det är ju slut med Veronica så han får väl göra vad han vill. Men ändå.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » tor sep 29, 2005 20:05

Fucking shit! Me loved this! Om inte det bästa, så bland de allra bästa. Får mig att hoppas att VM S1 var jämförbar med Buffy S1 och det här kommer bli motsvarigheten till Buffy S2.

Where to begin? Flashbacks within flashbacks (flashy! Heh heh heh...). Inte en utan två överraskningar/twistar som fungerade bättre än någon jag kan komma på i TV-världen på ett bra tag (pojkvänsvändningen och naturligtvis slutet). Extremt underhållande dialog (som fortfarande aldrig är bättre än när Keith och Veronica delar en scen). Halvnaken Charisma som får lite tid men likväl slår på charmen.

Det enda som slog mig som fel var när Keith rusade in och kastade ut Logan. Förstår att ljudet av den krossade lampan kan ha gjort honom förbannad, men i övrigt var ju Logan mer än lovligt rättfärdigad i sin ilska.

Tre nya regulars dock? Hoppas de lyckas skapa karaktärer av dessa, för än så länge kan jag knappt komma ihåg vem som är vem eller deras namn.

Jävligt aktivt avsnitt. Fick in en oerhörd massa. Och det bygger upp mot en bättre och mer mångsidig säsongsarc än den förra.

Slutet gjorde faktiskt att det sved till i magen av förvåning och chock på ett sätt som jag inte kommer ihåg senast det hände. Nästan perfekt gjort.

I have mighty high hopes for this...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Peppe » tor sep 29, 2005 20:09

[2x01 Vilken säsongsöppning! var rädd att den skulle bli dålig men den höll helt klart och Veronica Mars är den klart bästa serien som går just nu!!!!!
Gillade inte Veronica och Logan förut men nu tycker jag lätt hellre att det ska bli dom än Duncan, han är bara... tråkig...
Och jag förstår Keith när han lackade på Logan, vem blir inte lack när man hör en lampa krossas och någon skrika på sin dotter, vad hon än har gjort.
Wallace och Keith är karaktärer som aldrig får lämna serien, det är nog dom ända måstena för min del, gillar båda!
Charisma gjorde väl ingen höjdarinsats och att hon hade en affär med Logan var inte så överraskande, men shit vad snygg hon är :D
Olyckan i slutet kom som en chock, men en sjuk del inom mig blev lite glad när Meg som trodde hon gjort nånting elakt mot Veronica fick tillbaka, REJÄLT :twisted:, dock en mycket bra cliffhanger längtar som faan till nästa avsnitt!!
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Gordo » tor sep 29, 2005 20:28

Vad bra det var, äntligen!

Avsnittet gav precis det jag längtat efter, snabba repliker, härlig kemi mellan Veronica och Wallace en trevlig liten konspiration som löstes snabbt och ett mysterium som lovar gott inför säsongen.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om Duncan och Veronica, i slutet av s.1 var jag helt emot att det skulle bli de två igen men nu kanske jag kan ändra mig. Jag hade hoppats på Logan.

Slutet, åh vad bra! Så oväntat och så himla Veronica Mars :)

Om det fortsätter såhär kommer det att bli en kanonsäsong!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav noike » tor sep 29, 2005 21:01

2.01 Lite svårt att bedömma för jag tyckte mest det bara var setup och väldigt lite "eget" avsnitt, men njodå. Helt okej, varken mer eller mindre. Eller jo, scenen mellan Keith, Veronica och Wallace var riktigt bra. Men resten kändes... som en epilog till s1 istället för del av s2.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » tor sep 29, 2005 23:00

Vad jag tycker om den här serien. Makalöst. Det får räcka med att skriva det.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » tor sep 29, 2005 23:10

Avsnittet var riktigt bra tycker jag men lite svårt att hänga med i alla svängar tycker jag. Svårast hittils (då jag inte tycker några har varit svåra innan). I början var hon ju ihop med Loagn och hjälpte Wallace och resten av utsatta med urinprovet. Samtidigt som han "mobbaren" hade frågat om hjälp kom väl Logan och de kysstes? Jag antar att det var nutid eftersom sedan i bussen innan den krasha sa ju V till Meg "Heard you were back i cheerleading" eller ngt. Så de har alltså precis hänt. Men hur kan hon då gjort slut med Logan för fler veckor sedan?

..eller vänta, jag såg om start startscenen och det var ju inte där V:s jobbkompis ropade "Your boyfriend is here" så det var inte där Logan kom. Var det i en återblick eller, när var den?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » tor sep 29, 2005 23:17

HeY skrev:Avsnittet var riktigt bra tycker jag men lite svårt att hänga med i alla svängar tycker jag. Svårast hittils (då jag inte tycker några har varit svåra innan). I början var hon ju ihop med Loagn och hjälpte Wallace och resten av utsatta med urinprovet. Samtidigt som han "mobbaren" hade frågat om hjälp kom väl Logan och de kysstes? Jag antar att det var nutid eftersom sedan i bussen innan den krasha sa ju V till Meg "Heard you were back i cheerleading" eller ngt. Så de har alltså precis hänt. Men hur kan hon då gjort slut med Logan för fler veckor sedan?

..eller vänta, jag såg om start startscenen och det var ju inte där V:s jobbkompis ropade "Your boyfriend is here" så det var inte där Logan kom. Var det i en återblick eller, när var den?

Alla scener där Logan och VM var uppenbart "tillsammans" var tillbakablickar. Detta märktes på att de var så överdrivet färgstarka och mjuka i kanterna att jag nästan trodde det var något fel på min TV.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Bender » tor sep 29, 2005 23:55

Enligt Neptunesite så fick VM 2.6/4 i rating inte 2.1 som futon critic skrev... Det är rätt bra iaf. :)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav HeY » fre sep 30, 2005 0:12

caffeineaddict skrev:
HeY skrev:Avsnittet var riktigt bra tycker jag men lite svårt att hänga med i alla svängar tycker jag. Svårast hittils (då jag inte tycker några har varit svåra innan). I början var hon ju ihop med Loagn och hjälpte Wallace och resten av utsatta med urinprovet. Samtidigt som han "mobbaren" hade frågat om hjälp kom väl Logan och de kysstes? Jag antar att det var nutid eftersom sedan i bussen innan den krasha sa ju V till Meg "Heard you were back i cheerleading" eller ngt. Så de har alltså precis hänt. Men hur kan hon då gjort slut med Logan för fler veckor sedan?

Alla scener där Logan och VM var uppenbart "tillsammans" var tillbakablickar. Detta märktes på att de var så överdrivet färgstarka och mjuka i kanterna att jag nästan trodde det var något fel på min TV.

Jo det vet jag ju. Men jag minns inte i vilken av tillbakablickarna som det var "Your boyfriends here" också kom Logan. Det var ju en sån och senare likadant med Duncan.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » fre sep 30, 2005 0:14

2.01:Hur fan kan jag vara så blåst att jag inte ens tänkte på vilken underbar double entendre "Can Dick and the Beaver come out and play?" är när jag såg avsnittet?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » fre sep 30, 2005 0:17

caffeineaddict skrev:2.01:Hur fan kan jag vara så blåst[...]

Det undrar jag också. Jag tokskrattade åt det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre sep 30, 2005 0:19

noike skrev:
caffeineaddict skrev:2.01:Hur fan kan jag vara så blåst[...]

Det undrar jag också. Jag tokskrattade åt det.

*gör som Philip Seymour Hoffman i "I'M SO FUCKING STUPID!"-scenen i Boogie Nights*

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film