Farscape

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » tis jul 05, 2005 1:17

Tack för länkarna. Tyvärr har jag dock alltid bara ca 4-6 gig ledigt på min HD. Synd att det var hela säsongerna. :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tis jul 05, 2005 3:12

Kan du inte ta ner några av avsnitten i taget från knippen? (De flesta civiliserade torrent-klienter låter en göra det.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis jul 05, 2005 10:35

Ah, det visste jag inte ens att det var möjligt! Ska kolla upp det nästa gång det blir aktuellt. Nu håller jag på att ladda ner några avsnitt på annat vis.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » tis jul 05, 2005 12:42

Jag har äntligen haft tid att fixa lite serie-säsonger jag inte har sett, så nu blir det att se Farscape s4 och Peacekeeper Wars om kvällarna. Jag började se s4 för över ett år sen, men hann bara några avsnitt innan annat kom i vägen. Så det här ser jag fram emot! :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Amam » tis jul 05, 2005 14:57

Farscape är min favorit sci-fi serie, no doubt about it. (Och enda som jag har egentligen gillat.)

Diggade Peacekeeper Wars! Var jätteglad när dom släppte den! Gav mig hopp om framtida produktioner igen. Rygel är en av de hårdaste karaktärerna någonsin. :D

Jättespoiler om du inte har sett slutet på serien. Eller början av Peacekeeper Wars.

Även om jag stordiggade slutet av Farscape serien när dom dog. Hade faktiskt varit nöjd med att dom inte gjort något mer efter det slutet. Det var modigt gjort av skaparna. Men Peacekeeper wars väckte dom igen, vilket var ett måste förstås.
Today was just gonna be one of those days...You know, full of zombies.
Amam
Demon Fodder

Inläggav AKS » tor jul 07, 2005 1:01

Hm, tror inte att 3.6 var ett bra avsnitt att börja med då man inte sett ett Farscapeavsnitt på nästan ett år.

Eat Me var rent ut sagt dåligt. Det kändes haffsigt och manus enormt otajt. Det kändes inte som att manusskribenten över huvud taget tänkt igenom vad som skulle hända (eller ev var tvungen att fylla ut 15 minuters dötid) för avsnittet var oerhört episodiskt och... ja, dåligt. Tror inte att jag klarar av att se ett avsnitt till inatt trots det intressanta slutet. Eat Me förstörde helt klart en del av viljan. Men, men... imorgon ger jag mig på nästa avsnitt som jag *vet* kommer att vara bättre för mycket sämre kan det ju inte bli.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor jul 07, 2005 12:35

AKS: 3.6 Medhåll. Eat Me är väldigt sunkigt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor aug 04, 2005 20:35

Eftersom 3.6 var himla dåligt så har jag inte kommit mig för att se 3.7 förrän nu. Det var en klar förbättring, men inte så bra som jag vill minnas att Farscape är (jag har dock aldrig varit ett stort fan av serien). Detta kan inte ha varit en bra period att hoppa in i serien för jag antar att det är en svacka. Ska dock försöka se nästa avsnitt inom några dagar så att det inte tar en månad igen.

Fast en sak var helt suverän, då den blåögde snubben säger: "I want the truth." och Crichton svarar: "You can't handle the...!" :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tor aug 04, 2005 20:46

Jag tycker Farscape är en serie som tjänar på att man ser många avsnitt i rad (helst alla ;) ). Hoppas du kommer igång med tittandet igen för slutet på s03 är riktigt bra.

edit: Om jag inte missminner mig så är ep 11 riktigt jävla ninjabra så skynda dig dit :D
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » tor aug 04, 2005 20:49

Ja, jag inser att det är bättre att se flera avsnitt på raken, men efter Eat Me så kändes det inte så kul. Det var ett riktigt dåligt avsnitt. Men jag ska göra mitt bästa och försöka se några avsnitt nu i helgen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tor aug 04, 2005 20:50

Hehe det låter bra. Bunkra upp med mycket Cola och chips inför ep 11 :P .
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » tor aug 04, 2005 21:13

Hur står det till, Off? Blir orolig då jag ser alla smileys...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor aug 04, 2005 21:26

Det faktum att Ben Bowder och Claudia Black är numera med i Star-fucking-Gate har fått mig att fundera på att bara hoppa rakt in och se serien från när de kom med. Nästan. Hemska människor.

Snart kommer jag se om säsong 4, boxen släpps på R2 i oktober. Need to save cash, lots and lots of cash. Och kanske inte köpa den direkt när den kommit ut.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tor aug 04, 2005 21:46

noike skrev:Det faktum att Ben Bowder och Claudia Black är numera med i Star-fucking-Gate har fått mig att fundera på att bara hoppa rakt in och se serien från när de kom med. Nästan. Hemska människor.

Snart kommer jag se om säsong 4, boxen släpps på R2 i oktober. Need to save cash, lots and lots of cash. Och kanske inte köpa den direkt när den kommit ut.

Jag har haft samma fruktansvärda tanke som dig. Jag behöver även köpa s02-3 innan s04. Lägg ihop detta med faktumet att det finns en gasiljon andra saker som känns som måsteköp, Angelboxen tex, så känner jag mig fattig.

AKS: Ja jag tittar på DLM s02. Känner mig så varm och glad inombords så smileysarna åker fram.

edit: Sen måste jag ju köpa sista delen av s01 för att komplettera pga jävla idiotplay. Varför ska dom vara så mycket billigare på Farscape...
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » tor aug 04, 2005 23:56

Off skrev:AKS: Ja jag tittar på DLM s02. Känner mig så varm och glad inombords så smileysarna åker fram.

Lite DLM tycks göra dig gott. Hehe.

Matt Roush på TVguide (eller nån annan känd tv-snubbe) har skrivit en del om Ben Browder och Claudia Black i StarGate och han sa nåt om att han egentligen inte fattade så mycket av mytologin, men att det var kul att se ändå. Pga BB och CB antog jag då.

Har letat lite och hittat bl a detta:

I'm less glued to the night's other shows, though I've become a late convert to the irreverent whimsy of Stargate SG-1, which benefits in its ninth season from the appealing additions of Beau Bridges and, from the still-lamented Farscape, Ben Browder and (in a recurring role) Claudia Black. The first episodes have fun with Arthurian legend, but don't ask me to explain this show's convoluted mythology.

http://www.tvguide.com/tv/roush/review/ ... 110019.htm

Question Asked:
I must hand it to Sci Fi; it looks like they got something very right. In a single move they have placated the Farscape contingent and reenergized Stargate SG-1. It appears that Ben Browder hasn't just joined the show, but now is the show. And I, for one, could not be happier — especially with all the inside jokes between him and Claudia Black (e.g. the pregnancy wink). The more they make SG-1 like Farscape while keeping the existing mythology and atmosphere, the better and more interesting the show will be, I think. But any way you look at it, it looks pretty freakin' smart.

Question Asked By: Phillip

Answer:
Well, it certainly got me and a handful of other critics I know into the tent. I don't pretend to understand everything that goes on in the Stargate franchise, but all I ask is to be entertained, and bringing Ben Browder aboard surely helps. I ran into Browder recently at a lunch during the still-ongoing TCA press tour. He seems to be having a great time, and he was thrilled to be reunited with Claudia Black and was gushing about the humor she was able to display in this new role. Given the solid numbers for Sci Fi's Friday lineup, I agree that this reinvigoration of Stargate was a good move. All in all, it's a solid night, with Battlestar Galactica still the standout in my book.

Answered By: Matt Roush

http://www.tvguide.com/tv/roush/askmatt ... argate.htm

Så MR tycks tycka att det är värt det... Ni kanske pallar också?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » fre aug 05, 2005 0:06

Jag har faktiskt bestämt mig för att titta på det. Det gör lite ont i hjärtat men vafan det är ju The Ben.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » fre aug 05, 2005 0:16

Anses inte Stargate vara bra? Alltså rent "allmänt"? Jag har inte sett ett enda avsnitt, men den verkar ju vara mycket populär och har fått en spinoff och allt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre aug 05, 2005 0:30

Nja, många tittare är ju som bekant inte alltid = kvalitet. Jag såg säsong ett på TV3 -- rätt dåligt faktiskt. Portal of the Week och påminde en hel del om sunkigheten i Smallvilles första säsong.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » fre aug 05, 2005 0:43

Jag har sett ströavsnitt ur s01 och runt 12 avsnitt av Atlantis. Tyckte det var riktigt tråkigt och överlag dåligt.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » fre aug 05, 2005 1:40

Ja, då tänker inte jag hoppa på Stargatetåget i alla fall. Det har ju dessutom lämnat stationen för ganska så länge sedan.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre aug 05, 2005 1:44

Jag har en stor heterosexuell man-crush på Ben, så jag lär hoppa in och se från s8 när de ändå gör en nystart mitt i serien.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » tis aug 09, 2005 15:34

Såg klart fjärde säsongen igår. OMG!

Vilket slut..! Jag förstår att fansen var upprörda över nedläggningsbeslutet. Och man fick allt lite Joss-vibbar... They're happy? Mwahahaha. D'Argos skrik var ju bara... wow. Blir intressant att se hur de löser det här... Tidshopp? Dammsugare och lite lim?

Peacekeeper Wars ikväll. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Lono » sön aug 14, 2005 3:05

Efter att ha skummat igenom tråden lite blev jag lite småsugen på att se Farscape. Nån som känner för att göra en objektiv jämförelse med Babylon 5 som jag anser vara den bästa sci-fi serie som nånsin gjorts eller nånsin kommer att göras.
Användarvisningsbild
Lono
Demon Fodder

Inläggav Off » sön aug 14, 2005 10:17

2 helt olika upplevelser. B5:s arc är det ju inget som slår men skådisarna, humorn och Stand alonsen är bättre i Farscape.

Man skall inte förvänta sig att få se något liknande B5 när man ser Farscape iaf.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » sön aug 14, 2005 10:24

Arcen är det enda som gör att B5 är så bra som det är. Till viss del karaktärerna också, men jag tycker de i Farscape är bättre.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » tor dec 15, 2005 3:24

Började se om serien. Jag har saknat den här serien. Varför är den slut? Fast i dagens klimat så är ju 4 säsonger plus miniserie jävligt bra gjort. Men ändå. Nästbästa sf-serien någonsin.

- You shoudln't have made me into an enemy. And you -- shouldn't have pointed a weapon at me.
- Damn! I've got to stop pointing guns at people.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tor dec 29, 2005 22:28

Fick s02 i julklapp av brossan så har tryckt igenom den på väldigt kort tid. Frånsett några få avsnitt är det här en så jäkla klockren tv-säsong att man baxnar. Två av de tre första avsnitten kan få en att tveka men när den kommer igång vill man bara fortsätta titta till sista avsnittet och efter det vill man hoppa på s03 så fort man bara kan.

Det är inte bara det att standalonsen är riktigt bra såsom Out of their minds, Won't get fooled again och Crackers don't matter utan det finns bra arcar samtidigt som serie-arcen fortsätter och berörs i väldigt många av avsnitten.

En säsong som har Look at the Princess-arcen och avslutar med Liars, guns and Money del 1-3 samt Die Me, Dichotomy borde överösas med beröm helt enkelt.

En sak som jag gillar väldigt mycket som jag ibland lyckas glömma bort när det går tid mellan tittarna är hur bra serien använder ljud, ljus, kamera och färger för att förmedla sina historier. Det är måhända lättare att göra i en sci-fi-serie än i mycket annat men det är ändå grymt imponerande.

Det borde vara lag på att man ska se farscape.

edit:

Får ha med ett quote för sakens skull.

John: "You ever heard of KFC?"
Akkor: "KFC?"
John: "It is to my knowledge, unique in the Universe and unique is always valuable. Now, we have managed to procure the eleven secret ingredients..."
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Off » ons dec 27, 2006 23:30

Borde nästan vänta två dagar så att det blev ett år på dagen sen man skrev i tråden men det får kvitta. Fick oväntat nog s03 av min allra bästa bror i julklapp och nu är den färdigsedd. Ännu bättre blir det när man ser att axelmusic praktiskt taget ger bort s04 och PK wars för sammanlagt ~290 kr.

S03-upplägget med Dubbla Crichtons är så fenomenalt att jag vill skaka hand med alla som skrev för serien. Det ger oss inte bara fantastiska scener med Aeryn och John men även en scen där de tar död på seriens lead.That is television my friends.

Visst finns det mindre lyckade avsnitt, såg till exempel att Eat me nämndes i tråden, men ack så bra helheten är. Slutscenen i 3x22 mellan Crichton och Scorpius när allt exploderar är magisk.

...och en quote.
Crichton: I don't want to be like other people. I don't want to be like you. I don't want to stoop that low. Kirk wouldn't stoop that low.
---: That was a television show, John. And he made Price-line commercials. But if you insist, then look to Kirk the way he really was, savage when he had to be.

Ni som inte sett Farscape än borde skämmas.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » ons dec 27, 2006 23:35

Off skrev:Ni som inte sett Farscape än borde skämmas.

Yeah! You preach it!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor dec 28, 2006 20:39

Off skrev:Ni som inte sett Farscape än borde skämmas.

Ja, sir...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film