A bear skrev: Men just nu är jag bara... lycklig.
Lono skrev:Bride of Frankenstein är bättre.![]()
A bear skrev:Förresten: innan "Land of the dead" visades trailern för Wes Cravens "Red-Eye". Efter gubbens senaste filmer har jag inte höga förväntningar, men trailern var underbar. Första minuten eller så ser det helt och hållet ut som en riktigt dålig romantisk komedi... för att sedan WHAM! bli skräck just när man börjar önska att alla i filmen ska dö på smärtsamma och fantasifulla sätt. (Och när trailern är så bra lär ju filmen suga.)
http://www.imdb.com/title/tt0421239/trailers
Eynosh skrev:Kollat igenom (nästan) hela Citizen Kane, och jag förstår inte varför den prisas såpass högt. Visst, det är väl någorlunda intressant att följa handlingen, men det är ju bara en dåtida Evita om man säger så.
Någon som kan upplysa mig om varför den klassas som en av bästa filmerna någonsin?
poser skrev:Crash, se den.
noike skrev:Eynosh skrev:Kollat igenom (nästan) hela Citizen Kane, och jag förstår inte varför den prisas såpass högt. Visst, det är väl någorlunda intressant att följa handlingen, men det är ju bara en dåtida Evita om man säger så.
Någon som kan upplysa mig om varför den klassas som en av bästa filmerna någonsin?
Handlingen är överskattad och överskuggas av vad den bygger på och resultatet av filmen. Men hantverket bakom är fortfarande överjävligt lysande. Framförallt så bygger fortfarande en hel del av dagens filmteknik på vad de gjorde där.
Och herre gud, se filmer i deras kontext och inte bara från din egen. (Detta är riktat till alla som tar åt sig.)
Eynosh skrev:Det förklarar saken. Jag som jämförde produktionen med Matrix Revisited (eller vad den heter) som jag såg igår =).
Tob skrev:poser skrev:Crash, se den.
Filmen släpps troligen på R1 den nionde september. Om jag inte minns helt fel så går den upp på biografterna det datumet också. Efter att ha kollat trailern igen och läst en del om den så lutar det nog åt ett dvd inköp med en gång. Kan vara sanslöst bra.
poser skrev:Tob skrev:poser skrev:Crash, se den.
Filmen släpps troligen på R1 den nionde september. Om jag inte minns helt fel så går den upp på biografterna det datumet också. Efter att ha kollat trailern igen och läst en del om den så lutar det nog åt ett dvd inköp med en gång. Kan vara sanslöst bra.
Crash.2004.DVDRip.XviD-SUM
dizzy skrev:Hey, Boreanaz och Dhavernas makes movie!
Filmen kanske inte ser jätteintressant ut men ändå...att se de här två ihop måste man ju nästan se.
Illyria skrev:Charlie and the Chocolate Factory har ju premiär om ca två veckor, det hade jag ingen alls koll på. Den ska jag definitivt se på bio.
caffeineaddict skrev:A bear: Vad hände egentligen med Rob Lowe när han landade i The West Wing? Det är fanimig helt oförklarligt hur en sådan oduglig skådis helt plötsligt kunde säga långa repliker utan att staka sig och lyckas förmedla, darn it, känslor. Jag är fortfarande förundrad.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare