Kanske är dags att jag skriver lite om Invasion och Night Stalker-piloterna.
Invasion = Riktigt bra
Night Stalker = Väldigt bra.
Invasion
var riktigt coolt. Jag gillade alla utom doktorn. Jag hoppas verkligen att den får en chans och inte läggs ner i första taget, för det är en sån serie som man verkligen vill se vad som händer och hur saker kommer utvecklas.
Eddie Cibrian har varit på min radar sen den gamla goda tiden då Sunset Beach var det bästa som fanns så uppenbarligen tycker jag att det är extra kul att han har huvudrollen.
Denna serie kommer jag lätt följa. Jag kommer säkert se om piloten snart också för att den var så bra.
Night Stalker
har en så cool titel att man kan älska den bara p.g.a. det.
Jag tyckte faktiskt att det var ganska tråkigt i början, och lite konstigt val av yrke för Kolchak att jobba som reporter, för något jag aldrig tyckt vara trovärdigt är när reportrar och liknande utreder och löser fall som dom skriver om, och i det här fallet inte ens sen kan skriva sanningen. Även om jag tycker att det funkade ganska bra, så hade jag föredragit om han varit en PI eller så. Ungefär som Angel eller Nightstalkers. I Nightstalkers är det en PI-firma där dom egentligen inte försöker reda ut fall, utan bara slåss mot övernaturliga fiender.
I Night Stalker är det en reporter som egentligen inte försöker skriva, utan bara försöker få reda på mer om det övernaturliga.
Det tycker jag är kul. För att deras titlar är så lika, och själva grunden är också ganska lik. Jaja, jag tycker det var kul i alla fall...
Kolchak var riktigt cool. Hans nyfunna kompisar var helt okej. Tjejen var lite jobbig men jag gillar henne och hon kunnde också varit mycket jobbigare.
Jag gillade att chefen och Kolchak hade historia med varanndra (även om jag inte kommer ihåg vad det var.....) det kan bli intressant.
Och att han själv hade det där ärret på sin hand, vad kan det betyda? Jag tycker att det finns gott om saker att bygga på, men jag är rädd att serien inte kommer få en chans och dö ganska snabbt. Jag kommer ändå följa den i hopp om att den klarar sig åtminnståne ett helt år.
Och hur snygg var den inte filmad? Riktigt och vackert och coolt.
Min ideala önskan är dock att
om Night Stalker läggs ner, att producenterna på både Night Stalker och Supernatular blir uppspelta och bestämmer att Supernatural (jag tycker faktiskt att Supernatural är en cool titel!!!!!!!) behöver en till huvudperson och kastar in Kolchak in i smeten för att dom vill fortsätta bygga på hans storys som dom inte kan om hans serie läggs ner.
Då skulle det vara riktigt coolt i Supernatural om Kolchak följde med grabbarna på
deras quest sammtidigt som han har ett eget fall han försöker lösa och så är dom kompisar och hjälper varanndra, för från vad man får se av piloterna skulle serierna kunna utspela sig i samma värld.
Något sånt skulle självklart inte hända, eftersom dom inte tänker på sånna coola saker, och serierna är ju inte ens på samma kanal... Men om jag fick bestämma....
Jag tror Supernatural kommer gå bra på The WB. Det är en så cool serie att jag inte kan tänka mig att den läggs ner, dom har ju faktiskt ett ganska bra förflutet med övernaturliga serier, som Buffy, Angel, Charmed, Smallville m.m. (någon kommer säkert säga att dom la ner Angel för tidigt o.s.v. men faktum är att dom hade Buffy i 5 säsonger, Angel i 5 säsonger, Charmed är på sin "alldeles för mångande" säsong och Roswell i 3 säsonger m.m. Om Supernatural håller på i 3 säsonger så blir jag väldigt glad, även om 5 eller t.o.m. 7 skulle sitta ännu bättre enligt mig.
ABC därimot hade Miracles som dom lade ner ganska fort. Det var en mörk övernaturlig serie. Night Stalker är en mörk övernaturlig serie på ABC, så om historia upprepar sig. Ungefär som FOX gjorde med Firefly, sen Wonderfall, nu The Inside.... så kommer Kolchak inte bli långvarig även om hans namn är sååå coolt.
Men jag älskar Supernatural. Lätt den bästa piloten jag sett i år, även om jag verkligen gillat flera st.
Jensen Ackles älskar jag för han är cool, och jag är cool, ni förstår. Jag hade även samma frisyr för några år sen när han var med i Days of Our Lives så då tyckte jag att jag såg ut som honom och jag bestämmde att han är min bror

.
Jag har inga direkt problem med "han från GG i den andra rollen" men jag tyckte inte att han var så rolig heller. Låt honom stanna hemma så kan Jensen och Kolchak teama up istället.
Kolchak Kolchak Kolchak Kolchak. Jag älskar att säga hans namn. Det är fantastiskt. Carl Kolchak Carl Kolchak Carl Kolchak Carl Kolchak Carl Kolchak Kolchak Kolchak Kolchak Kolchak.
Har någon förresten sett orginal-Kolchak och ny-Kolchak och kan jämföra serierna om typ mycket är lika, t.ex. karaktärens bakgrund, själva huvudfallet han jobbar på o.s.v. eller har dom bara tagit karaktären och titeln på serien? Även om den gamla serien varit på min radar en lång tid har jag aldrig sett den, den är ganska mycket äldre än något jag ser på.
Från den här bilden att dömma är nya Kolchak mycket coolare än gamla Kolchak.
Gammal:
Ny: