Wonderfalls (Tim Minear)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav qarlsson » fre aug 05, 2005 13:27

Cheers mate. Ja det blir bättre och bättre, och därmed växer också vemodigheten inför faktumet att den är cancelerad. Jag ställer mig helt frågande som så ofta när det kommer till pöbelns smak. I min värld av åsikter är Wonderfalls inte bara en serie fullproppad med kvalite, kreativitet och berättarglädje utan även en given publiksuccé. Och jag antar att många härinne håller med mig om det. Men sen så kommer det till det här med verkligheten - utebliven publiksuccé. Eller att FOX har så mycket cyniska myror i brallan att de är helt oförmögna till tålamod mot serierna och sin publik.

Ska man låta en strimma av optimism släppas lös så hoppas jag på en family guy - att DVD-försäljningen ger så starkt utslag att de plockar upp serien igen. Hoppas kan man, med risk att såras.

Något jag tänkte på redan efter första avsnittet var hur välgenomarbetade miljöerna var. Det känns som Timmy & Co tidigt har satsat på att göra miljöerna till starka karaktärer i sig. Jag tänker på souvenirshoppen, statyen/fontänen, baren och Jaye's trailer. Så fort jag såg alla platser ville jag bara vara där. bums direkt. Lite som med The Waffle House i DLM och biblioteket i de tidigare säsongerna av Buffy.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Off » fre aug 05, 2005 13:32

Nummer 4 på min lista över saker som måste göras under min livstid:

Besöka Das Waffle House och beställa gröt med russin + en stor kopp kaffe.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » fre aug 05, 2005 13:38

Qarlsson skrev:Eller att FOX har så mycket cyniska myror i brallan att de är helt oförmögna till tålamod mot serierna och sin publik.

Tålamod, FOX och Wonderfalls fungerar inte i samma mening. Tre avsnitt på fredagen när ingen tittade. Ett avsnitt på torsdagen, samma tidsplats som CSI och Apprentice s1 = ännu mindre tittade = nerläggning direkt.

Om man har spenderat så mycket pengar på något så borde man vilja att det ska bli en succé -- även om nu inte de högre på kanalen gillar serien själva. Men logik och verklighet verkar inte vara kompatibla med varandra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » fre aug 05, 2005 13:49

Fox äger väl rättigheterna men NBC kan ju få göra mer Wonderfalls annars. Drömscenario.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav qarlsson » fre aug 05, 2005 16:21

Off skrev:Besöka Das Waffle House och beställa gröt med russin + en stor kopp kaffe.

*Nickar gillande och antecknar ner till min egen attgörainnanjagförruttnar-lista*

noike skrev:Tre avsnitt på fredagen när ingen tittade. Ett avsnitt på torsdagen, samma tidsplats som CSI och Apprentice s1 = ännu mindre tittade = nerläggning direkt.

Jeez, det där kände jag inte till alls. Det där..det.. det är ju ren och skär dumhet, nonchalans och promotionmässigt självmord. Ingen som helst logik.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Illyria » fre aug 05, 2005 16:28

Wonderfalls fick en av de absolut sämsta behandlingar i tv-historien. Varför ens bry sig om att producera något för att sen skita i det totalt... Det är dessutom en av de bästa serier någonsin, på 13 avsnitt, tänk vad den hade kunnat bli.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav qarlsson » fre aug 05, 2005 16:56

Illyria: Nu är jag bara tre avsnitt in i WF men är redan övertygad om att det hade kunnat bli hur sablans bra som helst. Gränslöst. Om den hade fått frodas. Därför ska vi inte tänka. Tänka - bad! Förtränga - good!
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Illyria » fre aug 05, 2005 17:09

Det blir mycket att förtränga när du sett alla avsnitt. Dn är verkligen en av de absolut bästa serier någonsin, varje gång jag ser något Wonderfalls-relaterat blir jag arg på den bortslängda lysande framtid serien kunnat haft.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav qarlsson » ons aug 17, 2005 11:34

Då var det över, slut, the fucknig end to a great show och jag fällde till och med ett par tårar i sista avsnittet. Dhavernas jag kommer sakna din skönhet och förövrigt hela den kufiga världen som utgör Wonderfalls.

