Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » lör jul 23, 2005 18:30

Jensen Ackles har även varit med i såpan Days of Our Lives och i de avsnitt jag har sett på lov och så så har han varit bra. Han kommer nog att bli bra i Supernatural. Förutom att han då också är himla... trevlig att vila ögonen på. Tror även att han kan ha varit med i Dawson's Creek. Tyckte jag såg honom i nåt av de avsnitt som de visar på förmiddagarna på TV3 nu.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » lör jul 23, 2005 18:54

Laguna Beach säsong 2 premiär på måndag WOHO!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Peppe » lör jul 23, 2005 19:43

AKS skrev:Nej, naturligtvis är inte noike kungen. Det är Steve Guttenberg!

Trodde verkligen att det var noike där ett tag, men att det var Steve kom som en chock för mig.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Matt » lör jul 23, 2005 20:03

Det är ju jag som är kunk.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav LWes » lör jul 23, 2005 20:39

AKS skrev:Nej, naturligtvis är inte noike kungen. Det är Steve Guttenberg!

Steve Guttenberg? "STEVE HOLT!" ska det väl vara? 8)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eynosh » lör jul 23, 2005 20:50

Supernatural piloten

Kan bli ngt bra, men var det ingen mer som tyckte att serien var för mörk? Det var lite för häftiga scener och för lite drama-komedi. Kommer bli segt med en arc som kretsar kring demon of the week samtidigt som man följer efter pappan från stad till stad (Indiana Jones?).
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav LWes » lör jul 23, 2005 21:01

Kanske är dags att jag skriver lite om Invasion och Night Stalker-piloterna.
Invasion = Riktigt bra
Night Stalker = Väldigt bra.

Invasionvar riktigt coolt. Jag gillade alla utom doktorn. Jag hoppas verkligen att den får en chans och inte läggs ner i första taget, för det är en sån serie som man verkligen vill se vad som händer och hur saker kommer utvecklas.
Eddie Cibrian har varit på min radar sen den gamla goda tiden då Sunset Beach var det bästa som fanns så uppenbarligen tycker jag att det är extra kul att han har huvudrollen.
Denna serie kommer jag lätt följa. Jag kommer säkert se om piloten snart också för att den var så bra.

Night Stalkerhar en så cool titel att man kan älska den bara p.g.a. det.
Jag tyckte faktiskt att det var ganska tråkigt i början, och lite konstigt val av yrke för Kolchak att jobba som reporter, för något jag aldrig tyckt vara trovärdigt är när reportrar och liknande utreder och löser fall som dom skriver om, och i det här fallet inte ens sen kan skriva sanningen. Även om jag tycker att det funkade ganska bra, så hade jag föredragit om han varit en PI eller så. Ungefär som Angel eller Nightstalkers. I Nightstalkers är det en PI-firma där dom egentligen inte försöker reda ut fall, utan bara slåss mot övernaturliga fiender.
I Night Stalker är det en reporter som egentligen inte försöker skriva, utan bara försöker få reda på mer om det övernaturliga.
Det tycker jag är kul. För att deras titlar är så lika, och själva grunden är också ganska lik. Jaja, jag tycker det var kul i alla fall...
Kolchak var riktigt cool. Hans nyfunna kompisar var helt okej. Tjejen var lite jobbig men jag gillar henne och hon kunnde också varit mycket jobbigare.
Jag gillade att chefen och Kolchak hade historia med varanndra (även om jag inte kommer ihåg vad det var.....) det kan bli intressant.
Och att han själv hade det där ärret på sin hand, vad kan det betyda? Jag tycker att det finns gott om saker att bygga på, men jag är rädd att serien inte kommer få en chans och dö ganska snabbt. Jag kommer ändå följa den i hopp om att den klarar sig åtminnståne ett helt år.
Och hur snygg var den inte filmad? Riktigt och vackert och coolt.

Min ideala önskan är dock att om Night Stalker läggs ner, att producenterna på både Night Stalker och Supernatular blir uppspelta och bestämmer att Supernatural (jag tycker faktiskt att Supernatural är en cool titel!!!!!!!) behöver en till huvudperson och kastar in Kolchak in i smeten för att dom vill fortsätta bygga på hans storys som dom inte kan om hans serie läggs ner.
Då skulle det vara riktigt coolt i Supernatural om Kolchak följde med grabbarna på deras quest sammtidigt som han har ett eget fall han försöker lösa och så är dom kompisar och hjälper varanndra, för från vad man får se av piloterna skulle serierna kunna utspela sig i samma värld.
Något sånt skulle självklart inte hända, eftersom dom inte tänker på sånna coola saker, och serierna är ju inte ens på samma kanal... Men om jag fick bestämma....

Jag tror Supernatural kommer gå bra på The WB. Det är en så cool serie att jag inte kan tänka mig att den läggs ner, dom har ju faktiskt ett ganska bra förflutet med övernaturliga serier, som Buffy, Angel, Charmed, Smallville m.m. (någon kommer säkert säga att dom la ner Angel för tidigt o.s.v. men faktum är att dom hade Buffy i 5 säsonger, Angel i 5 säsonger, Charmed är på sin "alldeles för mångande" säsong och Roswell i 3 säsonger m.m. Om Supernatural håller på i 3 säsonger så blir jag väldigt glad, även om 5 eller t.o.m. 7 skulle sitta ännu bättre enligt mig.

ABC därimot hade Miracles som dom lade ner ganska fort. Det var en mörk övernaturlig serie. Night Stalker är en mörk övernaturlig serie på ABC, så om historia upprepar sig. Ungefär som FOX gjorde med Firefly, sen Wonderfall, nu The Inside.... så kommer Kolchak inte bli långvarig även om hans namn är sååå coolt.

Men jag älskar Supernatural. Lätt den bästa piloten jag sett i år, även om jag verkligen gillat flera st.

Jensen Ackles älskar jag för han är cool, och jag är cool, ni förstår. Jag hade även samma frisyr för några år sen när han var med i Days of Our Lives så då tyckte jag att jag såg ut som honom och jag bestämmde att han är min bror :rolleyes: .
Jag har inga direkt problem med "han från GG i den andra rollen" men jag tyckte inte att han var så rolig heller. Låt honom stanna hemma så kan Jensen och Kolchak teama up istället.

Kolchak Kolchak Kolchak Kolchak. Jag älskar att säga hans namn. Det är fantastiskt. Carl Kolchak Carl Kolchak Carl Kolchak Carl Kolchak Carl Kolchak Kolchak Kolchak Kolchak Kolchak.

Har någon förresten sett orginal-Kolchak och ny-Kolchak och kan jämföra serierna om typ mycket är lika, t.ex. karaktärens bakgrund, själva huvudfallet han jobbar på o.s.v. eller har dom bara tagit karaktären och titeln på serien? Även om den gamla serien varit på min radar en lång tid har jag aldrig sett den, den är ganska mycket äldre än något jag ser på.
Från den här bilden att dömma är nya Kolchak mycket coolare än gamla Kolchak.
Gammal:
Bild
Ny:
Bild
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » lör jul 23, 2005 21:18

LWes skrev:Har någon förresten sett orginal-Kolchak och ny-Kolchak och kan jämföra serierna om typ mycket är lika, t.ex. karaktärens bakgrund, själva huvudfallet han jobbar på o.s.v. eller har dom bara tagit karaktären och titeln på serien? Även om den gamla serien varit på min radar en lång tid har jag aldrig sett den, den är ganska mycket äldre än något jag ser på.
Från den här bilden att dömma är nya Kolchak mycket coolare än gamla Kolchak.

Upplägget är lika på så sätt att båda inkarnationerna av Kolchak är reportrar och jagar övernaturligheter. Men gamle K var enbar CotW. Huvudfallet, den uppenbarligen stora återkommande arcen, är nytt för nye K.

Jag har sett ett avsnitt av gamle K. Eventuellt piloten. Inget fel på nye K, Stuart Townsend är en bra skådis, men gamle K sparkar hans rumpa i coolhetsfaktor.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » lör jul 23, 2005 21:18

LWes skrev:Från den här bilden att dömma är nya Kolchak mycket coolare än gamla Kolchak.

Man kan inte dömma serier på en bild. Övernaturliga serier från 60- och 70-talet är mycket mer genomtänkta och underliga än vad dagens ens kan drömma om -- då bestod inte allt av yta och tredagars skäggstubb.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Peppe » lör jul 23, 2005 21:25

noike skrev:
LWes skrev:Från den här bilden att dömma är nya Kolchak mycket coolare än gamla Kolchak.

Man kan inte dömma serier på en bild. Övernaturliga serier från 60- och 70-talet är mycket mer genomtänkta och underliga än vad dagens ens kan drömma om -- då bestod inte allt av yta och tredagars skäggstubb.

Det låter intressant, vet du några jag kan skaffa? :P
Behöver ej vara från 60-70 talet bara gamla BRA övernaturliga serier.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav noike » lör jul 23, 2005 21:44

Peppe skrev:Behöver ej vara från 60-70 talet bara gamla BRA övernaturliga serier.

Jag räknar även science fiction till övernaturligt.

Jag är dålig på att komma på filmer och serier sådär, men the Prisoner, Kolchak, UFO, Monkey (japansk som britterna de skrev ny genialisk dialog till när de dubbade), Quatermass, ursprungliga Twillight Zone.

Jag har hört bra saker om The Wild Wild West (1965-69) men inte sett något av den själv.

Max Headroom, men det var över 10 år sedan jag såg den så jag lovar inte att den är bra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » sön jul 24, 2005 4:39

The Prisoner! Mindfucking sweetness.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » sön jul 24, 2005 13:14

Peppe skrev:Trodde verkligen att det var noike där ett tag, men att det var Steve kom som en chock för mig.

Peppe, man lär sig så länge man lever... :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön jul 24, 2005 13:25

Bild
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön jul 24, 2005 13:32

noike: Verkligen träffande! Mycket fint.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » sön jul 24, 2005 13:36

Invasion. En hyfsad pilot. Den kändes bara allmänt ytlig med rejält ointressanta karaktärer och inte särskilt upphetsande (men dugligt) manus och skådespeleri. Första halvan var inte alls övertygande, men det blev bättre mot slutet då karaktärerna och deras lika ointressanta relationer slutade introduceras och de övernaturliga elementen (och untandtaget Fichtner) fick ta över mer. Serien kan kanske leva på en stark arc... (Och det är ju förstås inte helt hopplöst för karaktärerna. De kan ju bli bättre, man vet ju aldrig.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Langtry » sön jul 24, 2005 14:52

noike skrev:Bild

Vad använder man snigelpinnen till?
=)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav noike » sön jul 24, 2005 15:00

Langtry skrev:
noike skrev:Bild

Vad använder man snigelpinnen till?
=)

Men använder den när man vikarierar som snigelkung.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Lipton » sön jul 24, 2005 15:48

latarmig skrev:
AKS skrev:naturligtvis är inte noike kungen

noike är Mannen (med litet n).

Hade han varit kungen hade han inte lagt märke till stavningen.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav Langtry » sön jul 24, 2005 15:48

noike skrev:Men använder den när man vikarierar som snigelkung.

Det låter väldigt intressant med tanke på att jag samlar på sniglar =)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav AKS » mån jul 25, 2005 18:18

ASH ska vara med i nästa säsong av Doctor Who. Tror dock inte det står nåt om i hur många avsnitt han ska vara med.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainmen ... 714061.stm

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » mån jul 25, 2005 18:31

AKS skrev:ASH ska vara med i nästa säsong av Doctor Who. Tror dock inte det står nåt om i hur många avsnitt han ska vara med.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainmen ... 714061.stm

Nice. Skulle anta att det bara blir ett, eller på sin höjd två, men ändå.

Och det är första gången jag ser doktorns nya kostym. Jag gillar den. Trenchcoats är fett på (och jag hade faktiskt hoppats på någon form av rock av det längre formatet). Tack för länken.

Doctor Who is da freakin' BOMB, y'all!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » mån jul 25, 2005 18:41

Dr Who är mitt nästa projekt efter BSG
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » mån jul 25, 2005 20:21

Off: Heh, var ska du börja då? ;) 1963? Serien är väl på över 700 avsnitt om jag har förstått saken rätt? Eller bara denna senaste reinkarnation?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » mån jul 25, 2005 20:27

Senaste. Såvitt jag förstått finns inte ens alla avsnitt av de äldre avsnitten kvar pga dålig hantering av BBC.

Något helt annat. Bästa någonsin idag på Family guy.

Två maskar i brians mage sitter och pratar.

"You know what's interesting. I've only been alive for six weeks. I know nothing about the world beyond this dogs stomach and i still find six feet under pretentious." :P
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » mån jul 25, 2005 20:31

Off: Haha, jag vet. Skrattade som satan åt det. :D Och som svar på tal ser man sedan ett nytt dunderavsnitt av 6FU strax efteråt. ;) Bästa någonsin på FG var det nog inte, dock. Det kan däremot Chris stund med A-ha förra veckan ha varit. Fyfan så jag garvade.

Nu blir det Family Guy-filmen ikväll. 1½ timme Stewie Griffin, The Untold Story.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Peppe » mån jul 25, 2005 20:52

Dagens FG var bäst som vanligt.
The untold story kan bli den bästa filmen nånsin, men går segt å tanka för mig :evil: måste ha den nu!
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Off » mån jul 25, 2005 21:03

Jag ska se filmen ikväll också. Har så höga förväntningar så jag kommer väl bli missnöjd.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » mån jul 25, 2005 21:49

The Untold Story rockade stenhårt. Det ska bli spännande att se vad som försvinner när den sänds som TV-avsnitt. Och hur det försvinner.

Senaste Doctor Who är absolut ett bra ställe att börja på. Det tog bara ett par avsnitt, sedan var jag ett stenhårt fan, och då hade jag inte sett något av det gamla, bara blivit nyfiken baserat på vad noike berättat för mig.

The doktor!

Stewie!

STEWIE!!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » mån jul 25, 2005 23:39

Filmen kickade some serious ass på sina ställen.

Isn't country spelled with an o?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film