Arrested Development

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Bender » tis sep 27, 2005 19:15

Angående Previously on:
Var inte all dialog ny i dom klippen? tex snacket mellan George Michael och Michael. Det är ju mycket sällan On the Next Arrested Development stämmer med vad som faktiskt händer.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav noike » tis sep 27, 2005 19:16

Off skrev:Tyckte bara de släppte vissa grejer ganska lättvindigt men visst det kan bara vara för att de ville ha fram storyn snabbare.

Handlingsmässigt så är serien verkligen lat, det var ju en massa saker i S1 som man också bara fick veta i "next week on", trots att de var viktiga för handlingen. Förvånansvärt att de kommer undan med det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » tis sep 27, 2005 19:18

Bender skrev:Det är ju mycket sällan On the Next Arrested Development stämmer med vad som faktiskt händer.

Nja, det händer faktiskt fast inte i avsnittet utan mellan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tis sep 27, 2005 19:22

noike skrev:
Bender skrev:Det är ju mycket sällan On the Next Arrested Development stämmer med vad som faktiskt händer.

Nja, det händer faktiskt fast inte i avsnittet utan mellan.

50% av det händer väl på riktigt ungefär? Finns en hel del som är på next on som inte alls händer.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Bender » tis sep 27, 2005 19:30

ok men då är det nya av ett litet annat slag då.. eftersom det är ny dialog för samma typ av scener man sett avsnittet innan.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Off » tis sep 27, 2005 19:37

The WB got a 3.4/5 from "7th Heaven," beating FOX's "Arrested Development," 2.7/4, and "Kitchen Confidential," 2.6/4.

Det är så jävla mycket fel med amerikaner så man vet inte var man ska börja.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » tis sep 27, 2005 19:40

KC måste ju vara stendöd nu. Den har väl knappast fått samma positiva omdömen som AD? Och om AD skulle få en fjärde säsong skulle jag bli förvånad.

Men 7th Heaven kör på (även om det väl inte är bra siffror egentligen)... Snart förnyas de väl med tio säsonger. Uärk!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » tis sep 27, 2005 19:42

Off skrev:
The WB got a 3.4/5 from "7th Heaven," beating FOX's "Arrested Development," 2.7/4, and "Kitchen Confidential," 2.6/4.

Det är så jävla mycket fel med amerikaner så man vet inte var man ska börja.

Fyyy faaan! 7th Heaven är enligt mig en av dom sämsta serierna någonsin. Jag HATAR det. Arrested Development däremot är en av dom bästa serierna någonsin o s v. Nu är det ju tyvärr så att man redan visste att folk har dåligt smak, men jag blir ändå upprörd varje gång jag ser såna här siffror.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » ons sep 28, 2005 0:05

Crap, jag gillar KC (och älskar naturligtvis AD)!

Americans suck and blow, all at the same time!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » sön okt 02, 2005 9:22

We usually have a list of bonus features long before the street date, but that wasn't the case for Arrested Development: Season 2 which streets on October 11. My review copy has arrived, so I'm taking the list of extras off the package itself:

Audio commentary on "Good Grief" by series creator Mitchell Hurwitz and actors Will Arnett, Michael Cera, David Cross, Tony Hale, Alia Shawkat and Jessica Walter
Audio commentary on "Ready, Aim, Marry Me!" by series creator Mitchell Hurwitz and actors Will Arnett, Michael Cera, David Cross, Tony Hale, Alia Shawkat and Jessica Walter
Audio commentary on "The Righteous Brothers" by series creator Mitchell Hurwitz and actors Will Arnett, Michael Cera, David Cross, Tony Hale, Alia Shawkat and Jessica Walter
Deleted/extended scenes
"Season One in 3 Minutes" overview
Blooper reel
"The Immaculate Election" Campaign Videos

http://www.tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=4223

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Off » sön okt 02, 2005 9:57

Yay commentary!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » tis okt 04, 2005 9:39

3.03: Börjar ju nästan bli tjatigt att nämna hur jävla bra det är, men det var det igen.

ANALRAPIST!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Bender » tis okt 04, 2005 10:41

3x03 - ja det var bra.. men det brukar höjas en nivå till vid omtitt tycker jag. Får bli ikväll...

Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav noike » tis okt 04, 2005 14:02

I FUCKING HATE BASEBALL!

Som vanligt tokbra avsnitt, och FOX visar knappt något nytt alls under baseballperioden från nu till slutet av månaden/början på november. Fuckers.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tis okt 04, 2005 16:34

Underbart. Gob når nya nivåer den här säsongen.

Om man skall försöka nämna något negativt. Är det bara jag som tycker Voiceovern har börjat "ta i" mer än vanligt? Istället för att ligga i bakkgrunden och komma med förklarande saker är det ofta lite smådumma skämt och allmäna konstateranden. Har varit så de tre första avsnitten av s03 imho.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » ons okt 05, 2005 0:06

Serien är så otroligt störd! Det är helt fantastiskt. Man blir ständigt förvånad av allt oväntat som händer, det är ovanligt för komediserier.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » ons okt 05, 2005 1:23

Off skrev:Om man skall försöka nämna något negativt. Är det bara jag som tycker Voiceovern har börjat "ta i" mer än vanligt? Istället för att ligga i bakkgrunden och komma med förklarande saker är det ofta lite smådumma skämt och allmäna konstateranden. Har varit så de tre första avsnitten av s03 imho.

Jag har inte tänkt på det men du har nog rätt. Dumma konstateranden till det som hänt har han gjort tidigare, men nät jag tänker på s3 så känns det som om att de försöker göra honom till en karaktär i sig. Huruvida det är bra, dåligt eller bara ofrånkomligt känns lite för tidigt. Men speciellt i 3.03 var det lite för over the top.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » ons okt 05, 2005 8:48

noike skrev:
Off skrev:Om man skall försöka nämna något negativt. Är det bara jag som tycker Voiceovern har börjat "ta i" mer än vanligt? Istället för att ligga i bakkgrunden och komma med förklarande saker är det ofta lite smådumma skämt och allmäna konstateranden. Har varit så de tre första avsnitten av s03 imho.

Jag har inte tänkt på det men du har nog rätt. Dumma konstateranden till det som hänt har han gjort tidigare, men nät jag tänker på s3 så känns det som om att de försöker göra honom till en karaktär i sig. Huruvida det är bra, dåligt eller bara ofrånkomligt känns lite för tidigt. Men speciellt i 3.03 var det lite för over the top.

"Hey, that's the name of the show!"

Ni kan ha en poäng, men jag vet inte. Jag har inte stört mig på det än, och skrattar oftast när han kommer med nån sån kommentar. Frågan är fortfarande om han är bättre än kommentatorn i Fishing with John.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav gaspode » ons okt 05, 2005 10:02

Jag har inte tänkt på det lika noga som ni, men jag tycker nog att han är mindre rolig nu än han varit innan. I förra säsongen var det oftare riktigt roliga saker när han sa något, nu känns det som att han överanvänds lite.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Off » ons okt 05, 2005 10:24

Fox's 8 o'clock laffers "Arrested Development" (2.2/6 in 18-49, 4.5 million viewers) and "Kitchen Confidential" (1.9/5 in 18-49, 4 million viewers) both gained week-to-week, with "AD" hitting season highs.

Men jävla 7ht heaven var ju såklart mycket bättre igen.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » lör okt 08, 2005 16:26

Tittar om på s2 nu när jag har dvdn. 2.03 Sinnesjuka farmåtreferenser om Busters hand. När han får se handstolen hos Lupé säger han "I never thought I’d miss a hand so much".
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Bender » tis okt 11, 2005 21:36

Lyssnade på kommentarspåret till Good Grief (det med Buster i militärkostym) jäklar va skoj det var! har nog inte skrattat så mycket förut. Just scenerna med Buster är underbara även en fjärde gång!

Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav qarlsson » mån okt 24, 2005 12:41

Då var det dags för PTC's (Parents Television Council) årliga lista över familje- och ickefamiljevänliga tv-serier. AD innehar 9'e placeringen på "worst shows"-listan med följande motivering:

Arrested Development is designed to offend. Episodes regularly contain scripted bleeps. This enables the writers to use language, including "f**k" and "s**t," network censors would never allow. Arrested Development also employs some of the most outrageous double-entendres ever to find their way into prime-time. In one episode, for example, Tobias says he was an analyst and a therapist, making him the first "analrapist." Other episodes have delved into the bizarre sexual proclivities of the main characters, such as Lucille's revelation that she and George derive sexual pleasure from being strangled with a belt.

Frossa hädiskt i den oavsiktliga humorn: http://www.parentstv.org/PTC/publicatio ... t/main.asp
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Off » mån okt 24, 2005 12:48

Hihi. Underbara listor.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » mån okt 24, 2005 13:27

Det är hysteriskt roligt och skrämmande på samma gång. Tyvärr kanske mest skrämmande.

Edit: Kul att notera är också att jag följer i princip alla serier på värsta listan och inte en enda på bästa listan. Så ja, man kan ju undra hur det kommer att gå med mig.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav qarlsson » mån okt 24, 2005 13:47

The Buffster skrev:Edit: Kul att notera är också att jag följer i princip alla serier på värsta listan och inte en enda på bästa listan. Så ja, man kan ju undra hur det kommer att gå med mig.

bakvända världen-syndromet. Beroende på ideologi skulle man antingen kunna säga att du är moraliskt fördärvad eller en jäkligt sund, fin människa. Jag förhåller mig till det sistnämnda :)

Damn! jag behöver some of that AD-love nu. Gimme a proper dose of fresh episodes!
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav caffeineaddict » mån okt 24, 2005 14:46

Buffy borde stoltsera mer med att ha legat högst upp på "Värsta"-listan. Tror det skulle dra en massa vettigt folk till serien.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav qarlsson » mån okt 24, 2005 15:00

Apropå Buffy, här är en riktig goding som gav upphov till skrattkrampor:

Spoilervarning utlyses för de som inte sett hela serien

Buffy’s sexual content has also become more explicit. Buffy and Spike (a vampire) were shown having sex numerous times this season. In one episode, their lovemaking was so violent that the house they were in literally fell down around them. In the musical episode, oral sex was strongly suggested between Tara and Willow.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav The Buffster » mån okt 24, 2005 15:18

Buffy har alltså legat högst upp på värsta listan, vilken ära. Det visar ju också på vilken lista dom allra bästa serierna hamnar.

Denna mening oroade mig endel "Although The Ghost Whisperer is not as explicitly pro-faith as Joan of Arcadia". Jag hade kanske tänkt börja se Joan of Aarcadia någon gång, men nu känns det inte speciellt lockande. Fast serien kanske är bra i alla fall??

qarlsson skrev:Beroende på ideologi skulle man antingen kunna säga att du är moraliskt fördärvad eller en jäkligt sund, fin människa. Jag förhåller mig till det sistnämnda :)

:D

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » mån okt 24, 2005 17:31

qarlsson skrev:Apropå Buffy, här är en riktig goding som gav upphov till skrattkrampor:

Spoilervarning utlyses för de som inte sett hela serien

Buffy’s sexual content has also become more explicit. Buffy and Spike (a vampire) were shown having sex numerous times this season. In one episode, their lovemaking was so violent that the house they were in literally fell down around them. In the musical episode, oral sex was strongly suggested between Tara and Willow.

Det är så härligt att påminnas om hur mycket man älskar Buffy. Hur kan man inte älska en serie som går att beskriva med meningar som "in the musical episode, oral sex was strongly suggested"?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film