Och förresten, sockersöta Jewel Staite i en så bitchig roll? Det känns bara märkligt. Men hon gjorde ett bra jobb.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav The Buffster » tor sep 01, 2005 18:55

Nu har jag äntligen börjat se Wonderfalls även om det känns som självplågeri att börja se en serie som man vet att man kommer att älska och som man vet är nedlagd. Har nu sett fram till 1.6 och jag var inte beredd på att serien skulle vara riktigt så här bra. Helt fantastiskt rolig och originell. Caroline Dhavernas är självklart underbar.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav qarlsson » tor sep 01, 2005 22:28

The Buffster skrev:Caroline Dhavernas är självklart underbar.

Ja, vi kommer från fjärran land och erbjuder henne gåvor och rikedomar. Därefter bugar vi inför henne och dyrkar hennes gudomlighet.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Tinwiel » tor sep 01, 2005 22:37

Nu kan jag ha fel, men jag såg en film på SVT i förrgår, Lost and delirous hette den, men jag tyckte jag såg Caroline Dhavernas skymta förbi i en "non-speking" roll. Synd, hon är ju ett fynd, men filmen var ju några år gammal, så världen hade väl inte fattat det då kanske.

Nä, jag har inte kollat på imdb, det orkar jag inte. Det var ju ingen stor roll..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav qarlsson » tor sep 01, 2005 22:40

Du har helt rätt, hon är med i den.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Tinwiel » tor sep 01, 2005 22:52

Nice. Jag blev glad. Funderade på om det fanns några leksaksdjur i närheten... då borde dom ha sagt åt henne att hjälpa den stackars tjejen i filmen som var så olycklig.

Annan film som inte har nåt med Wonderfalls att göra? Äsch, hon var ju undercover ju. ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav The Buffster » tor sep 01, 2005 23:55

qarlsson skrev:Ja, vi kommer från fjärran land och erbjuder henne gåvor och rikedomar. Därefter bugar vi inför henne och dyrkar hennes gudomlighet.

Helt klart!

Såg alldeles nyss 1.7 Muffin Buffalo, och jag måste säga att Aaron är väldigt, väldigt rolig. "Do you believe you alone have the power to silence the creamer?"

Inte så många avsnitt kvar och panikkänslorna börjar komma. Att den här serien blev nedlagd är, som givetvis påpekats väldigt många gånger här på forumet, en skandal.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Illyria » fre sep 02, 2005 0:35

Muffin Buffalo! Fantastiskt avsnitt. Fast det är 1.06, ivarjefall enligt dvd-ordningen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » fre sep 02, 2005 0:38

Åh nej, sånna där jobbiga dvd ordningar igen. Hur hamnar avsnitten fel egentligen? Då har jag alltså lyckats se i fel ordning :( Jaja, inget att göra åt. Men tack för att du sa det, nu måste jag kontrollera så att jag ser resten rätt.

Edit: Ingen stor skada är skedd, jag har sett Muffin Buffalo och Barrel Bear i fel ordning men det överlever jag nog.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » lör sep 10, 2005 20:04

Gaah, nu har jag bara ett avsnitt kvar och jag har total panik. Jag är knappast den första att fråga mig detta här på forumet, men hur kunde dom lägga ner en så oerhört underbart fantastisk serie?!?! Tror jag ska spara det sista avsnittet i alla fall ett litet tag, vågar inte ens tänka på hur jag kommer att känna när det verkligen inte finns ett enda kvar att se.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tinwiel » lör sep 10, 2005 20:24

The Buffster skrev:Gaah, nu har jag bara ett avsnitt kvar och jag har total panik. Jag är knappast den första att fråga mig detta här på forumet, men hur kunde dom lägga ner en så oerhört underbart fantastisk serie?!?! Tror jag ska spara det sista avsnittet i alla fall ett litet tag, vågar inte ens tänka på hur jag kommer att känna när det verkligen inte finns ett enda kvar att se.

Det är bara ytterligare ett bevis på att livet är orättvist. Dom andra är Freaks and Geeks och Firefly. :(
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Off » lör sep 10, 2005 20:27

Undeclared, The Inside, Dead Like Me, Two Guys and a Girl. Listan kan göras ooändligt lång.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » sön sep 11, 2005 11:33

Jo listan på fantastiska serier som lades ner för tidigt är alldeles för lång... :cry:

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav wyndham » sön sep 11, 2005 23:08

Kanske var det bäst att jag bara hann förälska mig Caroline, och inte i hela serien. Snäppet bättre än Inside, men absolut inte Firefly-nivå. Sorgligt att det finns så många bra avkapade Timbo-serier att jämföra med.

Seriens absoluta höjdpunkt var givetvis DESTROY GRETCHEN!
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Illyria » sön sep 11, 2005 23:12

Det är omöjligt att inte förälska sig i serien från första sekund.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » sön sep 11, 2005 23:14

Caroline är förmodligen den mest underbara kvinna i hela världen men jag hann ändå förälska mig i så mycket mer än henne. Jag älskar hela serien, allting!

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » ons sep 14, 2005 17:47

Har nu sett första avsnittet av Wonderfalls (för första gången). Första ca 25 minuterna var jag mycket oroad eftersom jag bara var marginellt road av serien. Sen blev det mycket bättre. Inte ett fan ännu dock, men så har jag ju bara sett första avsnittet också. Ska kanske se ett till avsnitt ikväll.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » ons sep 14, 2005 18:11

AKS: Är rätt förvånad över att du inte har sett Wonderfalls förrän nu, det känns i vanliga fall som att du har sett det mesta ;) . Hur som helst så är jag säker på att du kommer att älska serien, den är helt underbar. Caroline är definitivt det bästa med den men hela upplägget och även dom andra karaktärerna är fantastiska. Det är en speciell känsla i serien som jag verkligen gillar. Lite overklig på nått sätt, magisk.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » tor sep 15, 2005 17:08

The Buffster skrev:AKS: Är rätt förvånad över att du inte har sett Wonderfalls förrän nu, det känns i vanliga fall som att du har sett det mesta ;) .

Why, thank you. =) Tror också jag kommer att gilla den mer än nu. Trots allt är ett avsnitt ett avsnitt.

Gör nu ett avbrott i andra avsnittet för att säga: Iiiiih! Låten i Veronica Mars-förtexterna spelas i detta avsnitt! Cool. Fast iofs började jag tänka på Veronica Mars och då blev det svårt att koncentrera sig.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor sep 15, 2005 17:17

One track VM-mind.

AKS: jag hoppas du tittar vidare, det är en av de absolut bästa serier någonsin.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » tor sep 15, 2005 17:41

Hmm... jag hade egentligen tänkt vänta med Veronica Mars tills det sänds på tv. Fast allt snack om hur fantastiskt det är här på forumet (främst då från AKS) gör det hela rätt svårt. Det var väl inte förrän efter årsskiftet också vilket känns lite länge. Tror att jag tar och laddar ner det snart. Har i princip hur höga förväntningar som helst.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » tor sep 15, 2005 17:47

Illyria skrev:One track VM-mind.

Har vi inte alla en sån? Hehe.

AKS: jag hoppas du tittar vidare, det är en av de absolut bästa serier någonsin.

Jag kommer utan tvekan att se alla avsnitt. Andra avsnittet (som jag såg... 6½ year high school reunion var det i alla fall) var bättre än första. Fortfarande inte helsåld, men så såld att jag i alla fall säkert kan säga att jag kommer att se alla avsnitt som finns.

The Buffster: Kul att du ska ge VM en chans nu. Fast det låter inte så bra att ha SÅ höga förväntningar. :) Serien finner verkligen fotfästet runt mitten av säsongen även om jag var helsåld efter första avsnittet och fixerad efter det sjätte.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film