Desperate Housewives

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » ons maj 25, 2005 17:44

LWes skrev:Spoiler om att en skådespelare som blivit befodrad till nästa säsong:

Har läst och detta och allt jag säger är usch, kan vara avgörande för om jag kommer fortsätta titta eller ej.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons maj 25, 2005 20:05

Jag håller med Illyria. Fast jag kommer i alla fall att ge S2 2-5 avsnitt innan jag bestämmer mig för om jag orkar bry mig.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons maj 25, 2005 20:54

AKS skrev:Fast jag kommer i alla fall att ge S2 2-5 avsnitt innan jag bestämmer mig för om jag orkar bry mig.

Jag kommer också ge s2 en chans, ivarjefall första avsnittet och sen får vi se.

Serien var från början en ren dramakomedi men mot slutet av säsongen så tyckte jag komedin föll bort till fördel för mer drama och istället löjligheter. Det har blivit fel proportioner för att serien ska fungera för mig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons maj 25, 2005 20:56

Illyria: Läste fel i ditt första meddelande. Trodde att du inte tänkte ge S2 en chans.

Drama och såpa blev det för mycket av i slutet. Serien har i sina komiska ögonblick sina bästa scener.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons maj 25, 2005 21:00

AKS skrev:Drama och såpa blev det för mycket av i slutet. Serien har i sina komiska ögonblick sina bästa scener.

Jag håller inte med. Jag har aldrig tyckt att dom komiska delarna varit speciellt roliga.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » fre jun 10, 2005 19:22

RalfiParpa skrev:Så, hur lyder domen? Jag blev själv lite besviken och tycker att säsongsavslutningen var något antiklimaktisk.

Desperate Housewives 1x23
Axelryckning, tyvärr. Vad var meningen med att presentera den där nya familjen i början, uppbyggnad inför nästa säsong? Bleh.
Seriens stora behållning - i mitt tycke - var mysteriet kring Mary Alice/Angela och i alla fall det löstes på ett tillfredsställande sätt genom mysiga återblickar. Dock var avsnittet alltjämt en besvikelse och fungerade liksom Angel-avsnittet "Home" mer som en prolog inför nästa säsong än som en avslutning. Jag gillar verkligen inte sådant. Jag kräver någon form av avslutning!
Så Mike är antagligen Zacks farsa, ingen vet att det var George som dödade Rex, Carlos och Gabrielle är det nog rätt slut emellan och Lynette, ja, ärligt talat, vem bryr sig om henne?
Slutomdöme: Meh (även om serien som helhet får klart godkänt).

Är det inte 24 avsnitt av DH?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » fre jun 10, 2005 19:31

Nej, säsongsfinalen var avsnitt nr 23 (specialavsnittet räknas inte).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » fre jun 10, 2005 19:33

Illyria skrev:Nej, säsongsfinalen var avsnitt nr 23 (specialavsnittet räknas inte).

Okej, tack :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » ons jul 27, 2005 20:02

Ja, nu vill vi *verkligen* ha fortsättningen på DH!! Gäsp!

(Spoiler om guest star som nu ska bli regular.)

FRESH MEAT: While we're on the subject of the tube's revolving door, Desperate Housewives is rolling out the welcome mat for Richard Burgi, who recurred last season as Susan's obnoxious ex, Karl Mayer. This go-round, he'll be a regular and a love interest for Edie. But wait, wouldn't a love interest for Wisteria Lane's temptress be, at best, a short-term gig?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons jul 27, 2005 20:33

Det blir bara värre och värre! Men jag kommer fortfarande ge serien en chans sen i höst.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons jul 27, 2005 22:21

Mhm. Känns inte som jag hört en enda bra idé för S2. Detta var bara spiken i kistan. Trots det kommer jag att ge serien 5-6 avsnitt innan jag bestämmer mig för om jag ska följa den säsongen ut. De kan ju kanske lyckas göra nåt bra av det.

Samma som ovan
Lägg ihop den snubben och det tjat vi kommer att få höra från Susan samt möjligheten till att det blir trubbel med killen hon har nu vad-han-nu-hette. Lägg ihop det med apotekssnubben så blir det ju bara... ryyys!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tor jul 28, 2005 0:13

AKS skrev:Mhm. Känns inte som jag hört en enda bra idé för S2. Detta var bara spiken i kistan. Trots det kommer jag att ge serien 5-6 avsnitt innan jag bestämmer mig för om jag ska följa den säsongen ut. De kan ju kanske lyckas göra nåt bra av det.

