Boston Legal / The Practice

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » lör mar 12, 2005 12:17

Practice S8 är riktigt trevligt tre avsnitt in, även om jag fortfarande sitter och väntar på den där överjävelbraheten som noike och poser pratar om. Framförallt är dock Alan Shore bland de bästa TV-karaktärer som överhuvudtaget har skapats, och Spader är precis briljant i rollen. Han kombinerar den cynism och humor som jag jämt älskar med ett sensationellt välskrivet och välspelat djup och hjärta. Fenomenalt. Nu hoppas jag bara att resten av serien når den kvalitet som finns i denna karaktär.

Dessutom får serien Chris O'Donnell att verka bra. Precis hur tok-konstigt är inte det?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån mar 14, 2005 17:00

Senaste BL 1.16 Bra, lite karaktärsutveckling för Denny, men annars är Alan Shore fortfarande den där karikatyren av vad han än gång var. Tror felet är att de spenderar för mycket tid i rättsalen och inte interagerar med varandra på advokatbyrån.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » mån mar 14, 2005 17:03

Måste säga att efter att ha sett the practice s8 så känns BL svagare, den ändrade inriktningen till det lite mer komiska är något jag hade klarat mig utan.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav noike » mån mar 14, 2005 17:09

Mycket svagare. Tror den ökade dosen humor hade fungerat om de hade behållt mörkret. Det ahr blivit mer dramatiskt, det får jag ge dem, men det är fortfarande för lättviktigt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » mån mar 14, 2005 23:52

1x16:
Det här avsnittet gillade jag väldigt mycket (självklart p.g.a.): Boston Public crossovern. Fast va Chi McBride så annorlunda ut utan skägg! Hoppas han har skägg i House i morgon!
Jag tyckte att båda fallen fick fel dömning. Vad spelar det för roll om dom inte vill visa en viss kanal? det finns hur många kanaler som helst att se på, och om eleverna vill se på just den kanalen kan dom väl göra det hemma!
och efter den gammla mannen sagt sitt i slutet av det andra fallet förstår jag inte hur domaren kunnde avfärda det. Visst, det kanske var mot någon lag eller nåt, men mannen skulle ju ändå dö! och snart!

Jag gillar Brad/Mark/Jack eller vad han heter. (efter närmare efterforskning vet jag nu att han heter Brad, skådespelaren heter Mark och hans karaktär i Days of our Lives hette Jack.)
Synd att han inte är med mer.

Det skulle vara kul om någon advokat fron the Practice mötte någon från BL i rättegång. Sånt är alltid kul.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » tis mar 15, 2005 0:25

LWes skrev:1x16:
Jag tyckte att båda fallen fick fel dömning. Vad spelar det för roll om dom inte vill visa en viss kanal? det finns hur många kanaler som helst att se på, och om eleverna vill se på just den kanalen kan dom väl göra det hemma!

Här måste jag faktiskt protestera. Det är faktiskt censur och sådant är ONDSKEFULLT och måste bekämpas även ifall det är för en "bra" sak. Det finns säker också folk som inte ahr kanalen där hemma så det argumentet hjälper inte heller. Skolan är en offentlig plats och där ska det inte frekomma censur alls.

LWes skrev:Det skulle vara kul om någon advokat fron the Practice mötte någon från BL i rättegång. Sånt är alltid kul.

Eugene Young och Alan Shore! Deras kemi är... Damn. Denny mot Ellenor hade också varit kul. (Fast det sista lär inte hända.)

Denny: Alan, we're up against someone from your old firm. The big fat lady, the one that scares me.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » tor mar 17, 2005 21:51

Tycker ni som har sett serien att den är bra? Jag har tänkt att tita på en när den börjar på trean på måndag, jag tycker att den verkar värd att se på. Är det en komdiserie eller, för när jag såg en trailer på tean verkade det som de, men jag är inte säker, är det?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » tor mar 17, 2005 21:53

HeY skrev:Tycker ni som har sett serien att den är bra? Jag har tänkt att tita på en när den börjar på trean på måndag, jag tycker att den verkar värd att se på. Är det en komdiserie eller, för när jag såg en trailer på tean verkade det som de, men jag är inte säker, är det?

Jo, det är en komedi får man väl säga. Jag menar, William Shatner? Och den är värd att ses, även om den hamnar lite i skuggan av the Practice sista säsong. Har man inte sett den så är det inte mycket att klaga på alls faktiskt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » lör mar 19, 2005 18:41

Bara att hålla med noike och poser, Practice 8.11 var ett skrämmande, ruskigt bra TV-avsnitt. Ett sånt där som får en att skrika ångestframkallade skrik mot rutan. Inte bland det absolut bästa jag har sett på TV, men för att vara ett standalone-avsnitt (tror faktiskt att det skulle gå alldeles utmärkt att njuta av utan att man någonsin har sett ett Practice-avsnitt innan): jävlar i mig!

I ton och ämne påminde det mig rätt mycket om Homicide-mästerverket "Black and Blue", även om B&B naturligtvis ser ur en lite annan synvinkel.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » sön mar 20, 2005 2:14

caffeineaddict skrev:Bara att hålla med noike och poser, Practice 8.11 var ett skrämmande, ruskigt bra TV-avsnitt. Ett sånt där som får en att skrika ångestframkallade skrik mot rutan. Inte bland det absolut bästa jag har sett på TV, men för att vara ett standalone-avsnitt (tror faktiskt att det skulle gå alldeles utmärkt att njuta av utan att man någonsin har sett ett Practice-avsnitt innan): jävlar i mig!

Avsnittet fungerar bättre som stand-alone (inte ofta man fått säga de orden). Man kanske måste se det för att förstå det. Eftersom man inte får något klart svar på hur det går.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » mån mar 21, 2005 16:36

Riktigt bra avsnitt av Boston Legal. 1.17 är säsongens bästa avsnitt utan tvekan. Alan börjar komma tillbaka, den Alan vi alla älskar från the Practice. Yay!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » mån mar 21, 2005 16:38

Oj, jag som tyckte 1.17 var lite väl preachy och PK. Visst är det skönt att de inte skyggar från politiska budskap och svåra slut, men det var lite väl för min smak. Bra ändå, visserligen. Fast frågan är om jag inte gillade den lilla sidohistorien mer.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » mån mar 21, 2005 17:09

caffeineaddict skrev:Oj, jag som tyckte 1.17 var lite väl preachy och PK.

Visst, det var PK och på sina håll rätt dåligt förklätt soapbox, men serien har fått in allvar och inte bara humor som i början. Tidigare predikade den ju nästan anti-PK -- så just det fenomenet är inte nytt i serien, bara tydligare eftersom det är sådant man hört förr.

Samtidigt så spenderades mer tid mellan karaktärerna och inte i rättsalen som i den senare tiden. Det märks tydligt att serien fortfarande inte har hittat sin form.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » mån mar 21, 2005 23:13

Hehe.

"And I'm such a slut for authority" (ungefär)

Roligt. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » fre maj 27, 2005 13:25

Spoiler nästa säsong:

BOSTON LEGAL (ABC) - Julie Bowen, who played the female lead in the ABC comedy pilot "love life," is moving over to "Boston Legal," where she'll join the cast next season. In addition, both Monica Potter and Rhona Mitra will not return next season. With five episodes from its first season yet to air however, it may be several weeks before the exit of Potter and Mitra and the addition of Bowen are addressed. No details on either character's exit or Bowen's character were specified. The producers are also understood to be looking to add another female character to help balance out the loss of both Potter and Mitra. "Boston Legal" moves to Tuesdays at 10:00/9:00c on ABC beginning this fall.

Jag tycker att det är dåligt att dom gör sig av med alla skådespelare. Redan 3 st!
Tycker dom inte att karaktärerna fungerar eller vad? Då får dom väl ta och få karaktärerna att fungera istället för att bara byta ut dom.
Det finns många serier som jag skulle vilja se lite färska karaktärer i, men i den här serien är jag nöjd med allt som det är.
Julie Bowen är inte lika snygg som Rhona Mitra.
Om dom nu ska ha en till kvinnlig karaktär kan dom väl göra Kerry Washington till en regular. Det tycker jag.
Jag är faktsiskt förvånad över att dom inte sparkat Mark Valley när dom ändå är igång.
För även om han är speciell för mig i.o.m. att han var med i Days of our Lives förut, så kan t.o.m. jag erkänna att hans karaktär inte användts alls typ. Han har inte gjort något i hela serien.
Dom måste gilla honom mycket när dom behåller honom framför dom tre tjejerna som jag tycker varit bra allihop.
Äsh. Det blir säkert bra.
Senast redigerad av LWes fre maj 27, 2005 13:44, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav poser » fre maj 27, 2005 13:38

Ingen Mitra ? WTF!

fuck ass motherfuck

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav noike » fre maj 27, 2005 13:40

Lwes: spoiler-taggen bryts av quote-taggen Du måste ha spoiler inne i quote-området och spoiler-tag efter citatet är klart.

Att Monica Potter var på väg ut kändes rätt tydlig i och med sista avsnittet, Rohna Mittra kommer att kännas. Men annars har jag faktiskt tyckt om ändringarna i casten. Att folk kommer och försvinner känns som en del av firman, den är väldigt toppstyrd med samtidigt är det en merit att ha jobbat där -- sådant får folk att kommma och gå..
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » fre maj 27, 2005 13:43

noike skrev:Lwes: spoilers damnit!?

Jag hade satt spoiler-prylar men dom fungerade inte av någon anledning. Ingen aning varför för dom var hela och så. Nu satte jag dit nya. Jag tror att det hade att göra med att det var ett citat inblandat och det blev nåt problem.
Ledsen för det. Ska börja förhandsgranska mina inlägg innan jag skickar dom.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » fre maj 27, 2005 14:27

Crap!

Hur mycket jag än gillar Monica Potter i vanliga fall, så var det nåt med hennes karakatär i BL. Passade inte riktigt in, överflödig eller fick inte tillräckligt bra att göra. Vad som än orsakade känslan, så gör faktiskt hennes avhopp mig inte speciellt mycket. Rhona Mitra, å andra sidan...

I want the british lady!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » fre maj 27, 2005 15:39

LWes skrev:
noike skrev:Lwes: spoilers damnit!?

Jag hade satt spoiler-prylar men dom fungerade inte av någon anledning.

Seg det sedan. Sorry.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » lör jul 23, 2005 13:52

Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » ons sep 28, 2005 12:37

"2.01" (misstänker att det egentligen är någon form av omredigerat S1-avsnitt, right?):Jag vet inte riktigt... det börjar med en härligt ironisk Previously On av förra säsongen och sedan en av de mest briljanta scenerna i seriens, nej TV:ns, historia (Peter Gunn Theme!).

Men sen... njaaaaeeee... mycket bra guest stars och The Shatner äger som vanligt, men i övrigt gick det lite på autopilot. Och vems smarta idé var det att kasta in tre nya regulars utan uppbyggnad eller förklaring och sedan enbart låta dem ha scener med varandra? Det blir som en mini-serie i serien, och den mini-serien känns inte särskilt tilltalande än så länge. Integration, people!

Bäst förutom öppningen var nog den (dock helt ologiska) cello-scenen. Jaws Theme när Shirley Schmidt reser sig. Lysande.

BTW, varför credita Monica Potter och inte ens visa henne? Okej, hon var aldrig en favorit, men gärna någon form av förklaring till vart hon försvann!

Vet någon om det här var det omredigerade 1.18? Och isf precis hur mycket ändringar som har gjorts (det skulle förklara varför nykomlingarna bara har scener med varandra än så länge t.ex.)?

Det blir säkert bättre, I'm sure of it.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » ons sep 28, 2005 13:13

Något konstigt var det som sagt med dagens avsnitt. Men bra var det ju på sina håll.

2x01

Som caffe säger är det ju väldigt konstigt att de nya medlemmarna bara är där men inte ens märks av på radarn för de gamla advokaterna.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » ons sep 28, 2005 15:40

Jag tänkte precis samma sak, för dom bröt ju av säsong 1 med fortfarande fler avsnitt kvar så man kan ju tänka sig att dom tagit dom kvarblivande avsnitten av säsong 1 och gjort om dom med dom nya karaktärerna o.s.v.
Jag tyckte att det var ett bra avsnitt, och att alla fallen var ganska roliga.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » ons sep 28, 2005 20:20

2.01 har produktionsnummer 1.19. Vilket känns väldigt konstigt eftersom avsnittet med prod nummer 1.18 verkar hänga samman väldigt mycket med sista avsnittet de visade innan de avbröt. Idioti på lång nivå eftersom det kan enligt tv.com finnas risk att det inte kommer förrön som nummer fem elelr sex. Jag undrar vems brilianta idé det här var?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » ons sep 28, 2005 22:05

noike skrev:Jag undrar vems brilianta idé det här var?

Säkerligen samma människor som bestämde originalsändningsordningen på Homicide och Firefly. De är som superskurkar, som flyger runt på alla TV-bolagen och medvetet orsakar smärta för alla uppmärksamma tittare.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav poser » ons sep 28, 2005 22:06

caffeineaddict skrev:BTW, varför credita Monica Potter och inte ens visa henne? Okej, hon var aldrig en favorit, men gärna någon form av förklaring till vart hon försvann!

Man fick ju faktist se henne, visst hon sa inget, men hon var där :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav caffeineaddict » ons sep 28, 2005 22:08

poser skrev:
caffeineaddict skrev:BTW, varför credita Monica Potter och inte ens visa henne? Okej, hon var aldrig en favorit, men gärna någon form av förklaring till vart hon försvann!

Nej? Eller var? Det missade jag fullständigt isf.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav poser » ons sep 28, 2005 22:09

caffeineaddict skrev:
poser skrev:

Scenen där allihopa är sammlade vid datorn och kollar på de erotiska bilderna

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav caffeineaddict » ons sep 28, 2005 22:10

poser skrev:
caffeineaddict skrev:
poser skrev:

Scenen där allihopa är sammlade vid datorn och kollar på de erotiska bilderna

Hah, okej. I'll take your word for it. Vem som helst försvinner lite i mängden när de står så nära DENNY CRANE!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film