LWes skrev:Spoiler om att en skådespelare som blivit befodrad till nästa säsong:
Har läst och detta och allt jag säger är usch, kan vara avgörande för om jag kommer fortsätta titta eller ej.
AKS skrev:Fast jag kommer i alla fall att ge S2 2-5 avsnitt innan jag bestämmer mig för om jag orkar bry mig.
RalfiParpa skrev:Så, hur lyder domen? Jag blev själv lite besviken och tycker att säsongsavslutningen var något antiklimaktisk.
Desperate Housewives 1x23
Axelryckning, tyvärr. Vad var meningen med att presentera den där nya familjen i början, uppbyggnad inför nästa säsong? Bleh.
Seriens stora behållning - i mitt tycke - var mysteriet kring Mary Alice/Angela och i alla fall det löstes på ett tillfredsställande sätt genom mysiga återblickar. Dock var avsnittet alltjämt en besvikelse och fungerade liksom Angel-avsnittet "Home" mer som en prolog inför nästa säsong än som en avslutning. Jag gillar verkligen inte sådant. Jag kräver någon form av avslutning!
Så Mike är antagligen Zacks farsa, ingen vet att det var George som dödade Rex, Carlos och Gabrielle är det nog rätt slut emellan och Lynette, ja, ärligt talat, vem bryr sig om henne?
Slutomdöme: Meh (även om serien som helhet får klart godkänt).
Illyria skrev:Nej, säsongsfinalen var avsnitt nr 23 (specialavsnittet räknas inte).
FRESH MEAT: While we're on the subject of the tube's revolving door, Desperate Housewives is rolling out the welcome mat for Richard Burgi, who recurred last season as Susan's obnoxious ex, Karl Mayer. This go-round, he'll be a regular and a love interest for Edie. But wait, wouldn't a love interest for Wisteria Lane's temptress be, at best, a short-term gig?
AKS skrev:Mhm. Känns inte som jag hört en enda bra idé för S2. Detta var bara spiken i kistan. Trots det kommer jag att ge serien 5-6 avsnitt innan jag bestämmer mig för om jag ska följa den säsongen ut. De kan ju kanske lyckas göra nåt bra av det.
Samma som ovan
Lägg ihop den snubben och det tjat vi kommer att få höra från Susan samt möjligheten till att det blir trubbel med killen hon har nu vad-han-nu-hette. Lägg ihop det med apotekssnubben så blir det ju bara... ryyys!
Illyria skrev:2.01: Boring.
Jag ger s2 något mer avsnitt men detta är inte en serie jag behöver titta på.
Illyria skrev:Jag fann inget underbart med det. Tomt skal.
Illyria skrev:Allt saknades, serien är ett tomt skal numera. Säsong 1 började lovande, mysteriet med Mary Alice verkade rätt intressant, men manusförfattarna lyckades inte leverera uppspinnandet och lösningen alls bra, snarare katastrofalt, och vad har serien kvar nu? Inget alls. Går på ångor och klammrar fast vid ytligheter och klichéer.
Det klarar jag mig bra utan.
Glorificus skrev:Jag tycker DH är en av få bra drama/komedi-serier som går just nu.
2x01
Gud vad jag skrattade åt begravningen och slipsen... Jag gillar Bree!
Den enda karaktär jag irriterar mig lite på nu är Susan, som bara grinar hela tiden. Förhoppningsvis kommer någon ny vändning för hennes story i denna säsong.
I övrigt ett tight avsnitt som rymde mycket utan att något kändes påskyndat. Snyggt tempo.
Men jag håller med om att man skulle vilja känna ännu mer för karaktärerna. Fast samtidigt gillar man vissa mer än andra, så på något känslomässigt plan måste de ju beröra.
Peppe skrev:2x02
Tråkigt avsnitt.... snart slutar jag titta
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Majestic-12 [Bot]