Samma som ovan
Lägg ihop den snubben och det tjat vi kommer att få höra från Susan samt möjligheten till att det blir trubbel med killen hon har nu vad-han-nu-hette. Lägg ihop det med apotekssnubben så blir det ju bara... ryyys!

Jag tycker att Burgi är cool. "and a love interest for Edie." Det låter dock fruktansvärt ointressant. Edie är helt sjukt tråkig, är det någon som gillar henne?
Jag kommer ju självklart se hela säsongen, men höga förväntningar har jag inte...
Eller jo, den nya familjen som flyttade in förra avsnittet är jag väldigt intresserad av. Dom gillar jag och dom verkar mystiska och så.
Jag hoppas att apotek-mannen flippar ut totalt och försöker döda folk. Jag hoppas överhuvudtaget att folk dör.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tor jul 28, 2005 0:26

Angående en detalj ovan:Jag gillade Edie när hon skulle hjälpa Susan med det där videobandet, då blev hon plötsligt mer sympatisk och de scenerna var riktigt underhållande, men sen föll hon tillbaka till att vara jobbig igen.
Nej, allt jag hört om s2 har hitills inte alls låtit bra. Speciellt inte med det som fortsättning på säsongsavslutningen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » mån sep 26, 2005 14:56

2x01: Medan säsongsavslutningen var en av dom sämsta säsongsavslutningarna tycker jag att denna säsongspremiär inte alls är så tokig. Den höll mitt intresse genom hela avsnittet i alla fall, vilket inte varit fallet för vissa andra säsongspremiärer den här säsongen.
Jag hatar dock Bree. Är det meningen att hon skall vara rolig, eller vad är det dom tror att hon tillför serien? Hon gör ingenting som gör att man gillar henne, enbart saker som får en att inte gilla henne.
Jag vill att hon ska dö. Hon och Edie kan båda dö och så snart som möjligt tack.

Den nya familjen är den mest intressanta. Jag gissar på att det är pappan som är inlåst i källaren. Undra varför dock?
Annat än det tycker jag att Gabrielle's storyline är den bästa.
Lynette's är ganska rolig, Susan's ganska tråkig och som sagt hoppas jag att Bree dör för att hon är avskyvärd...

En sak som dom aldrig förklarade var varför dom sa att det var Zach som hade dött. Vad fick dom att tro att det var han? Helt ologiskt (om det inte bara var så att jag missade det...)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tis sep 27, 2005 0:23

2.01: Boring.

Jag ger s2 något mer avsnitt men detta är inte en serie jag behöver titta på.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » tis sep 27, 2005 1:25

Oj, har det börjat igen! Jag måste sätta mig ned och skriva ned alla säsongspremiärer i en kalender...
Men nu vet jag vad jag har att se i morgon kväll i alla fall. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » tis sep 27, 2005 1:30

Eller myepisodes.com :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Ankh » ons sep 28, 2005 11:06

Illyria skrev:2.01: Boring.

Jag ger s2 något mer avsnitt men detta är inte en serie jag behöver titta på.

Va?? Det var ju ett underbart avsnitt!!!!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Illyria » ons sep 28, 2005 11:09

Jag fann inget underbart med det. Tomt skal.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Ankh » ons sep 28, 2005 11:11

Illyria skrev:Jag fann inget underbart med det. Tomt skal.

Hmmm var det npt speciellt du saknade med det? Jag tyckte det öppnade för en massa.

Rex's begravning och allt runt det var ju jätteroligt, med slipsen o allt, och den där nya familjen?
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Illyria » ons sep 28, 2005 11:49

Allt saknades, serien är ett tomt skal numera. Säsong 1 började lovande, mysteriet med Mary Alice verkade rätt intressant, men manusförfattarna lyckades inte leverera uppspinnandet och lösningen alls bra, snarare katastrofalt, och vad har serien kvar nu? Inget alls. Går på ångor och klammrar fast vid ytligheter och klichéer.
Det klarar jag mig bra utan.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Ankh » ons sep 28, 2005 11:58

Illyria skrev:Allt saknades, serien är ett tomt skal numera. Säsong 1 började lovande, mysteriet med Mary Alice verkade rätt intressant, men manusförfattarna lyckades inte leverera uppspinnandet och lösningen alls bra, snarare katastrofalt, och vad har serien kvar nu? Inget alls. Går på ångor och klammrar fast vid ytligheter och klichéer.
Det klarar jag mig bra utan.

Gud vad trist... Håller inte med men det är trist när man blir besviken på en sere man gillat från början.
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav LWes » ons sep 28, 2005 15:59

Även om jag tyckte att avsnittet var ganska bra tycker jag inte att det var något underbart med det.
Det verkar verkligen som om många har tröttnat på serien, jag är förvånad över att det inte visat sig på seriens tittarsiffror.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinder » tor sep 29, 2005 1:24

Tycker att serien började bra men tappa mer och mer intresset under säsong 1, såg dock klart säsongen för att se ifall man fick svar på några av mysterierna eller ej. Nu när det är en ny säsong har jag försökt undvika serien men lyckades inte så bra då jag nu sett säsongspremiären.

2X01:
Tycker man fick svar på det mesta som man var fundersam över mot slutet av säsong 1 och funderade därför att sluta se serien där då jag vet att jag har extremt svårt att sluta se en serie mitt i en säsong. Men såg dock detta avsnittet och det var inte dåligt, inte så jättebra heller. Tror ett problem jag har med serien är att jag inte riktigt gillar någon av karaktärerna. Visst endel är mer intressanta (t.ex Bree) och så men jag skulle inte reagera nämvärt om nån av huvudkaraktärerna bara skulle försvinna.
Dock var det så typiskt att avsnittet skulle sluta som det gjorde. Damn blev ju nyfiken över vem som var i källaren och är därför lite sugen att fortsätta följa serien med risken att man inte får ordentligt svar förrän vid säsongsavslutningen.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav Glorificus » fre sep 30, 2005 18:02

Jag tycker DH är en av få bra drama/komedi-serier som går just nu.

2x01
Gud vad jag skrattade åt begravningen och slipsen... Jag gillar Bree!
Den enda karaktär jag irriterar mig lite på nu är Susan, som bara grinar hela tiden. Förhoppningsvis kommer någon ny vändning för hennes story i denna säsong.
I övrigt ett tight avsnitt som rymde mycket utan att något kändes påskyndat. Snyggt tempo.
Men jag håller med om att man skulle vilja känna ännu mer för karaktärerna. Fast samtidigt gillar man vissa mer än andra, så på något känslomässigt plan måste de ju beröra.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav ladymorganlefay » mån okt 03, 2005 11:20

Glorificus skrev:Jag tycker DH är en av få bra drama/komedi-serier som går just nu.

2x01
Gud vad jag skrattade åt begravningen och slipsen... Jag gillar Bree!
Den enda karaktär jag irriterar mig lite på nu är Susan, som bara grinar hela tiden. Förhoppningsvis kommer någon ny vändning för hennes story i denna säsong.
I övrigt ett tight avsnitt som rymde mycket utan att något kändes påskyndat. Snyggt tempo.
Men jag håller med om att man skulle vilja känna ännu mer för karaktärerna. Fast samtidigt gillar man vissa mer än andra, så på något känslomässigt plan måste de ju beröra.

Ja Bree så fin! helt ljuvlig och vacker som en dag.
Spider-Pig, Spider-Pig. Does whatever a Spider-Pig does. Can he swing from a web? No he *can’t*, cause he’s a *pig*. Look out! He is the *Spider-Pig*! ...
Användarvisningsbild
ladymorganlefay
Big Bad

Inläggav Peppe » mån okt 03, 2005 16:31

2x02
Tråkigt avsnitt.... snart slutar jag titta
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav LWes » mån okt 03, 2005 22:55

Peppe skrev:2x02
Tråkigt avsnitt.... snart slutar jag titta

Jag tycker att avsnittet var ganska bra. I alla fall i brist av annat att se på måndagar.
För min del är serien inte i farozonen för att bli eliminerad i alla fall.
Jag tycker det med mannen i källaren är intressant.
Undra om det var ett annat barn som dom. Det var det förmodligen.
Annars skulle alternativet vara att killen som är hennes son typ egentligen itne är hennes riktiga son utan något komplicerat.
Okej, så spännande är det inte, för det finns ju inte allt för många olika twists som kan göras på det.
Jag tyckte även att Gabi/Carlos-delen av avsnittet var bra.
Bree-delen tyckte jag var tråkigast. Det är dags för henne att förintas ur serien tack.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Bender » mån okt 03, 2005 23:10

2x02

Jag har gett upp... gud så dåligt! Klarade knappt se klart avsnittet. Finns inte en enda tråd som känns intressant inte ens den nya familjen.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav LWes » mån okt 03, 2005 23:16

Om Desperate Housewives mot all förmodan skulle läggas ner skulle det öppna en möjlighet för kanske Invasion eller NIGHT STALKER att komma tillbaka nästa säsong, och jag skulle faktiskt hellre se en till säsong av någon av dom serierna än en till av DH (säger jag efter 1 avsnitt av Night Stalker och 2 avsnitt av Invasion, men i alla fall.......)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film